Ungaria agresiva in cazul poetului hortyst Nyiro Jozsef. Presedintele Parlamentului critica GUVERNUL ROMAN pentru comportamentul ISTERIC SI PARANOIC

27-05-2012 4 minute Sublinieri

Presedintele Parlamentului Ungariei, Kover Laszlo, a criticat, duminica, Guvernul Romaniei, pe care l-a acuzat ca a impiedicat procesul de reinhumare a scriitorului maghiar Nyiro Jozsef. Prezent la Odorheiul Secuiesc pentru ceremoniile anulate, Kover Laszlo, a descris comportamentul Guvernului roman drept “neprietenos, necivilizat si barbar“. Presedintele Parlamentului Ungariei i-a incurajat pe parintii maghiari sa puna sa puna in mainile copiilor cartile poetului adaugand ca “in Secuime creste noua generatie de Nyiro Jozsef”.

Kover Laszlo a declarat presei, inainte de inceperea ceremoniei de comemorare, ca scandalul creat in jurul reinhumarii scriitorului nu poate fi considerat ca fiind un incident diplomatic si a amintit ca Parlamentul Ungariei a inceput demersurile in urma cu mai multe luni, iar organizarea nu a intampinat niciun fel de probleme.

Noi am planificat nu numai o reinhumare, ci si o celebrare a reintoarcerii acasa a lui Nyiro Jozsef. A fost foarte surprinzator comportamentul neprietenos, necivilizat si barbar al noului Guvern roman de a-i refuza lui Nyiro posibilitatea de a se odihni acasa, in pamantul natal. Suntem acuzati in mod rusinos si noi si Nyiro si a existat o adevarata vanatoare dupa urna cu cenusa din partea Guvernului, care a depasit limita comicului. […] Niciodata nu am participat la o astfel de comedie absurda“, a declarat Kover Laszlo.

Presedintele Parlamentului Ungariei a precizat ca a trimis deja scrisori presedintilor Camerei Deputatilor si Senatului Romaniei, carora le-a cerut sprijinul, si a subliniat ca Ungaria nu este interesata sa creeze tensiuni considerand ca singura cale a relatiilor dintre cele doua state este cooperarea.

“Noi nu suntem interesati in a crea tensiuni si sunt convins ca singura cale a relatiilor dintre cele doua state, guverne si natiuni este cooperarea. Nu exista o alternativa. Eu cred ca si cei care au ajuns acum brusc la guvernare vor recunoaste acest lucru, sau, daca nu, ei vor fi principalii afectati”, a declarat Kover Laszlo.

Potrivit oficialului maghiar, “reinhumarea lui Nyiro va fi un moment decisiv, cand vom procura toate actele necesare, pe care, de fapt, le avem si acum, dar ei contesta acest lucru. Iar pe 20 iunie instanta de contencios administrativ va decide cat de grava este eroarea pe care nu am comis-o si […] cum poate fi indreptata. […] Am fost nevoiti sa cerem o autorizatie de doi lei, atat de mare este cazul care a blocat procesul de reinhumare.”

Kover Laszlo adaugat ca Nyiro Jozsef va fi reinhumat atunci cand partea romana nu va mai avea nici un contraargument din punct de vedere legal, “chiar daca acest lucru nu este pe placul unor politicieni romani”. “Si as vrea sa le atrag atentia sa se comporte cu acelasi respect fata de demnitatea noastra umana si comunitara cu care ne-am comportat si noi”, a declarat Kover Laszlo.

Kover Laszlo: In Secuime creste noua generatie de Nyiro Jozsef

“Fiecare parinte secui, fiecare parinte maghiar sa puna in mana copiilor sai cartile lui Nyiro Jozsef. Aceasta este fidelitatea noastra, fidelitatea maghiarilor de azi fata de Nyiro Jozsef. […] In Secuime creste noua generatie de Nyiro Jozsef. S-ar putea sa fie aici, printre noi, in copiii imbracati in portul popular secuiesc. Ei vor scrie pentru posteritate cum a fost lumea atunci cand Apostolul secuilor s-a intors acasa. Nyiro Jozsef s-a intors acasa. E aici, cu noi. L-am ferecat in inimile noastre si tarana secuiasca strabuna il va imbratisa la piept”, a afirmat Kover Laszlo, potrivit traducerii puse la dispozitie de organizatori, informeaza agerpres.

Presedintele Parlamentului Ungariei le-a mai transmis “prietenilor romani sa nu creada in calomnii” si a punctat ca maghiarii ii respecta pe Mircea Eliade, Emil Cioran sau Lucian Blaga, chiar daca unii ii denigreaza pe nedrept, asa cum se intampla cu Nyiro Jozsef.  “Prietenilor nostri romani le spunem: sa nu creada in calomnii. Nici noi nu credem. Nu de aceea ii respectam pe istoricul religiilor roman, Mircea Eliade, pe filosoful Emil Cioran sau pe poetul Lucian Blaga, pentru ca unii ii denigreaza in mod asemanator, precum il denigreaza pe Nyiro Jozsef. Noi le respectam opera literara si asta pretindem si in cazul lui Nyiro Jozsef”, a declarat Kover Laszlo.

Kover Laszlo a subliniat ca si un condamnat la moarte are dreptul sa i se indeplineasca ultima dorinta, iar in cazul lui Nyiro aceasta a fost ca trupul sau macar sufletul sa-i fie adus la Odorheiu Secuiesc.

Reinhumarea lui Nyiro Jozsef, inlocuita cu o slujba de comemorare in urma problemelor cu autorizatia

Reinhumarea scriitorului Nyiro Jozsef, programata duminica la Odorheiu Secuiesc, a fost anulata, stabilindu-se in schimb sustinerea unei slujbe de pomenire a acestuia, au declarat purtatorul de cuvant al Partidului Civic Maghiar (PCM), Molnar Miklos, pentru Mediafax. Ceremonia a fost anulata din cauza faptulului ca autorizatia de reinhumare a lui Nyiro Jozsef a fost atacata in contencios-administrativ de Prefectura Harghita, a precizat reprezentantul PCM.

Peste doua mii de persoane au participat la ceremonia de comemorare a scriitorului maghiar, care a avut loc pe un teren privat al Bisericii romano-catolice din Odorheiu Secuiesc. Ceremonia s-a terminat mai repede cu aproape o ora, din cauza ploii abundente. La eveniment a fost prezent si presedintele partidului de extrema dreapta Jobbik, din Ungaria, Vona Gabor.

Atac dur al preşedintelui Parlamentului Ungar, Kover Laszlo, la adresa guvernului Ponta. Oficialul de la Budapesta a declarat că ceremonia de înhumare a poetului maghiar Nyiro Jozsef a fost anulată din cauza “reacţiei isterice şi paranoide” a noului executiv care a folosit electoral momentul pentru că “are nevoie să creeze tensiuni”.

“(…) Pot înţelege, chiar dacă este absurd, că noul guvern trebuie să joace cartea maghiară înaintea alegerilor, că are nevoie de tensiuni pentru că altceva nu poate promite poporului român (…) Putem observa o serie de reacţii isterice, paranoide şi comice din partea noului guvern al României, dar nu vreau să comentez mai mult pentru că toată lumea a văzut ce s-a întâmplat în ultimele zile”, a spus Kover Laszlo, precizând că nu vorbeşte în calitate de politician, ci de maghiar. (…)

“E predistinată victoriei naţiunea care se mândreşte cu un astfel de fiu care ştie că până şi cenuşa lui produce fiori de groază”, a mai spus Kover Laszlo, care l-a comparat pe Nyiro Jozsef cu Mircea Eliade, Emil Cioran şi Lucian Blaga. “Unii îi denigrează. Noi le respectăm opera şi asta pretindem şi în cazul lui Nyiro Jozsef”, a mai spus preşedintele Parlamentului Ungariei.

Kover Laszlo este vicepreşedinte al FIDESZ, partidul lui Viktor Orban, aflat la putere în Ungaria, însă reprezintă facţiunea radical-naţionalistă. El a fost şeful serviciilor secrete şi este unul dintre iniţiatorii legii cetăţeniei. Kover Laszlo este preşedinte de onoare al Partidului Civic Maghiar, condus de fostul primar din Odorheiul Secuiesc, Szasz Jeno, care a organizat ceremonia de reînhumare a lui Nyiro Jozsef.

Cu toate că reînhumarea scriitorului maghiar Nyiro Jozsef a fost amânată, controversele continuă pe această temă. Csibi Barna, secuiul care l-a spânzurat pe Avram Iancu la Miercurea Ciuc, susţine că ştia că evenimentul nu va avea loc, în timp ce preşedintele PRM Cluj, Gheorghe Funar, este convins că în cele din urmă „maghiarii vor îngropa un criminal în pământul sfânt”.

Liderul Gărzii Secuieşti, extremistul maghiar Csibi Barna, cel care anul trecut, de Ziua Maghiarilor de Pretutindeni, l-a „judecat” şi l-a „condamnat” la moarte pe Avram Iancu (o păpuşă de paie, n.r.) în centrul oraşului Miercurea Ciuc, a declarat, sâmbătă, că nu intenţionează să participe la ceremonia de reînhumare a controversatului scriitor secui, Nyiro Jozsef.

De altfel, Csibi Barna a spus şi că este convins de faptul că evenimentul nu va avea loc. „Ţară schizofrenică! Cenuşa unui om a ajuns să fie rasistă! Sunt convins că reînhumarea nu va avea loc, nici nu am de gând să merg la Odorhei“, a declarat Csibi. „Nicăieri nu spune legea că nu e voie să aibă loc reînhumarea. Dar asta e… Rămâne să ne continuăm lupta“, a adăugat acesta.

Funar: „Maghiarii ne umilesc cu cenuşa unui criminal!”

Preşedintele Partidului România Mare, filiala Cluj, Gheorghe Funar, şi-a exprimat indignarea cu privire la ceremonia care urma să aibă loc, duminică, la Odorheiu Secuiesc. Convins că „maghiarii oricum vor face ce vor ei”, Funar a criticat dur iniţiativa organizatorilor de a aduce în ţară rămăşiţele scriitorului secui Nyiro. „Nu renunţă maghiarii la un moment de umilire a poporului român! Vin ungurii şi aduc cenuşa unui criminal antiromân, ca să o îngroape în pământul nostru sfânt. Din păcate, noi, românii, nu avem niciun drept la demnitate”, a spus Funar (foto jos). (…)

Categorii

1. DIVERSE, Istorie, Razboiul impotriva Romaniei

Etichete (taguri)