Mitropolitul Ilarion (Patriarhia Moscovei): Sfantul si Marele Sinod Ortodox NU VA RECUNOASTE PRIMATUL PAPAL, NU VA SEMNA UNIREA CU CATOLICII SI NU VA FACE “REFORME”. Asa sa fie?

7-11-2011 3 minute Sublinieri

Mospat.ru / 3.nov.2011

(…) Mitropolitul Ilarion a vorbit despre cooperarea inter-ortodoxa si de pregatirea Sfantului si Marelui Sinod Ortodox, despre procesul pre-Sinod si despre asteptarile legate de acesta.  Mitropolitul a remarcat ca pregatirile pentru Sinod provoaca nedumerire in anumite cercuri. Unele canale mass-media marginale au lansat o campanie impotriva convocarii Sinodului, in timp ce unele web siteuri dezinformeaza publicul citand spuse ale Sfintilor Parinti scoase arbitrar din context. Credinciosii sunt speriati ca Sinodul ar fi un sinod “anti-hristic” pentru ca deciziile sale ar fi impotriva invataturilor Bisericii, a dogmelor, canoanelor si regulilor. “Astfel de argumente nu au niciun fundament si indica o lipsa de cunoastere sau o distorsionare deliberata a faptelor istorice si a traditiei Bisericii”, a spus Mitropolitul Ilarion. El a dat asigurari pentru toti cei care se indoiesc ca Sinodul nu va fi al Optulea Sinod Ecumenic si ca nu va anula sau revizui deciziile celor Sapte Sinoade Ecumenice. Sinodul nu va anula posturile, nu va introduce episcopatul cu casatorie, nu va ingadui a doua casatorie pentru preoti. Nu va recunoaste autoritatea Papei de la Roma asupra Bisericilor Ortodoxe si nu va semna unirea cu Catolicii. ... Sinodul nu va face nimic din ceea ce se tem unii “aparatori ai ortodoxiei”, intr-o zel care depaseste granitele ratiunii. In cazul in care ceva opus duhului si literelor celor Sapte Sinoade Ecumenice se va intampla, Biserica Ortodoxa Rusa va renunta la Sinod si la deciziile sale asa cum a renuntat la Sinodul de la Ferrara si Florenta in 1441. Cred, oricum, ca si celelalte Biserici Ortodoxe Locale vor renunta si ele, de asemenea.”

Mitropolitul Ilarion spera ca, in cazul in care Bisericile Locale Ortodoxe surmonteaza diferentele interne si “cu o singura inima si o singura gura” marturisesc unitatea lor, Sinodul va fi un eveniment important si remarcabil. “Fara indoiala, va intari cooperarea ortodoxa si va ajuta sa se formuleze si sa se auda pozitia pan-ortodoxa pe o serie de subiecte, consolidand astfel Biserica Ortodoxa si facand-o capabila sa intampine provocarile timpului. Sfantul si Marele Sinod al Bisericii Ortodoxe ar putea fi un triumf real al ortodoxiei daca convingerile, traditiile si vederile Bisericilor Locale Ortodoxe vor fi luate in seama intr-un spirit de dragoste frateasca si respect reciproc”, a mai spus titularul Departementului de Relatii Externe al Patriarhiei Moscovei.

Nota noastra:

Este poate prima oara cand Patriarhia Moscovei, prin Mitropolitul Ilarion, precizeaza cateva chestiuni clare despre ce va fi si ce nu va fi Marele Sinod Pan-Ortodox aflat in pregatire. Precizarile sale sunt importante si demne de retinut, chiar binevenite daca ne gandim la negarea categorica a vreunei intentii de agionare a Bisericii sau de unire cu catolicii.

Dar…

Exista si un dar. Modul in care Mitropolitul Ilarion ii decredibilizeaza pe criticii Sinodului Pan-Ortodox este cam diversionist, ceea ce da de gandit. Astfel, el afirma ca temerile ortodocsilor despre acest Sinod ar fi amplificate de citarea trunchiata a unor Sfinti Parinti si de necunoasterea faptelor si traditiei Bisericii.

Problema este ca tocmai cunoasterea faptelor si “traditiei”… oficialilor Bisericii Ortodoxe din secolul XX au dus la exprimarea temerilor legate de Sinodul Pan-Ortodox. Este un fapt istoric ca acest Sinod ar fi trebuit sa fie reformator si avea inscrisa pe agenda de lucru exact acele lucruri mentionate de Mitropolitul Ilarion – scurtarea sau schimbarea posturilor, a unor sarbatori, reforme in ceea ce priveste preotimea etc. Acele teme nu le-a inventat nimeni, ci au fost pe agenda oficialilor reformisti ai Bisericilor.

Tocmai pentru ca realitatea istorica a stat in asa fel, au existat critici inca din prima jumatate a secoului trecut indreptate catre un astfel de Sinod, aratandu-se primejdia asupra Predaniei si Randuielilor Bisericii ce le-ar aduce aplicarea unor astfel de reforme. Si desigur ca tot datorita acestui precedent istoric s-au pronuntat si unii Parinti contemporani, cum ar fi Ioan Krestiankin, foarte categoric pe aceeasi tema.

Prin urmare, ar reveni ierarhiei Bisericii Ortodoxe de pretutindeni sa faca cunoscut poporului ortodox toate acele lucruri mentionate de Mitropolitul Ilarion – ca nu se va schimba nicio cirta din Predanie si ca nu se va apropia nimeni de Papa. Si aceasta lucrare ar fi necesara nu pentru ca exista aceste temeri amplificate de “unele mass-media sau websiteuri” (nu ca nu ar exsista siteuri care manipuleaza prin false alarmisme…) ci pentru ca exista respectivul precedent istoric si pentru ca si catolicii si-au exprimat sperante legate de acest Sinod (aici si aici).

Dar, de vreme ce Patriarhia Moscovei nu vrea ca acest Sinod sa fie al Optulea (ceea ce e corect, Sinodul al Optulea Ecumenic exista DEJA si a osandit Filioque, pe vremea patriarhului Fotie – dar desigur ca nu asta este motivul invocat de mitropolitul rus) sau sa fie Ecumenic, atunci… ce fel de Sinod mai este si acest Sinod Pan-Ortodox? Care este temeiul, fundamentul sau, stiut fiind ca toate Marile Sinoade ale Ortodoxiei se intrunisera cu o problema anume de rezolvat, stringenta, care forma tema Sinodului, chiar daca ulterior se discutau si chestiuni canonice fara legatura directa cu tema ci legate de probleme concrete din viata Bisericii.

Singurul motiv dat de Mitropolitul Ilarion ar fi intarirea cooperarii ortodoxe si un “triumf” al ortodoxiei. Sigur ca un astfel de eveniment ar fi, intr-adevar, ceva de impact mediatic major. Insa, daca se renunta la temele reformatoare si la unirea cu catolicii, daca nu se are in vedere o problema stringenta de dogma (cum ar fi… osandirea ecumenismului ca erezie) atunci, la ce bun Sinod Pan-Ortodox? Poate pentru o unificare si centralizare artificiala a ortodoxiei? Dar asta ar presupune ca una din patriarhii sa faca, practic, jocurile la acest Sinod.

Sa creada Patriarhia Moscovei ca poate fi A Treia Roma si principala beneficiara de un Sinod Pan-Ortodox?

Ne reamintim, in acest context, de profetia Sfantul Lavrentie Cernigov, care vorbea despre faptul ca patriarhul ortodox (care? caci era pomenit unul singur, poate cel care va fi un fel de primus inter pares intre ceilalti participanti la Sinodul Pan-Ortodox) va participa la intronizarea lui antihrist si ca il va si recunoaste si denunta ca atare, in ultimul moment.

Imaginea ar corespunde si cu tendinta vizibila a ultimilor ani, care nu este atat de apropiere intre ortodoxie si confesiunile crestine, cat de centralizare, implicare alaturi de organismele supranationale (ca UE sau preconizatul guvern mondial) a acestora pentru a fi pregatite sa il primeasca pe “mesia cel lumesc”, adica pe antihrist.


Categorii

"Marele Sinod Panortodox" (de la Creta - inainte si dupa), Mitropolitul Ilarion, Opinii, analize, Papa (Papism)

Etichete (taguri)

, , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

25 Commentarii la “Mitropolitul Ilarion (Patriarhia Moscovei): Sfantul si Marele Sinod Ortodox NU VA RECUNOASTE PRIMATUL PAPAL, NU VA SEMNA UNIREA CU CATOLICII SI NU VA FACE “REFORME”. Asa sa fie?

  1. Din cate am aflat si lamurit eu, Mitropolitul Ilarion Alfeyev este un personaj controversat in Pariarhatul Moscovei. In Feb 2010, membrii din sinodul Patriarhiei Moscovei l-au numit eretic in public pentru motivul ca dansul parea sa atace valorile Ortodoxe Rusesti prin opiniile sale personale care includeau:
    -felul in care se imbraca clericii
    -pregatirea dinaintea (pentru) Impartasaniei
    -relatiile cu Catolicii.

    De asemenea, dansul a compus muzica simfonica cu teme crestine, ceea ce m-a pus pe ganduri atat pentru faptul ca mi se pare nepotrivit pentru un cleric sa aiba asa ocupatii, cat si pentru muzica in sine care nu mi s-a parut decat un moft artistic (asta ce m-am lamurit personal).

    Link catre articol in engleza: http://www.orthodoxengland.org.uk/heretic.htm
    Un concert: http://youtu.be/bsUbmCoMP1Y

  2. @Ioan C:

    Da, despre opiniile de acest gen ale Mitropolitului Ilarion am scris si noi:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/10/05/ips-ilarion-patriarhia-moscovei-e-pentru-folosirea-moderata-a-fardurilor-si-a-imbracamintii-atractive-de-catre-femei/

    Si sunt notorii declaratiile repetate despre intalnirea dintre papa si Patriarhul Kirill: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/10/08/ips-ilarion-patriarhia-moscovei-intalnirea-dintre-papa-si-patriarhul-kirill-ar-putea-avea-loc-pe-teren-neutru/

    Dar ne amintim si de faptul ca la Viena a venit cu un text destul de ferm despre faptul ca nu e accepptabila Ravenna si de alte interventii asemanatoare. Asta pentru ca Mitropolitul se pare ca nu are agenda proprie, ci e doar reprezentantul extern al Patriarhiei Moscovei. Or aceasta nu prea pare dornica sa se subordoneze Papei sau Ecumenicului, ci sa aiba un rol global de prim rang (ca vorbeam despre A Treia Roma), lucru care coincide si cu intentiile conducatorilor Rusiei (Eurasia…). Asadar, in opinia noastra, aceasta atitudine se explica mai degraba din considerente geopolitice decat din fidelitate fata de Traditie.

  3. Admini, se prea poate k patriarhul despre care face referire Sfantul Lavrentie de la Cernigov in profetiile sale sa fie cel al Ierusalimului. Ca spune clar k antihrist va fi incoronat acolo.
    Faptul k antihrist il va omori pe acel patriarh, il va face pe patriarh sfant/

    Vedeti ce stadiu avansat de inselare va fi atunci? Daca pana si un patriarh nu isi va da seama k cel caruia ii pune coroana pe cap e dusmanul absolut al lui Dumnezeu….

    Nu in ultimul rand, se pare k un amanunt din aceasta profetie a Sfantului Lavrentie a trecut nebagata in seama…E un amanunt care ne ajuta sa ne facem o idee despre natura potrivnicului. S-au spus multe despre antihrist, k e om nu duh necurat intrupat, etc.
    Spune Sfantul Lavrentie ca atunci cand antihrist isi va da jos manusile ca sa isi faca semnul crucii, patriarhul va observa ca el are gheare(in alte surse scrie copite)la maini si il va denunta pe antihrist.
    As vrea sa subliniez “ca sa isi faca semnul crucii” pentru ca asta inseamna ca nu se va teme de puterea ei de vreme ce isi face cruce!!

    Deci, el va fi un om-indracit si jumatatea asta de om/partea lui ..umana- dak pot spune asa, o sa-l faca sa fie ”imun” la puterea Cinstitei Cruci.

    Doamne, nu vreau sa traiesc pana in vremurile alea!

  4. era o intrebare, dar din graba n-am reusit sa pun semnul intrebarii:

    Faptul k antihrist il va omori pe acel patriarh, il va face pe patriarh sfant sau nu ?

  5. @ Sorin

    Sunt intrebari pe care ar trebui sa le punem si altele nu neaparat. Sunt lucruri care ne-ar fi folositoare pentru mantuire, daca le-am sti, si altele nu. Unele ne sunt de folos daca le vom afla raspunsul mai devreme, altele nu. Iar omul trebuie sa stie cateodata sa-si stavileasca curiozitatea si sa traiasca Taina.

    Mantuirea oamenilor si judecata lor este in mana lui Dumnezeu. Altfel cine sa se mai ocupe si de canonizarea acelui patriarh in perioada prigoanei Antihristului?

  6. Moscova se revendica, cu adevarat, ca fiind a treia Roma. Se stie. In legatura cu aceasta formula “a treia Roma” a existat, de curand, o discutie chiar intre acest Mitropolit Ilarion si un Preot Profesor de teologie grec, care l-a interpelat, in plenul unei discutii din timpul pregatirilor acestui mult asteptat si dorit de catre multi sinod Pan-Ortodox, pe Mitr. Ilarion care spunea despre Moscova cum ca e a treia Roma, cu aere si pretentii, iritante pentru multi, spunandu-i ca in istorie a existat intr-adevar o veche Roma (veche in sensul de pagana!) si o noua Roma crestina (Constantinopolul), deci ce vrea sa insemne aceasta a treia Roma, daca ar vrea sa fie bun si sa explice? Mitr. Ilarion s-a facut cam verde si a tacut incurcat. Este clar pentru toata lumea ca rusii fac demonstratii de putere in Sinod iar acestea nu au legatura cu interesele Bisericii ci cu interesele lor geopolitice, dar…Dumnezeu e peste toate. Am impresia ca sunt niste negocieri de ti se face parul maciuca si mi-e teama pentru noi sa nu iesim prost, ca iar nu prea avem prieteni. Vom vedea! Noi doar sa ne rugam! Cam atat putem noi sa facem si cred ca asta si trebuie.

  7. Sinodul nu are cum sa fie Ecumenic, deoarece aceasta ar insemna participarea la el si a celorlalte confesiuni, ca de exemplu catolica, protestanta, si care se mai numesc crestine. Asadar Sinodul va fi unul Pan-Ortodox, reunind reprezentantii Bisericilor Autocefale.

    Pe de alta parte ceea ce afirma Mitropolitul Ilarion, am putea spune ca sunt niste lucruri de bun simt: ““Sinodul nu va anula posturile, nu va introduce episcopatul cu casatorie, nu va ingadui a doua casatorie pentru preoti. Nu va recunoaste autoritatea Papei de la Roma asupra Bisericilor Ortodoxe si nu va semna unirea cu Catolicii.. Oricare dintre aceste masuri luate in acest sens ar fi contrare duhului ortodox, si ar reprezenta o subminare a ortodoxiei; asadar nu vor recurge la ele, in mod evident. Dar din moment ce pe ordinea de zi sunt puncte care privesc postul, casatoria si relatiile cu alte confesiuni crestine, inseamna ca se doresc anumite modificari in ceea ce le priveste, caci altfel a vorbi doar de dragul de a vorbi, la ditamai Sinodul care se pregateste de atata si atata timp, pare, de fapt, incredibil.

    Mai apoi Mitropolitul Ilarion nu a vorbit despre celelalte puncte de pe ordinea de zi, ca de exemplu venirea la calendarul pe “stil nou” a rusilor, care poate fi prevazuta cu aceasta ocazie. A se vedea punctul 5 de pe ordinea de zi:
    Stabilirea unui calendar comun al sărbătorilor. (La ora actuală, sărbătorile cu dată schimbătoare [calculate după Paşti] se ţin de către toţi ortodocşii în aceeaşi zi, iar cele cu dată fixă [de ex., Naşterea Domnului] se sărbătoresc la o distanţă de 13 zile, unii după calendarul nou, alţii după calendarul vechi.
    Oare daca ar fi vorbit despre lucrul acesta mesajul Mitropolitului mai parea atat de linistitor?

    Si mai apoi, a enunta niste principii nu garanteaza pastrarea integralitatii adevarului. Se poate spune doar ce se vrea sa fie auzit, nu si toata povestea…

  8. Deci, adminii mei dragi, doriti sa-mi raspundeti la intrebare?

    “Faptul k antihrist il va omori pe acel patriarh, il va face pe patriarh sfant sau nu ? ”

    Eu nu cred k va fi sfant din moment ce dorea sa-l incoroneze pe sarsaila k imparat. Ar fi trebuit sa stie din profetii k cel care vrea sa devina imparat al pamantului este sarsaila.

  9. @Sorin:

    Frate, tu nu prea iti dai seama ca totusi, uneori, devii deplasat? Ce ai probozit asa pe cine ti-a raspuns? Sau crezi ca avem timp sa raspundem la toate intrebarile la care poti afla si singur un raspuns? Sau nu are voie sa iti raspunda nimeni daca noi suntem ocupati?

    Cat priveste intrebarea pe care ai pus-o, pur si simplu nu ne intereseaza ce va fi cu acel patriarh. OK?

  10. `probozit`–splendid suna, cred ca e, pentru mine cel putin, prima data cand il intalnesc. Autorul fericitei exprimari vine de peste Prut ?

    pt Sorin; NU sunt un expert si n-am un raspuns precis. Amintesc doar patzania unii care s-au grozavit cu numele lui Hristos si al lui Pavel (nu stiu daca isi facura saracii si semnul Crucii au ba) si care au primit raspunsul de la indracit cam asa; `Pe Hristos Il stim, si pe Pavel..dar voi cine sunteti ?`

    Aia au scapat cu fuga si hainele rupte. Noi daca le-am scapa pe alea de piele, tot ar fi mare lucru.

  11. Admini, ce omenos raspuns mi-ati dat si fara patima…Asa sunt eu, deplasat, nu putem fi si pe placul lumii si pe placul lui Dumnezeu.

    N-ar fi mai bine k in ajunul praznicului Sfantului Nectarie sa lasam la o parte galceava, mania,impulsivitatea,probozeala, ranchiuna, resentimentul, ostilitatea, dusmania, nerabdarea, neiubirea de frati si tinerea de minte a raului si toate celelalte sageti ale lui nichipercea si sa ne impacam crestineste? Mai ales ca ati postat candva un articol despre faptul k trebuie sa fim uniti, sa ne cunoastem, sa ne sustinem, sa tinem aproape unii de ceilalti pentru a evita durerea cumplita a izolarii si singuratatii…
    Dorind (poate cu onestitate) sa corectam o greseala, nu ne dam seama ca riscam sa cadem exact in greseala pe care ne-o dorim indreptata- in cazul de fata ”probozeala”.

    In fine, mi-am adus aminte fara sa vreau de pilda datornicului nemilostiv…
    La dreapta judecată nu vom fi întrebați de câte ori ne-am împărtășit, sau de câte ori am fost la Sfânta Liturghie, câte rugăciuni am zis sau câte metanii am bătut ci ne va întreba în ce relație suntem cu aproapele după practicarea acestor mijloace de mântuire. Răsplătește răul cu bine.
    Roagă-te pentru cei ce te copleșesc cu tot felul de împotriviri, de loviri, de mizerii și de persecuții (Cf. Matei 5, 21 – 48). (in cazul de fata,si pt cel ce te-a ”coplesit” cu o intrebare insistenta)

    M-a deranjat raspunsul corinei, mi s-a parut arogant.Si atunci cand sunt intr-o discutie cu cineva sau cand adresez ceva strict pentru o anumita persoana nu imi place sa intervina altul intre mine si interlocutor.
    In plus, nu e vorba k nu are voie sa-mi raspunda nimeni daca fratii admini sunt ocupati, ci ca poate cel care raspunde nu cunoaste atatea ca dvs., adminii. Raspunsul la aceasta intrebare l-am dorit de la admini pt k au mai multe cunostinte decat ceilalti, sunt in tema cu multe subiecte teologice.
    Sigur n-o sa ma credeti, dar nu stiu raspunsul. Nu il stiu pt k e neclara situatia, in opinia mea: nu ai cum sa devii sfant/mucenic de vreme ce i-ai pus pe cap lui michiduta coroana de imparat. Si daca as fi stiut raspunsul nu v-as mai fi intrebat, e simplu! Oricum, subiectul asta e inchis pt mine.

    E de dorit k atunci cand nu vrem, nu avem chef, nu avem timp sau nu stim raspunsul la o intrebare sa anuntam acest lucru. Adica, ”nu am chef sa raspund la intrebare. nu stiu raspunsul la intrebare. nu am timp acum , dar o sa-ti raspund maine, poimaine, peste 1 catralion de zile. nu stiu raspunsul, dar ma documentez si te anunt. mai dureaza k am ceva de facut.”etc, etc.
    Asa vad eu modul in care se poate raspunde crestineste la o intrebare.

    Iertare imi cer si fata de admini si fata de corina.

  12. @c2:

    Il stim din carti, nu avem niciunul stiinta graiului superb al celor de peste Prut si nici nu ne tragem de-acolo careva. 🙂

  13. scria cineva pe acest blog:

    “cristi_g
    O pilda a iertarii fratilor nostri ne-o ofera permanent copiii nostri. Cercetati cu atentie cum se cearta cu cei de varsta lor si in aceeasi zi se joaca impreuna ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.Cat de departe suntem de inocenta lor! ”

    – si eu vreau sa fiu cum scrie mai sus
    -parca a prevazut discutiile aprinse dintre mine si adminutzii mei. 🙂

  14. nici eu n-am avut cunostinta pana acum de cuvantul ”probozit”. pe langa cunostintele teologice de pe acest blog, mai invat si eu cuvinte noi.

    @c2
    n-am inteles ce vrei sa spui cu patzania celor care s-au grozavit, etc, etc.
    si nici nu stiu ce vrei sa spui cu ”Aia au scapat cu fuga si hainele rupte. Noi daca le-am scapa pe alea de piele, tot ar fi mare lucru.”
    Ce insinuezi ??

  15. E de dorit k atunci cand nu vrem, nu avem chef, nu avem timp sau nu stim raspunsul la o intrebare sa anuntam acest lucru. Adica, ”nu am chef sa raspund la intrebare. nu stiu raspunsul la intrebare. nu am timp acum , dar o sa-ti raspund maine, poimaine, peste 1 catralion de zile. nu stiu raspunsul, dar ma documentez si te anunt. mai dureaza k am ceva de facut.”etc, etc.

    E de dorit sa avem si timpul sa facem asta de 20 de ori pe zi, cam de cate ori apare genul asta de provocare, dintre care de cele mai multe de ori de la aceeasi persoana. Unele lucruri, daca exista un pic de empatie sau de bun-simt sau de respect… se subinteleg. Multumim! Daca te deranjeaza ca nu raspundem noi, atunci putem sa nu mai aprobam nici intrebarile… cum doresti. Sa ne ierti ca avem multa treaba si, crestineste au ba, nu putem multumi pe toata lumea si nici nu avem cum sa stam la conversat online. Daca intrebarile sunt serioase, sunt binevenite (si de multe ori mult mai avizate) raspunsurile altor comentatori. Ne ajuta foarte mult si le multumim si pe aceasta cale. Fara ei chiar nu mai faceam fata!

    Doamne, ajuta!

  16. nu era vorba de conversat online. in fine, fiecare intelege ce vrea.

    va inteleg ca sunteti ocupati,nu stiu de ce v-ati cerut iertare k sunteti ocupati ”Sa ne ierti ca avem multa treaba”- o fi fost vreo ironie subtila- dar nu va inteleg incrancenarea persistenta.

    macar pentru Sfantul Nectarie, sa incercam sa neutralizam toate aceste sageti ale lui aghyutza si sa fim calmi si ingaduitori. si eu am neputinte si dvs. aveti neputinte. oameni suntem.

    “purtati neputintele unii altora…”

    haideti sa punem inceput bun mantuirii si sa punem in fapta macar o picatura din bogatele si variatele invataturi duhovnicesti pe care le aveti pe acest blog.

    Repet, imi sunteti dragi si va consider prieteni, desi nu ne cunoastem personal si poate sentimentul nu e reciproc si pentru ca maine e Sfantul Nectarie eu nu mai zic nimic. Ca nu vreau sa ma ciomageasca sfantul cu bastonul sau. Cu toate ca, si atingerea de un obiect folosit de un sfant poate face minuni.

    p.s. cred ca stiti mai multe decat ceilalti si de aceea am tinut sa-mi raspundeti personal la intrebari. sa stiti k mai mult m-a deranjat k nu ati vrut sa-mi publicati unele mesaje.
    maine va trimit ceva frumos pe mail. o poezie despre Sfanta Parascheva de la Iasi.

  17. Pingback: Mitropolitul Ilarion (Patriarhia Moscovei): viitorul ortodoxiei depinde de credinciosia fata de Traditie/ Se pregateste pozitia oficiala a Bisericii Rusiei fata de PRIMAT - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  18. Pingback: IPS Ilarion Alfeiev despre SECULARISM ca NEOPAGANISM: “Poti sa crezi ce vrei, dar esti obligat sa JERTFESTI zeitatilor TOLERANTA si PLURALISM” - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  19. Pingback: Biserica Rusiei despre SINODUL PAN-ORTODOX: e inadmisibila ignorarea atitudinii clerului si credinciosilor - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  20. Pingback: Cardinalul Kurt Koch re-afirma scopul ecumenismului catolic: ACCEPTAREA PRIMATULUI PAPAL DE CATRE ORTODOCSI - Război întru Cuvânt - Recomandari
  21. Pingback: IPS Ilarion Alfeyev despre SIRIA, DIALOGUL ORTODOX-CATOLIC, PAPA FRANSCISC, LEGISLATIA ANTI-GAY A RUSIEI SI RELATIILE PATRIARHIEI CU KREMLINUL. Tarile Europene ar trebui sa ia ca model RUSIA in privinta legislatiei privind PROPOAGANDA HOMOSEXUALA - Recoma
  22. Pingback: “SFANTUL SI MARELE SINOD PANORTODOX” – fixat pentru 2016. Alocutiunea Patriarhului Ecumenic Bartolomeu, cuvantul Patriarhului Daniel si cateva intrebari - Recomandari
  23. Pingback: Pr. Andrew Philips: Vaticanul a beatificat doi papi ANTI-ORTODOCSI. Ioan Paul al II-lea si genocidul din Balcani. PAPA FRANCISC – CONTINUATORUL RELIGIOS AL CONFLICTULUI GEOPOLITIC INTRE VEST SI EST? - Recomandari
  24. Pingback: COMUNICATUL FINAL SI INTEGRAL al Comisiei pentru “dialogul” dintre CATOLICI si ORTODOCSI (Amman, 2014) - Recomandari
  25. Pingback: Comisia pentru pregatirea SINODULUI PAN-ORTODOX si-a inceput activitatea. IPS ILARION: participarea la dialoguri inter-crestine ar trebui sa se bazeze pe convingerea ca NUMAI BISERICA ORTODOXA E BISERICA SFANTA, SOBORNICEASCA SI APOSTOLICA - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare