BISERICILE SI MANASTIRILE STRAVECHI DIN KOSOVO – ASEDIATE, INCENDIATE SAU PROFANATE DE ALBANEZI. “Fantoma secesionismului bantuie prin Europa si poate deveni pandemica”

19-02-2013 5 minute Sublinieri

SCENARIU CU REPETITIE PENTRU TRANSILVANIA?

*

Statele “civilizate” si organizatiile “umanitare” tac complice in fata ororilor, incurajand tacit focarele de ura interetnica si separatismele

kosovo

  • Doxologia/ pr. Ioan Valentin Istrati:

 Golgota Bisericii Ortodoxe din Kosovo

Tăcerea statelor occidentale faţă de ororile din Kosovo, suferite de un popor crucificat, trezit străin în inima ţării lui, este suspectă şi vinovată.

In luna ianuarie 2013, regiunea Kosovo, separată unilateral de Serbia prin auto-proclamarea independenţei, a fost teatrul unei serii de profanări şi vandalisme ale Bisericilor şi cimitirelor creştine. Conform unui comunicat al serviciului de presă al Episcopiei de Ras şi Prizren, din cadrul Bisericii Ortodoxe a Serbiei, Biserica Sfânta Treime construită în secolul al 19-lea în satul Babliak, a fost profanată. În 1999, ea a fost incendiată de extremiştii albanezi. În mai puţin de 10 zile, vandalii au distrus în regiune peste 100 de morminte sârbe ortodoxe.

În 19 ianuarie 2013, în ziua Teofaniei, o mulţime agresivă de partizani ai mişcării „Autodeterminare” a asediat Mănăstirea ortodoxă de la Dakovica. Numai prezenţa trupelor KFOR a împiedicat ca această mănăstire să fie vandalizată. În 31 ianuarie 2013, alţi vandali au profanat Biserica Sfântul Ioan Botezătorul din Strpce, iar în 1 februarie Biserica Sfinţii Petru şi Pavel. Alte câteva biserici au fost furate, profanate sau incendiate. De asemenea, capela ortodoxă a cimitirului de la Milochevo a fost incendiată.

În timp ce ţările occidentale şi Statele Unite salută secesiunea unilaterală a regiunii Kosovo de Serbia, lovitura de boomerang a acestei recunoaşteri nu va întârzia să apară. Kosovo este inima istoriei poporului sârb, centrul spiritualităţii şi credinţei sârbe, iar rana din inima sârbilor prin această sfâşiere a teritoriului lor suveran este imensă. Acest lucru încurajează extremismul sârb şi dă apă la moară facţiunilor extremiste albaneze care atacă zilnic pe sârbii minoritari care însă trăiesc acolo dintotdeauna.

Fantoma secesionismului bântuie prin Europa şi poate deveni pandemică într-o eră a haosului şi a dispariţiei sistematice a valorilor naţionale sub presiunea consumismului secular. Spiritul de separaţie este dat de duhul dezbinător (diabolos – dezbinătorul) care divide oamenii şi-i învrăjbeşte unii împotriva altora, împotriva lor inşişi şi a tuturor împotriva lui Dumnezeu. Într-o societate fragilizată moral de patimi, isterizată de criza economică programată, debilitată de imagini frapante şi îndopată de ideologie consumistă prin media, oamenii nu mai simt apartenenţa la un neam, la o limbă sau la o naţiune. Patriotismul, arborat în America pretutindeni, este o valoare pe cale de expirare în Europa, acolo unde graniţele au fost dinamitate din raţiuni economice. Spania se confruntă cu nostalgiile secesioniste ale Cataloniei. Francezii din Alsacia vorbesc alsaciană, adică un dialect german get beget. Polonezii din Gdansk locuiau în Danzig înainte de marele război. Şi realitatea continuă la nesfârşit.

Tăcerea statelor occidentale faţă de ororile din Kosovo, suferite de un popor crucificat, trezit străin în inima ţării lui, este suspectă şi vinovată. Protectorii drepturilor omului se indignează de vreo afirmaţie hazardată a unui politician, însă nu văd tragediile naţionale. Avocaţii anti-discriminare supraveghează nimicurile şi ignoră genocidul. Asociaţiile umanitare, setate să anihileze orice valoare tradiţională, continuă şi stimulează acest război nevăzut, purtat de la facerea lumii, împotriva veşniciei oamenilor de către urzitorul tuturor războaielor de pe pământ.

Mănăstirea Decani asediată de extremiştii albanezi

Autorităţile municipale din Decani (Kosovo) şi grupuri de extremişti albanezi au vrut să intre cu forţa în Mănăstirea Decani, după ce au potestat în faţa zidurilor ei. Cordoane de poliţie şi de trupe KFOR au blocat însă intrarea în mănăstire.

Pentru a proteja pe monahi de mulţimea plină de ură inter-etnică, condusă de edilii oraşului, Stareţul Mănăstirii, Arhimandritul Sava Janjić, a decis să închidă porţile mănăstirii tuturor pelerinilor şi vizitatorilor, fapt ce constituie o premieră în ultimii 13 ani.

De mai multe zile, Mănăstirea este ţinta unor manifestaţii radicale, în care mesajele de ameninţare cu moartea şi sloganurile extremiste sunt la ordinea zilei. Aceste manifestaţii ale urii se datorează deciziei judecătoreşti care confirmă drepturile funciare ale mănăstirii.

Mănăstirea se află pe lista patrimoniului cultural universal UNESCO şi este una dintre minunile ortodoxiei sârbe din Kosovo.

Pe o pancartă a extremiştilor albanezi se afla scris: “Aceasta este mănăstirea noastră, jos labele de pe pământul nostru”.

Pentru intelegerea intregului ansamblu al problemei, va recomandam sa (re)citim impreuna:

NOUA STRATEGIE A AMAGIRII: STATELE NATIONALE CENTRALIZATE, ACUZATE PENTRU CRIZA; AUTONOMIA SI INDEPENDENTA REGIUNILOR, ”VANDUTE” CA REMEDII ECONOMICE!

***

***

“Când, în 2002 preşedintele George Bush a declarat la Bucureşti cǎ S.U.A. vor fi „umar la umar” cu România, am fost convins, şi am şi scris, cǎ din acel moment ţara noastrǎ are garantatǎ integritatea teritorialǎ. Dupǎ spectacolul din iulie-august 2012, când liderii europeni şi ai S.U.A. s-au nǎpustit asupra României, care s-a aflat complet izolatǎ, nu mai cred în realitatea acelor declaraţii. Mai curând sunt tentat sǎ apreciez cǎ în vara anului 2012 s-a fǎcut un fel de repetiţie, pentru a vedea dacǎ şi cum poate fi izolatǎ România, pentru a i se impune orice fel de condiţii. Nu este exclus sǎ urmeze faza urmǎtoare, adicǎ provocarea unor incidente în Harghita şi Covasna, urmatǎ de inflamarea mass-media internaţionalǎ, oferind Uniunii Europene şi S.U.A. pretextul necesar pentru a aplica şi în România model Kosovo, atât de mult dorit de Ungaria”.

[…] Conceptul sovietic al «casei comune europene» – lansat de Brejnev in 1981 si preluat de Gorbaciov in 1985 – a fost adoptat de intreaga clasa politica vest-europeana, astfel incit identitatea ideilor in privinta suprimarii frontierelor nu are de ce sa ne mire. Dupa Carta autonomiei locale, redactata tot de un functionar german, Carta autonomiei regionale, de aceeasi provenienta, tinde sa desavirseasca dezmembrarea statelor prin acordarea unei autonomii complete si in toate domeniile entitatilor regionale.

Ajunsa in acest stadiu, regiunea nu are decit doua posibilitati de evolutie: fie o noua dizolvare – de data aceasta nu in masa nationala, ci in cea, absolut impersonala, a Uniunii Europene –, fie revendicarea independentei, repetind, in acest caz, experienta «reusita» din K o s o v o . Generalul Pierre M. Gallois, «parintele» sistemului francez de aparare nucleara, a semnalat existenta «Centrului european pentru problemele minoritatilor», al carui sediu se afla in localitatea germana Flensburg, si care e finantat de guvernul de la Berlin. Principalul obiectiv al acestei institutii este stimularea revendicarilor autonomiste ale minoritatilor est- si vest-europene. In momentul in care aceste revendicari ajung sa produca situatii conflictuale, solutia propusa e federalizarea. Desigur, acolo unde frontierele au disparut si, odata cu ele, autoritatea statala centrala, revendicarile nu mai au, teoretic, nici o ratiune de a fi. Ceea ce se uita, insa, in calculul simplist care sta la baza viitoarei integrari europene, este ca micile entitati nu ofera nici o garantie de stabilitate. Dimpotriva: inmultirea lor conduce in mod inevitabil la inmultirea motivelor de neintelegere. In plus, nimic nu garanteaza ca, dupa ce au refuzat autoritatea statului de care s-au rupt, regiunile (si minoritatile) vor accepta mai usor cealalta autoritate, indepartata, imateriala si mult mai centralizata, a structurilor comunitare de la Bruxelles. Regionalizarea, urmata imediat de integrarea europeana, nu va insemna pentru aceste regiuni (si minoritati) decit o subordonare de alta natura. Ceea ce va implica, probabil, continuarea revendicarilor. Trecerea din structurile statului in cele ale supra-statului european nu reprezinta «un salt calitativ», ci doar inlocuirea unei autoritati centrale cu alta.[…]

Ungaria – respectiv guvernul sovin al lui Orban – a ridicat astazi miza scandalului cu Romania pe tema Tinutului Secuiesc.

Ungaria are legaturi puternice la Comisia Europeana si, prin reteaua popularilor, se afla in tabara care domina in acest moment Europa. Ne amintim ca principalul actor al politicii externe al Romaniei, Traian Basescu, a beneficiat din plin, decisiv, de spijinul premierului Viktor Orban cand acesta a cerut maghiarilor din Romania sa boicoteze referendumul de demitere din iulie 2012. Basescu e presedinte, acum, in mare parte, si din cauza (sau datorita, pentru el) acestei aliante cu Viktor Orban.

[…]Asadar, avem:

– o Ungarie cu intentii revizioniste explicite, oficializate.

– o Europa dominata de popularii europeni, in care jocurile sunt facute de Merkel, Barroso, Van Rompuy, colegi de partid cu Viktor Orban.

un presedinte roman care, cel putin, este cat se poate de tributar lui Orban.

– un guvern roman timorat, slab, anemic, tinut in lesa cu MCV si cu alte obligatii (acordul cu FMI).

– o Rusie careia ii convine sa avem probleme in Ardeal (cel putin), ca sa nu o incurcam in Transnistria.

o SUA careia nu-i pasa decat de gazele de sist si de garnizoane, nu de integritatea teritoriala a “aliatului” (cam aceeasi situatie ca in 1940, cand Germania avea nevoie de noi ca aliati, dar nici chiar atat demult incat sa nu faca pohta Ungariei revizioniste).

– “tinere sperante” ale studentimii romane care “la Paris invata” si care pot oricand sa fie angajati ai SIE, care scriu in NYT (inclusiv in editia print) articole pro-autonomia Tinutului Secuiesc.

– trusturi/canale mediatice apropiate presedintelui Basescu ce propun “dezbateri” pe tema autonomiei Tinutului Secuiesc sau care gazduiesc opinii la fel de revendicative ale oficialilor Ungariei.

Trageti linie si ziceti singuri ce iese la socoteala.


Categorii

1. DIVERSE, Articolele saptamanii, Destramare teritoriala? (Regionalizare, autonomie), Kosovo, Serbia, Pagini Ortodoxe, Preot Ioan Valentin Istrati, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

11 Commentarii la “BISERICILE SI MANASTIRILE STRAVECHI DIN KOSOVO – ASEDIATE, INCENDIATE SAU PROFANATE DE ALBANEZI. “Fantoma secesionismului bantuie prin Europa si poate deveni pandemica”

  1. A randuit Dumnezeu ca marile ctitorii ale regilor sarbi sa devina monumente UNESCO inainte de aceasta napasta, altfel ar fi putut avea aceeasi soarta. Nu au fost ferite cu totul de degradari, dar totusi au ramas in picioare, spre deosebire de cea mentionata si altele, majoritatea din sec. XIX-XX, insa nu numai. Au fost si biserici mult mai vechi, cu valoare istorica deosebita, chiar daca poate nu la fel de mare ca acelea care sunt patrimoniu UNESCO, care au fost rase de pe fata pamantului.

    Iata soarta unora dintre ele:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mu%C5%A1uti%C5%A1te_Monastery

    http://theorthodoxchurch.info/blog/news/2013/01/serbian-orthodox-monastery-of-assumption-of-the-virgin-destroyed/

    http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Marko_Kori%C5%A1ki

    http://www.kosovo.net/destruction.html

    Acestea bineinteles sunt numai cateva, gasite in cateva minute.

  2. Aici i-a adus pe sîrbi prostia de a fi toleranți. Nu știu cum vor tolera englezii islamismul, atunci cînd islamicii vor devenii majoritari, iar parlamentarii vor purta turbane, majoritatea. Dar nemții cum se vor tolera cu turcii?

  3. —De când până când sunt sârbi toleranţi? Probabil că mustesc de toleranţa şi în regiunea timocului sârbesc. Kosovo este plata pentru păcatele lor, în rest sunt ca ruşii, aroganţi, penibili, plini de conflict cu vecini lor. A se vedea şi cazul cu biserica Ortodoxa a Macedoniei.

  4. Nu stiu daca Kosovo este plata pentru pacatele sarbilor, acestea sunt judecati ale lui Dumnezeu. Nu putem noi sa zicem ca bine le-au facut, ca o meritau. Oare poporul nostru n-are pacate? Avorturi, curvii, participari active ale unor episcopi la adunaturile ecumeniste. Noi oare ce plata meritam?

  5. @Ana Elisabeta,

    Noi nu am distrus manastiri si biserici, sarbii au facut-o, chit ca erau ortodoxe. Cand faci asa ceva nu se poate sa nu atragi mania lui Dumnezeu asupra ta.

  6. @Ana Elisabeta Dacă tot te întrebi ce plată merităm pentru păcatele noastre, oare cu ce durere trăim faptul că Basarabia este despărţită de ţară? Singura diferenţă este că noi am primit pedeapsa anticipat acum 60 de ani. Tot de atunci au început şi avorturile şi alte rele ce au venit până astăzi.

  7. Pingback: VA RECUNOASTE ROMANIA INDEPENDENTA KOSOVO? Ministrul de externe Titus Corlatean vrea "DESCHIDERE" pe dosarul SECESIONISMULUI albanez - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  8. Pingback: Face Serbia "COTITURA ISTORICA"? Premierul sarb recunoaste implicit INDEPENDENTA KOSOVO - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  9. Pingback: Sinodului BISERICII SARBE: Semnarea "ACORDULUI DE NORMALIZARE" dintre Serbia si Kosovo este TRADARE - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  10. Pingback: Henry Kissinger: “BALCANIZAREA” SI DESTRAMAREA SIRIEI AR FI CEL MAI BUN REZULTAT [video]. PLANUL E GLOBAL: Fragmentarea statelor natiune si provocarea tulburarilor sociale sau PRIN HAOS LA NOUA ORDINE MONDIALA - Recomandari
  11. e tarziu pentru comentariul meu, dar il pun aici pentru toti neortodocsii care au postat acum 4 ani.
    ce pacate au sarbii? sunt singurii nostri vecini cu care n-am avut dispute teritoriale, e adevarat ca in Banat, erau multi romani, dar nu majoritari, in Timoc, la fel! nu poti sa ai o tara cu capitala pe granita, concesii se fac peste tot, pot sa ceara bulgarii Vama Veche si ar avea dreptate, dar crestineste, noi, sarbii si bulgarii suntem la fel, bine ca ne-am inteles! Cum sa spui ca sarbii platesc pacate, cand le-au furat istoria? Sa gasesti o scuza la furtul Putnei lor, ca au pacate, mie mi se pare de necrezut, nu stiti istorie, nu sunteti crestini cei care spuneti asa ceva!

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare