“Revolutia” anarhistilor si activistilor ecologisti incepe pe 1 septembrie. Pentru ROSIA MONTANA SI GAZELE DE SIST
E mare agitatie pe retelele sociale (facebook mai ales) si pe blogurile activistilor ecologisti (si nu numai). Pe 1 septembrie, ne anunta unul din “liderii” de televizor ai protestelor de la Piata Universitatii, vor avea loc proteste in mai multe orase impotriva proiectului RMGC si a fracturarii hidraulice, procedura de exploatare a gazelor de sist (o lista a acestor orase aici).
Cuvinte mari, ca “tradare de tara”, sunt folosite de oameni care altfel n-au nicio treaba cu “tara” si nici nu vor sa auda de asa ceva. Oameni care nu vad nicio problema in a forta o societate, impotriva culturii sale, sa adopte legi nefiresti, se dau de ceasul mortii pentru ca aurul din Rosia Montana este dat pe nimic unora care, in schimb, o sa ne distruga muntii si o sa ne lase lacuri de cianura. In fine, nimic de zis, bine ca exista opozitie fata de astfel de jafuri si pe acest front, cel mai activ, de altfel, in materie de proteste, documentare, demersuri civice. Pe unele chestiuni vocile nationalistilor, stangistilor radicali si ale ortodocsilor se suprapun, lucru ce e, pe undeva, firesc. Sunt vocile marginale ale unui spatiu politic dominat de un neoliberalism euroatlantic identic in agenda sa si la “dreapta” populara si la “stanga” caviara (voci parazitate, in mod cert, pe fiecare nisa in parte, de provocatori, agenti infiltrati, extremizanti).
Cel mai probabil, aceste proteste o sa fie un esec pentru ceea ce-si propun. Anarhismul de parada al unor adolescenti intarziati (sau “anarhismul” oportunist al unora finantati de mari reprezentanti ai “capitalului”) n-are prea multa legatura cu “agenda” sociala cotidiana, adica cu ceea ce preocupa omul “de rand” zilnic. Semne de “umflare” a acestor proteste pe cale mediatica, pentru a se crea un efect de contagiune, nu exista, inca. Insa protestele, chiar daca nu vor reusi sa constituie un suport social pentru atingerea unor obiective concrete, vor servi, probabil, drept platforma de lansare pentru cei care vor sa-si faca imagine precum si, cum am mai spus deja, pentru tot felul de provocatori si agitatori – virtuali sau reali.
Acolo unde oamenii chiar vor iesi la protest, cum va fi cazul, probabil, la Barlad, ei protesteaza nu pentru ca sunt condusi “la lupta” de vreun activist anarho-ecologist, ci pentru ca sunt mobilizati de preoti si pentru ca au constientizat efectele devastatoare ale exploatarilor. Da, aceiasi preoti care apartin aceleasi Bisericii care se afla prima ca “target” pe agenda anarhistilor – secularisti si anti-autoritate prin definitie. Aceiasi preoti care risca cel mai mult, de altfel (chiar din partea propriei lor autoritati ecleziastice). Din aceasta dilema, activistii anarho-ecologisti nu pot iesi. Fie continua sa lupte impotriva Bisericii si, atunci, sa aiba minima onestitate sa nu se amestece cu vulgul condus de preoti si sa isi organizeze protestele lor cu doua fete, trei baieti si patru lozinci, fie isi iau seama si renunta la partea anti-democratica a agendei lor, care consta intr-o masiva inginerie sociala (separare Biserica-Stat, legislatie pro-gay). Nu le cere nimeni sa renunte la “crezul” lor, insa a a nu (mai) scuipa pe cele sfinte ale altora ar fi o dovada de minim bun simt.
Suntem, insa, mai mult decat pesimisti in ceea ce priveste posibilitatea unor proteste relevante legale, civice si consistente, care sa conteste mainstreamul politic actual si care sa nu fie parazitate sau confiscate de oportunisti (poate chiar asta e scopul lor?)… Cand vezi cine se agita cel mai mult pentru acest protest, nu-ti vine decat sa te rogi ca rezistenta celor din Moldova sa nu fie sufocate de clovneriile extremistilor ideologic diametral opusi.
Un comentariu razbointrucuvant
- “Revolutia mondiala” 15 octombrie OCCUPY BUCHAREST, O PARODIE? In ce conditii poate avea loc o revolutie in Romania?
- ”Revolutia” Occupy Bucharest: ca o PARADA HIPSTER. La Roma GASTILE INFILTRATE AU PROVOCAT VIOLENTE (FOTO+VIDEO)
- ULTRASII INFILITRATI LA PROTESTE – masa de manevra in mana autoritatilor. CAZ SCOALA DE PROVOCARE folosita pentru evacuarea Pietii Universitatii – seara, la ora 11 (VIDEO)
- “Revolutia” Pietei Universitatii intre UTOPIILE DEMOCRATIEI TOTALE si ale SCHIMBARII DIN TEMELII a sistemului
- Trei ganduri post-electorale: NEOLIBERALISMUL USL, JELANIA ”EUROPENISTILOR” SI ORIZONTUL ANTISISTEM
***
Cred ca, in cazul de fata, cea mai buna metoda de a preveni acapararea protestelor de catre o anumita grupare e participarea la proteste si a celorlalte grupari (inclusiv cea ortodoxa). In definitiv, vorbim de un protest cu un obiectiv concret, si inca unul major. O adevarata linie de demarcatie cu privire la viitorul societatii civile din Romania. Inevitabil, la un astfel de protest vor participa oameni cu viziuni de ansamblu diferite, cu proiecte de societate diferite. Asa a fost si in 1990, in Piata Universitatii, si tot asa a fost si in ianuarie 2012. Asa e la orice protest. Faptul ca si tu, ortodox, esti prezent la acel protest, nu inseamna ca esti de acord cu tot ceea ce crede anarhistul cu privire la alte subiecte. La fel cum, evident, nici reciproca nu este valabila. Faptul ca protestezi alaturi de anarhist nu te face anarhist, la fel cum nici pe anarhist nu-l face ortodox. Aici nu e vorba de o revolutie care sa impuna un nou model social ci de blocarea unui proiect criminal. Adica e vorba de un obiectiv concret si punctual. Mai mult, de proba faptului ca, asa pestrita cum e ea, in Romania exista o societate civila care reactioneaza. Altfel spus, ca mafia internationala si slugile ei de la putere nu pot sa faca orice vor in tara asta. De aceea, atat pasivitatea justificata de frica de identificare prin asociere cat si diviziunile sterile mi se par eronate in momentul de fata. Cred ca e momentul in care fiecare trebuie sa ia atitudine impotriva dusmanului comun. Dupa parerea mea, gruparea ortodoxa nu trebuie sa se automarginalieze. Dimpotriva, sa indrazneasca sa spere ca, gestionand aceasta situatie politica in mod exemplar, va reusi in timp sa contribuie si la “inteleptirea” acelora dintre “anarhisti” care pot fi lamuriti, sau in orice caz, la constructia unui modus vivendi care sa fie in beneficiul tuturor romanilor, inclusiv al generatiilor viitoare, carora nu avem dreptul sa le refuzam dreptul (pe care noi insine l-am primit de la stramosi) de a bea apa, nu otrava. Daca gruparea ortodoxa se autoexclude fara rost din sfera publica, abia in conditiile astea Romania va deveni teren de batalie intre anarhisti si capitalisiti, si abia atunci se va deschide perspectiva unei revolutii cu consecinte catastrofale.
http://c-tarziu.blogspot.ca/2013/08/protest-la-bucuresti-impotriva.html
nu sunt anarhist, nu sunt activist ecologist.duminica 08.09.2013 voi fi prezenta cu toata familia. vom fi alaturi de oricine se manifesta serios si cuminte.de orice roman. domnul Alexandru Racu are dreptate.