“MITROPOLIA MOLDOVLAHIEI” sau “BISERICA PRIVATA” – cum a facut mass-media vedete din preoti caterisiti care au alcatuit o grupare schismatica

12-03-2014 8 minute Sublinieri

mm

În Secuienii Noi, în apropiere de Roman (Neamţ), o biserică privată s-a transformat în Mitropolia Moldovlahiei, la care au aderat mai mulţi preoţi caterisiţi de Biserica Ortodoxă Română. Reprezentanţii Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei susţin că, legal, astfel de manifestări nu pot fi împiedicate.

Mitropolia Moldovlahiei s-a născut “prin voinţa şi dreapta căutare” a fostului preot Mihail Claudiu Vasilache, în prezent mitropolit. Acesta a fost caterisit de către Arhiepiscopia Romanului şi a Bacăului pentru că a divorţat şi s-a recăsătorit de două ori şi pentru că “a deschis cartea” pentru credincioşii care călcau pragul parohiei sale, ghicindu-le viitorul în paginile Evangheliei.

El nu s-a conformat deciziei Bisericii Ortodoxe Române şi a înfiinţat în curtea casei sale o biserică privată, pe care a afiliat-o, ulterior, ca o fracţiune desprinsă din Biserica Ortodoxă Ucraineană, intitulată Biserica Creştin Ortodoxă după Vechiul Calendar, unde a fost repus în tainele preoţiei.

Iniţial, acesta a înfiinţat “Asociaţia Sfânta Cruce – Secuiană”, a ridicat biserica privată în curtea locuinţei sale din Secuieni, pe care a transformat-o întâi în vicariat, apoi, după ce a fost hirotonit într-o ceremonie la care a participat tot sinodul fracţiunii din Ucraina, a transformat-o în mitropolie – Mitropolia Moldovlahiei.

“Mitropolitul” de la biserica privată susţine că a fost hărţuit de către reprezentanţii BOR mai mulţi ani la rând, până când s-a afiliat Mitropoliei din Kiev, Ucraina. De altfel, la slujba liturghiei, în locul patriarhului Daniel, în rugăciunea de slăvi este pomenit un preot autointitulat “Fericit”.

“În Grecia, 60% dintre biserici sunt private, este un lucru normal. Vrem să ne vedem de treaba noastră şi să nu fim implicaţi în structurile Bisericii Ortodoxe Române. Tot ce contează acum sunt credincioşii care vin şi nici nu vrem să îi întărâtăm şi mai tare pe cei de la BOR”, a declarat pentru corespondentul MEDIAFAX “mitropolitul” Mihail Vasilache.

Liturghia de duminică de la biserica privată din Secuienii Noi a fost oficiată de un sobor de cinci preoţi care au avut probleme cu autoritatea Bisericii Ortodoxe Române de care aparţineau, fiind caterisiţi.

Preotul David, care aparţinea de Arhiepiscopia Romanului şi Bacăului şi care în prezent slujeşte la Mitropolia Moldovlahiei, a fost decăzut din drepturi pentru că a divorţat de soţia sa. El susţine că a continuat însă să slujească la o altă parohie din Roman timp de şapte ani, ca îmbisericit, ceea ce înseamnă că nu avea nici contract de muncă şi nici vreun drept de organizare a parohiei.

“Eu? Păi eu nu m-am înţeles cu căsătoria, am avut nişte probleme şi am fost înlăturat. Am slujit apoi şapte ani ca îmbisericit la o altă parohie din preajmă. Nu am vrut decât să fiu alături de oameni, dar m-au înlăturat şi de acolo. Acum sunt mai în vârstă, m-am lămurit şi cu căsătoria, mi-am cumpărat o bucată de teren, mă călugăresc şi îmi ridic mănăstire. Că aici, în zona Romanului, nu prea sunt mănăstiri. Oricum, acum fierb ăştia de la BOR când văd că nu au ce să ne facă”, a explicat părintele David.

El spune că nou-înfiinţata mitropolie independentă de BOR este “o gură de aer proaspăt pentru preoţii care au avut alte perspective” decât Biserica Ortodoxă.

Reprezentanţii Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei au spus că “îmbisericirea”, cum era cazul preotului David, este în afara legilor bisericii, acest statut fiind destinat doar absolvenţilor de Teologie care nu au încă parohie.

“Un preot caterisit îşi pierde dreptul să mai săvârşească orice fel de lucrare sacră. Nu mai are voie să poarte veşmânt liturgic, să slujească sau să predice. Caterisirea este o sancţiune ireversibilă, nu se mai poate reveni asupra ei, a explicat pentru MEDIAFAX preotul Marian Timofte, consilier administrativ-bisericesc la Mitropolia Moldovei şi Bucovinei.

La Secuieni mai predică şi Ştefan Bercaru, preotul fiind caterisit anul trecut, când a fost trecut oficial “în rândul mirenilor”, din mai multe motive. El a fost acuzat de adulter de către comunitatea de la Bohotin, unde slujea, iar Mitropolia Moldovei şi Bucovinei a descoperit acest lucru, stabilind că a fost căsătorit de trei ori, de două ori înainte de ’89. El a fost însă caterisit pentru schismă.

“Bercaru a fost caterisit anul trecut, a expirat termenul după ce a fost decăzut din treaptă în urma căruia putea face apel şi a fost trecut în rândul mirenilor. Acesta a depus un document la comisie prin care ne-a anunţat de decizia sa de a se retrage de sub ascultarea Înalt Prea Sfinţitului Teofan şi să treacă sub ascultarea unui alt mitropolit care i-ar fi iertat păcatele, fără însă a spune cui”, a explicat preotul Marian Timofte.

Pe baza documentului depus de către Ştefan Bercaru, Consiliul Eparhial al Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, care îi dezbătea situaţia, a considerat că a rupt legăturile cu Biserica Ortodoxă şi a decis caterisirea acestuia pe motiv de schismă.

Ştefan Bercaru susţine însă că a fost nevoit să plece din Biserica Ortodoxă Română pentru că simţea că oamenii din Bohotin nu mai aveau putere de decizie în ceea ce priveşte acvititatea sa.

“În 2008 bisericile au trecute toate în patrimoniul Mitropoliei şi, practic, comunitatea nu mai are niciun drept asupra bisericii. Atunci când se ia o hotărâre asupra unui preot comunitatea nu mai poate spune nimic. Ei taie, ei spânzură. Atunci am fost nevoit să iau altă linie, unde este aceeaşi credinţă, aceleaşi obiceiuri, aceleaşi datini, nu este nimic mai deosebit decât structura”, a declarat pentru corespondentul MEDIAFAX părintele Bercaru.

Acesta argumentează că acuzaţiile de adulter la adresa sa sunt invenţii şi că ar fi imposibil ca el să fie considerat schismatic, din moment ce biserica spre care s-a îndreptat respectă aceleaşi datini precum Biserica Ortodoxă Română.

“Este aceeaşi credinţă, doar că nu ţin de ei canonic, asta nu înseamnă că sunt schismatic. Da, sunt recăsătorit. Şi ce? Sunt singurul care s-a căsătorit din nou? Ori faci curăţenie şi îi iei pe toţi de la «a» la «z», ori niciunul. Nu iei măsuri împotriva unui preot care a făcut ce nu a făcut neam de neamul lor în istoria Mitropoliei”, a completat Ştefan Bercaru.

El a mai susţinut că mitropolia privată are acum la Kiev “izvorul harului” şi că în noua structură vor scăpa de practicile “de colectivizare” ale Mitropoliei.

“Aici nu o să mai fie cu dări, cu biruri. Chiar săptămâna trecută a venit ordin să se strângă fondul central misionar, mai este fondul blândul pastor, fugi prin sat, strângi şi pentru protoerie, şi pentru fondul mitropoliei, ei au monopol pe lumânări, toate pe spatele credincioşilor”, a susţinut fostul preot.

În plus, acesta a spus este hotărât să ridice o nouă biserică, tot în Bohotin, unde a slujit iniţial, care să fie subordonată Mitropoliei de la Secuieni. A cumpărat deja 80% din materiale, iar construcţia va începe în luna aprilie.

“Dacă m-ar închide, să mă deporteze undeva, când am ieşit de acolo tot biserică privată fac. Ei s-au obişnuit să deţină monopolul, dar nu poţi să deţii monopol asupra harului. Nici Bin Laden dacă eram nu se năpusteau aşa asupra mea. Am fost primul preot care am recuperat o parte din pământul bisericii încă din anul ’90 şi pentru chestia asta am avut o altercaţie cu un inginer. Am fost dat în consistoriu şi le-am spus încă de pe atunci, nu ca o ameninţare, «dacă vă purtaţi aşa cu preoţii vor apărea biserici independente şi vă zic că primul care o să plece la Mitropolia Moldovei la Iaşi eu o să fiu». Asta am spus-o acum 23 de ani şi uitaţi că mi s-a adeverit”, a mai spus fostul preot.

Celălalt preot din Iaşi care a slujit duminică la Secuieni este Viorel Mihalache, căruia i s-a retras dreptul de a sluji după ce s-a recăsătorit tot de trei ori. În prezent, este căsătorit cu a treia sa soţie, Carmen Elena Mihalache, care are un cabinet de psihologie în Iaşi.

“Mihalache a fost depus din drepturi de către Consiliul Eparhial de prin 2007, pentru recăsătorie”, a declarat pentru corespondetul MEDIAFAX preotul Marian Timofte.

Conform unor reprezentanţi ai Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, Mihalache a depus, la rândul său, o scrisoare oficială către Consiliul Eparhial în care explică faptul că nu mai răspunde de Mitropolia Moldovei şi Bucovinei. Conform aceloraşi surse, acesta urmează să fie caterisit săptămâna viitoare.

Cel de-al patrulea preot care a slujit duminică la Secuieni este Cosmin Becică, născut în Câmpulung Moldovenesc. Acesta este cântăreţ de muzică populară, în timpul liber, dar a absolvit Seminarul Teologic de la Mănăstirea Neamţului.

Reprezentanţii Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor susţin că acesta nu a slujit niciodată sub îndrumarea lor.

Mitropolia Moldovei şi Bucovinei din Iaşi neagă acuzaţiile aduse de către preoţii de la Secuieni, care vorbesc despre existenţa unor presiuni asupra practicii lor private.

“Oamenii s-au despărţit de noi, au ales altă cale, care este în afara bisericii. Că au fost nereguli e adevărat, dar legea sau libertatea de exprimare face ca oricine să se poată numi mitropolit sau patriarh sau cum vrea el. Oricum, există astfel de structuri, mitropolii româneşti particulare, în mai multe părţi ale ţării, două sunt în Italia iar în Ucraina nenumărate. Orice se poate numi cum vrea, nimeni nu poate interveni, oricine îşi poate face o asociaţie de trei, cinci oameni conform legii, iar acest lucru nu poate fi îndepărtat. E o problemă fără conţinut, regretăm că s-a întâmplat, dar nu putem împiedica. Slavă Domnului că sunt mai multe, dacă era una singură era referinţă şi putea fi pericol”, a declarat pentru corespondentul MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al Mitropoliei, preotul Constantin Sturzu.

În ceea ce-i priveşte pe oameni din Secuienii Noi, la slujba de duminică au fost prezenţi aproximativ 80 de enoriaşi, iar cele 15-20 de maşini parcate aveau plăcuţe de înmatriculare din trei judeţe: Iaşi, Bacău şi Neamţ.

Întrebaţi de corespondentul MEDIAFAX dacă ştiu care este situaţia “mitropolitului” şi că Biserica Ortodoxă Română condamnă astfel de practici, ei au susţinut că ştiu despre problemele avute de preoţi, dar că aleg în continuare să vină acolo.

“Părintele ţine o slujbă foarte frumoasă şi dacă are probleme la Biserica Ortodoxă nu contează, pentru că noi suntem pe rit vechi”, a spus un localnic.

El a mai spus că nu ştia despre caterisirea “mitropolitului”, dar că ştia despre “obiceiul ghicitului” în Evanghelie.

“Are voie să facă asta, normal, dar sunt lucruri care trebuie păstrate în biserică, pentru preot, nu pentru oameni. Credinciosul nu trebuie să îşi ştie viitorul“, crede bărbatul. Biserica din Secuienii Noi se află pe marginea drumului european E85, la cinci kilometri de oraşul Roman, fiind o construcţie albă, cu acoperiş roşu, pe care sunt puse două cruci.

Preotul Mihail Claudiu Vasilache a fost caterisit pentru comportamentul care nu făcea cinste unui preot ortodox. El a divorţat de două ori, a fost acuzat de nesupunere şi de practici interzise de BOR. Biserica privată pe care a construit-o în curtea casei prin Asociaţia “Sfânta Cruce – Secuiana” atrage oameni care cred că “li se deschide Evanghelia”. Vasilache este adeptul Bisericii Autonome Creştin Ortodoxe după Vechiul Calendar, pentru care declară vicariat în curtea casei. Arhiepiscopia Romanului şi Bacăului spune că Vasilache nu are voie să slujească pe cuprinsul Patriarhiei Române, nici în celelalte Biserici surori.

Fostul preot de la Moreni, comuna Văleni, Mihail Claudiu Vasilache, caterisit de către Episcopia Roman, printr-o decizie definitivă aprobată de PS Eftimie Luca în anul 2006, slujeşte din nou. Nu numai în propria biserică, pe care a ridicat-o în Secuienii Noi, ci în cadrul Bisericii Autonome Creştin Ortodoxe după Vechiul Calendar, care are adepţi în Ucraina, Italia şi România. “În anul 2006, am înfiinţat o asociaţie independentă, care a devenit, de puţină vreme, şi sediul Vicariatului pentru România al Mitropoliei Cernăuţilor”, a spus fostul preot.

Prima acţiune din cadrul Asociaţiei “Sfânta Cruce – Secuiana” din localitatea Secuienii Noi a fost construirea în curtea casei fostului preot a unei biserici private care, în scurt timp, a devenit loc de pelerinaj pentru mulţi oameni creduli care îşi imaginau că “deschiderea Evangheliei” ar putea aduce rezolvarea problemelor de viaţă cu care se confruntă.

Claudiu Vasilache, uns “preot” de Biserica Creştin Ortodoxă după Vechiul Calendar

Membrii Sfântului Sinod al Bisericii Autonome Creştin Ortodoxe după Vechiul Calendar sunt ÎPS Onufrie Pop, arhiepiscop de Bergamo şi mitropolit primat în Italia, ÎPS Varsanufie Solopov, arhiepiscop de Cernăuţi, mitropolit al Herţei şi Bucovinei de nord şi exarh al Plaiurilor din Ucraina, şi ÎPS Gherasim Bratu, mitropolit pentru Europa de Est (România). Ambiţios, fostul preot Mihail Claudiu Vasilache aspiră la mai mult decât la a “sluji” în propria ogradă. El a fost hirotesit, după propriile declaraţii, “preot mitrofor” de către noua Biserică. “Am înfiinţat această entitate ortodoxă pentru că am fost asimilat de Mitropolia Cernăuţilor, activitatea mea fiind apreciată de aceasta”, a spus fostul preot ortodox.

Varsanufie Solopov este – scria ziarul “Ziua” în anul 2007 – unul dintre cei care au înfiinţat “Biserica Creştinilor Ortodocşi Tradiţionali de Pretutindeni” în Ucraina, ca o structură paralelă care să dubleze Biserica Ortodoxă Ucraineană.

Fostul preot Ioan Preoteasa, exclus din clerul Bisericii Ortodoxe Române (BOR) în 2005, a înfiinţat mitropolia din România a “Bisericii Creştinilor Ortodocşi Tradiţionali de Pretutindeni”. Anticipând decizia pe care avea să o ia BOR, acesta începe o colaborare cu Varsanufie Solopov, care “şterge” decizia BOR. După acelaşi scenariu a operat şi fostul preot Mihail Claudiu Vasilache. “Vrem să ne debarasăm de cutumele BOR, să întemeiem o biserică mai lejeră, cu respectarea tuturor dogmelor Răsăritului. Avem o mănăstire la Fălticeni, iar anul trecut am sfinţit locul în care se va construi un aşezământ social pentru bătrâni în satul Valea Bourei, din judeţul Suceava”, spune fostul preot.

Acesta speră ca tot mai mulţi preoţi ortodocşi să adere la Vicariatul de la Secuienii Noi. “Dacă preoţii ni se vor alătura, atunci ne vom extinde şi în afara ţării”, a spus Vasilache.

Biserică ridicată ca anexă gospodărească

Autorităţile locale de la Secuieni spun că fostul preot ortodox nu a solicitat sprijin de la Consiliul Local. “Pentru clădirea pe care o intitulează «biserică», a solicitat şi i s-a aprobat o autorizaţie de construcţie pentru anexă gospodărească. Fostul preot Vasilache mă ocoleşte pentru că ştie că dezaprob activitatea pe care el o desfăşoară în sat. Reuşeşte să atragă oamenii, inclusiv pe localnici, deşi în satul Secuienii Noi este numit de mai mulţi ani, de către Episcopia Roman, preotul Cătălin Creţu. La poarta lui Vasilache se pot vedea, în zilele în care «slujeşte», maşini sosite din toate colţurile ţării, dar modul în care îi convinge este inacceptabil”, a precizat Mihai Dorin, viceprimarul comunei Secuieni.

Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului a decis

În privinţa lui Vasilache, Arhiepiscopia Romanului şi Bacaului are o poziţie clară şi fermă. “Mihail Claudiu Vasilache a fost caterisit, iar decizia Episcopiei Romanului a fost definitivă. El nu este îndreptăţit să oficieze niciun fel de slujbă religioasă în nicio biserică din Patriarhia Română şi nici în celelalte Biserici surori”, a precizat preotul Constantin Gherasim, purtător de cuvânt în cadrul Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului.

Consistoriul eparhial al Episcopiei Romanului, echivalentul Tribunalului din viaţa civilă, a decis, în şedinţa din 26 ianuarie 2006, cateririsirea preotului Vasilache Mihail Claudiu. Printre acuzaţiile aduse preotului Vasilache au fost cele cu privire la situaţia sa familială (divorţat de două ori), practici interzise de BOR, şi nesupunere pentru hotărârile luate împotriva sa de către reprezentanţii Episcopiei Romanului.

secuieni

 


Categorii

1. DIVERSE, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Ucraina

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

7 Commentarii la ““MITROPOLIA MOLDOVLAHIEI” sau “BISERICA PRIVATA” – cum a facut mass-media vedete din preoti caterisiti care au alcatuit o grupare schismatica

  1. Ortodoxia a avut şi are duşmani de tot felul. Unii pe față alții in ascuns, unii dinafară, alții din interiorul ei, unii conştienți alții fără să mai fie în stare să poată înțelege. Ortodoxia este credința cea mai luptată, mai încercată, mai greu de înțeles şi de trăit, pentru că este credința unei vieți straine lumii acesteia, unei lumi pe care noi nu am văzut-o, dar o ştim din ceilalți care au trăit-o, de la Cel care a venit din acea lume şi ne’a spus cele ce trebuie să ştim despre ea, ceke ce trebuie să facem ca să accedem in ea. Domnul Iisus a spus să-l credem pe El, că ştie de unde vine şi unde se duce. Noi nu ştim aceasta despre noi. Şi ne-a spus un lucru esențial. Că a venit din ASCULTARE de Tatăl, (nu din ascultare de sine).
    Ascultarea (de Dumnezeu), este însăşi ortodoxia. Ortodoxia este credința ascultării de Dumnezeu, de biserica lui cea adevărată ajunsă la noi prin sucesiune apostolică.
    Ortodocşi ne credem toți (cei botezați), dar câți din botezați ascultă de biserică ?
    Mulți dintre cei ce sunt lângă (şi în biserică) încă nu sunt ortodocşi, pentru că nu o trăiesc prin Dumnezeu ci prin ei. Au cunoştință (îmgâmfătoare). Se văd şi se cred mai ortodocşi decât ceilați şi decât însăşi biserica.
    Socot fără geşeală credința lor şi greşită cea a celorlați, socot greşite deciziile lor şo greşite deciziile ce se iau de biserică asupra lor. De ce ?
    Pentru că se cred pe ei. (NU PE DUMNEZEU).
    Este posibil ca o decizie (a duhovnicului, a reprezentanților locali ai bisericii să fie in parte sau chiar mai mult) greşită, dar ea s’a luat în numele lui Dumnezeu şi Dumnezeu va îndrepta negreşit cele ce sunt în numele lui.
    Cei ce se cred pe sine nu se supun lui Dumnezeu, ci lor înşişi. Nu primesc decât ce cred ei, nu se supun decât celor crezute de ei, pentru că se cred pe ei (nu pe Dumnezeu). Discuția cu asemenea “credincioşi” este imposibilă. Şi tocmai ei, cer şi impun ascultare.
    Iorga, (un laic), spunea în una din cugetările sale : “Vai de cel ce ține minte pedeapsa şi uită greşeala”.
    Ascultarea (de Dumnezeu, de biserică, de duhovnic) este crucea ortodoxiei. Ascultarea de sine este “ortidoxia” celui căzut din cer, ( dezbitătoare, şi schismatică, oricât de plină de virtuți ar fi ea şi aici apar “minunile” spectaculare şi înşelătoare.
    Iertare că mi’am permis această trufaşă expunere.

  2. … Cata trufie si sfidare a bunului simt!!!
    Cum vine asta: “ascultam de toate dogmele” dar nu respecta traditia??
    Asa ca sectantii – “cartea” lor si ideile lor conteaza… traditie – ce-i aia?
    Cei dinainte erau mai prosti dar astia mai noi “stiu” cum se face treaba ca-s destepti, ei “tin cont” de schimbarile din lume!
    Pai daca lumea se schimba, ADEVARUL se schimba? Nu se schimba!
    Si daca ADEVARUL nu se schimba cu “o iota” cum ar putea traditia sa se schimbe?
    Si ma refer la esenta, nu la detalii formale cum ar fi daca se coase de mana sau la masina o tesatura…
    Cum sa te lasi “purtat” in credinta de o voce mieroasa, placuta urechii cand stii ca necuratul se arata si in chip de fiinta de lumina?
    Ce este “privat” tine de confirmarea stapanirii ca folosesti ceva pentru tine si platesti taxe ca sa te “apere” de instapanirea altuia, se refera la utilizarea materiala, nu la cea spiritual, religioasa.
    Iar cladirea-biserica nu este spre folosinta unui om ci pentru reunirea soborniceasca sub har! Secularistii contesta harul asa cum afirma ca nu este suflet, considerand ca asta-i o nebunie.
    Regulile lor dau posibilitatea schismaticilor si caterisitilor sa insele omul si asta este pacat greu, chiar daca materialismul nu face reguli (false legi) care sa opreasca propagarea minciunii.
    Tu, preot caterisit pentru care slujirea familiei este reper de incercare izbutita cu propriile ispite si slabiciuni cum poti privi in ochi un mirean si sa faci teatru furand imaginea si lucrul Bisericii lui Hristos?
    Cum poti sa-i vorbesti de post, de suferinta, de mantuirea prin casatorie (dusa pana la capat) ori de taina cununiei??? Ce-i spui tu gaseste in orice carte sau pe … youtube, ii spune si papistasul, si sectantul.. poate ca si musulmanul sau mozaicul – nu stii ca este o diferenta absoluta?
    Cum poti sa pomenesti numele lui Iov?
    Ori cu Hristos, ori cu Satana – nu exista cale de mijloc. Pentru credinta caci pentru mintile ratacite, trufase, blocate in rationalitate unei cunoasteri moarte si sarace in descriere a lumii s-a “conceput” o cale de mijloc si chiar s-au “inventat” alternative psihedelice, scientologice, de tip Asiatic-meditative – toate in slujba Satanei.
    Daca se retragea vreunul in scimhicie dupa ce-l “lasa” nevasta il intelegeam si-l respectam pentru daruirea vietii in credinta cea dreapta.
    Inffintarea unui business care sa-i de bunastare materiala prin inselaciune este mai grav decat a fura pe ascuns din avutia cuiva caci fura la vedere speranta oamenilor in mantuire.
    In alte tari exista regim privar al constructiei insa aflandu-se in afara jurisdictiei teritoriale episcopale regimul juridic secularist al proprietatii si cel canonic se situeaza in contradictie si nu pot fi armonizate cu mijloace ale regulilor juridice. Se evita un conflict material intr-o chestiune dogmatica ne”prevazuta” de legislatie; cum am spus, pentru materialisti sufletul nu exista deci nici Dumnezeu si prin urmare canoanelor nu le dau respect si nici le fac “loc” in regulile lor.
    Manastirile din Grecia la care face referire un caterisit nu sint private decat in masura in care proprietatea obsteasca este private – dar declarantul se face ca nu stie, foloseste o parte din fraza.
    Auzi cum se “apara” altul – “si ce daca….?”
    Cat tupeu in prefacatoria de a o face pe prostul?
    Pai I-a explicat cineva si in seminar si la spovedanie, si la mustrare… si unde vreti Dumneavoastra!
    Si el tot nu vede!!!
    Vede doar profesie de actor, cantaret echipat ca la teatru, impostor “dat la cele rele” cu altii ca el si folosit politic de “tovarasi” din nlte neamuri – mimica, scenete, citate si miorlaieli – ca un papistas care se leapada de sutana (ori ba) si isi gaseste rezolvarea poftelor chiar in altar.
    …..
    Sa ma ierte Dumnezeu dar asa cum nu toti putem fi calugari in manastire, tot asa nu toti pot fi preoti. La unii se “vede” de la inceput, la altii mai tarziu… auzi ce spune unul din ei “inca de acum 23 de ani…”
    Pai asta atata avea in minte, cum si cand sa “dea lovitura”.
    Timp de 23 de ani nu s-a invrednicit sa inteleaga eroarea trufasa de “rationalizare a irationalului”, nu a inteles rabdarea si ajutorul celor care l-au ingaduit sa pastoreasca… nu a reusit decat sa-si dea arama pe fata,… vai de sufletul lui inselat si nelinistit in adevar!
    Cand iti faci regula ta in viata duhovniceasca, aceea nu este a ta este a Diavolului.
    De aceea Biserica noastra, cu greutatile si neimplinirle -unele- vizibile se straduieste sa tina curata si intreaga credinta cu-adevarat cea Dreapta tocmai pentru ca gresala omeneasca [in special increderea in propria-ti minte ca arbitru absolut!] sa nu dovedeasca adevarul, invatatura primita de la Iisus Hristos.
    Daca nu cumpanim si ne lasam purtati de impresii gen “canta asa de frumos..” ori “tine o slujba minunata…” si ne plasam in indiferenta fata de conditiile obligatorii ale purtarii de har Dumnezeiesc, sa nu ne miram ca anti-harul este ce se poate gasi, adica antihristul.

  3. Pana sa citesc acest articol, intelegeam faptul ca cei care sunt „pe ritul vechi” (tin calendarul) la noi in tara (sau in „mitropolia Slatioara” sau cum se numeste) nu fac parte din Biserica.

    Insa faptul ca, din ceea ce citisem, se comportau ca niste ortodocsi obisnuiti, in toate, in afara de strictetea pentru tinerea calendarului, intelesesem asta. Insa dupa ce am citit articol mi-a fost clar de ce intre acest schismatici si intre sectari nu exista, in fapt, diferente prea mari. Dincolo de manifestarile exterioare de credinta ale lor (asemanatoare cu ale ortodocsilor), practic este un cu totul alt duh, al mandriei, inaltatii de sine, auto-indreptatirii etc.

  4. Pingback: Sinodul Mitropoliei Moldovei si Bucovinei despre asa-zisa “BISERICA PRIVATA” de la Secuieni: “Toate actele liturgice si slujbele religioase savarsite de preotii caterisiti NU SUNT VALIDE” - Recomandari
  5. Pingback: IPS Ciprian al Buzaului si Vrancei explica MOTIVELE EXCOMUNICARILOR celor trei enoriasi: intentionau “MIGRATIA” spre ORGANIZATIA NECANONICA a lui GHERASIM BRATU | Cuvântul Ortodox
  6. Pingback: IPS CIPRIAN al Buzaului si Vrancei explica MOTIVELE EXCOMUNICARII celor trei enoriasi din Focsani: intentionau “MIGRATIA” spre ORGANIZATIA NECANONICA a lui GHERASIM (GHEORGHE) BRATU. Amanunte despre SECTA “Mitropolia Autonoma”, in
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare