APEL CONTRA LEGALIZARII PROSTITUTIEI/ Cancerul – boala facuta “cu mana noastra”/ ANTICONCEPTIONALELE DAU CANCER MAMAR/ Obama – presedintele inversionistilor. SOROS PLEDEAZA PENTRU LEGALIZAREA MARIJUANEI/ Antena3 si prostia jurnalistica pe tema buletinelor electronice. Informatizarea: panaceul secolului XXI?/ FMI, “PROMOTORUL NOII ORDINI MONDIALE”, ARE “MANDAT CLAR” SA SE OPUNA CRESTERII SALARIULUI MINIM SI SCADERII TAXELOR IN ROMANIA. Ce spune Varujan Pambuccian despre functionarii FMI/ BANCA MONDIALA SE TEME DE FOAMETE PLANETARA (STIRI 25-27 OCTOMBRIE 2010)

27-10-2010 25 minute Sublinieri

Referitor la necesitatea respingerii propunerii legislative privind exercitarea activităţilor cu caracter sexual autorizate, iniţiator dep. Vasile-Silviu Prigoană (PDL), înregistrată la Senat sub nr. b528/2010

Prostituţia constituie în întreaga lume un factor de imoralitate care conduce la degradarea fiinţei umane, la eşecul civilizaţiei. Întreaga propagandă mediatică realizată în favoarea legalizării prostituţiei se sprijină pe argumente false. Motivele invocate ascund, de fapt, importante interese de ordin financiar sau de altă natură (trafic de influenţă, corupţie, etc.) ale structurilor de tip mafiot. Legiferarea instituţiei bordelului constituie una dintre cele mai perfide şi eficace strategii pentru a submina existenţa unui stat, a intereselor sale fundamentale pe care v-aţi angajat în faţa cetăţenilor să le apăraţi. Votarea unei asemenea legi nu poate fi văzută decât ca mărturie a degradării morale sau ca un act de înaltă iresponsabilitate politică, de corupţie sau de trădare a intereselor unei naţiuni.

Din cercetările realizate în statele lumii în care prostituţia a fost legalizată, aşa cum înşivă puteţi constata din documentele anexate, rezultă următoarele realităţi zguduitoare:

1. Legalizarea bordelurilor va conduce la proliferarea bolilor cu transmitere sexuală (în special SIDA) şi nu la reducerea lor. O publicitate mincinoasă se face bordelului legalizat şi prin promovarea de către stat a ideii că astfel se elimină riscul contaminării cu boli sexuale, în special SIDA. O eroare ucigaşă, căci prostituatele nu pot fi depistate medical ca bolnave în timpul perioadei de incubaţie a virusului, perioada în care ele pot transmite virusul HIV.

2. Bordelul constituie în întreaga lume un adevărat focar de infecţie pentru organismul social. În zona amplasării sale, infracţionalitatea creşte până la 1000%.

3. Legalizarea prostituţiei reprezintă cea mai persuasivă şi perspicace propagandă care se poate face acestui fenomen, deoarece astfel prostituţia este adusă în sfera normalităţii, prin recunoaşterea de către stat a “profesiunii” de prostituată.

4. Legalizarea prostituţiei nu numai că nu limitează prostituţia ilegală, ci duce la dezvoltarea fenomenului, oferindu-i acoperire legală. Bordelurile vor deveni, asa cum s-a întâmplat deja în ţările occidentale, principalele locuri pentru traficul de droguri, pentru spălarea banilor, pentru traficul cu femei – o uriaşă afacere coordonată de lumea interlopă în corelatie cu politicienii corupţi.

5. Legalizarea bordelurilor nu elimină violenţa, ci doar legitimează abuzul la care sunt supuse femeile.

6. Traficul de femei nu va fi stopat, ci cu siguranţă mărit. Prin faptul că România este una dintre cele mai sărace ţări din Europa, existând aşadar un număr crescut de fete care pot ajunge să-şi vândă trupul pe sume de nimic, se va dezvolta în România un important turism sexual, ţara noastră devenind astfel o Thailandă a Europei.

7. Prostituţia nu este o meserie care să poată asigura o viaţă normală unei femei. Pentru femeile implicate în prostituţie, în general fete sărace, fără educaţie si fără prea multe mijloace de existenţă, bordelul reprezintă o groapă comună.

8. Experimentele sexuale la care sunt supuse fetele care se prostituează le afectează iremediabil sănătatea psihică şi somatică, le desocializează şi, prin stigmatul societăţii, le fac incapabile de a intra într-o viaţă normală, o viaţă de familie pe care şi-o doreşte orice om.

9. Prin legiferarea prostituţiei ca profesiune, se generează ideea că femeia reprezintă un instrument de satisfacere a plăcerii bărbatului. Se contribuie la crearea unei mentalităţi masculine dominate de ideea de posesiune, de valorizare a raporturilor cu femeia numai prin prisma sexului.

10. Legalizarea prostituţiei nu vine în sprijinul familiei, ci, dimpotrivă, este cel mai grav atentat la adresa unităţii acesteia, fapt confirmat de situaţia din ţările occidentale, în care rata divorţurilor a ajuns la 70%. Însăşi instituţia bordelului se află în conflict de interese sau în opoziţie cu familia.

Prin campania de publicitate, făcută de anumiţi oameni politici şi de organele mediatice, ponderea bărbaţilor din societate care apelează la serviciile prostituţiei va creşte, cu toate riscurile pe care le presupune acest lucru. Statul român este pe punctul de a recunoaşte o ”profesiune” care conduce la destrămarea familiei, la contaminarea populaţiei cu o boală mortală (SIDA), precum şi la omorârea celor contaminaţi.

Pentru aceste motive, vă solicităm cu fermitate să respingeţi propunerea legislativă privind exercitarea activităţilor cu caracter sexual autorizate, iniţiată de dl. dep. Vasile-Silviu Prigoană. [vezi semnatarii Apelului si Anexele acestuia].

Un ghid care ofera tatilor homosexuali sfaturi despre adoptii si ingrijirea copiilor a fost lansat marti, de o fundatie din Marea Britanie, care militeaza pentru drepturile minoritatilor sexuale. “Ghidul pentru tatii homosexuali”. Autorii spera ca prin aceasta initiativa sa incurajeze cuplurile homosexuale sa isi intemeieze o familie, arata The Telegraph.

“Nu a existat niciodata un moment mai bun pentru barbatii homosexuali britanici sa puna bazele unei familii. Legea este acum de partea lor”, spune Ben Summerskill, reprezentantul fundatiei Stonewall. “Speram ca in acest mod sa convingem cuplurile de barbati homosexuali, care nu doresc sa creasca copii, sa se razgandeasca”. “In perioada martie 2009 – martie 2010, numai 60 din cele 3.200 de adoptii au fost facute de familii homosexuale. Cifra s-a dublat fata de anul 2007, dar reprezinta tot mai putin de 2% din totalul adoptiilor”, spune Gary Nunn, purtatorul de cuvant al fundatiei.

Pe langa sfaturile practice, ghidul ofera si informatii actualizate referitoare la legislatia care vizeaza cuplurile de homosexuali si un glosar de termeni.

Comunitatea homosexualilor şi lesbienelor se numără printre cei mai mari susţinători ai preşedintelui Obama

Conform ultimelor dezvăluiri, preşedintele Barack Obama numeşte mai mulţi funcţionari homosexuali recunoscuţi public decât oricare alt preşedinte din istoria Statelor Unite. Activiştii homosexuali spun că cele aproximativ 150 de desemnări de până acum depăşesc numărul maxim de 140 atins anterior pe parcursul a două mandate întregi în timpul preşedintelui Bill Clinton. “Din cele auzite din interiorul administraţiei, au dorit ca acest lucru să facă parte din eforturile lor pentru diversitate”, a spus Denis Dison, purtătorul de cuvânt al Presidential Appointments Project din cadrul Gay & Lesbian Leadership Institute. Ritmul numirilor a dus la diminuarea dezamăgirii din rândul grupurilor pentru drepturile homosexualilor pentru faptul că Obama nu a acţionat mai repede pe alte fronturi, cum ar fi încheierea politicii „nu întreba, nu spune” care interzice homosexualilor să efectueze stagiul militar în mod deschis.

Ca dovadă că timpurile s-au schimbat, câţiva din cei numiţi – aproximativ două duzini au cerut confirmarea Senatului – au stârnit multe controverse. Am făcut un drum lung de la nebunia din 1993 când Clinton a numit-o pe Roberta Achtenberg, pe atunci supraveghetoare în San Francisco, în funcţia de secretar adjunct pentru Locuinţe şi Dezvoltare Urbană. Achtenberg a fost prima lesbiană recunoscută deschis care a slujit la un nivel atât de înalt, câştigând confirmarea în ciuda procedurilor contencioase şi a senatorului Jesse Helms, un republican care i-a adus acuzaţia de “extremism militant.“Este un lucru important şi în acelaşi timp obişnuit”, a spus Michael Cole, purtătorul de cuvant al grupului de activişti pentru drepturile homosexualilor, Human Rights Campaign.

“Este o simplă afirmare a idealului american că ceea ce contează este cum îţi faci treaba şi nu cine eşti.” Activiştii homosexuali speraseră că va fi primul care să numească un homosexual recunoscut deschis în funcţia de secretar de cabinet. Deşi acest lucru nu s-a întâmplat – încă – Obama a numit funcţionarul homosexual cu cel mai înalt rang din istorie atunci când l-a desemnat pe John Berry în funcţia de director al Oficiului de gestionare a personalului, care îi supraveghează pe cei 1,9 milioane de muncitori federali ai naţiunii. Printre numele importante se numără Nancy Sutley, preşedinta Consiliului pentru Calitatea Mediului de la Casa Albă şi Fred Hochberg, preşedintele Băncii de Export-Import. De asemenea, Obama a numit-o pe Amanda Simpson, prima transsexuală desemnată în mod deschis, în calitate de înalt consilier la Departamentul Comerţului.

David Huebner, ambasador în Noua Zeelandă şi Samoa, este al treilea ambasador homosexual recunoscut public din istoria Statelor Unite. Purtătorul de cuvânt al Casei Albe, Shin Inouye, a confirmat numărul record, spunând că Obama a angajat mai mulţi funcţionari homosexuali decât administraţiile Clinton şi George W. Bush la un loc. El a mai declarat că Obama “este mândru că numirile sale reflectă diversitatea publicului american.”

Miliardarul american George Soros prezintă în Wall Street Journal motivele pentru care susține apropiatul referendum din California vizînd legalizarea consumului de marijuana.

Legile noastre privitoare la marijuana fac mai mult rău decît bine. Criminalizarea marijuanei nu a prevenit ca această plantă să devină cea mai folosită substanţă interzisă în Statele Unite şi în multe alte ţări. Dar duce la cheltueli enorme şi are consecinţe negative. Poliţia cheltuieşte anual miliarde de dolari din banul public pentru a aplica o interdicţie inaplicabilă. Cele aproximativ 750 de mii de arestări făcute în fiecare an pentru deţinerea de mici cantităţi de marijuana constituite cam 40 la sută din arestările legate de consumul de droguri. 

A reglementa şi a taxa consumul de marijuana ar duce simultan la economisirea miliardelor de dolari cheltuite pe operaţiuni poliţieneşti şi pe încarcerări, şi la cîştigarea multor miliarde de dolari anual din taxe. Ar duce şi la scăderea delictelor, a violenţei şi a corupţiei asociate îndeobşte cu piaţa drogurilor, şi la eliminarea încălcării libertăţilor civile şi ale drepturilor omului cînd un mare număr de cetăţeni care altfel respectă legea sînt arestaţi pentru acest delict. Poliţia s-ar putea concentra asupra crimelor serioase.

Inegalităţile rasiale care fac parte din operaţiunile poliţieneşti împotriva consumului de marijuana nu pot fi trecute cu vederea. Afro-americanii nu consumă mai multă marijuana decît alţi americani, dar, în funcţie de oraş, probabilitatea ca ei să fie arestaţi pentru posesie de marijuana este de trei, cinci sau chiar zece ori mai mare decît în cazul altor americani. Sînt de acord cu Alice Huffman de la National Association for the Advancement of Colored People care spune că a fi prins în sistemul penal de justiţie face mai mult rău tinerilor decît marijuana în sine. A face un dosar permanent de consum de droguri pentru milioane de tineri americani, dosar care ar putea s-i urmărească toată viaţa nu serveşte intereselor nimănui.

Prejudecata rasială ajută de asemenea la a explica originile interdicţiei marijuanei. Cînd California şi alte state americane au decis (între 1915 şi 1933) să scoată în afara legii marijuana, principala motivaţie nu a avea temei ştiinţific sau legat de sănătatea publică, ci pornea mai degrabă de la prejudecata şi discriminarea imigranţilor din Mexic, despre care se spunea că fumau „iarba ucigaşă”. Cine are de cîștigat cel mai mult de pe urma ţinerii marijuanei în afara legii? Cei mai mari beneficiari sînt principalele organizaţii criminale din Mexic şi din alte părţi care cîştigă miliarde de dolari anual de pe urma comerţului ilicit, şi ele şi-ar pierde rapid avantajul competiţional dacă marijuana ar deveni o marfă legală. Unii spun că în acest caz ele nu ar face altceva decît să înceapă alte activităţi ilegale, dar e foarte posibil să sufere de pe urma pierderii profiturilor uşoare pe care le fac din marijuana.

Exact acesta a fost unul din motivele pentru care Comisia Latino-Americană pentru Droguri şi Democraţie – prezidată de trei distinişi foşti preşedinţi, Fernando Henrique Cardoso din Brazilia, César Gaviria din Columbia and Ernesto Zedillo din Mexic – a inclus decriminalizarea marijuanei în recomandările privind reformarea polticilor antidrog din America Latină.

La fel ca mulţi părinţi şi bunici, sînt şi eu îngrijorat atunci cînd tinerii se apucă de marijuana sau alte droguri. Cea mai bună soluţie e, totuşi, o educaţie eficientă şi cinstită în privinţa drogurilor. Din ce în ce mai multe sondaje de opinie arată că tinerii au un acces mai mare decît adulţii la marijuana şi la alte droguri, şi le e mai uşor să cumpere marijuana decît alcool. Legalizînd marijuana ar permite adulţilor să cumpere mai lesne marijuana, fără să o facă neapărat mai accesibilă tinerilor. Eu aş investi mai drgrabă în educaţie eficientă decît în arestări şi încarcerări ineficiente.

Propunerea 19 din California, care ar legaliza folosirea în scopuri recreaţionale dezvoltarea culturilor mici de marijuana, n-ar rezolva toate problemele legate de acest drog. Dar ar reprezenta un mare pas înainte, şi deficienţele ar putea fi corectate pornind de la experienţă. Exact aşa cum renunţarea la prohibiţia alcoolului a început cu aborgarea de către fiecare stat în parte a propriilor legi de prohibiţie, statele trebuie să aibă acum inițiativa în ce priveşte abrogarea legilor de interzicere a marijuanei.

Şi exact aşa cum California a fost primul stat care a legalizat consumul de marijuana în scopuri medicale în 1996, California are acum ocazia să fie din nou în fruntea naţiunii. Desigur că, în multe feluri, Propunerea 19 a ieşit victorioasă, indiferent de ce se va întîmpla în ziua referendumului*. Simplul fapt că este supusă la vot a scos la lumină şi a legitimizat discuţia despre marijuana şi despre politica faţă de marijuan într-un fel pe care nu-l credeam posibil acum un an.

Acestea sînt motivele pentru care am decis să sprijin Propunerea 19 şi să-i invit şi pe alţii să o facă.

N.R.: La 2 noiembrie în statul american California va avea loc un referendum asupra unei propuneri legislative de legalizare a consumului de marijuana. Dar chiar dacă legea este votată de alegători, consumul de marijuana va fi continuare ilegal, din cauza legislaţiei federale a Statelor Unite.

***

  • Hotnews:

Austriecii au descoperit cum influenteaza pilulele contraceptive riscul de imbolnavire de cancer mamar – studiu

Cancerul este opera societatii moderne: poluare, alimentatie, stil de viata. “Ne-am facut-o cu mana noastra”, spun cercetatorii

Cancerul, boala care in zilele noastre ucide peste sapte milioane de oameni anual in intreaga lume, era o boala aproape necunoscuta in antichitate. Cercetarea mumiilor a dezvaluit ca, pana recent in istorie, aparitia tumorilor era un fenomen extrem de rar. “Absenta aproape totala a tumorilor maligne la mumii arata ca afectiunile oncologice erau o raritate in antichitate, ceea ce demonstreaza ca boala este provocata de factori specifici societatii moderne, industrializate”, sustine Michael Zimmerman, profesor asociat la Universitatea Manchester, citat de Daily Mail.

  • Realitatea.net:

O franţuzoaică, declarată în moarte cerebrală, s-a trezit după 14 ore

În vârstă de 60 de ani, Lydie Paillard suferă de cancer şi urmează un tratament la o clinică din Bordeaux. S-a aflat acolo şi luni când înaintea chimioterapiei a suferit convulsii şi a intrat în stare de inconştienţă. Medicii au încercat în zadar să o resusciteze. “M-au anunţat că mama mea are o tumoare la nivelul creierului şi că este în moarte cerebrală. Respira prin intermediul aparatelor, inima îi bătea, dar trebuia să decidem dacă semnăm pentru deconectarea ei de la aparte, pentru că nu se mai putea face nimic”, a spus fiul ei.  Familia a refuzat, iar pacienta a fost transferată la spitalul din Bordeaux, unde doctorii au dat acelaşi verdict. Miracol, după câteva ore, medicii au anunţat că femeia şi-a revenit. În stare bună, franţuzoaica nu a realizat niciun moment ce i se întâmplă. În timp ce fiii ei reclamă o eroare medicală, responsabilii clinicii vorbesc despre o minune.

Un bebeluş român a murit după ce i-au fost injectate celule stem la o clinică din Düsseldorf

  • Adevarul:

Cum moare un bolnav în braţele medicilor, într-un spital din România

Doctorii de la Secţia de Terapie Intensivă a Spitalului Judeţean de Urgenţă din Craiova spun că bolnavii le mor pe braţe, pentru că nu au cu ce să-i trateze. Stocul de medicamente este la limită. Pacienţii de la Secţia de Reanimare a Spitalului Nr 1 din Craiova trebuie să-şi cumpere tratamentul sau riscă să-şi piardă viaţa. Doctorii spun că sunt nevoiţi să facă lista cu medicamentele şi materialele sanitare pe care însoţitorii pacienţilor să le achiziţioneze. La Terapie Intensivă mai sunt câteva medicamente. Doctorii spun, fără a-şi face publice numele, că în secţie este criză de sulfat de magneziu, pe care îl conţin anesteziile, folosit pentru gravidele care au complicaţii şi care pot face în orice moment convulsii, asemănătoare unor crize de epilepsie. (…)

[Simona Popa] Ne cerem scuze, dar veţi muri mai repede

Un afiş politicos îi întâmpină pe bolnavii de cancer pe uşa care duce la radioterapia de la Fundeni: „Ne cerem scuze. Aparatul Primus (stânga) defect”. Cine a făcut anunţul a vrut ca acesta să arate şi estetic, nu doar să-i informeze corect pe pacienţi că li s-a întrerupt tratamentul. Textul e scris în două culori – roşu şi negru – şi e aşezat corect în pagină. Autorul a adăugat dedesubt şi un număr de telefon. Altcineva a intervenit brutal peste estetica afişului şi a mâzgălit cu un marker numărul de telefon. Apoi afişul a suferit şi alte traume şi au fost lipite peste el diverse hârtiuţe, care acopereau alte numere de telefon, ca la panourile cu mersul trenurilor din gară care anunţă anularea unor garnituri. De două săptămâni, de când s-a stricat aparatul Primus de la radioterapie, doi bătrânei, soţ şi soţie, vin în fiecare zi din Vatra Luminoasă până la oncologia de la Fundeni şi citesc afişul. Au un nepot de 15 ani, bolnav de cancer şi operat de două ori, care a început radioterapia luna aceasta. Trebuia să facă 17 şedinţe, dar Primusul s-a stricat şi el a rămas doar cu 7. De atunci, bunicii vin zilnic şi citesc afişul, apoi, timid, încearcă să vorbească cu vreo asistentă sau cu vreun doctor, să afle când se dă drumul la aparat. Au văzut în hârtiile de boală ale nepotului că, odată tratamentul început, n-ar trebui întrerupt. „Oare nu e rău că l-a întrerupt?”, se întreabă ei îngânduraţi. Nimeni nu le-a răspuns la această întrebare. Nici nu ştiu că mai au o groază de aşteptat: ca Ministerul Sănătăţii să aprobe un deviz de reparaţii de 100.000 de euro, atât costă piesa care s-a stricat la Fundeni. Apoi să dea drumul la bani. Apoi să-i trimită în contul firmei din Germania care a vândut spitalului acceleratorul de particule. Urmează ca aceasta să programeze un om pe care să-l trimită în România să înlocuiască piesa. Omul vine din Germania şi, aşa zic cei de la Fundeni, este singurul angajat al firmei care ştie să înlocuiască rulmentul de la capul de iradiere.  Ăst timp, bunicii puştanului bolnav de cancer aşteaptă. Vor să afle ceva mai mult decât scuzele scrise frumos pe uşa spitalului. Drumul lor zilnic până la spital este singurul demers pe care îl cunosc. L-au învăţat în zecile de ani în care au bătut pe la uşile diverselor instituţii pe care nu-i întâmpina nici măcar un afiş scris în roşu şi negru. Aşa ştiu ei că se rezolvă lucrurile. Nu ţipă, nu dau cu picioarele în uşă, ca sindicaliştii de la Finanţe în uşa ministrului, nu ameninţă cu greva foamei. Deşi viaţa nepotului lor ar fi un motiv poate mai întemeiat.

Ministerul Sănătăţii începe săptămâna viitoare campania de vaccinare gratuită împotriva gripei sezoniere, care se va desfăşura până la sfârşitul lunii februarie 2011, a anunţat, marţi, ministrul Sănătăţii, Cseke Attila.

El a precizat că, în acest sens, Ministerul Sănătăţii (MS) a finalizat achiziţia a 1,3 milioane de doze de vaccin antigripal trivalent, care conţine tulpinile recomandate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii. Cele 1,3 milioane de doze de vaccin au costat 14.400.000 de lei şi au fost produse de către Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Cantacuzino şi achitate din bugetul MS, fiind destinate pentru imunizarea cu prioritate a persoanelor cu risc crescut de îmbolnăvire. Este vorba despre persoane cu vârsta peste 65 de ani, cu boli cronice, în special boli respiratorii şi cardio-vasculare, boli renale, diabet zaharat, copii şi bătrâni instituţionalizaţi şi personalul medico-sanitar, potrivit recomandărilor OMS, a mai spus ministrul Sănătaţii.

Campania Ministerului Sănătăţii se va derula, ca în fiecare an, prin cabinetele medicilor de familie şi spitale. “De astăzi (marţi – n.r.), Direcţiile de sănătate publică vor ridica dozele de vaccin care le-au fost repartizate de la Institutul Cantacuzino, pentru a le distribui cabinetelor medicilor de familie şi spitalelor”, a mai spus ministrul Sănătăţii. Totodată, medicii recomandă vacinarea antigripală şi pentru cei care nu intră în categoria persoanelor cu risc ridicat de îmbolnăvire, pentru că este considerat singurul mod eficient de prevenire. De asemenea ministrul Cseke Attila a spus că păstrarea regulilor de igienă personală, în special spălatul mâinilor cu apă şi săpun, reprezintă un alt mod eficient de prevenire a îmbolnăvirilor.

La rândul său, consilierul personal al ministrului Sănătăţii, medicul Geza Molnar, a spus că gripa din acest sezon nu va fi una deosebită. “Prognozele Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi ale Centrului Naţional de Referinţă pentru Boli Transmisibile arată că nu există un risc iminent de epidemie prin gripă. Tulpina gripală B nu este epidemică, iar AH3N2 nu va da epidemii de mari proporţii. Vaccinul cuprinde tulpinile H3N2, B şi acel H1N1 pandemic din 2009, care ar putea da focare reziduale, a mai spus Geza Molnar. În prezent se poate vorbi de o creştere a numărului de îmbolnăviri prin afecţiuni acute respiratorii date de 150 de feluri de virusuri şi sute de feluri de bacterii, dar fără a putea vorbi de o depăşire a numărului de cazuri din acest sezon, a mai spus Molnar. El a precizat că vaccinul pandemic AH1N1 utilizat în sezonul trecut a fost folosit în proporţie de 71 la sută, iar cantitatea rămasă este distrusă. “Au rămas aproape 700.000 de doze în stoc, dar acestea se distrug, aşa cum se întâmplă cu price porodus al cărui termen de valabilitate a trecut”, a precizat Molnar.

***

Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI) îşi doreşte ca din 2011 românii să aibă cărţi de identitate electronice. Noul big brother, care va condensa într-un cod de bare orice român de rând, costă nici mai mult, nici mai puţin de 32 milioane de euro. Până anul viitor, în luna iulie, ar trebui să fim amprentaţi şi înnobilaţi cu cipuri pentru a fi monitorizaţi în orice moment şi mai ales în orice loc ne-am afla.

Contractul de licitaţie nu a fost încă atribuit, iar ordonanţa care reglementează prevederile noilor acte electronice este încă în dezbatere publică. ONG-urile susţin că proiectul conţine prevederi ce aduc atingere vieţii private a individului, dar MAI se apără cu două argumente: Europa şi mai ales spaţiul Schengen ne-ar vrea cu aşa ceva, şi noile carduri ar oferi mai multă securitate. „Introducerea cărţilor electronice de identitate face obiectul unor demersuri similare iniţiate sau de perspectivă ale statelor membre ale Uniunii Eu­ro­pene, care au pornit de la ideea rea­lizării unor documente cu un grad su­perior de siguranţă şi exploatării po­tenţialului oferit de existenţa servi­cii­lor electronice, se arată în răspunsul trimis Jurnalului Naţional de bi­roul de presă al MAI.

Pe de altă parte, Co­misia Europeană nu îi poate im­pu­ne unui stat membru al Uniunii cum să gestioneze documentele de identitate ale cetăţenilor. La solicitarea Jurnalului Naţional, biroul de presă al comisarului pentru Afaceri Interne, Ce­cilia Malmström, a indicat, într-o adresă oficială, că forul de la Bru­xelles „nu are nici o competenţă cu pri­vire la specificaţiile de securitate ale cărţilor de identitate emise de statele membre cetăţenilor proprii. Din acest motiv, singurele instrumen­te aplicabile – concluziile Consiliului European din 2005 şi rezoluţia adoptată în noiembrie 2006 – sunt preve­deri ce nu au caracter obligatoriu”. În răspunsul remis de experţii europeni se mai arată că în rezoluţia din 2006 se pledează pentru un minim standard de securitate pentru cărţile de identitate remise de fiecare stat membru în parte.

În documentul consultat de Jurnalul Naţional se fac, la secţiunea „elemente biometrice”, următoarele indicaţii: „În cazul în care cărţile de identitate folosite pentru călătorie conţin elemente de identificare biometrice, datele trebuie păstrate şi utilizate în conformitate cu reglementările Uniunii Europene şi cu specificaţiile tehnice valabile în cazul datelor biometrice din pa­şa­poarte, stabilite în regulamentul (EC) 2252/2004. Pentru uz naţional pot fi adăugate alte variante de identificatori biometrici”.

În România însă, zelul au­to­ri­tăţilor nu s-a lăsat aşteptat. Anunţul de licitaţie a fost publicat pe 18 august de Regia Autonomă Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat Bucureşti (RAAPPS). În schimbul a 32 milioane de euro se urmăresc achiziţionarea unor linii de producţie şi personalizarea cărţii electronice de identitate pentru cetăţenii români. La două zile după publicarea anunţului, pe 20 august, a avut loc şi prima dezbatere publică pe margi­nea proiectului. Formatul iniţial s-a dovedit plin de breşe, fapt confirmat ulterior de nenumăratele ajustări aduse de la supunerea dezbaterii pu­blice.

Prima reacţie a venit din partea Autorităţii Naţionale de Suprave­ghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Aceasta şi-a exprimat avizul negativ privind „eliberarea opţională a cărţii de identitate electronice pentru copii de la vârsta de 6 ani”. Astfel că autoritatea a cerut ca vârsta minimă pentru cărţile electronice să fie de cel puţin 14 ani.

Odată rezolvată problema minorilor, asociaţiile şi semnatarii modi­ficărilor noului proiect şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la modul în care vor fi respectate drepturile şi li­bertăţile cetăţeneşti prin interme­diul noilor cărţi de identitate electro­nice. Asociaţa pentru Apărarea Drepturilor Omului în România – Comitetul Helsinki (APADOR-CH) susţine că: „Tehnologia folosită este una de tip RFID (identificare prin radio-frecvenţă) în genul celei care permite citirea preţului unui produs după codul de bare ataşat. Acest sistem nu oferă garanţii pentru respectarea dreptului la viaţa privată, întrucât permite aflarea datelor personale ale deţinătorului de card electronic de către oricine are un aparat în genul cititorului de coduri de bare”. Mai mult, obligativitatea cărţii electronice de identitate constituie o restrângere nejustificată adusă dreptului la viaţa privată, au arătat semnatarii petiţiei.

Problemele evidenţiate de ONG-uri au fost în parte modificate. Dezbaterile publice au făcut ca aberaţiile legislative să dispară. Astfel că cetăţenii români pot opta pentru eli­berarea unei: cărţi de identitate; cărţi electronice de identitate, fără impresiuni digitale (dar care permite utilizarea semnăturii digitale) sau cărţi electronice de identitate, care conţine toate facilităţile şi datele, inclusiv impresiunile digitale. În aceste con­diţii, a existenţei opţiunii românului să aleagă între cartea de identitate simplă şi cea cu cod de bare, ne întrebăm dacă investiţia de 32 de mi­lioane îşi mai motivează valoarea.

De altfel, într-un comunicat de presă, Forul Ortodox Român arată că fondurile necesare acestei investiţii ar putea fi folosite într-un cu totul alt context: „Întrebarea pe care orice ce­tăţean al României şi-o poate pune este: de unde provin banii pentru acest proiect? Din bugetul statului? Considerăm însă că pentru statul român ar fi mult mai utile şi mai urgente măsurile de remediere a problemelor structurale ce ameninţă principalii piloni ai sistemului românesc (sistemul de asigurări sociale – pensiile, sistemul educaţional, sănătatea). Dacă banii provin din surse private, aşa cum afirmă unii oficiali, de ce nu se orientează aceşti bani spre ajutorarea familiilor nevoiaşe, a celor care mor, întrucât nu au bani pentru medicamente sau pentru operaţii costisitoare?”.

De altfel, scenariul noilor cărţi de identitate seamănă la indigo cu mo­mentul introducerii paşapoartelor bio­metrice. Nu mai departe de acum un an, celebrul cod de bare al pa­şa­por­tului biometric 666 a fost dezbătut pe larg. Reprezentanţii Bisericii Ortodoxe Române au cerut atunci ca paşapoartele biometrice să fie opţionale.

Unii europeni sunt greu de convins să-şi schimbe documentele

Introducerea elementelor biometrice în cărţile naţionale de identitate a generat scandaluri uriaşe în unele state din UE. În Marea Britanie s-a ajuns chiar la anularea proiectului, în condiţiile în care se ajunsese în faza de implementare propriu-zisă. În ciuda obiecţiilor ridicate de avocaţi, activişti pentru drepturile omului, experţi în IT şi în securitatea datelor, fostul guvern la­burist a introdus în 2006 aşa-numitul Act pentru Cărţile de Identitate (The Identity Cards Act). Legea prevedea 50 de tipuri de informaţii cu caracter personal pe care Registrul Naţional pentru Evidenţa Populaţiei (National Identity Register) le poate deţine pentru fiecare cetăţean în parte. Printre acestea figurau amprentele digitale, scanarea irisului şi scanarea chipului. Guvernul de dreapta rezultat în urma alegerilor generale din acest an a anulat legea din 2006 şi a dispus ca toate datele deja colectate să fie distruse, iar documentele de indentitate care fuseseră deja emise să fie anulate.

Şi în Franţa iniţiativa s-a lăsat cu dezbateri şi proteste aprinse. În mai 2005, şase organizaţii anunţau lansarea unei campanii împotriva proiectului Ministerului de Interne de introducere obligatorie a cărţii de identitate cu elemente biometrice. Printre organizaţiile atât de vehemente la adresa proiectului figurau Asociaţia Ma­gistraţilor, Asociaţia Avocaţilor şi Liga Franceză pentru Drepturile Omului. Proiectul de lege prevedea ca până în 2007 toţi francezii să aibă cărţi de identitate care să conţin un chip „încărcat” cu starea civilă a persoanei, o fotografie biometrică şi amprentele digitale. Aprigii critici ai iniţiativei şi-au pledat cauza spunând că scopul acesteia este „să construiască o bază de date la nivel naţional cu elementele biometrice de identificare ale tuturor cetăţenilor şi care ar putea fi oricând accesată fără ca cei în cauză să ştie. Ce vrea Guvernul este ca individul să devină absolut transparent în folosul autorităţilor publice şi al actorilor comerciali”, se arată în declaraţia celor 6.

Guvernul francez motivase iniţiativa aducând în discuţie acordul la care au ajuns, în acest sens, şefii de stat şi de Guvern ai UE la Consiliul European din decembrie 2004. Argument greşit, după cum au punctat cri­ticii, pentru că rezoluţia europeană se referea la documente de călătorie, în special la paşapoarte. În schimb, în Olanda, trecerea la cărţile de identitate biometrices-a realizat deja. Din septembrie 2009, documentele de identitate ale olandezilor includ şi amprentele digitale.

Nota noastra:

Desi materialul realizat de Antena3 are ca sursa articolul  anterior din Jurnalul National, debordeaza efectiv de dezinformare si prostie jurnalistica de “prima mana”.

In articolul din ziar se specificase clar ca MAI a modificat proiectele legislative si a introdus mai multe categorii de carti de identitate, printre care si cea fara cip si date biometrice. E drept ca si in articolul din JN sunt unele scapari: – proiectul legislativ nu mai este OUG, ci proiect de lege; – nu exista cod de bare, ci C.E.I. (cartile electronice de identitate) sunt prevazute cu un dispozitiv din “familia” RFID (contactless smart card); costurile nu sunt de 32 milioane de euro, pentru simplul motiv ca MAI pur si simplu nu a facut o estimare a costurilor sau nu vrea sa o faca publica. Oricum, articolul scris este binisor documentat si contine si exemplele de proteste ce s-au manifestat in tarile occidentale (Marea Britanie si Franta, in speta). Acest lucru este important deoarece arata ca exista peste tot o vie ingrijorare asupra modului in care autoritatile folosesc sistemul informatic si CEI pentru a realiza un cadru de supraveghere totalitara a persoanei.

Este de retinut si motivul (de fapt, motivele) pentru care MAI spune ca introduce CEI: din ratiuni de securizare si din ratiuni de comoditate. Adica FRICA SI PLACEREA sunt clapele pe care “super-elitele” vor sa cante aria lor de vrajire a lumii pentru a intra in acest lagar electronic. Iar justificarea introducerii CEI prin evocarea serviciilor oferite informatic arata inca odata ca acestea sunt parte integranta a e-Romania.

Dacă avem o problemă în secolul XXI, va exista cu siguranţă şi o soluţie informatică perfectă pentru rezolvarea ei. Este cert! Vrem să anihilăm corupţia din licitaţii? Le facem electronice! Dorim un nou management al dosarelor în Registrul Comerţului? Sistemul informatic este soluţia perfectă. Vrem să scăpăm de hoţi? Instalarea de camere video pretutindeni va rezolva negreşit problema.

„Teoria ca teoria, dar practica ne omoară“ mă învăţa un profesor din liceu. Practica de pînă azi din România (dar şi din multe alte state, teoretic mult mai civilizate decît noi) ne arată că simpla investiţie într-o soluţie informatică (dar şi multe echipamente) nu înseamnă şi rezolvarea imediată şi ieftină a problemelor.

În principal pentru că achiziţia a niscaiva calculatoare şi a unei aplicaţii informatice nu este o soluţia de peste noapte, ci un proces de durată. Acele calculatoare vor fi desuete, din punct de vedere moral, în maximum cinci ani, legile se schimbă, soluţia trebuie actualizată etc. Dovezi avem destule – în sistemele de licitaţii electronice sau în programul ECRIS din Justiţie se cer investiţii serioase în fiecare an. Şi tot nu merg perfect – ca să folosim un eufemism. Dacă nu mai sînt bani, proiectele se duc pe apa sîmbetei (cum este cazul Portalului eFrauda.ro, prin care trebuie raportate infracţiunile informatice şi care nici măcar nu mai este disponibil pe Internet). (…)

Ca să te văd mai bine, Scufiţă Roşie!

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate anunţa, la începutul lunii mai, o nouă aplicaţie informatică, esenţială într-un an de criză. Nu este vorba de reducerea cheltuielilor, ci de o soluţie de videoconferinţă: 415.000 de euro pentru 45 de sedii. Deci telefonul fix şi mobil, faxul şi Internetul nu sînt suficiente – ne trebuie mai mult. O minimă analiză a nevoilor ar fi arătat că Internetul duduie de aplicaţii gratuite (Yahoo Messenger, Google Talk, Skype, Windows Live (MSN) etc. – unele probabil deja folosite de angajaţii CNAS pentru discuţii cu amicii), care permit transmiterea sunetului şi a imaginii prin Internet. La costuri suplimentare 0. O cameră mică ce permite o astfel de transmisie costă de la 60 de lei în sus. Dacă nu ai nevoie de claritatea imaginii (înţeleg că totuşi nu se transmit operaţiile pe Internet, ci doar nişte oameni vor să se vadă între ei – probabil să verifice că poartă cravată), de mai mult nu este nevoie.

Vrei, nu vrei, bea Grigore agheazmă

În fine, bomboana de pe colivă a anului 2010 este celebrul proiect eRomania. Despre care, de fapt, nu se ştie exact ce este (pentru că este ţinută sub cheie lista primelor 100 de servicii electronice care vor fi disponibile – aşa cum zice ministrul comunicaţiilor – pînă la sfîrşitul anului), dar e de bine.

Dar dacă ne uităm la caietul de sarcini din eRomania 1 (de pe e-licitatie.ro, deja cîştigat de un consorţiu pentru 11,8 milioane euro) aflăm cel puţin o parte dintre acestea. Şi anume că statul român intenţionează să investească într-o grămadă de servicii ce există deja pe Internet dezvoltate de sectorul privat şi uneori chiar de cel de stat. (De exemplu: realizarea unei aplicaţii de rezervări online destinată turiştilor români şi străini; realizarea şi gestionarea unei baze de date a obiectivelor turistice; Ortodoxism Online – portal de informare a publicului asupra religiei naţionale a României, dicţionar de termeni medicali.)

Mai mult, toţi românii vor trebui să aibă semnătură electronică pînă la sfîrşitul lui 2011. Dar statisticile Eurostat din 2009 arată că 62% dintre români (16-74 ani) nu au accesat niciodată Internetul. Evident, aceasta este doar o mică problemă… (…)

  • Hotnews:

O noua strategie de trecere la televiziunea digitala terestra in Romania, promisa pentru urmatoarele 2-3 luni

Franta legalizeaza consultatiile medicale pe internet. SONDAJ: Un click pentru un diagnostic sau consultatie clasica?

***

Discutiile dintre liderii coalitiei de guvernamant si reprezentantii Fondului Monetar International (FMI) au decurs “prost”, oficialii FMI fiind “foarte inflexibili”, potrivit lui Varujan Pambuccian, liderul minoritatilor nationale din Parlament. El a mai spus ca partea romana a propus un pachet de trei masuri corelate intre ele, insa in viziunea FMI acestea vor produce “o gaura la buget”.

Prima masura viza cresterea salariului la 700 de lei, cu un dublu efect benefic: primul ar fi cel social si al doilea scoaterea la lumina a unor bani care nu sunt impozitati, in conditiile in care multi angajatori platesc salariul minim, iar diferenta o platesc in mana. Pentru a compensa aceasta dificultate asupra angajatorului, am propus scaderea contributiilor la asigurari sociale de la 44% la 41%. Aceste doua masuri se anuleaza una pe alta si nu au o influenta pe bugetul consolidat, dar au impact asupra intreprinderilor si angajatilor”, a declarat Varujan Pambuccian pentru HotNews.ro.

Cea de-a treia masura propusa reprezentantilor FMI a fost reducerea cotei unice la 12%. “Dupa simularile dansilor propunerile noastre inseamna o gaura la buget, ei neprivindu-le corelat din prisma efectelor lor economice, ci contabilicesc. Adriean Videanu le-a adus aminte de cota unica, cand evaluarile lor erau catastrofale, insa masura adoptata atunci a adus o abatere de doar 0,7%”, a mai spus Pambuccian.

Liderul minoritatilor nationale din Parlament a aratat ca reprezentantii FMI au propus stabilitate politica, adoptarea legii salarizarii si a legii pensiilor, combaterea coruptiei, combaterea evaziunii fiscale, utilizarea mai buna a fondurilor europene, adica masuri care au efect pe termen mediu, in vreme ce propunerile prezentate de coalitia de guvernamant ar avea efect imediat.

“Am avut senzatia ca stau de vorba cu functionari care au un mandat foarte precis”, a adaugat Pambuccian.

E de adaugat si ceea ce a afirmat azi Pambuccian, de la Tribuna Parlamentului, la dezbaterea motiunii de cenzura:

  • nu e bine sa urmam calea FMI;
  • am plecat de la intalnirea cu reprezentantii FMI  ingrozit de sentimentul ca discut cu un zid;
  • impresia ca are in fata un functionar de multinationala, cu un limbaj si un comportament inflexibil, care gandeste la fel oriunde pe planeta Pamant

Revezi si: PAMBUCCIAN: PRABUSIREA INTREGULUI SISTEM, URMATA DE DICTATURI POPULISTE – INEVITABILA (VIDEO)

Camera Deputaţilor a adoptat, marţi, proiectul de ratificare a scrisorii suplimentare de intenţie a Guvernului privind acordul cu FMI. Prin scrisoarea suplimentară, autorităţile române s-au angajat, în negocierile cu Fondul Monetar, să continue reducerea costurilor cu salariile, inclusiv prin îngheţări de salarii, să reducă numărul de personal şi să limiteze angajările în sectorul public.

Potrivit MEDIAFAX, documentul include noi angajamente ale părţii române în vederea reducerii cheltuielilor şi creşterii veniturilor bugetare, după cum urmează:

Reducerea în continuare a costurilor cu salariile, inclusiv o îngheţare a salariilor până la intrarea în vigoare a Legii salarizării unitare (pentru economisirea a 0,3% din PIB), continuarea politicii de înlocuire doar a unui angajat din şapte care părăsesc sistemul (0,1% din PIB), modificări structurale pentru reducerea numărului de salariaţi şi restructurarea sistemului de salarizare

Aprobarea, până la finele anului, a legislaţiei care să permită reducerea semnificativă a numărului de personal din sectorul public, pentru o reducere brută a cheltuielilor cu 0,66% din PIB, în 2010.

Asigurarea, în 2010, a unei baze mai mari de contribuţii sociale, a unui control mai bun al revendicărilor frauduloase de pensii de invaliditate şi a unui număr mai mic de pensionări anticipate (0,2% din PIB)

Reforma pensiilor va cuprinde, pe lângă trecerea la indexarea cu inflaţia şi creşterea vârstei de pensionare, şi revizuirea modului de alocare a pensiilor de invaliditate, eliminarea pensiilor speciale şi modificarea condiţiilor de pensionare anticipată.

– Reevaluarea bazei de impunere pentru impozitele pe proprietate şi accizele majorate la tutun şi combustibili (pentru un plus de venituri de 0,3% din PIB)

– Extinderea sistemelor de achiziţii electronice (economii de 0,8% din PIB)

– Cheltuielile pentru investiţii vor fi reduse în a doua jumătate a anului cu echivalentul a 0,2% din PIB, însă va fi păstrat “un spaţiu pentru un buget de investiţii realist” pentru următoarele luni

Fondul total de salarii pentru companiile de stat care primesc subvenţii sau alte transferuri de la buget va fi stabilit de Guvern, măsură care are termen de aplicare finele lunii iunie 2010

– Companiile de stat trebuie să prezinte Guvernului proiectele de bugete în 15 zile lucrătoare după publicarea bugetului de stat, iar negocierile privind contractele colective de muncă nu vor fi permise până când bugetul anual al societăţii, inclusiv plafoanele pentru fondul de salarii, nu a fost aprobat

– Transferul resurselor alocate pentru cheltuieli de capital la cheltuieli curente va fi interzis, urmând să fie introduse sancţiuni personale şi instituţionale pentru nerespectarea prevederilor bugetare sau a contractelor de performanţă managerială

– Cheltuielile cu bunuri şi servicii vor fi reduse “drastic” în a adoua jumătate a anului, cu o sumă reprezentând 0,5% din PIB

– Toate companiile de stat care solicită resurse suplimentare de la buget sau care încalcă regulile fiscale trebuie să semneze un program de ajustare cu Guvernul, unde să se stipuleze măsurile pe care le vor adopta pentru a-şi îmbunătăţi performanţa financiară, cu sancţiuni şi restructuări în cazul în care condiţiile convenite nu sunt îndeplinite

– Îmbunătăţirea sistemului de monitorizare a întreprinderilor de stat cu probleme, în vederea stabilirii unor ţinte de performanţă semestriale

– Guvernul va elabora legislaţia pentru intrarea în incapacitate de plată a autorităţilor locale şi le va interzice acestora să transfere sume de la cheltuieli de capital la cheltuieli curente, iar primăriile care vor solicita fonduri suplimentare trebuie să semneze programe de ajustare

– Pachetul de modificări legislative va cuprinde aplicarea de normative de cost tuturor autorităţilor locale în vederea asigurării echităţii şi eficientizării, interzicearea transferurilor de sume de la cheltuieli de capital la cheltuieli curente şi instituirea cadrului legal pentru insolvabilitatea autorităţilor locale

– Direcţia de supraveghere a autorităţilor locale de la Ministerul Finanţelor Publice, în colaborare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, va fi întărită pentru a monitoriza şi analiza activităţile autorităţilor locale

– Termenul limită până la care autorităţile române trebuie să îmbunătăţească legislaţia privind “băncile problemă” este prelungit de la 31 noiembrie 2009 la 31 martie 2010

– Autorităţile române se angajează să continue să îmbunătăţească “plasa de siguranţă” disponibilă pentru a menţine sub control tensiunile financiare negative

Reprezentanţii confederaţiilor sindicale distribuie 200.000 de fluturaşi la metrou şi prin cartierele muncitoreşti din Capitală, pentru a-i determina pe bucureşteni să participe la protestul de miercuri, a declarat marţi, pentru MEDIAFAX, preşedintele Confederaţiei Naţional Sindicale “Cartel Alfa”, Bogdan Hossu.

Pe una dintre feţele fluturaşilor, care conţin siglele tuturor confederaţiilor sindicale, oamenii sunt informaţi că dacă tac şi închid ochii Codul Muncii va fi modificat în defavoarea angajaţilor.

Vei lucra obligatoriu 12 ore pe zi; Vei lucra obligatoriu şase zile/săptămână; Vei fi concediat oricând vrea angajatorul; Vei pierde drepturile din contractul colectiv de muncă; Vei pierde dreptul la grevă, sunt informaţiile transmise bucureştenilor.

Copii români, obligaţi să lucreze ca agricultori în Marea Britanie

O mânăstire ortodoxă din Rusia este în centrul unui scandal privind abuzuri împotriva copiilor

(…) Dacă aş vrea să fiu şi mai cinic decât preşedintele Băsescu, care a declarat vag agasat că habar n-are de cazul dumneavoastră, v-aş propune o metodă mai tare, şi anume daţi-vă foc în Piaţa Victoriei. Aş face-o ştiind foarte bine că amintirea lui Liviu Babeş, cel care s-a ars singur pe rug pe o pârtie de schi din Poiana Braşov în februarie ’89, protestând împotriva “Auschwitzului” ceauşist, e absentă din mintea covârşitoarei majorităţi a românilor. Dincolo de retorica oficială, nu avem cultul martirilor, ba chiar, în subconştientul colectiv, cei care îşi pun viaţa pentru binele celorlalţi deranjează, deoarece aduc aminte acestui popor că trăieşte în complicitate cu sine însuşi. Gesturi ca al dumneavoastră nu pot schimba nimic. Dacă muriţi, muriţi fără rost.

(…) G-20 i-a dat FMI-ului 850 de miliarde de dolari şi misiunea să rezolve criza. Ce a urmat a fost „cea mai mare coordonare globală dintotdeauna”, spune Strauss-Kahn. „Dar realitatea este că G-20 nu lucrează ca un guvern. Dorinţa lor de a conlucra a fost foarte puternică, dar sincer, cred că va scădea”, explică el. Prin urmare, FMI ar trebui să devină o agenţie care încearcă să găsească soluţii pentru problemele naţionale şi globale, o instituţie care să propună planuri şi să creeze valori, argumentează Strauss-Kahn.

Din capitaliştii răi, în tehnocraţii binevoitori

În 2007, FMI avea numai două miliarde de dolari în angajamente de creditare în registre. Astăzi, are 195 miliarde de dolari. La întâlnirea anuală din 2008 a Forumului Economic de la Davos, Strauss-Kahn a cerut un plan de stimulare globală. Acum, FMI are 900 miliarde de dolari la dispoziţie, în creştere faţă de 250 miliarde de dolari, înainte de criză, permiţându-i să intervină cu uşurinţă oriunde în lume. Întrebarea principală este dacă FMI ar putea să fie vreodată un guvern economic global. „Am descoperit că, dacă vrem să fim eficienţi, avem nevoie ca oamenii din ţările cu care colaborăm să înţeleagă ce facem”, răspunde Strauss-Kahn. Şi adevărul este că organizaţia a devenit, din maşinăria capitalistă rea, un grup de tehnocraţi dornic să ofere idei, care se foloseşte de ceea ce angajaţii organizaţiei numesc „putere blândă”. Este însă asta suficient? FMI-ul nu are puterea de a sancţiona. Şi ce se întâmplă după criză? Ar trebui ca Fondul să fie învestit cu mai multă putere? SUA, care au făcut regulile în 1944, i-au invitat pe reprezentanţii altor state să semneze un document pe care unii nici nu l-au înţeles, au drept de veto în deciziile-cheie. Vor fi înlăturate ţările sărace dacă FMI va coordona politica financiară globală într-un mod care să avantajeze G-20? (…)

  • Gandul:

Copii morţi de subnutriţie

Recorduri mondiale la preţurile alimentelor de bază

Banca Mondială se teme de o foamete planetară, după ce preţul grâului a urcat cu 30%, la o recoltă mai mică cu 5,5% faţă de anul trecut, în timp ce şi porumbul, orezul, zahărul şi soia s-au scumpit

Apariţia unei crize alimentare în lume preocupă Banca Mondială (BM), ai cărei experţi au constatat urcarea la niveluri record a preţurilor alimentelor. Fără să reprezinte cea mai spectaculoasă creştere de preţ, scumpirea cu 30% a grâului în câteva luni – în condiţiile diminuării recoltei mondiale din 2010 cu 5,5% (30 milioane tone) faţă de 2009 – îngrijorează cel mai mult. În acelaşi procent s-a scumpit şi porumbul, ajungând la un record al ultimilor 20 de ani. Faţă de 2008, preţul celor două alimente a urcat cu 57%. În ultimele şase luni, orezul s-a scumpit cu 45%, zahărul – cu 55% şi soia se află la cel mai ridicat nivel din ultimele 16 luni. Până şi usturoiul s-a scumpit în China, cel mai mare producător mondial. “Există o preocupare sporită privind volatilitatea şi incertitudinea pe piaţa alimentelor. Preţurile rămân foarte volatile în unele ţări, ceea ce se adaugă la preţurile deja mari pe anumite pieţe”, a declarat preşedintele BM, Robert Zoellick, citat de The Guardian. Între ţările cel mai afectate se numără Egipt, unde preţurile la alimente au crescut, în ultimul an, cu 21% şi India (17%). În Regatul Unit, creşterea a fost de 22% în ultimii trei ani. Potrivit BM, ţările care vor avea deficite la unele produse alimentare î n 2011 sunt Kenya, Uganda, Nigeria, Indonezia şi Filipine.

Doctorul Radu Bălănescu şi Mircea Gheordunescu, fost director adjunct al Serviciului Român de Informaţii, au intrat  în finala pentru ocuparea funcţiei  de Mare Maestru al Marii Loje Naţionale din România (MLNR).

***


The Independent: Rusia se pregateste sa se alature NATO in razboiul din Afganistan

Gorbaciov: O victorie in Afghanistan e imposibila. SUA trebuie sa se retraga, pentru a evita un nou Vietnam

***

  • Blogul P. Savatie:

”Bazele culturii ortodoxe” sau necrologul Sfintei Rusii

Sfînta Rusie nu mai există, iar Ortodoxia e o religie printre multe altele. Este ceea ce dorește să spună manualul ”Bazele culturii ortodoxe” semnat de protodiaconul Andrei Kuraev și implimentat de Guvernul Federației Ruse. Manualul are menirea vechilor cărți de citire sovietice. El se deschide cu capitolul ”Rusia – Patria noastră” (manualul pe care am învățat eu se chema ”Patria mea”). După ce am citit acest capitol nu am putut să dorm. Este o reproducere a propagandei sovietice, fără nici o referire la sfinți și la ortodoxie. Rusia este reprezentată de nimeni altcineva decît de Gagarin, primul cosmonaut: ”Cinzeci de ani în urmă de-asupra pămîntului a zburat un aviator necunoscut nimănui. Dar vestea despre zborul său a umplut de bucurie întreaga noastră țară. Și acum noi cu mîndrie spunem: noi sîntem concetățenii lui Iuri Gagarin, primul cosmonaut din lume”. […]

Ieromonahul Petru Pruteanu despre cazul Kuraev

Eu am tot refuzat să mă pronunţ asupra acestui eveniment, pentru că nu sunt de acord nici cu misiunea de “mercenar” a părintelui Andrei Kuraev, dar nici cu unele idei extremiste promovate de Asociaţia “Fericita Matrona” (despre care voi scrie poate cu altă ocazie). Cât priveşte articolul publicat de părintele Savatie Baştovoi pe blogul său, în mare parte sunt de acord şi subscriu.

Fac totuşi o remarcă: problema nu e nici în părintele Andrei Kuraev şi nici în părintele Anatolie Cibric, ci în Mitropolia Moldovei (care, bineînţeles, nu înseamnă doar mitropolitul). Ea este responsabilă de tot ce s-a întâmplat în decursul anilor în cadrul acestei Asociaţii, de ceea ce s-a întâmplat în momentul vizitei lui Kuraev la Chişinău şi mai ales de tăcerea de după aceea, care este una dea dreptul alarmantă.

Moscova. 25 octombrie. Interfax – Şeful Departamentului Sinodal de Informare Vladimir Legoyda – şi-a exprimat surprinderea în legătură cu masa rotundă organizată de clericul Mitropoliei Moldovei părintele Anatol Cibric cu activiştii din mişcările ortodox-patriotice şi reprezentanţii Mass Media, care au avut loc în data de 21 octombrie la Moscova.

“Este foarte surprinzător faptul că un cleric din altă eparhie, fără binecuvântarea arhiereului său şi a arhiereului locului, organizează întâlniri la Moscova cu publicul”, – a declarat V. Legoyda luni pentru Interfax-Religion.

El a adăugat că aceasta nu este prima activitate a părintelui Anatol în capitala Rusiei. În interviurile sale, acest preot afirmă că luptă pentru puritatea canoanelor, dar, potrivit lui V. Legoyda, “zelul pentru puritatea credinţei prin încălcarea publică a normelor canonice pare un pic ciudat.”

Reamintim că recent la Moscova, a fost organizat de către părintele Anatol o masă rotundă dedicată criticii ierarhiei bisericeşti pe care participanţii la întâlnire o consideră eretică pentru dialogul cu catolicii şi activitatea misionară activă.

Sursa: http://www.interfax-religion.ru/?act=news&div=37944



Categorii

Acordul cu FMI, Carduri electronice/ cipuri, Criza preturilor, criza alimentara, Era Big Brother, Guvernarea electronica (E-GUVERNARE), Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Razboiul impotriva sanatatii, Traduceri

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

18 Commentarii la “APEL CONTRA LEGALIZARII PROSTITUTIEI/ Cancerul – boala facuta “cu mana noastra”/ ANTICONCEPTIONALELE DAU CANCER MAMAR/ Obama – presedintele inversionistilor. SOROS PLEDEAZA PENTRU LEGALIZAREA MARIJUANEI/ Antena3 si prostia jurnalistica pe tema buletinelor electronice. Informatizarea: panaceul secolului XXI?/ FMI, “PROMOTORUL NOII ORDINI MONDIALE”, ARE “MANDAT CLAR” SA SE OPUNA CRESTERII SALARIULUI MINIM SI SCADERII TAXELOR IN ROMANIA. Ce spune Varujan Pambuccian despre functionarii FMI/ BANCA MONDIALA SE TEME DE FOAMETE PLANETARA (STIRI 25-27 OCTOMBRIE 2010)

  1. Apropo de “abuzurile” minastirii impotriva copiilor- si iata cum metaniile ortodoxe au devenit “genoflexiuni” in acceptiunea noului organism de propaganda si control numit Oficul Drepturilor Omului, rugaciunile si participarile la slujbe au devenit “abuzuri”, iar faptul ca copii erau batuti (foarte probabil vechile pedepse, gen bataia la fund sau linia la palma pe care le-am prins si noi in scoala si in familie si din care n-a murit nimeni, n-a intrat nimeni in spital doar s-a ajuns la o oarecare disciplina cu unii)a devenit un pacat capital. Cred ca deranjant pentru traficantii de organe si de copii pentru scopuri pedofile si sacrificii in ritualuri satanice a fost si este ca Biserica Ortodoxa ‘a indraznit” sa le ia o parte din prada de sub nas si sa le dea alte scopuri. Pun pariu ca toata treaba a fost inscenata profitindu-se de naivitatea unor copii la care se adauga o buna doza de minciuni.

  2. iata un link unde se arata cam cine sint asa-zisii al qaeda care plaseaza filmulete cu amenintari teroriste.
    http://www.youtube.com/watch?v=GsUtvOW6SR0&feature=player_embedded
    Adam Gadham adevaratul nume este: Adam Pearlman, nu numai ca era evreu mai era si nepotul unui membru din conducerea Ligii anti_Defaimare evreiesti (foarte semnificativ).
    Joseph Al- Katthab pe adevaratul lui nume: Joseph Kohen, un evreu si inca unul de orgine rabinica (cu perciuni si tot tacimul, impersonindu-l pe teribilul membru Al-Qaeda).

    Vechea, atit de vechea dar atit de eficienta tactica evreieasca de a inscena atacul pentru a poza apoi pe post de victima.Sigur, in cazul asta se doreste doar “tinerea in viata” a sperietorii musulman-teroriste ca pretext pentru ce decizii se vor mai lua.

  3. Trecand foarte scurt in revista nenorocirile care se intampla valuri, valuri in lumea de sfarsit de lume in care traim, putem observa ca primele care cad victime in proportii uriase sunt acele categorii mai vulnerabile, care nu au cum sa se apere, sau care au mijoace minime de aparare, mijloace care oricum nu conteaza. Numai ca nenorocirile ce se abat asupra planetei si care sunt provocate de oameni fara Dumnezeu, ii vor afecta pe TOTI fara exceptie. Nimeni nu e imun! Nimeni nu v-a scapa! Oricum tot raul care se intampla, este o consecinta a pacatelor noastre, la nivel global …

  4. Ma iertati, dar si articolul din Jurnalul National debordeaza de inexactitati:

    – “existenţei opţiunii românului să aleagă între cartea de identitate simplă şi cea cu cod de bare” – nu exista CI cu cod de bare, ci CEI = CI electronica sau cu cip. Codul de bare este o simpla reprezentare grafica vizuala a unui numar si nu are nici o treaba cu cipul care poate contine numarul sub o alta forma (sir, long, int, etc…)

    – “pa­şa­por­tului biometric 666” – anul trecut nu s-a vorbit decat despre pasaport electronic cu cip; nu s-a demonstrat ca ar avea sau nu 666; am vazut pasaport biometric fara cip (guvernul Canadei afirma ca biometria consta in poza digitala procesata digital); s-ar putea chiar ca si actuala CI romaneasca sa aiba date biometrice in poza digitala si procesata digital

    Cred ca trebuie mare atentie la termeni sa nu ne faca baietii din vorbe. Biometrie se refera strict la identificare prin caracteristici fizice sau de comportament a persoanei. Deci orice poza poate fi considerata biometrica.

    Electronic deobicei se refera la cip. De asemenea contactless smartcard si RFID chip se pot referi la acelasi lucru conform http://www.technovelgy.com/ct/Technology-Article.asp?ArtNum=27:

    “The term Contactless smart card refers to identification cards (for example, some credit cards) that do not need to make contact with the reader to be read, or swiped in a special slot. This capability is implemented using a tiny RFID tag in the card; the intent is to provide the user with greater convenience by speeding checkout or authentication processes.”

    Desi contactless smartcard este mai general ca poate fi implementat si prin orice alta tehnologie care sa presupuna neatingere, nu numai prin unde radio (RF).

  5. Statul are doar mana de luat, nu si de dat:

    Platile pentru agentii economici care angajeaza someri peste 45 de ani sunt suspendate din lipsa fondurilor la buget, desi exista lege obligatorie pentru asta. Dar daca statul nu are bani, nu-l sanctioneaza nimeni, in timp ce cetateanul care nu are bani este amendat daca nu-si plateste datoriile.

    http://www.parohia-petresti.ro/postate/Intrebare_scutita_de_TVA.php

    Guvernul doreste sa debaraseze bugetul statului de sarcina pensiilor, dar de impozitat le impoziteaza.

    http://www.parohia-petresti.ro/postate/Intrebare_fara_TVA_2.php

    In goana dupa bani la buget, executivul se pregateste sa taxeze suplimentar autostrazile, motivand ca asa i s-a impus de catre Consiliul Europei, desi autostrazile Romaniei aflate in exploatare nu au fost construite cu bani de la UE. Se mai afirma de catre d-na ministru Boagiu ca toate tarile europene taxeaza autostrazile, ceea ce evident ca nu este adevarat.

    http://www.parohia-petresti.ro/postate/Intrebare_fara_TVA_3.php

  6. Incepe.
    Tocmai ne prezinta Basescu concluziile discutiilor de la Bruxelles. Apar noi mecanisme de supraveghere a statelor, de gestionare a crizelor si se revizuiesc tratatele, inclusiv Tratatul de la Lisabona. Se vorbeste de masuri extrem de dure, sanctiuni drastice, dar “benefice”. Masuri ce duc la interzicerea drepturilor unor state care nu respecta intocmai directivele UE. Pun pariu ca aceste masuri, chiar daca par a fi generale si la nivel de uniune se vor particulariza la nivel intern in fiecare stat si vor conduce la o mai drastica supraveghere a cetateanului. De acum guvernele democratice au mana libera.
    Basescu sustine ca toate partidele politice din Romania vor trebui sa-si schimbe optica(?) daca vor sa mai aiba un “aer european?!?!?!”.

  7. Point of view-despre cancer.

    La adult apare in medie dupa varsta de 50 de ani. Mumiile acelea cam mureau din infectii netratate si in medie inainte de 35 ani.

    Ca paralela, nici termenul de menopauza nu exista inainte de cel de-al 2-lea razboi mondial. De ce ? Acelasi raspuns, media de varsta, inclusiv a femeilor, nu depasea varsta de instalare a menopauzei (50-55 ani).

    Celelalte elemente raman in picioare: radiatii medicale si industriale, obezitate, alimentatie, sexualitate.

  8. Pingback: Razboi întru Cuvânt » LEGALIZAREA PROSTITUTIEI: deocamdata respinsa, in bloc, la comisia juridica a senatului
  9. Pingback: Razboi întru Cuvânt » FMI observa ca preturile la alimente cresc. Dar gura nu-i miroase a usturoi…
  10. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Revolutiile foamei si dezastrele ne duc in pragul unei noi crize
  11. Pingback: Razboi întru Cuvânt » PE URMELE LUI SOROS: O comisie (!) formata din fostul secretar general al ONU, mari scriitori si lideri politici mondiali cere LEGALIZAREA DROGURILOR!
  12. Pingback: Razboi întru Cuvânt » LEGEA PROSTITUTIEI RESPINSA LA CAMERA DEPUTATILOR, masonul Silviu Prigoana anunta ca va redepune proiectul
  13. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Din zicerile ”profetice” ale marelui papusar mondial, SOROS: Daca CHINA nu se transforma intr-o societate deschisa, VOM AVEA O CATASTROFA, UN RAZBOI DISTRUGATOR
  14. Pingback: Cum lucreaza “grupurile de oamenii de stiinta” pentru reeducarea omenirii. Azi: LEGALIZAREA MARIJUANEI - Razboi întru Cuvânt
  15. Pingback: PROSTITUTIA NU MAI E CONSIDERATA INFRACTIUNE in noul Cod Penal. Marturii din iadul copiiilor si tinerilor exploatati sexual - Recomandari
  16. Pingback: LEGALIZAREA PROSTITUTIEI: incurajarea TRAFICULUI DE CARNE VIE si EXPLOATAREA FEMEILOR. Ancheta Der Spiegel cu o prostituata …romanca - Recomandari
  17. Pingback: PRIORITATILE GLOBALE. Un raport inca “in lucru” al ONU recomanda LEGALIZAREA TUTUROR DROGURILOR! | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare