ROMANIA MAI ARE BANI DOAR PENTRU 4 LUNI! Ilie Serbanescu despre DEMOLATORUL FMI. Cui a folosit acordul?/ ROMANIA SUSTINE “PARTAJAREA SUVERANITATII” LA SUMMITUL EUROPEAN

7-12-2011 5 minute Sublinieri

România va fi nevoită să tragă din banii de la FMI, cu care are încheiat acordul precauționar, a declarat consilierul BNR, Lucian Croitoru. Dacă nu ia bani de la FMI, România mai are fonduri doar pentru 4 luni, a mai spus oficialul BNR.Deşi consolidarea fiscală progresează bine, contextul extern nu este încurajator şi România ar putea fi nevoită să tragă în 2012 unele fonduri conform acordului încheiat cu FMI şi UE”, a anunțat și Erste Bank într-un raport publicat recent.Guvernul a încheiat în primăvara acestui an un acord stand-by de tip preventiv cu FMI prin care rezerva BNR ar putea fi suplimentată la nevoie cu circa 3,5 mld. euro. Experienţa precedentului acord arată însă că banii FMI pot lua ca destinaţie excepţională şi finanţarea deficitului bugetar. De asemenea, România are un acord de tip preventiv cu Comisia Europeană prin care bugetul ar putea obţine în caz de nevoie o finanţare de 1,4 mld. euro.

D-l Jeffrey Franks, reprezentantul pentru Romania al demolatorului principal al tarii pe numele sau FMI, a fost intrebat, intr-o emisiune de interviuri la PRO TV, dupa incheierea misiunii sale la Bucuresti, cum explica faptul ca programele de supraveghere financiara ale FMI si cele aproape 20 miliarde de euro imprumuturi luate de Romania de la organismele internationale nu au dus la cresterea locurilor de munca in economie, ci dimpotriva?

Vadit deranjat de intrebare, d-l Franks n-a avut un raspuns. Si, in loc sa-si asume esecul, a debitat aceleasi baliverne stereotipe cu care cadelniteaza programele institutiei pe care o reprezinta: ca acestea ar fi urmarit cu prioritate stabilitatea macroeconomica si ca, asta odata obtinuta, s-ar crea conditii si pentru o crestere a locurilor de munca (bineinteles, la un orizont neprecizat, probabil la Sf. Asteapta).

Dupa parerea mea, discutia in sine cu cel care iti demoleaza casa nu prea are sens, fiind umilitoare si complet inutila. Nu poti auzi decat baliverne si jigniri. Si nu se schimba nimic. Dimpotriva, se confera o tribuna de comunicare demolatorului pe care acesta n-o merita. E o farsa ce trebuie dimpotriva evitat sa fie jucata. Dar, evident, daca, din motive necunoscute altora, accepti sa joci farsa dialogului, atunci nu poate exista un sfredel mai penetrant in coasta demolatorului decat intrebarea cu pricina. Pur si simplu pentru ca pune punctul pe “i”! De fapt, atinge esenta problemei! Ataca la lingurica, dupa cum se spune! Pai, la ce bun un imprumut-mamut de 20 miliarde de euro – sa repetam, 20 miliarde de euro, respectiv la concurenta unei jumatati din intregul buget al tarii – daca locurile de munca n-au crescut in mod net, ba chiar au scazut?!

Daca era de scazut, puteau sa scada si fara acest imprumut-mamut, care te lasa si inlantuit si pe tine si pe copiii tai! Intrebarea, indiferent de raspuns, il impinge si pe Grivei – asta daca se admite ca ar mai putea exista vreun catel intarziat mintal care sa nu fi inteles deja cum sta treaba! – sa se intrebe mai departe: ce dracu’ se va intampla cu locurile de munca din economie cand imprumutul-mamut va fi platit, daca atunci cand a fost luat acestea s-au redus mai mult decat dramatic?! De la semnarea minunatului acord cu FMI, peste 600.000 de locuri de munca au disparut din economie!

Si o alta intrebare ii este sugerata bietului Grivei: n-o fi avut acordul cu FMI vreo alta tinta decat ajutorarea Romaniei, asa cum s-a spus oficial?! Pai, daca la inceput Grivei a pus botul la balivernele oficiale despre acest acord, dupa aproape trei ani a inteles exact despre ce este vorba, oricat de retardat ar fi, desi cateii, chiar daca maidanezi, sunt inteligenti! Si, cu toate ca inca n-a inceput plata imprumutului (sa vedeti ce va fi cand va incepe!), se poate deslusi exact pentru cine a fost de fapt imprumutul pe care il platim noi.

Pai, cine o duce mai bine si cine mai prost?! Contribuabilii, salariatii si pensionarii o duc toti mai rau, chiar mult mai rau! Cine o duce bine, chiar mai bine?! Cei care fura din banul public, semn ca minunatele programe FMI de austeritate nu i-au vizat catusi de putin! Iar, in afara acestora, firmele straine, dintre care unele au facut chiar profituri uriase, ca niciodata, tocmai in aceasta perioada! Firmele straine, inclusiv bancile straine!

Nu este de ajuns de semnificativ ca, intr-o tara unde PIB-ul a cazut cu 20% iar in anul 2011 ajunge abia sa se intoarca in 2006 exista aceleasi peste 40 de banci, practic toate straine, care traiesc bine mersi sfidand prostii de romani care le tin in viata?! Si cum o fac: propsperand prin imprumutarea statului astfel incat acesta sa-si achite creditul de la FMI luat de fapt pentru a inlocui finantarea bancara blocata de catre propriile mame din strainatate! E clar pentru cine si pentru ce a fost luat creditul de la FMI si de ce n-a generat in mod net locuri de munca! Si vine rambursarea!

Ziua de vineri este una crucială pentru Uniunea Europeană. Liderii statelor membre se întâlnesc pentru a ajunge la un acord pe tema consolidării disciplinei fiscale. Ministrul Afacerilor Europene Leonard Orban spune pentru REALITATEA.NET că România susţine o modificare limitată a tratatului, la nivelul tuturor membrilor UE, pentru a evita pericolul fragmentării. România va susţine la Consiliul European care începe mâine şi ia sfârşit vineri la Bruxelles o modificare limitată a tratatului UE, la nivelul tuturor celor 27 de state membre, în scopul consolidării guvernanţei economice şi politice a blocului comunitar, a declarat pentru REALITATEA.NET Leonard Orban, Ministrul Afacerilor Europene.

Scopul modificării tratatului vizează întărirea disciplinei fiscale prin permiterea unei supervizări la nivel european a bugetelor naţionale şi a sancţionării statelor care dau dovadă de imprudenţă fiscală. Orban apreciază că nu este vorba despre o pierdere a suveranităţii statelor naţionale, ci de o “partajare a suveranităţii”.

Ce poziţie susţine România de la Consiliul European de vineri?

“Aşteptăm la fel ca toate celelalte state membre soluţii pentru consolidarea guvernanţei economice în Europa, soluţii atât pe termen scurt cât şi pe termen lung”, spune Orban. “În momentul de faţă sunt mai multe opţiuni, care sunt legate de o modificare normală a tratatului sau de o modificare limitată“. “Există două idei – tratatul să fie modificat la nivelul tuturor statelor membre, sau doar la nivelul celor 17 din zona euro. România ar prefera opţiunea modificării limitate a tratatelor şi la nivelul UE 27, astfel încât să se asigure integritatea UE şi să se evite pericolul de fragmentare a acesteia, de creare a Europei cu două viteze”, spune ministrul Afacerilor Europene.

Ce prevede reforma tratatului UE?

“Măsurile vizează zona euro. Acesta este un lucru care trebui subliniat. În primul rând se va consolida guvernanţa economică şi politică din zona euro, ar fi mai multă disciplină bugetară, se vor înăspri sancţiunile şi modalitatea de sancţionare a statelor care nu se încadrează în cerinţele pactului de stabilitate şi creştere”, declară Orban.

“Desigur, sunt diferite opţiuni în momentul de faţă, vor fi discuţii lungi pentru găsirea formulei potrivite pentru o eventuală modificare a tratatului”. “Cea mai spinoasă problemă e chestiunea modului în care se va face eventuala modificare a tratatului – dacă se va face în 27 sau în 17”, spune oficialul român.

Îşi pierde România suveranitatea?

“Nu este vorba despre o pierdere de suveranitate, ci de o partajare a suveranităţii pentru nişte lucruri care sunt absolut obligatorii. E clar că în momentul în care a fost creată zona euro nu au fost rezolvate toate problemele. Acum, în perioada de criză, aceste probleme de design sunt mai vizibile decât oricând”, spune Orban. “Dacă vrem să asigurăm o monedă puternică e clar că va trebui să luăm mai multe măsuri care să conducă la adâncirea integrării, evident în interiorul zonei euro, dar e valabil şi pentru statele din afară, care sunt obligate să adere la zona euro, care trebuie să se pregătească pentru aderare”, declară ministrul.

Problema aderării României la Schengen mai are loc pe agendă?

“Aşa cum ne-a dat asigurări preşedintele (Consiliului European) Herman Van Rompuy luni, subiectul va fi pe ordinea de zi, în speranţa că s-ar putea identifica un calendar pentru soluţionarea acestei chestiuni. Deocamdată e puţin probabil, având în vedere inflexibilitatea unui stat membru, dar rămâne de văzut”, concluzionează Leonard Orban.

Zile cruciale pentru supravieţuitea zonei euro

Miercuri: Discuţiile pe tema soluţiei pentru contracararea crizei, purtate deja de Angela Merkel şi Nicolas Sarkozy, se mută la Marsilia, la summitul liderilor europeni din Partidul Popular. Traian Băsescu va fi prezent la reuniune.

Joi: Reuniunea Băncii Centrale Europene (BCE) ar putea produce noi măsuri.

Mai mulţi lideri europeni se aşteaptă la o intervenţie mai fermă a BCE în protejarea ţărilor vulnerabile la criza datoriilor.

Joi şi Vineri: Consiliul European de la Bruxelles, care îi reuneşte pe şefii de state şi de guverne din UE, va lua în considerare planul propus de Merkel şi Sarzoky.

România ar trebui să-şi reducă dependenţa de zona euro, care este singura ameninţare legată de evoluţia economiei româneşti în 2012, a declarat astăzi Raluca Alexandru, director al băncii HSBC din Elveţia. Ea susţine că România trebuie să atragă investiţii din China şi Orientul Mijlociu.

„În România, acum, îngrijorător în contextul de astăzi este expunerea mare pe care o are în economie capitalul bancar străin. Nu putem avea creşterea mare pe care o aveam în anii anteriori, atâta vreme cât statele de unde vin aceste bănci au probleme şi s-au redus toate perspectivele de creştere”, a spus ea, prezentă la Bucureşti la seminarul Private Banking Conference. „Europa ar trebui să se insuleze un pic de criza din zona euro, acum relaţia este ombilicală în ceea ce priveşte schimburile economice, financiare şi de capital. Legătura este foarte strânsă şi acesta este singurul pericol pe care ăl are economia românească în 2012″, a adăugat reprezentanta HSBC, cea mai mare bancă europeană

Întrebată cum poate România să reducă dependenţa de capitalul european, ea a arătat că soluţia sunt resursele uriaşe care vin din alte zone ale globului.Trebuie să ne diversificăm partenerii comerciali tradiţionali. Există foarte multă avere pe glob din China, Brazilia, Orientul Mijlociu care îşi caută surse de plasament. România are potenţialul de a atrage aceste resurse mult mai mare decât alte ţări”, a punctat Raluca Alexandru.

Ea a mai spus că acest pas ar trebui făcut în primul rând de către firmele private. „Eu nu aştept nimic de la Guvern, aş încuraja antreprenorii să caute parteneriate în aceste zone“, a susţinut Alexandru.

Legaturi:

SI:


Categorii

Acordul cu FMI, Articolele saptamanii, Criza datoriilor suverane, ILIE SERBANESCU, Razboiul impotriva Romaniei

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

19 Commentarii la “ROMANIA MAI ARE BANI DOAR PENTRU 4 LUNI! Ilie Serbanescu despre DEMOLATORUL FMI. Cui a folosit acordul?/ ROMANIA SUSTINE “PARTAJAREA SUVERANITATII” LA SUMMITUL EUROPEAN

  1. Imi cer scuze daca exista deja acest link pe site, cred ca este foarte util pentru cei care nu stiu:
    http://www.fin.ro/articol_62762/fmi-ne-a-trimis-nota-de-plata-127-miliarde-de-euro-pana-in-2015.html

    Dupa alegeri, in 2013, vor trebui platiti 4.8 miliarde de euro aceasta suma reprezentand aproximativ 4% din PIB(in 2010 Pib-ul a fost de 122 miliarde euro). Degeaba se bat cu pumnul in piept ca deficitul va tinde spre 0 in 2013, acesti 4% vor aduce alte masuri de austeritate, “povestea” repetandu-se in 2014 si 2015.

  2. Gândiți-vă la ce a spus Părintele Arsenie Boca: “[…] Vor pune impozite, taxe si alte ingradiri. Vor lua totul!”

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/11/28/profetiile-parintelui-arsenie-boca-despre-romania-romania-va-fi-inconjurata-de-flacari-imi-pare-rau-ca-sunteti-cei-pe-urma-va-vor-cerne-%E2%80%9D/

    DAR! Nu trebuie să deznădăjduim, oricât va fi de greu. Să ne ajute Dumnezeu și Maica Domnului, Preasfânta Născătoare de Dumneze, să nu ne lase!

  3. Ce zice Orban: “Dacă vrem să asigurăm o monedă puternică e clar că va trebui să”
    Ne-a intrebat cineva CE VREM??
    Atunci, CINE “VREM”? In numele cui vorbeste acest domn Orban??

  4. Ce fata de sindrom Down are Jeffrey Franks asta,Doamne iarta-ma!!

  5. Pingback: ROMANIA MAI ARE BANI DOAR PENTRU 4 LUNI! | ACVILA ORTODOXA blog
  6. Conceptul de competente partajate va fi aplicat cu succes si suveranitatii, care va deveni chipurile partajata, dar in realitate va avea loc un dictat in ceea ce priveste politica fiscala si chestiunile legate de echilibrul bugetar. Adica spre exemplu daca noi vom vrea sa stimulam micii intrprinzatori si scadem spre exemplu TVA-ul sau anumite impozite si taxe, va interveni supervisorul de la Bruxelles care ne va da peste mana.

    Tratatul CE prevede la art. 3b ca delimitarea competentelor Uniunii este guvernata de principiul atribuirii, care functioneaza dupa cum urmeaza: in temeiul acestui principiu Uniunea isi atribuie anumite competente, care pot fi atat exclusive cat si partajate sau impartite intre Uniune si statele membre. Potrivit aceluiasi text de lege orice competenta care nu este atribuita expres Uniunii, in mod exclusiv sau partajat, le apartine exclusiv statelor membre.

    Acelasi articol 3b dispune ca “exercitarea competentelor este reglementata de principiile subsidiaritatii si proportionalitatii”.

    Principiul subsidiarităţii, aplicat în cadrul Comunităţii Europene, constituie un criteriu de reglementare a exercitării competenţelor partajate între Comunitate şi statele membre. Pe de o parte, acesta exclude intervenţia Comunităţii în cazul în care o chestiune poate fi reglementată eficient de statele membre la nivel central, regional sau local. Pe de altă parte, acesta prevede intervenţia Comunităţii dacă statele membre nu pot îndeplini obiectivele tratatelor în mod satisfăcător.

    În temeiul articolului 3b alin. 3) din Tratatul CE, modificat prin Tratatul de la Lisabona, intervenţia instituţiilor Uniunii în numele principiului subsidiarităţii presupune îndeplinirea a trei condiţii:
    a. domeniul vizat nu trebuie să ţină de competenţa exclusivă a Comunităţii;
    b. obiectivele acţiunii preconizate nu pot fi realizate în mod satisfăcător de statele membre;
    c. acţiunea poate fi îndeplinită mai bine, având în vedere dimensiunile şi efectele sale, prin intervenţia Comunităţii.

    Principiul subsidiarităţii se aplică doar domeniilor partajate între Comunitate şi statele membre. În consecinţă, acesta nu se aplică în domeniile în care intră în joc competenţele exclusive ale Comunităţii sau competenţele naţionale exclusive. Cu toate acestea, linia de departajare a competenţelor variază, întrucât – de exemplu – domeniile de competenţă a Comunităţii pot fi extinse în temeiul articolului 308 alin. 1) din Tratatul CE dacă se impune o măsură din partea Comunităţii în vederea realizării obiectivelor tratatului.

    Delimitarea competenţelor exclusive ale Comunităţii continuă să constituie o problemă, în special pentru că aceasta se realizează în tratate nu prin denumirea domeniilor exacte, ci printr-o descriere funcţională.

    Unele din explicatiile juridice de mai sus le-am luat chiar de pe site-ul Parlamentului European, adica de la sursa, ca sa zic asa: http://circa.europa.eu/irc/opoce/fact_sheets/info/data/how/characteristics/article_7148_ro.htm

    Din cele de mai sus se pot trage urmatoarele concluzii:

    a. avem de a face cu o pierdere reala a puterii de decizie a statului roman in ceea ce priveste unele elemente ale suveranitatii sale (cum sunt politica fiscala a statului si construirea bugetului national) intrucat acestea, initial, vor fi supervizate la nivel european (in realitate vor fi dictate si nu supervizate) si apoi vor putea deveni probabil competente exclusive ale UE;
    b. se contureza tot mai clar o constructie europeana suprastatala, atinsa de boala autoritarismului totalitar, binecunoscut noua celor din Europa de Est, care prin punerea in comun a suveranitatilor statelor membre si aplicandu-se principiile atribuirii si al subsidiaritatii, se va stabili care domenii ale suveranitatilor nationale sunt de competenta exclusiva a UE si care sunt partajate între Comunitate şi statele membre (respectiv care din aceste domenii partajate vor fi supuse supervizarii, unui supercontrol al organismului European);
    c. aceasta suveranitate partajata, care isi va pierde astfel caracterul national, indiferent de pretextele ce ne sunt aruncate in fata sau de explicatiile, mai mult sau mai putin juridice, care ni se ofera, este expresia unei reale “cedari” sau “pierderi” de suveranitate.
    d. potrivit dispozitiilor art. 3b alin. 3) ale Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, modificat prin Tratatul de la Lisabona, este posibila intervenţia instituţiilor Uniunii în numele principiului subsidiaritatii, poate chiar in domeniul suveranitatii partajate, daca obiectivele actiunilor preconizate a se desfasura in acest domeniu nu pot fi realizate în mod satisfăcător de statele membre.

    Inca nu se pomeneste nimic despre competentele exclusive ale UE in privinta suveranitatilor puse in comun (probabil ca nu e momentul inca si sunt tinute la sertar).
    Se pare ca momentan se aplica o tacticta progresiva: mai intai se vine cu o forma mai usoara de cedare a suveranitatii, la care se pare ca ne-am aliniat la unison pe esichierul politic autohton, atat de la stanga la dreapta, cat si invers.
    Perspectivele unei asemenea “mici” cedari nu sunt deloc imbucuratoare. Cum zicea Pr. Arsenie Papacioc “nu este lucru mic in viata raul cel mai mic”. Daca ti-a intrat dracul in casa, nu mai ai scapare, daca nu esti cu Dumnezeu aproape, fiindca face el ce face si ii va aduce si pe fratiorii lui mai mari, tot la fel de bine intentionati ca si el.

    si apoi, cand va veni vremea, se va introduce partea hard si se va extinde aceasta cedare spre o competenta exclusiva a UE in domenii vitale ale suveranitatii: cum ar fi spre exemplu chiar competenta legiferarii in mai multe domenii, precum cel social, administrativ-fiscal sau economic (daca va continua criza de autoritate institutionala nu e exclus sa ne trezim cu asemenea propuneri din partea “partenerilor” nostri europeni; este evident ca ne aflam intr-o criza de autoritate a institutiilor statului, care tinde sa se agraveze si cine stie ce propuneri “salvatoare” vom primi de la Bruxelles).

  7. Unde suntem acum uitandu-ne la ce ne-am propus?

    1) Salariile si pensiile s-au platit, asadar statul nu a intrat in faliment desi creditele pe care le-a facut in perioada asta ne garanteaza ca mai devreme sau mai tarziu vom intra in faliment;

    2) Leul nu a sarit pana la 6-7 lei, dar mai bine o facea ca explodau si mai mult exporturile; in schimb leul puternic a ajutat in continuare importurile si consumul, romanii cumpara in continuare cu nemiluita masini, telefoane, plasme, etc pentru ca leul e puternic, pentru ca Isarescu a folosit banii de la FMI ca sa il tina puternic; putem spune deci ca prin banii de la FMI s-a stimulat indirect importul si s-a lovit in dezvoltarea productiei interne si in exporturi;

    3) Creditarea nu a fost reluata, ba chiar e mai jalnica ca in 2009; bancile s-au multumit sa crediteze statul si atata tot;

    4) Nici o banca nu a picat; de fapt asta a fost rostul acordului, pentru ca daca pica vreo banca, dadeam exemplu negativ altor tari; cine stie cum, economia Romaniei crestea de la zero prin forte proprii si pana acum intram chiar pe crestere; va dati seama ce ar fi insemnat exemplul Romaniei azi pentru toti porcusorii care sunt in dilema sa renunte sau nu la euro si sa intre in faliment pentru a termina o data cu povestea asta;

    In concluzie, la doi ani dupa acordul cu FMI Romania sta mult mai prost, are o povara a datoriei mult mai mare, banii pe care i-a imprumutat nu i-a investit in nimic productiv – altfel se vedeau rezultatele acum – iar bancile oricum ne flituiesc si nu ne mai dau credite – vezi anuntul Bancii Nationale a Austriei.

    http://www.chiazna.ro/3112/spirala-luptei-romanilor-cu-criza

  8. Ambasadorul SUA, Mark Gitenstein, a cerut din nou privatizarea companiilor româneşti de stat precizând că situaţia în care se află acestea reprezintă o ruşine pentru România. După discursul diplomatului american, guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, a amintit că, în urmă cu 20 de ani, eram încă o economie de tip centralizat.

    Situaţia actuală a companiilor de stat nu înseamnă doar pierderi, ci reprezintă o ruşine pentru România, a spus ieri ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein, în deschiderea conferinţei „European International Business Academy”. El a reluat ideile pe care le-a mai spus şi în alte ieşiri publice, potrivit cărora companiile din România, în special cele din energie, trebuie privatizate pentru a deveni eficiente şi pentru a atrage finanţări.

    Modelul polonez

    „Trebuie să vindeţi pachete minoritare, dar şi majoritare. Eu aş prefera privatizarea lor completă”, a spus el, amintind că acordul semnat de Traian Băsescu cu preşedintele american Barack Obama trebuie să promoveze un climat investiţional corect în România. Tot el a amintit că Polonia şi-a planificat listarea la bursă a unor pachete minoritare a unor companii de stat, fără ca guvernul să piardă controlul lor, iar valoarea estimată a fondurilor care vor fi obţinute astfel este de 10 miliarde de euro.

    Gitenstein a precizat că şi sectorul energetic românesc are nevoie de investiţii de 10 milioane de euro. „Există 160 de companii de stat în România, care înseamnă 11% din PIB. Ele ar trebui să fie o locomotivă pentru creşterea economică. Dar ele pierd bani, iar aceste găuri sunt acoperite de bugetul de stat, cu alte cuvinte de către cetăţeni”, a spus diplomatul american.

    Prezent la acelaşi eveniment, Mugur Isărescu, guvernatorul Băncii Naţionale a României (BNR), a precizat faptul că nu au trecut decât 20 de ani de când România avea o economie de tip centralizat.

    „Important este să se înţeleagă cât de dificil a fost pentru România să treacă în ultimii 20 de ani de la o economie centralizată la una de piaţă, la o economie europeană, într-o perioadă în care chiar şi UE avea probleme şi era într-o perioadă de schimbare”, a subliniat Isărescu.

    http://www.adevarul.ro/financiar/Suntem_pregatiti_de_privatizari_0_605340042.html

  9. Pingback: "Adio, dulce suveranitate": CONSECINTA SUMMIT-ULUI EUROPEAN "ISTORIC". Romania, in jugul GUVERNANTEI FISCALE si al constrangerilor bugetare. IN PLUS, "DONAM" MILIARDE DE EURO LA FMI!
  10. Gitenstein se trezeste vorbind, din ce in ce mai des in ultima vreme. Ce-o fi cu tulburarile astea pe domnia sa? Sa fie de la senzatia ca a devenit deja guvernatorul de facto al principatelor romane?

    To’arshu Utzu, ia sa faceti dumneavoastra un raport in acest sens! Il prezentati la urmatoarea sedinta de partid dar intai il puneti la dispozitia noastra aci, pentru ca nu-mi este clar la mana cui se afla Romania, in acest moment de timp t2011: sectoru’ bancar e la eoropeni, politicu’ si serviciile la americani care-si impart cu europa multinationalele, economia, din cate am auzit pe surse, se inclina serios catre maica Rusie…

    …deci e asa un talmes-balmes de nu mai inteleg nimic si imi aduce aminte de 1989 – ce amestec(atura) – ha, ha, ce gluma buna facui, ranjitz! – a fost si atunci, to’arshe, erai mic in partid, nu stii.

    Fiti cu ochi’n’patru si daca sesizati un aflux anormal de turisti in perioada urmatoare sa nu va lasati amagiti, raportati! Ca nu documentaru’ cu viitorul print de Transilvania ie de vina pentru mirosul de praf de pushca.

    Vigilenti, tovarasi, vigilenti! Cu privatizarea nu-i de gluma!

  11. Pingback: FMI NE OBLIGA SA RIDICAM ULTIMELE RESTRICTII FATA DE HYPERMARKETURI si sa vindem din ultimele companii romanesti
  12. Pingback: Vania Atudorei: Romania, COBAI PENTRU FMI. O CONFIRMA SI SEFUL ERSTE BANK: Austeritatea in Romania a fost BRUTALA, de neimaginat in Occident. Dar oamenii, in Est, sunt obisnuiti cu brutalitatea...
  13. Pingback: BASESCU MERGE PANA LA CAPAT, adica pana la VARSARE DE SANGE? Pericolul unei DICTATURI adevarate, satanice si sangeroase. PENTRU CE NE RUGAM? - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  14. Pingback: ILIE SERBANESCU: “Fondul Monetar International (FMI) ne-a adus in FUNDATURA in care ne gasim acum” (VIDEO) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  15. Pingback: Jeffrey Franks (FMI) si Sorin Blejnar (Seful ANAF) AU PETRECUT DE ZOR LA BUSTENI. Daca mai era nevoie de o dovada ca regimul Basescu JOACA HORA cu LUPII finantei mondiale - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  16. Pingback: Tratatul european, “OPTIUNEA SEVERA” a lui Traian Basescu: o “bataie de joc”. UE = SPATIUL VITAL pentru Germania + SFARSITUL DEMOCRATIEI SI AL STATULUI NATIONAL - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  17. Pingback: ILIE SERBANESCU despre MINICIUNILE FMI si EXPERIMENTUL ROMANIA - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  18. Pingback: ROMANIA: de 40 de ani COBAI IN LABORATORUL SOCIAL FMI - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  19. Pingback: Jeffrey Franks ”vede” inca un IMPRUMUT AL ROMANIEI LA BANCA MONDIALA. Ungaria ne da ca EXEMPLU NEGATIV pentru CEDARILE IN FATA UE - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare