INAPOI IN ANII `30/ Ce mai “profeteste” Roubini?/ Ilie Serbanescu: “VINDEM ROMANIA CA SA PUTEM TAIA PENSII SI SALARII”/ Otravurile pentru trupul si sufletul copiilor nostri si “vrajelile” Big Pharma/ 11 SEPTEMBRIE PENTRU MEDIU/ S-a aflat ce cauta, de fapt, americanii in Afghanistan (STIRI 12-15 IUNIE 2010)
Postat de admin pe 15 Jun 2010 la 07:05 am | Categorii: Era Big Brother, Pagini laice, Presa, RAZBOIUL IMPOTRIVA FAMILIEI, RAZBOIUL IMPOTRIVA SANATATII (vaccinuri,alimentatie,etc.)
Print This Post
- Realitatea.net:
Temeri de la Bruxelles: Europa s-ar putea întoarce în anii ‘30
“Este extrem de periculos. Acum ne aflăm în 1931 şi ne îndreptăm înapoi către 1930 cu Marea Depresiune şi ne trezim cu dictatură militară”, a spus într-un interviu acordat portalului EUobserver, John Monks, secretarul general al Congresului Sindicatelor Europene. “Nu spun că suntem deja acolo, dar poate fi o problemă foarte serioasă, nu numai din punct de vedere economic, ci şi politic”.
Monks le-a spus jurnaliştilor că Jose Manuel Durao Barroso, şeful Executivului european, împărtăşeşte aceleaşi temeri, dar din motive diametral opuse celor invocate de sindicalişti. Adică Barroso speră că măsurile de austeritate vor salva Europa de la experimenta din nou dramatica perioadă a anilor ’30 marcată de Marea Depresiune şi de ascensiunea regimurilor totalitare.
(…)
EUobserver califică măsurile de austeritate din România – reducerile salariale de 25% şi micşorarea tuturor pensiilor cu 15% – drept cele mai dure din Europa şi aminteşte că anunţul lor a cauzat cele mai mari proteste publice din România postcomunistă.
Sindicatele au organizat până acum un număr de greve generale în fiecare ţară şi îşi intensifică ofensiva împotriva măsurilor de austeritate care au captivat imaginaţia economică a guvernelor europene. Mai mult, plănuiesc să îşi coordoneze acţiunile la nivel transnaţional. John Monks spune că pe 29 septembrie va fi “o zi de acţiune sindicală” la nivelul întregii Europe. În acea zi vor avea loc greve, demonstraţii şi întâlniri cu miniştrii guvernelor naţionale din toate ţările UE.
Roubini, profetul crizei: “Ne aşteaptă crize economice şi mai grave”
Mai întâi a venit criza financiară, apoi sistemul financiar global s-a dezintegrat. În prezent, ţările de pe întreg globul stau sub ameninţarea deficitelor bugetare în creştere. Nouriel Roubini, economistul care a anticipat criza, a declarat într-un interviu pentru Der Spiegel că în viitor ne aşteaptă crize economice şi mai grave, până ce liderii lumii vor cădea de acord asupra unor reforme eficiente. Una dintre ele este dezmembrarea băncilor uriaşe. “Pieţele financiare internaţionale sunt extrem de îngrijorate de Grecia, însă situaţia aceste ţări reprezintă doar vârful icebergului. Marea Britanie, Irlanda, ba chiar Statele Unite şi Japonia vor avea în viitor probleme din cauza deficitelor lor bugetare ridicate. Poate că nu anul acesta, însă până la urmă se va întâmpla. În Statele Unite, state precum California, Nevada, Arizona, New York şi Florida întâmplină probleme fiscale uriaşte. Deficitele bugetare uriaşe şi datoriile guvernelor mă îngrijorează cel mai tare”, a declarat Nouriel Roubini. În cadrul interviului pentru publicaţia germană, economistul care predă la Universitatea New York a mai precizat şi că “crizele sunt încrustate în codul genetic al capitalismului”.
Băncile-gigant trebuie divizate
“Multe elemente vitale acestui sistem economic, precum inovaţia şi asumarea de riscuri, declanşează frecvent colapsuri. Astfel că viitorul ar putea fi mult mai rău decât criza prin care am trecut”, a avertizat Roubini. Pentru a evita un astfel de scenariu, liderii lumii trebuie să adopte reforme economice cu adevărat eficiente, una dintre ele fiind dezmembrarea băncilor-mamut. El a subliniat că salvarea băncilor cu banii statului, fapt petrecut în Statele Unite, prezintă riscul de a crea “bănci zombie”, ţinute artificial în viaţă. Soluţia este împărţirea băncilor gigantice în segmente mai mici, pentru ca un eventual faliment să poată fi suportat de economia unei ţări, fără să fie nevoie de intervenţia statului. În ceea ce priveşte situaţia UE, Roubini este de părere că moneda unică europeană a fost o idee bună, însă aplicată prost, prin acceptarea prea multor ţări în zona euro. “Un nucleu mic de ţări omogene din punct de vedere economic şi stabile din punct de vedere fiscal ar fi constituit o uniune monetară mult mai de succes. Problema este că odată acceptate, statele nu pot ieşi din zona euro fără să producă pagube însemnate”. (…)
România a concediat în ultimul an mai mulţi angajaţi decât toate ţările Europei de Est la un loc
Germania considera ca Europa are nevoie de o “guvernare economica” dar aceasta masura ar trebui sa se aplice tuturor celor 27 de state membre, si nu dar membrilor Zonei Euro, a declarat luni cancelarul german Angela Merkel, citat de Reuters.
Uniunea Europeana trebuie sa ia in calcul anumite schimbari in tratatul de baza, inclusiv suspendarea dreptului de vot, daca un stat incalca reglementarile europene, a precizat Merkel.
***
- Ilie Serbanescu: “Eu nu ma feresc sa spun ca asta e vinderea Romaniei pentru niste voturi! VINDEM ROMANIA CA SA PUTEM TAIA PENSII SI SALARII! E apocaliptic…”
- Mariana Campeanu: “MIZA ESTE REGIONALIZAREA ROMANIEI DUPA PROIECTUL U.D.M.R.!”
- Voxpublica[Lucian Davidescu]: Cât mai rezistă sistemul de pensii?
- Adevarul:
Ce rămâne din salariile bugetarilor
Clasa de mijloc, la limita sărăciei
După ce reuşise să se formeze cu greu, pătura de mijloc se află în pericolul dezintegrării. Măsurile economice luate de guvern, lipsa oricărei perspective şi degradarea nivelului de trai apropie clasa medie de limita de jos a piramidei sociale şi o împing spre emigrare.
(…)
Reducerea salariilor bugetarilor loveşte în primul rând în educaţie, sănătate şi administraţie, sectoare indispensabile oricărei societăţi. „Măsurile atacă, fără discriminare, în cei care sunt coloana vertebrală a oricărui stat”, spune Mircea Coşea. Urmările? Vom asista la o egalizare în jos a veniturilor majorităţii şi apropierea clasei de mijloc tot mai mult de baza piramidei sociale.
Un alt efect social, la fel de important, este migraţia. Cei care pleacă din motive economice provin, de obicei, din sectorul bugetar: medici, profesori sau învăţători. Numărul cererilor de certificare a studiilor înregistrate la Colegiul Medicilor din România a crescut spectaculos. De la 1.410 solicitări în 2009, numărul acestora a urcat la 4.700 în primele patru luni ale acestui an. Ceea ce înseamnă că 10% din totalul medicilor au ales să plece din ţară.
PUNCT ŞI DE LA CAPĂT
Criza a accentuat doar starea de fapt a economiei şi a societăţii. Pentru că România avea, oricum, o structură economică ce s-a dovedit perdantă. Este o structură de tip colonial, explică Mircea Coşea, în care nu există capital naţional, care este orientată excesiv spre o singură sursă de comerţ şi care nu poate trăi din resurse proprii.
Economia este dependentă de exterior în proporţie de 70% şi a involuat, pentru că nu a făcut decât să lucreze sub contract pentru firmele occidentale în loc să îşi dezvolte produsele şi serviciile prin cercetare proprie.
Criza de încredere a economiei
SUA tratează criza cu un deficit uriaş
In timp ce europenii strâng punga, americanii stimulează economia, pompând alte zeci de miliarde de dolari. Preşedintele Barack Obama a trimis o scrisoare Congresului prin care cere din nou bani pentru popor: 50 de miliarde de dolari.
Într-o scrisoare trimisă Congresului sâmbătă, Obama a cerut aprobarea unui fond de urgenţă, de 50 de miliarde de dolari, pentru a salva locurile de muncă „a sute de profesori, pompieri şi poliţişti” şi pentru a-i ajuta pe micii întreprinzători.
(…)
Americanii se opun austerităţii europene
Relaţiile dintre politicienii americani şi cei europeni sunt mai rele decât par, transmite UPI. Surse europene “bine plasate” au declarat pentru agenţia americană că, săptămâna trecută, la întâlnirea miniştrilor de Finanţe din G20, a avut loc o ceartă aprinsă între secretarul Trezoreriei americane, Timothy Geithner, şi Jean-Claude Trichet, şeful Băncii Centrale Europene.
Totul a început când Geithner a făcut apel la europeni să pună frână măsurilor de austeritate, spunând că stagnarea economică a blocului european este ultimul lucru de care are nevoie economia globală în acest moment. El a arătat că diferitele pachete de stimulare au dat rezultate, că economiile emergente merg bine şi că SUA îşi revine, dar că acest curs pozitiv nu poate fi păstrat dacă europenii apasă pe frâne.
Spirite încinse
Geithner a mai fi spus că reducerile masive de cheltuieli ale europenilor sunt echivalente cu deflaţia din 1931, care s-a adăugat colapsului pieţei de capital din 1929. În
urma acestor reproşuri, Trichet, cu faţa roşie şi cu tonul ridicat, s-a întors către Geithner spunând:
„Cum îndrăznesc americanii să vorbească în acest fel, când întreaga criză a fost vina lor?”. El a amintit că prăbuşirea pieţei ipotecilor din SUA şi goana nebună după câştig a Wall Street-ului au fost cele care au adus economia mondială în această stare şi le-ar fi reproşat americanilor că nu-şi asumă niciun fel de responsabilitate şi că refuză să împartă povara.
Trichet a spus că reducerile de cheltuieli din Europa vor ajuta de fapt economia mondială, refăcând încrederea în pieţe, care a fost zguduită de problema datoriilor suverane ale Greciei şi de îngrijorările privind alţi membri ai zonei euro.
China poate reaprinde criza globală
Miracolul economic chinezesc începe să semene cu un motor supraturat, care poate ceda în orice moment, cu efecte dezastruoase pentru pieţele din întreaga lume. Cu o piaţă imobiliară inflamată, o monedă subevaluată şi o industrie bazată excesiv pe exporturi, dar mai ales cu un sistem bancar neperformant, China ar putea trece oricând de la extaz la agonie.
Ameninţaţi de bănci, orăşenii fug la ţară
- Jurnalul national: ÎNTOARCEREA LA ŢARĂ. “Bat toţi în ţăran până-l omoară”
- Hotnews: Grigore Lese: “Lumea din care vin exista. A fost odata si lumea voastra sau a bunicilor vostri”
Videanu: Un acord cu FMI e bine venit. Berceanu nu crede că este necesar
FMI transmite României că un nou împrumut „nu este cea mai bună soluţie“
- Realitatea.net: România, centru al traficului cu fiinţe umane
România este ţară de origine, tranzit şi destinaţie pentru bărbaţii, femeile şi copiii traficaţi în special în scopul muncii forţate, precum şi pentru femeile şi copiii traficaţi în scopul exploatării sexuale, arată raportul anual al Departamentului de Stat american.
- Gandul:
Peste 2.000 de copii din România sunt trimişi la cerşit ori muncesc din greu
Peste 300 de paturi din spitalele vasluiene, reduse
- Adevarul:
Măsură anticriză în spitale: programare la moarte
Criza loveşte şi unităţile sanitare, iar acestea închid secţiile sau taie din paturi. Ultimele piese de domino sunt pacienţii, care nu mai au unde să se trateze şi se duc să moară acasă. Una dintre secţiile care vor dispărea este cea de radioterapie de la Bacău. Forţaţi să-şi caute loc în alte spitale, zeci de bolnavi refuză să mai lupte cu boala. (…)
- EvZ: Preţul medicamentelor sare-n aer
- Gandul: Chimicalele din alimente duc la apariţia pubertăţii precoce
Spre deosebire de acum 20 de ani, fetele au început să intre la pubertate cu un an mai devreme, respectiv înainte de 10 ani. La această concluzie au ajuns oamenii de ştiinţă de la Spitalul Universitar Copenhaga, relatează cotidianul “The Telegraph”. Potrivit specialiştilor, această schimbare face ca debutul vieţii sexuale să fie la vârste tot mai fragede.
De-a lungul monitorizării, cercetătorii au observat că pieptul începe să se dezvolte încă de la vârsta de 9 ani şi 10 luni, cu aproape un an mai devreme decât până acum. Un studiu similar realizat în 1991 indica faptul că vârsta acestei schimbări era la 10 ani şi 10 luni. Cauzele acestui fenomen nu sunt cunoscute total, dar oamenii de ştiinţă consideră că instalarea pubertăţii precoce este în strânsă legătură cu stilul de viaţă nesănătos, care implică o alimentaţie bogată în chimicale. Potrivit specialiştilor, fetele sunt pregătite de viaţa sexuală încă din cursul primar, ele fiind expuse mai devreme şi hormonilor sexuali, precum estrogenul, ceea ce duce la creşterea riscului de cancer mamar. “Este un semn clar că ceva îi afectează pe copiii noştri, indiferent dacă este vorba despre junk food, chimicale din mediul înconjurător sau lipsa activităţii fizice“, a declarat Anders Juul, coordonatorul cercetării.
Potrivit acestuia, principalul vinovat de apariţia pubertăţii la vârste fragede este bisfenolul A, care se găseşte în plastic şi alte ambalaje, inclusiv în biberoanele pentru bebeluşi. Potrivit oamenilor de ştiinţă, această substanţă a fost găsită în mostrele de urină prelevate de la fetiţe.
Şi alimentaţia contribuie la intrarea timpurie la pubertate. Potrivit specialiştilor, copiii care mănâncă alimente cu un conţinut ridicat de kilocalorii, comparativ cu generaţiile trecute, mulţi devenind obezi. Între obezitate şi pubertatea precoce există o strânsă legătură, potrivit studiilor. (M. Chiţu)
- Romania libera: Copiii nu trebuie lăsaţi la calculator înainte de nouă ani
- Adevarul: Cauzele violenţei: internetul, jocurile şi desenele animate
Consilierii și teama de școlile de corecţie ar putea să fie soluţiile pentru elevii care sunt din ce în ce mai agresivi. Peste 100 de tineri prezenţi la evenimentul organizat de „Salvaţi Copiii“ au redactat un set de propuneri împotriva actelor de agresiune în şcoli.
Elevii au arătat că principalele cauze ale violenţei provin tocmai de la produsele destinate tinerilor, respectiv reţelele de socializare, jocurile pe calculator şi desenele animate. Nichita Milodin, elevă în clasa a VIII-a în Bucureşti, a propus autorităţilor ca elevii să fie duşi în vizită la penitenciare şi în şcolile de reeducare, pentru a-şi putea da seama unde duce violenţa.
- Hotnews: Risc crescut de malformatii la copii nascuti in urma tratamentelor de fertilizare artificiala
- EvZ: Cum „strică” radiaţiile excesive pielea şi ochii
- Romania libera:
Vorbiţi-le bebeluşilor de când sunt în burtă!
- Jurnalul national:
Criza vine cu insomnie şi depresie
În articolele “Industria farmaceutică nu este sfântă” şi “Inventatorii de boli”, publicate în Jurnalul de sănătate, doctorul Vania Atudorei, director al unei companii de produse farmaceutice din Montreal, Canada, a dezvăluit multe dintre adevărurile incomode din industria farmaceutică globală. Amintesc că Organizaţia Mondială a Sănătăţii a apreciat că dintre cele aproximativ 40.000 de medicamente, produse de industria farmaceutică la nivel mondial, sunt necesare numai 300, restul fiind variaţiuni ale aceleiaşi teme. Această constatare, făcută de un asemenea organism internaţional, ridică un mare semn de întrebare în legătură cu sănătatea umană. (…)
Industria farmaceutica nu este sfanta
Într-o recentă intervenţie la lansarea unui raport legat de terorismul internaţional al Fundaţiei ICSA, ministrul de Interne şi-a manifestat intenţia de a extinde controalele specifice aeroporturilor şi la anumite gări.
Maroni a spus că: „În experimentarea scannerelor corporale am luat-o înaintea Uniunii Europene şi testăm trei prototipuri pentru a-l identifica pe cel mai sigur şi mai puţin invaziv.”
Ministrul a mai spus că acum caută un echilibru între păstrarea intimităţii călătorilor şi eficienţa controlelor. „Sunt convins că aceste maşini vor funcţiona ca instrument de prevenire dar şi pentru identificarea substanţelor care nu pot fi identificate cu un metal-detector. Scannerele corporale vor fi instalate în toate aeroporturile italiene şi în toate locurile cu factor de risc ridicat, cum ar fi gările”, a mai spus Maroni, citat de Adevărul.it.
- Gandul: Google a şters datele obţinute accidental din reţele wireless în Austria, Danemarca şi Irlanda
*
Buletinul informativ al Aliantei Familiilor din Romania
Avort – Spania. Conservatorii spanioli au dat in judecata Guvernul pentru a impiedica intrarea in vigoare a noii legi a avortului. Avortul in Spania a fost interzis pana in 1985, fiind legalizat doar in caz de viol sau pericol pentru sanatatea sau viata mamei. Anul acesta socialistii spanioli au adoptat o lege noua care a liberalizat foarte mult avortul. Acesta e permis pentru orice motiv pana la 12 saptamani, iar minorele pot avorta fara acordul sau instiintarea parintilor. Avortul e cauza principala a mortii in Spania, cu peste 120.000 de avorturi anual. In Romania, cu o populatie mult mai mica, rata uciderii este de 200.000 pe an. Ironic, Spania se considera printre cele mai catolice tari din lume, iar Romania printre cele mai ortodoxe (detalii).
Consiliul Europei. Consiliul Europei, dupa ce tocmai ne-a socat cu Rezolutia Gross, continua campania de indoctrinare a cetatenilor Consiliului Europei. De data asta privind rolurile sexuale si stereotipurile. A fi mama este un stereotip discriminatoriu la adresa femeilor si trebuie eradicat, afirma un raport discutat saptamana trecuta de Comitetul asupra Oportunitatilor Egale pentru Femei si Barbati al Adunarii Parlamentare al Consiliului Europei. La fel ca Rezoltia Gross, Raportul de fata a fost initiat tot de un socialist elvetian, Doris Stump (detalii).
ONU – Sexualizarea Adolescentilor (I). ONU face din sexualizarea adolescentilor o prioritate ideologica. In ultimii ani o promoveaza prin conferinte internationala tinute in diferite parti ale lumii. Anul acesta sunt programate doua, fiecare sa fie tinuta in puncte strategice ale lumii – Tunisia (lumea araba), si Mexic (tara profund crestina si catolica cu o crestere a natalitatii foarte rapida si cu o pondere mare a populatiei tinere) (detalii). Ideologia sexuala a ONU respinge abstinenta si promoveaza contraceptivele, avortul, sexul precaut si “diversitatea” in experimentarea sexuala de la o varsta frageda (relatii cu persoane de sex opus, de acelasi sex, de ambele sexe, in grup).
ONU – Sexualizarea Adolescentilor (II). Pe langa ONU, alte organizatii neguvernamentale promoveaza si ele ideologia sexuala a ONU. Printre aceste organizatii, cea mai agresiva si vizibila este International Planned Paranthood Federation. Acestia si-au publicat cifra de afaceri pe 2009, 140 de milioane de dolari, cu 20% mai mult ca in 2008. Sursele de finantare sunt tarile care si la nivel intern promoveaza moartea si distrugerea familiei si a valorilor: Marea Britanie, Suedia, Japonia (al carei colaps demografic e un dat ireversibil). In 2009, acest ONG a cheltuit cu 9.9 milioane de dolari mai mult ca in 2008 pentru promovarea “drepturilor sexuale si reproductive” la adolescenti. In traducere, aceasta fraza inseamna avort, promiscuitate sexuala, homosexualitate. Notam cresterea de 20% in cifra de afaceri, in contextul celei mai acute crize economice de dupa al II-lea razboi mondial (detalii).
Creationism – Irlanda de Nord. Ministrul Culturii al Irlandei de Nord cere Muzeului National Irlandez sa introduca in muzeu o sectiune a creationismului si una despre intelligent design. Crestin, ministrul declara ca sugestia lui a fost generata de multele cereri cu acest scop pe care le-a primit de la cetateni (detalii).
Alcoolism – Marea Britanie. Plaga alcoolismului se extinde in Marea Britanie, tara in care 25% din populatie se declara atee si unde casatoria si familia naturala au fost inlocuite cu parteneriatele civile si concubinajul. In doar un an, numarul retetelor medicale pentru alcoolism a crescut cu 12%. Sa fie oare cresterea alcoolismului o simptoma a depresiei cauzate de distrugerea relatiilor de familie? (detalii)
Homosexualitatea e o uraciune (I). Asta a fost afirmatia fostului presedinte al Nigeriei, un crestin. Afirmatia a fost facuta pe 26 mai la Johannesburg (Africa de Sud) in cadrul unei conferinte la care a participat si Kofi Annan, fost Secretar General al ONU, si Tony Blair, fost premier britanic care se declara si el crestin. Ca premier, Tony Blair a fost varful de lance in promovarea drepturilor homosexualilor si a legislatiei antifamilie in Marea Britanie (detalii).
Homosexualitatea e o uraciune (II). Intr-o nota editoriala publicata pe 28 mai in Sunday Nation (Londra), o crestina afirma acelasi lucru, “homosexualitatea e o uraciune in ochii lui Dumnezeu.” Argumentul crestinei, o femeie de origine africana, e facut cu multa pasiune si convingere in contextul unui alt articol publicat in acelasi ziar cu cateva zile in urma despre o “biserica” a homosexualilor din Kenia (detalii).
Probleme demografice – Europa. Pe 10 mai, europarlamentarul crestin german Thomas Mann (PPE) a introdus in Parlamentul Europei un raport privind situatia demografica precara in care se afla Uniunea Europeana si care se indreapta spre dezastru. Va redam textul raportului in franceza si engleza. UE nu promoveaza solutiile evidente pentru corectarea declinului demografic, adica familia, casatoria, drepturile parentale sau moralitatea, ci modurile de viata alternative care il exacerbeaza, adica avortul, redefinirea familei, concubinajul, parteneriatele civile si homosexualitatea. Notam ca tot d-l Mann a initiat petitia pan-unionala pentru declararea duminicii ca zi de odihna si fara lucru la nivel unional. AFR a promovat aceasta petitie in Romania in primele luni ale anului.
Islam. Declinul demografic al Europei nu e singura problema majora cu care se confrunta Europa. Declinului demografic i se adauga si declinul moral, religios, respingerea crestinismului si expansiunea secularismului. In contrast, islamul in Europa e si el in expansiune in detrimentul civilizatiei europene. Asta este tema unui articol scris de politologul american Daniel Pipes. Autorul afirma ca autoritatile europene sunt intimidate de populatia islamica din tarile occidentale. Asta explica, spune el, de ce tot mai mult autoritatile engleze si franceze folosesc metode mai docile in relatiile cu comunitatile islamice, chiar daca ele dau semne de radicalism si tendinte teroriste.
Promiscuitate. Promiscuitatea inainte de casatorie submineaza fericirea in casnicie, atat in relatiile de cuplu, cat si cele intre parinti si copii. Aceasta este concluzia si tema fundamentala a unei aparitii editoriale din SUA, Hooked: New Science on How Casual Sex Is Affecting Our Children (“Prins in Capcana – Date Stiintifice Noi privind Efectele Sexului Iresponsabil asupra Copiilor”) (2009). Cartea e scrisa de doi cercetatori de la Institutul Medical al Sanatatii Sexuale din Austin, Texas , Dr. Freda McKissic Bush si Dr. Joe McIlhaney (detalii).
Africa de Sud. Impreuna cu alti 9 ambasadori acreditati la Bucuresti, ambasadorul Africii de Sud a sprijinit murdaria marsului homosexual din Bucuresti in mai printr-o declaratie comuna. Un gest fariseic, deoarece Africa de Sud nu are statura morala de a dicta altor tari in problema moralitatii. Va sugeram un editorial din Liberation (Franta) pe aceasta tema.
Valorile in America – Ce gandesc americanii. Intre 3 si 6 mai, agentia de sondaje Gallup si-a facut sondajul anual privind valorile in America. Sondajul s-a focalizat pe 16 aspecte sociale. Rezultatele arata ca americanii sunt in general oameni morali, dar ca in privinta avortului, homosexualitatii, a sinciderii asistate si a copiilor nascuti in afara casatoriei sunt radical divizati. Doar 43% gandesc ca homosexualitatea e imorala si doar 26% au aceeasi pozitie privind imoralitatea divortului. In schimb, 50% afirma ca avortul este imoral, pe cand doar 38% afirma ca e moral. Rezultatele sondajului dovedesc, asa cum au aratat si alte sondaje de opinie, ca SUA a devenit o tara majoritar pro-viata. Asta este o schimbare radicala in comparatie cu anii 70, 80 si 90 cand avortul era privit ca o vaca sacra printre drepturile omului. Aceasta schimbare din gandirea americanilor se datoreaza bisericilor si crestinilor care de zeci de ani incoace combat avortul la nivel ideologic si doctrinar (detalii).
***
Altfel de afaceri cu energie
“Cred că acest dezastru va schimba modul în care gândim problemele de mediu şi energie în acelaşi fel în care evenimentele din 11 septembrie au modificat atitudinea noastră referitoare la vulnerabilităţile de securitate şi politică externă”, a spus Barack Obama.
“Acesta este momentul în care am putea face o trecere (n.r. în ceea ce priveşte economia, de la una bazată pe petrol la una care foloseşte “noile energii”) şi să investim în noi moduri de a face afaceri când vine vorba de energie”, a completat Obama.La 20 aprilie, 11 persoane au murit în explozia produsă la platforma Deepwater Horizon, la 80 de kilometri de coastele statului Louisiana. Scurgerile de petrol au provocat un dezastru ecologic, afectând ireversibil ecosistemul. Mii de persoane şi nave iau parte la operaţiunile de curăţare.
- Antena3:
Bill Gates: SUA trebuie să investească în energia “verde”
Inundaţii devastatoare în Spania şi în lume
Iranul ar putea avea suficient uraniu pentru o bombă atomică în cel puţin un an
- Antena3: Israel va ancheta personal raidul asupra convoiului umanitar. Palestina şi Turcia protestează
- Hotnews:
Dubla cetăţenie, pe agenda Bucureşti – Budapesta
O noua descoperire ar putea oferi o explicatie rationala pentru razboiul din Afganistan
Cu totii stim ca razboiul din Afganistan a inceput ca o lupta pentru democratie si una impotriva terorismului. Adica SUA au inceput sa se lupte ca cetatenii dintr-o alta tara sa poata sa fie liberi, ca sa aiba o democratie functionala si sa fie eliberati de sub teroare. Se pare insa ca intre timp SUA au mai descoperit si niste depozite minerale importante, valoarea lor fiind estimata la 1.000 de miliarde de dolari, potrivit The New York Times. Depozitele “nestiute” pana acum contin zacaminte mari de cupru, fier, cobalt, aur, dar si o cantitate extrem de importanta de litiu, resursa strategica in industria moderna. “Aceasta descoperire poate schimba fata razboiului din Afganistan”, spun oficialii americani. Un memoriu intern al Pentagonului spune, de exemplu, ca Afganistanul ar putea devini “Arabia Saudita a litiului”, aceasta resursa find strategica in fabricarea bateriilor, a laptopurilor sau a telefoanelor mobile. Descoperirea este declarativ noua, desi se pare ca primele estimari au fost facute de expertii Uniunii Sovietice in anii ’80, atunci cand s-au facut si primele harti geologice ale zonei.
Conform The New York Times, aceste harti au fost protejate de niste geologi afgani, care le-au pus inapoi in arhive in 2001, dupa ce Afganistanul a fost ocupat/eliberat de SUA. Hartile au fost gasite in 2004 de expertii geologi din Statele Unite, dar se pare ca tot le-a trebuit aproape sase ani sa si anunte descoperirea. O posibila explicatie a intarzierii anuntului este ca, in afara de geologi, nimeni nu s-a uitat pe aceste harti, iar geologii nu s-au gandit dincolo de datele tehnice, adica la profit. Situatia se schimba in 2009, cand Pentagonul afla de aceste date si preia in mare operatiunile din jurul exploatarii. Desi este vorba de o descoperire recenta, se pare ca oficialii americani au cateva planuri gata facute si au reactionat prompt la anuntul estimarilor. “Exista un potential urias aici”, declara sambata generalul David H. Petraeus, comandantul Conducerii Centrale a Statelor Unite. Descoperirea vine intr-un moment in care luptele sunt departe de a se incheia, guvernul local este din ce in ce mai contestat, iar coruptia este din ce in ce mai accentuata.
Se pare ca aceasta “noua” descoperire nu este chiar atat de surprinzatoare, avand in vedere ca fostul Ministru al Minelor din Afganistan a fost inlocuit din functie dupa ce a fost acuzat ca a luat mita in valoare de 30 de milioane de dolari pentru a da permis de exploatare Chinei in vederea extragerii cuprului.































PR. MIHAI VALICA DESPRE SCANDALUL AFISELOR REFERITOARE LA ACTELE CU CIP si despre cei care “talibanizeaza si transforma Biserica in inchizitie morala”
ATITUDINEA ARHIM. GH. KAPSANIS FATA DE NOUL CARD DE SANATATE DIN GRECIA - EXEMPLU DE ECHILIBRU SI TREZVIE
PARINTELE EFREM FILOTHEITUL: "Aceasta NU este pecetea fiarei... Preoţii gresesc dacă îndepărtează credincioşii de la sfântul potir pentru folosirea acestei tehnologii!"
Cuviosul Dionisie despre pecetluire: “NUMAI CAND TI SE CERE O LEPADARE DE HRISTOS, ATUNCEA E PRIMEJDIE!“
CE TRAIM ASTAZI? CE (NU) SE MAI POATE FACE?
TOATA CHEIA AICI ESTE!
IN MARS FORTAT SPRE NOUA ORDINE SOCIALA. Ultimul totalitarism
VOM PUTEA SI NOI SPUNE CA N-AM STIUT?
“Staţi şi vă uitaţi cu toţii şi nu ştiţi ce vă aşteaptă…”







Deci dupa cum spuneam Romania ca stat asa cum il stim are zilele numarate … in luni. Nu ma mira, nu ma surprinde, nici macar ca perioada de timp.Tot ce s-a intimplat in ultimii 10-15 ani a evoluat in aceasta directie. Este logic. Pentru citeva voturi in Parlament, toti cei care au venit la putere au mai cedat ceva din suveranitatea Romaniei. Si acum s-a ajuns aici. Cum spunea si Ilie Serbanescu, aberant apocaliptic…. dar totusi logic!
Grecia- voi incerca sa lamuresc cit se poate pentru ca lucrurile nu sint inca foarte clare nici pentru grecii insisi- asta ca sa se vada diferenta intre clasa lor politica si a noastra.
Dupa cum se spunea la antena 3, in Grecia s-au taiat al 13-14 lea salariu/pensie + 7%pensii si 10% salarii. Astea sint cifrele oficiale. Si cu toate astea, au fost mentinute intacte (cel putin pina acum) pensiile sociale, ajutoarele de invaliditate,asigurarile de sanatate, salariile militarilor (ei inca mai au armata, cu toate ca sint o tara mica, sau tocmai d-aia), ba pina si voucherele de vacanta (pentru cei din sectorul public)- adica odata la 2 ani are dreptul omu’ sa-si faca o vacanta din care statul ii plateste cazarea la hotel de 2,3,4, stele in proportie de 80% pentru 2 persoane. . Dar, salariile nu au fost inca inghetate in mod real (nu inca cel putin). Se fac mariri de salarii ca urmare a vechimii, inca.
Comportamentul lui Papandreu si al lui Karamanlis. Dupa cum se stie, Karamanlis, fostul premier din partea partidului de centru-dreapta Noua Democratie, a demisionat din toate functiile inclusiv din cea de sef al partidului anul trecut in vara. Stia ce va veni si nu vroia sa-si ia responsabilitatea. Nasol. Dar, atentie, el a plecat totusi de la putere: Basescu, care si el stia ce va veni, (sa fiti siguri de asta), ramine, minte, se agita…. ca sa ce? Ca sa prezideze peste niste ruine, peste o tara dezmembrata. Raspunsul il da tot el: nu-i mai pasa. De fapt, nu i-a pasat nicioadata.
Papandreu- odata venit la putere, Papandreu incepe caruselul vizitelor pe la marile puteri pentru a rezolva ce se mai putea rezolva. Nu a stat in tara imediat dupa victorie, si mai ales, a incercat pe cit s-a putut sa evite imprumutul FMI.S-a luptat sa convinga finantatorii, ca problema Greciei nu sint cei cu salarii la stat si pensionarii, ci evaziunea fiscala care este intr-adevar foarte mare in Grecia. Am observat-o si eu. Masurile de taieri salarii si pensii au fost criticate ca insuficiente, de stim noi cine, dar el a jucat cartea evaziunii fiscale. Acum, noi stringem bonuri peste bonuri de oriunde ca apoi la sfirsitul anului sa le predam. Se face calculul si in functie de venit, se scade din impozitul pe venit daca bonurile date ajung la o anumita suma (n-as sti sa spun exact cit, este putin mai complicat). in felul asta toate magazinele si firmele mici si mijlocii sint fortate sa dea bon. Deci cam astea au fost masurile care s-au luat pina acum in tara care are o datorie publica de 5-6 ori mai mare!
Este clasa lor politica mai responsabila decit a noastra? In mod sigur da. Evident, si aici clientelismul politic si coruptia este in floare si totusi…
Si hai sa facem o comparatie cu grecul de rind:
Nu am auzit nicioadata, pe nici un grec, nici dintre cei plecati la studii in strainatate (si d-astia sint foarte multi)oricut de occidentalizat era, sa spuna ca la ei in tara exista minoritati etnice (cu toate ca au asa ceva- turcii din Nord est, ultimile ramasite din schimbul de populatii care a avut loc in 1924).
- sentimentul patriotic si national la ei, inclusiv la generatia tinara este foarte raspindit inca: Grecia este sursa civilizatiei europene, Istanbulul ramine Constantinopole, Republica Macedonia este numai FYROM pentru greci,toti emigrantii romani, albanezi, bulgari, rusi, sint facuti sa inteleaga ca sint niste personaje de mina a doua si ca integrarea rapida si deosebirea cit mai mica fata de populatia bastinasa sint lucrurile cele mai de dorit daca vor sa le fie moale (albanezii se conformeaza cel putin in parte- au ajuns sa vorbeasca greceste chiar intre ei, se boteaza in religia ortodoxa si in general fac tot efotul ca sa acopere diferentele exterioare cel putin).Scoli in limba minoritatilor……ce e aia?? De altfel singura zona in care exista minoritatea turca (careia i se recunoaste numai statutul de minoritate religioasa)este si cea mai saraca (Nord-Est la granita cu Turcia). Statul grec n-a investit nimic acolo in mod voit.
-tiganii. Tiganii la ei sint destul de multi,(nu se stie cit, pentru ca cifrele sint “lucrate”, grecilor nu le convine sa se afle ca au o astfel de minoritate)dar exista o mare diferenta de comportament intre ai lor si ai nostrii. Nimic din aroganta si mai ales din atitudinea agresiva alor nostrii nu se regaseste la ei. Au un cartier, mai deochiat, Menidi, in care se concentreaza si unde exista mai putina siguranta decit in alte zone. De fapt, acea zona este dominata de imigrantii albanezi si romani in masa carora tiganii greci se cam pierd. Am vazut atitudini foarte dure ale soferilor de taxi, de autobuz, ale oamenilor de pe strada fata de tigani-sint dati afara din magazin daca proprietarul are chef sau i se pare ceva suspect, daca soferul autobuzului e in pasa proasta cu o vorba poate s-o dea jos pe tiganca care s-a urcat cu carutul (pe motiv ca carutul de copil este interzis- si nu este),uneori sint luati la mardeala prin piete de catre vinzatorii greci carora nu le convine concurenta tiganilor care vin acolo fara sa plateasca taxa de piata (pentru ca nu au tarabe, vin doar cu o masina din care descaraca direct),etc,etc,etc. Tiganul grec nu sufla in fata stapinului de drept al acelei tari- adica grecul. De altfel, in ciuda impresiei pe care o au unii, tiganii sint extrem de fricosi si de nesiguri pe ei. Este foarte usor sa-i pui la punct facind uz de putina forta si autoritate. Sigur, intotdeauna vor incerca sa-si duca mai departe activitatile dar nu vor avea curajul sa devina agresivi si obraznici. Ori ceea ce se intimpla la noi, este foarte relevant nu pentru tigan.Ci pentru noi ca popor.As putea sa va dau nenumarate exemple de lasitate publica extrema a romanilor, a barbatilor romani, inca de pe timpul cozilor lui Ceausescu cind cu toate ca barbatii romani erau majoritari veneau tiganii si le luau gaina de sub nas, dupa ore de stat la coada, si nici unul nu spunea nimic (maica=mea poate sa povesteasca la nesfirsit astfel de istorii).
Cit despre politicienii noastrii, pai ei, majoritatea in orice caz, sint tot dintre noi proveniti, din aceasi stofa si calitate umana a celor care daca ar fi pusi in pozitia lor privilegiata s-ar comporta exact la fel.
Uitati-va la cei din Societatea Academic Romana, cica think-tank! Uitati-va la romani plecati la studii prin strainatate cu doctorate si care sustin plini de avint cauze anti-nationale, anti-crestine, si anti-romanesti.uitati-va cum este ridicat in slavi un homosexual frustrat ca Tom Gallagher (profesor la Bradford Univ, UK) si numit, in ciuda tuturor dovezilor de profunda antipatie si partinire pe care le-a dat fata de Romania, “prietenul Romaniei”. Un astfel de individ nu ar fi pupat nici macar o invitatie la o conferinta studenteasca din partea grecilor, etc,etc,etc.
Uitat-va cum am reactionat cind pensioarii au iesit in strada disperati!
Adica de la vladica la opinca, vorba aia, am pus umarul la actualul dezastru! Si asa, ca logic vorbind, ideea revolutiei este o timpenie, fie si din perspectiva asta- impotriva cui sa te ridici? Impotriva tie insuti, a vecinului care se prefacea ca nu vede cind tiganul iti fura din buzunar, a politistului de cartier mina in mina cu tiganii, a colegului de birou care birfeste cit poate pe X de frica ca acesta sa nu-i ia locul, impotriva “intelectualului” Y care pentru o bursa amarita iti demonstreaza in doi timp si trei miscari cit de rasisti sint romanii, ce holocaust a fost in Romania si cita dreptate au ungurii cu Trianonul?
Am o intrebare, nu vad clar care ar fi adevaratele implicatii ale acestei duble cetatenii? doar simt ca nu e ceva bun, vazand reactia premierului ceh.
@Adri: Sensul introducerii dublei cetatenii este proclamat chiar de partidul aflat acum la putere in Ungaria – Fidesz, anume, recuperarea activa a populatiilor maghiare “pierdute” prin Tratatul de la Trianon. Cum evident ca Ungaria nu isi poate recupera “populatiile” – care, nu-i asa, traiesc pe teritorii alte altor state nationale, a recurs la acest siretlic diplomatic prin care isi fidelizeaza etnicii marghiari din tarile vecine si devine autoritate suverana asupra lor. A fi cetatean al unei tari inseamna multe lucruri, inclusiv a fi subiectul unor politici publice duse de acel stat. Pe cand vom vedea servicii ale statului maghiar (educatie, sanatate, oare si ordine publica?!) manifestandu-se pe teritoriul nostru national, mai ales acum, cand statul national e in colaps?
@ Petra /// Bravo! Frumos comentariu. Sincer, imi place.
Dar esti putin nedreapta fata de barbatul roman.
Cind eram la liceu, un derbedeu s-a certat cu unul si a inceput sa-l loveasca cu piciorul in cap pina a cazut jos, iar apoi ii dadea in continuare de parca se antrena, nu lovea o fiinta umana. Simtul meu de dreptate m-a facut sa intervin si sa-l scap pe agresat din miinile agresorului. Din ziua urmatoare am fost urmarit de gasca derbedeului. Am ajusn sa nu mai pot sa ma duc la scoala. Desi am facut apel la autoritatile vremii (conducerea scolii, militie, etc.) nimeni nu a luat nici o masura. Mi-am confectionat un nuceag ca sa ma apar, dar tot eu am fost amendat de militie entru port de arma alba, desi le-am explicat contextul. In final, am fost nevoit sa imi scot certificat medical pentru ce mai ramasese dina nul scolar, pentru ca gasca ma astepta in fiecare zi. Iar ceea ce ti-am spus aici este doar un caz pe care l-am trait cind eram mai tinar si mai prost. Dar acestea se intimpla zilnic de cind ma stiu.
Concuzie. Ce curaj sa mai ai cind legea nu se aplica decit in defavoarea ta. Nu de putine ori cel aflat in legitima aparare clara a intrat la puscarie pentru ca s-a aparat.
Zecile de ani in care cetateanul nu era aparat real in fata infractorilor au dus la aceasta apatie a barbatului roman. De fapt aceasta apatie este indusa in mod voit, pentru ca cetateanul sa fie slab in fata grupurilor de interese antiromanesti care conduc statul asta.
Suntem subiectul unui experiment sociologic fara prececent care are ca scop transformarea cetatenilor in populatie.
Draga sora, s-a vrut si se vrea sa ajungem aici. Dictaturile succesive prin care au trecut romanii i-au pregatit sa devina, incetul cu incetul omul cel nou. Pe barbati ii vrea noua ordine mondiala slabi si timorati, iar pe femei cit de tari, incit sa vada familia ca pe o povara. Dar este o ordine sociala artificiala, contrara a ceea ce Dumnezeu a lasat pentru noi. In aceasta ordine sociala dragostea este inlocuita cu concurenta, iar aceasta este cea mai anticrestina valoare.
@ petra
In comentariul tau ai scris:Uitati-va la romani plecati la studii prin strainatate cu doctorate si care sustin plini de avint cauze anti-nationale, anti-crestine, si anti-romanesti.
Nu cred ca este cazul sa dramatizezi pana in acest punct, si sa sugerezi romanilor ramasi in tara ca cei plecati peste hotare sunt anti-nationali, anti-crestini etc. Ba se intampla chiar si un “fenomen interesant”, asa cum este bine descris in articolul: http://voxpublica.realitatea.net/life/mai-romanii-din-diaspora-t-s-eliot-si-invierea-din-zori-37124.html si pe care l-as semna si eu.Desi autorul articolului povesteste cum se intampla cu romanii de pe continentul american, tot asa se intampla si in Franta si sunt sigura ca si in alte tari europene.
Pe de alta parte sa nu ajungem sa caracterizam un neam cu slabiciunile generatiei de astazi. Si tot facand un fel de “mea culpa” a poporului roman nu ajuta prea mult, decat la scaderea moralului,la a sugera ca nu putem face nimic, si prin urmare ne incrucisam bratele in loc sa le punem macar…la rugaciune.
E intr-adevar o tendinta a noastra de a spune tot timpul ca noi, si ce-i al nostru nu este bun, si ca vecinul are o capra mai buna, dar ar fi cazul sa incercam si noi sa promovam valorile noastre, pe acelea pe care le avem si atata cat putem.
@Adri: ca o completare la ce spune admin, mai remarc faptul ca atat Rusia cat si SUA au adoptat noile politici de securitate in care se mentioneaza clar ca isi aroga dreptul de a-si apara/proteja cetatenii si interesele indiferent de locatie/teritoriu. “regardless of location” era exprimarea SUA, daca nu ma insel.
(posibil si alte state sa aiba aceasta politica de stat sau o vor anunta in viitorul apropiat)
in acest context, miscarile politicienilor din tara vecina si, desigur, prietena sunt EXTREM de graitoare asupra intentiilor lor.
poate ne vor rupe asa cum au mai facut-o. si poate atunci cand ni se va intampla ne vom trezi din letargie si vom intelege mai multe. sper numa sa nu fie prea tarziu la vremea aceea si mai sper ca Dumnezeu nu va lasa neamul asta sa sfarseasca la cosul de gunoi al istoriei.
@roman ortodox in Franta
Probabil ca suna foarte defetist ce am spus. Probabil ca sint influentata, cum este si firesc de altfel, de propria experienta, nu foarte placuta pe care am avut-o cu proprii mei conationali. probabil ca pe alocuri exagerez si generalizez (apropo de lasitatea barbatilor romani fata de tigani)….si totusi…Uitati-va in jur ce se intimpla, pur si simplu.
Cit despre demonizarea romanilor plecati in strainatate…departe de mine asa ceva. Eu insami sint in aceeasi situatie de imigrant. Pe de alta parte stiu din experienta proprie cu nume, locatie si trimiteri bibliografice ce inseamna studentul roman plecat la doctorat (sau la studii in general) in strainatate sau cel care si-a gasit deja un culcus academic p-acolo. Ce inseamna studentul roman trecut prin Central European University a lui Soros, sau cei ajunsi la Oxford Brookes Univ., sau la Aston, sau…pe stiinte politice. Cunosc si cazuri fericite de studenti romani care au reusit sa nu se infunde in discursul politic corect, dar comparat cu ceilalti, ei ramin putini. Si dupa ce am intilnit eu pina acum ei ramin putini si in comparatie cu studentii greci, si cu cei bulgari si cu cei rusi s.a.m.d. Pe nici o natie (poate doar pe englezi, desi coordonatele sint putin altele) nu am vazut-o mai dispusa sa se auto-balacareasca in fata strainilor asa cum o fac romanii.
Cit despre caracterizarea unui neam cu slabiciunile generatiei de azi… slabiciunile astea nu sint ale generatiei de azi, ci ele sint ceva mai vechi, socase din adincuri de comunism si mult amplificate dupa 90.
Cit despre capra vecinului…Diferenta intre ce spun eu si ce spun cei care premaresc virtutile occidentului este ca ei dispretuiesc aceasta tara si acest popor tocmai pentru ceea ce are mai bun si mai important: religia ortodoxa, fiinta nationala, istoria, etc. In timp ce eu spun tocmai invers, si anume ca sintem foarte de condamnat tocmai pentru ca ne-am auto-dispretuit valorile nationale, religioase si umane, ca ne-am extaziat si gudurat fara minte, oportunist si lingusitor in fata a tot ceea ce a venitdin occident fara discriminare.Am aruncat la gunoi tot ce a fost mai bun in noi. Le-am facut jocul noi cu mina noastra.
Iar solutii….
Pai tocmai spuneam ca o revolutie este o idiotenie. Stiu, si este foarte uman si firesc sa incerci sa gasesti o solutie cit de cit concreta. Unii se leagana in ideea ca va aparea o persoana carismatica (roman), care ne va putea scoate cit de cit din situatia asta. Eu nu cred in asa ceva. In primul rind ca n-are de unde sa apara cineva de felul asta. Chiar daca ar exista, lipsa de unitate si mincatoria dintre noi romanii l-ar lipsi de orice baza de sustinere. Dar sa presupunem ca ar aparea un astfel de personaj roman, credinicios, etc. Pai chiar crede cineva ca va fi lasat sa faca ceva de cei din afara? Ca doar americanii au baze militare pe teritoriul nostru (asta asa ca idee). Ceausescu a incercat sa se izoleze, a platit datoriile si tot a fost rasturnat, d-apai in situatia de acum cind tara este lipsita de orice autonomie economica, financiara, ba chiar si militara- cind este prinsa in plasa interdependentelor create de globalizare.
Ideea este ca, uman vorbind, nu exista solutii!Stiu, e dur, e apocaliptic, dar eu nu cred ca este exagerat sau defetist. Este realitea! Si atunci, logic, cind solutii umane nu mai sint, la cine ar trebui sa ne ducem pentru ajutor? Intrebarea este retorica, evident. Abia acum am ajuns sa inteleg pe deplin ce a spus parintele Justin Parvu inca de acum un an!
…neputinte…
…poate sa va necajeasca aceste randuri…dar…sa arda tara!…dar daca e si asa un cuvant, pentru care va multumesc tare mult, de la Grigore Lese care zice (si ati scris cu rosu) : lumea din care vin exista!
…poate ne vom opri din ameteala asta…in care ne conducem orb pe orb…aceia care n-avem vederea cea de trebuinta……poate vom auzi cum canta Grigore Lese cand e singur…poate vom gasi si noi un loc unde sa plangem…poate ne vom largi inimile…
Da, “Nu te teme!”
Avem nevoie sa tot auzim acest indemn, de la cine are caderea sa o spuna…
[...] razbointrucuvant.ro) Lasă un [...]
Am citit si eu articolul de pe voxpublica apropo de romanii dinstrainatate si biserica. Subscriu 100%. De altfel, pina la plecarea mea din tara niciodata nu am fost atit de bine integrata intr-o comunitate ortodoxa (adica sa am relatii;personale si prietenesti apropiate cu cei din parohie) asa cum s-a intimplat in afara tarii.
Si eu am inteles unele chestii de la parintele Justin Parvu tirziu, spunea el ceva la un moment de tractoare toata industrializarea asta si mie mi s-a parut exagerat atunci, dar acu il inteleg.
De altfel ideile foarte sumbre despre romani cu care am plecat din tara acum citiva ani, mi-au mai fost disipate si oarecum inseninate tocmai de intilnirea la biserica cu unii dintre romanii din diaspora. Nimeni nu e perfect dar, parca, parca e ceva mai binisor…..
@Petra
Ma bucur ca ti-ai mai amintit si de romanii din diaspora care mai pastreaza si valorifica ceea ce inseamna a fi ortodox roman.
E bine sa pastram un echilibru si sa-i vedem pe toti, si pe cei carora le este rusine sa vorbeasca in romaneste (sa nu fie dati de gol) dar, si sa nu-i uitam pe cei care se imbraca in costum popular la hramul parohiei.
Cat despre solutii…nici eu nu propuneam o revolutie. Ajunge zilei greutatea ei. A omului ii este clipa si a lui Dumnezeu sensul istoriei.
Cred ca Miron Stelian Daniel a explicat destul de bine situatia. Cel putin mie mi-a clarificat o parte din nedumeririle pe care le aveam.
Pentru ceea ce se intampla in ziua de azi, suntem numai noi romanii vinovati, indiferent de urgiile istoriei, sau de presiunile ce s-au facut asupra noastra ca neam.
Cred ca adevarata decadere neamului a inceput odata cu distrugerea familiei, si in felul acesta dezastrul s-a propagat in toate domeniile: credinta, educatie, cultura, etc. Comunismul nu a facut decat sa puna capac unei situatii care era deja intr-un proces de decadere. Neamul a rezistat impotriva tuturor invaziilor, ocupatiilor, vitregiilor de tot felul, atat timp cat a avut credinta, si atat timp cat copiii erau educati de mici in spirit crestin. Acum ca ne-am pierdut credinta, suntem in mare primejdie de a disparea ca neam. Pericolele s-au inmultit de nu stiu cate ori fata de pericolele ce existau pe vremea lui Stefan cel Mare de exemplu. Atunci si poporul si conducatorii erau credinciosi. Acum si poporul si conducatorii sunt unii mai necredinciosi decat altii. Sigur ca mai sunt si romani credinciosi, dar ei au ramas o minoritate.
Am remarcat ca cei care se mai preocupa de lucrurile pe care le-a descris Petra sunt ori cei plecati din tara si care simtindu-se intr-un fel dezradacinati sunt mai sensibili la ce se intampla in si cu Romania si ajung sa inteleaga mai bine lucrurile, ori cei care indiferent unde se afla sunt oameni credinciosi. Credinta a fost intotdeauna legata de sentimentul national, de traditii, de pamant. 20 de ani de dezastu economic si moral, au fost posibili tot din cauza lipsei de credinta, si tot ceea ce se va intampla rau in tara asta si de acum inainte, tot din cauza indepartarii noastre de Dumnezeu se va produce. Am pierdut singurul sprijin care ne-a tinut in picioare pana acum. Nu stiu ce dezastru ne-ar putea face ca sa ne revenim si sa intoarcem fata noastra spre Dumnezeu, intr-o pocainta sincera si totala!
Cu ingaduinta voastra cateva completari la lista de stiri:
Osama Bin-Laden pe care cica il cautau americanii orin toate vagaunile din Afganistan a fost localizat foarte recent in Iran…nici nu-i de mirare ca l-au “localizat” acolo.
http://www.foxnews.com/world/2010/05/03/usama-bin-laden-living-comfortably-iran-documentary-asserts/
Arabia Saudita neaga stirile din media cum ca ar fi acceptat sa deschida un coridor aerian pt. avioanele israeliene
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/saudi-arabia-we-will-not-give-israel-air-corridor-for-iran-strike-1.295672
Scenariul descris in cea mai recenta carte a pr. Savatie devine pe zi ce trece realitate. In Belgia eutanasia e legala pt. bolnavii terminal daca exista acordul pacientului insa la jumatate dintre pacienti se pare ca nu li s-a mai cerut consimtamantul…
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1285423/Half-Belgiums-euthanasia-nurses-admit-killing-consent.html
De cealalta parte a Oceanului, o anume parte a elitei intelectuale promoveaza eutanasiei pe toate caile in numele “dreptului de a alege”.
http://msmagazine.com/blog/blog/2010/04/30/kevorkian-and-the-right-to-choose/
Oare articolul lui Ilie Sebanescu (si urmatorul) ar trebui sa se deschida?
De prin Ardeal:
Minoritatea maghiara din Ardeal e in buna parte controlata la modul subtil din Ungaria. In multe case gasesti afisat la vedere sloganul “sa tinem flacara aprinsa” cu referire la flacara mandriei nationale. Nostalgia dupa Ungaria Mare exista si este intretinuta.
Prin biserica (fie ca-s catolici sau protestanti) li se indica chiar impune sa participe in numar cat mai mare la toate manifestarile culturale si artistice organizate de teatrul si opera maghiara, de artistii unguri etc. E chiar amuzant sa vezi cum oameni simpli de la tara asista stupefiati la cate o piesa de Samuel Beckett numai pt. ca s-a primit ordin sa fie sala plina…
Mai toti ungurii participa din cand in cand la excursii in locuri cu semnificatie istorica pentru maghiarime (de curand a fost un soi de pelerinaj in nu-stiu-ce localitate unde sunt vestigiile granitei Ungariei Mari care ingloba desigur si Ardealul).
Au drepturi peste drepturi. Intrati numai pe site-ul Universitatii Babes-Bolyai sa vedeti cate sectii in limba maghiara sunt…si cu toate astea unii au tupeul sa se planga ca-s discriminati.
Am stat un an in Ungaria cu o bursa de cercetare si am simtit ca o parte bunicica a ungurilor de acolo duc dorul Ungariei Mari.
Una peste alta, din ce stiu/vad eu, din ce mi-au povestit bunicii care au prins ocupatia hortista, pot spune ca o crestere a influentei maghiare in Ardeal ar insemna marginalizarea populatiei romane si posibil ruperea tarii…Sa ne pazeasca Dumnezeu!
@azucena
Nu trebuie sa mai “asteptam” alt dezastru, trebuie sa lucram noi asupra noastra.
Cei care sunt credinciosi sunt cheagul natiunii. Trebuie sa ne facem cat mai multi “cheag” adica sa sporim duhovniceste pentru noi si pentru cei din jurul nostru.
@PVB: Multumim pentru stiri si pentru completari!
@Alta Alina: La Ilie Serbanescu nu este articol sau link, ci extras din declaratiile lui facute la TV, in secventa pe care am inclus-o si noi in postare.
@admin frate, incerc sa mai adaug si pe viitor linkuri de stiri.
De cateva minute am vazut pe hotnews ca a cazut motiunea de cenzura a guvernului dupa o balacareala intinsa inutil pe toata ziua ca sa ne faca pe noi prostimea sa credem ca politicienilor le-ar pasa de tara.
In alta ordine de idei cum e turcu-i si pistolul, omul de rand fura daca are are prilejul pentru ca ii vede pe cei de sus furand. Langa Cluj e un satuc unde mai toti locuitorii au pensii de handicap date pe ochi frumosi.
In blocul de vis-a-vis traieste un fost securist care se mandreste si in ziua d azi ca a vanat partizani prin munti in anii 50 si care are pensie mult mai mare decat parintii mei care au tras din greu intr-o fabrica metalurgica.
Mai mult alor mei nu li s-au acordat niciodata sporurile la care aveau dreptul: pt. munca de noapte, grupa I de munca etc.
Vai si amar de ea tara…
Noi romanii suntem un popor care nu am cucerit alte popoare si alte teritorii, cel putin din ceea ce stiu eu. Am fost la rascrucea a trei imperii: Otoman, Austro-Ungar si Rus(Tarist+Sovietic). Am rezistat in mod miraculos totusi, datorita faptului ca am fost un popor credincios. Cred ca nicaieri in lume trei provincii care au functionat timp de multe secole ca si state diferite, nu si-au pastrat unitatea limbii neschimbata ca noi romanii. Nicaieri in Europa nu veti intalni asa ceva! Asta e partea buna. Credinta noastra ne-a ajutat sa supravietuim cu capul sus si sa existam pana in ziua de azi.
Urmeaza partea negativa. Nu suntem solidari, uniti, asta fiind unul din defectele nationale, de care dusmanii nostri profita din plin. Nu am ajutat si nici sprijinit comunitatile de romani aflate in tritoriile din jurul nostru. I-am lasat de izbeliste. Comunitatea romaneasca din Ungaria a fost aproape total asimilata. Nici romanii din Maramuresul istoric nu se simt aparati in drepturile lor in fata autoritatilor ucrainene. Moldova de peste Prut a fost brutal si masiv colonizata de rusi dupa 1940, milioane de romani murind deportati in Siberia. Romanii din Cadrilater s-au bulgarizat si ei. Sarbii au desfintat aproape toate drepturile romanilor-vlahi de pe Valea Timocului si nu numai. Povestea cineva ca era o vreme cand romanii isi duceau in transhumanta turmele de mioare pana in Muntii Tatra din Cehia.
In Romania toate minoritatile nationale au toate dreptuile pe care le-au visat. Cred ca nicaieri in lume minoritatile nationale nu au mai multe drepturi ca la noi. Poate si din cauza asta am ajuns in situatia sa ne intrebam daca Romania va mai ramane in granitele actuale, s-au se va dezmembra! Ne mai mira? Spunea ceva parintele Arsenie Boca despre acest subiect al pierderii Ardealului. Nu stiu daca a scris el insusi despre asta, sau este una dintre multele marturii populare ale celor care l-au cunoscut.
frumoase si pertinente toate comentariile postate. Insa, ca o concluzie a lor, imi permit sa spun ca ne aflam in situatia pe care ne-am creat-o singuri. Ceea ce vedem ca se intampla in tara este rodul actiunii sau inactiunii noastre. A noastre ca popor. Nu putem da vina pe reprezentanti (conducatori) deoarece am fost chemati la un exercitiu democratic unde le-am dat increderea noastra. Faptul ca le-am dat-o arata nu naivitatea (proprie doar inocentei) ci neintelepciunea noastra, nedesteptarea noastra ca neam, impietrirea noastra in material si limitarile orizontului nostru cultural si spiritual. Fara exagerare! Unirea acestui neam – iertata sa-mi fie indrazneala – a fost opera catorva capete, a venit din viziunea unor mari conducatori (Burebista, Mihai Viteazul, doar cateva exemple) mai degraba decat dintr-o vointa arzator exprimata de popor/neam. Unitatea acestui neam a fost tinuta apoi de Biserica, insa: “lovi-vor pastorul, risipise-va turma”. Si rezultatele nu vor inceta sa se vada. Noi nu am fost uniti, nu ne-am simiti uniti, nu am actionat in unitate. Si ma refer la unitatea si sentimentul unitatii ce trebuie sa-i lege pe frati nu la o unitate formala. Unitatea dintre noi ar trebui sa fie cel putin asemenea unitatii dintre membrii unei familii, formata pe dragoste, respect si ierarhie. Vedeti voi asta la noi romanii?? Frustrarile expuse mai sus in legatura cu puterea pe care o au si o manifesta tiganii in Romania le am si eu. Inca din vremurile comuniste cand, intr-adevar, umileau cozi de romani intrand prin fata, razand de romani si umilind o intreaga coada disperata. Ba, mai mult, cate scene in care romanii erau batuti de ei doar ptr ca indrazneau sa le spuna sa stea la rand. Eram un copil carui i se innodau lacrimile in barba de durerea pe care o simteam vazand cum erau batuti oameni nevinovati, si in care striga disperarea neputintei mele de a interveni. Acolo se vede unitatea, fratilor, acolo se vede daca suntem uniti: la greu. Frica de ei era mai mare decat dragostea de frate ce ar fi trebuit sa ne lege. De aceea cred ca in unitate sta puterea. Pentru ca mi s-a revelat contrariul: in dezbinare sta jugul sclaviei!! Imi pare rau ca nu putem fi uniti. Daca am fi uniti in gandurile noastre bune si supuse lui Dumnezeu, si am actiona ca un intreg cred ca nimeni de pe acest glob n-ar putea sa ne stea impotriva pentru unb singur motiv: nu se poate ca Dumnezeu sa lase fara harul lui un neam care i se inchina si-I slujeste pana la ultimul. Dar, noi nu suntem uniti nici in rugaciune!! Totusi: “Doamne, ocroteste-i pe romani!”
@Azucena,
Plus ca nu ne sprijinim oamenii de valoare, nu-i promovam, ba mai si ingaduim lichelelor sa le dea in cap si sa ii umileasca. Eminescu e cazul cel mai celebru insa mai sunt si multi altii pana in zilele noastre.
Pentru a nu disparea ca neam avem nevoie de pocainta, care pocainta implica intoarcerea la Hristos, coborarea cu picioarele pe pamant, iesirea din cap a gargaunilor si revenirea la valorile traditionale. Nu stiu insa daca acest lucru mai e posibil…
Tata inca isi aminteste cu nostalgie de tinerete cand a zice despre un om ca “e de la tara” era sinonim cu a zice ca “nu minte, e cinstit”. Isi mai aminteste ce frumos si cuviincios erau imbracati taranii cand veneau sa isi vanda marfurile la targ si cata demnitate aveau. Lumea aceea a satului mai exista pe alocuri, insa in mare parte a fost distrusa. Mai exista doar pe alocuri…in zonele mai izolate, poate.
Am copilarit intr-un sat din Ardeal, la bunici, si ma doare sufletul cand ma duc in vizita sa vad atata pamant nelucrat si case in paragina, sa aud ca a mai murit cineva din cauza betiei, sa aflu ca tinerii ramasi au devenit slugi si prostituate pe alte meleaguri…Bunica sarmana, la cei 85 de ani, e convinsa demult ca vine sfarsitul lumii…”apoi nu se poate dragul mamii sa ne mai rabde Dumnezeu mult pe pamantul aista dupa cate blastamatii facem”…
Astazi este ziua mortii lui Eminescu.Cred eu ca este bine sa ne reamintim despre dansul fiindca,dincolo de faptul ca-i datoram modernitatea limbii,in comentariile sale politice spunea ca o natiune se autosustine printr-un spirit sanatos si printr-o viata economica reala si puternica;desi se arunca cu noroi in Eminescu,acesta nu era antisemit ci era impotriva speculatiilor economice ale evreilor bogati(sa nu uitam ca si rascoala de la 1907 incepe datorita unor astfel de speculatii ale fratilor Fischer care au exaperat taranii);asta apropo de economia actuala care se bazeaza 99% pe speculatii bursiere.
Si daca ne uitam un pic in jur,ca un facut,exact viata spirituala si economia ne sunt atacate si deja aproape puse la pamant;spun ca sunt “aproape” fiindca trebuie sa avem incredere in Dumnezeu ca ne va ajuta sa nu fim infranti spiritual(duhovniceste).
Si zic eu ca nu e bine sa uitam de Eminescu-e un biet om,venit de prin partile Bot’sanilor,dar ce tare ii sperie,daca si la ora asta este linsat mediatic.
http://www.razbointrucuvant.ro/2010/01/15/mihai-eminescu-160-de-ani-de-la-nastere-cand-toates-vechi-si-noua-toate/
@ Gherasim,
am fost totusi mult mai solidari inainte de pustiirea comunista. Exista un inainte si un dupa comunism. Am fost mutilati de comunism pe toate planurile, mai ales sufleteste. Cei tineri mai ales a nu uite asta.
Eu stiu din familie, de tarani din Ardeal care au trecut clandestin in Romania ca sa participe la Razboiul de Independenta din 1877. Stiu ca pe vremuri la tara daca te prindea noaptea pe drum puteai cere gazduire oricui. In caz de furtuna, vreme rea, zapada mare puteai sa te adapostesti in orice gospodarie fara sa ceri voie, era ceva de la sine inteles.
Pe vremea ocupatiei hortiste a Ardealului dar si inainte de Marea Unire taranii ardeleni purtau tricolorul la costumul national ori de cate ori puteau iar cand regulile se inaspreau il ascundeau in lada dar nu il aruncau dupa cum li se cerea.
Cavaleria poloneza s-a aruncat in fata tancurile cotropitoare naziste la inceputul celui de-al doilea razboi mondial. Stiau ca nu au nici-o sansa insa au facut ce trebuiau sa faca: si-au aparat tara. Au fost zbrobiti trupeste dar au invins in alt plan.
Nici noi nu prea avem sanse in fata tavalugului nihilist global. Petra argumenta bine mai sus: revolutia in sens lumesc nu are rost. S-ar cere o convertire la Hristos a intregului neam…dar mai e oare timp de asta? Tancurile Satanei s-au pus deja in miscare si se pare ca multi dintre semenii nostri le vor intampina cu flori. Ce mai putem deci face? Simplu: sa fim crestini ortodocsi si romani iar lucrarea noastra sa fie: pocainta, marturisirea si propovaduirea crestina, iubirea jertfelnica. Si asa poate ca Dumnezeu se va indura inca o data de acest neam…
Petra ce bine stii cum sunt grecii…in seara asta am primit un telefon din Grecia.Cea care m-a sunat,mi-a spus ca vor renunta la haine mai scumpe,la masini,dar nu vor renunta la o masa buna si la a se simti bine,nu renunta la viata…cred ca modul asta de a gandi te scoate din necazuri mai usor.Grecii au o populatie mica-jumatate e in Atena-daca ar recunoaste minoritatile,iti dai seama ce ar fi?In sfarsit,doresc pentru romani sa le renasca constiinta spirituala si sa li se dezvolte forta de iubire a aproapelui.Poate asa vom fi mai uniti.Doamne ajuta la toata lumea.
Da, asa sunt poate grecii si ma doare inima sa spun ca românii…eu nu mai stiu cum sunt, pe ei nu-i mai poti caracteriza nicicum… Am vazut român care cand a ajuns pe teritoriu strain unde ma aflu a zis ca, de bucuria “evadarii” din România ii venea sa sarute gunoiale straine, risipite prin aeroport…Bravos! Deci si gunoaiele straine-s mai de pret decat valorile noastre, in ochii unora! Si ce mult se greseste! Oare cati romani ar putea sa ma creada ca in valoare culturala intrecem cu mult, multe popoare?!Traiesc departe de tara de 8 ani si in contact cu scolile lor am inteles care li-s valorile. Si totusi, nimeni nu ne stie pt ca ne auto desfiintam total aiurea, din necunoastere…din reavointa, din ignoranta si poate cu bunastiinta dirijata de la ” centru”.Sau socul pe care il ai cand revii in tara dupa o lunga perioada de vreme….Eram cu baiatul de 9 ani in autobuz si de fiecare data cand treceam pe langa o biserica el isi facea cruce. Mi-a fost frica de cativa care priveau incruntat la noi; un oarecare s-a intors spre copil iritat de inchinarile lui si l-a intrebat ironic daca e student la teologie… un copil de 9 ani! Ei, cum sunt oare românii, Doamne?!
Poate ca polonezii ar fi facut bine sa aplice si alte tactici;spre exemplu cineva care a prins live al doilea razboi mondial,spre marele lui amuzament,mi-a spus ca in ‘38 un general polonez a declarat la Radio Romania ca ,in caz de razboi, cavaleria poloneza va zdrobi tancurile germane;este infiorator ca cei de la varf stiau ce avea sa fie si o tineau langa cu cavalerismul si restul monstruozitatilor.
Ideea ar fi sa nu imitam cavaleria poloneza ci un plan bine gandit si deloc sinucigas; nu e mai bine asa? Nicaieri nu spune ca a fi crestin=a fi o gaina beata;in fond trebuie sa fim intelepti ca serpii si blanzi ca porumbeii. Tehnicile kamikaze nu sunt crestine.
Oarecum off topic:
Simt ca traiesc in acelasi timp in mai multe lumi paralele. Una este lumea de acasa, alta este lumea de la serviciu, si alta este lumea de la biserica, dar si aceasta se imparte la randul ei in mai multe lumi, cu diferite grade de intelegere si constientizare a raului. Ma detriplez …
Pe de alta parte:
Vad in jurul meu ca mai sunt si alte lumi cu care nu am de-a face in mod direct, dar care exista in acelasi timp cu mine, iar existenta lor ma priveste intr-o oarecare masura si pe mine: lumea oamenilor foarte saraci, orfani, singuri, batrani, bolnavi, pe de-o parte, iar pe de alta parte lumea „buna” a VIP-urilor politice, a mass-media, a noilor imbogatiti, care traieste in huzur si nepasare, avand multi bani de care nu are nevoie, o lume de carton, o lume de iluzii, dar care conditioneaza atat de mult lumea noastra, a celorlalti.
Si mai vad si intuiesc ca mai exista o lume care este cea mai paralela cu toate celelalte, dar este cea mai reala, cea a monahilor, a pustnicilor si a oamenilor sfintiti in general.
Sunt unele lumi care-si traiesc simultan existenta, si devin pe zi ce trece tot mai paralele unele fata de celelalte.
Ar fi bine sa mai existe si niste intersectari intre lumile noastre paralele, adica sa ne intersectam existenta si cu a oamenilor sfintiti, sa intelegem lumea lor, de care, cine stie, nu ne vom mai simti atat de paraleli …
@Stefan,
Nu e vorba de tehnici kamikaze si sinucidere, nu inteleg de ce interpretezi asa. Am recurs la o imagine oarecum metaforica. Crezi ca atunci cand au ajuns in fata tancurilor nu au realizat ca e moarte sigura? Insa ce le ramanea de facut? In fine nu are rost sa despicam firul in patru. Incearca te rog sa vezi mesajul in ansamblu.
Ce s-a ales de ultima revolutie in Romania:
http://www.youtube.com/watch?v=dr_lR27RCp8
http://video.google.com/videoplay?docid=-5867059448913691452#
Acum 20 de ani (13-15 iunie 1990) Piata Universitatii era scaldata in sange…ura si dezbinarea sociala au dus la crime.
@ Stefan, daca tot iti place istoria:
http://www.polishnews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=404%3Alast-great-charge-of-the-polish-cavalry&catid=93%3Ahistoriapolish-history&Itemid=329&showall=1
Last Great Charge of the Polish Cavalry, povestita de un participant direct:
…in spite of this unequal struggle, we refused to give up. We were fully aware of the fact that we had to adapt ourselves to new methods of warfare.
Evenimentul nu sufera comparatie cu un atac kamikaze. Cam atata despre subiectul asta.
@ Miron Stelian Daniel:
Foarte bine surprins fenomenul si cauza lui! Asa cred si eu ca este, din pacate! S-a facut reeducare “soft” cu noi, pe scara larga, iar acum culegem roadele. De ce si cum a ingaduit Dumnezeu si daca s-ar fi putut sa fie altfel… nu stim, poate asta sa ramana in taina lui Dumnezeu. Dar e tragic, tot mai tragic
@ PVB:
Da, asa este…
@ Gherasim:
Asa credem si noi…
http://videonews.ro/action/viewvideo/49818/CAntonescu-despre-Basescu-Un-dictator-care-decide-sub-influenta-alcoolului/
“Am vazut zilele trecute la TV o emisiune despre campania electorala care se desfasoara in Polonia. Si acolo, un cetatean polonez spunea: “Oamenii astia care candideaza trebuie sa aiba grija ce spun, pentru ca noi nu suntem o adunatura de alegatori oarecare. Noi suntem polonezi!” Miza pe care impreuna o putem face – liberali, socialisti, populari, dar oameni de onoare – este sa putem spune candva: “Noi nu suntem o adunatura oarecare, ci suntem romani!”.
http://videonews.ro/action/viewvideo/49846/Crin-Antonescu-Cristoiu-plange-pe-umarul-Elenei-Udrea-si-al-Elenei-Basescu/
“Ţara e o rană. Asta e o ţară în care oameni mor cu zile, şi unde se nasc copii fără speranţă”.
http://www.gandul.info/puterea-gandului/un-jaf-de-partid-6423379
“Băncile-gigant trebuie divizate”
BCR-Erste si Reifaisen sunt de fapt filiale Rotschild. Nu de de mirare ca prin politica discriminatorie a dobanzilor, bancile romanesti privatizate dupa 89 duc la falimentarea intreprinzatorului roman.
Dobanzile practicate de banci, falimenteaza economia romaneasca.
Dl Adrina Vasilescu, purtator de cuvant BNR spunea ca primii 100 de agenti economici care activeaza in Romania au actionariat in afara tarii.
Acestia oricand pot inchide portile si se pot reloca in zone in care obtin profit mai mare.
Cei ce au efectuat privatizarile strategice, incepand cu 1996 poarta raspunderea.
In perioada CDR, parintele Ioaniche Balan a trimis mai multe scrisori presedintelui – “cu frica de Dumnezeu si care credea in Dumnezeu”- Emil Constantinescu, prin care ii cerea sa sisteze instrainarea patrimoniului national. Era pe vremea aceea o isterie a privatizarii rapide.
Totusi privatizarea Petrom, BCR, BRD, Banc Post, Sidex (gaura neagra la buget) facute de guvernul Nastase-PSD (guvern de masoni si homosexuali), conditii obligatorii pentru aderarea la UE, in conditiile in care Petrom si BCR erau intreprinderi pe castig, au facut ca Romania sa-si piarda independenta economica.
O cunostinta, femeie credincioasa, mi se plangea cu ceva timp in urma ca fetitei sale i se predau la scoala ore de asa-zisa “educatie sexuala” unde elevilor li se face de fapt educatie pentru desfranare.
A incercat ea sa vorbeasca cu profesoara si aceea i-a spus ca nu are incotro, e obligata sa predea ce e in programa scolara.
Nici macar nu isi mai pune problema ca mutileaza niste suflete, pur si simplu se supune ordinelor pentru a nu avea eventuale probleme cu parinti si elevi mai “emancipati”, cu conducerea scolii si cu inspectoratul, pt. a nu fi admonestata, sanctionata, poate chiar data afara…Iata riscurile pe care si le-ar lua profesoara accea daca ar alege sa marturiseasca si sa le spuna elevilor adevarul in locul minciunilor ademenitor ambalate.
Nu-i usor, e dureros si risti sa fii strivit. Insa nu stiu cum altfel ne vom putea uita in ochii lui Hristos…
Pozitia Agelei Merkel nu trebuie sa surprinda pe cineva. Nu poti avea o asemenea pozitie politica fara acordul Bilderberg, nici chiar in Germania.
Predecesorul ei dupa ce nu mai fost cancelar al Germaniei, s-a angajat la banca Rothschind:
Colaborarea anuntata recent intre Rothschild Group si Gerhard Schr�der aduce laolalta cea mai mare afacere bancara de familie din lume si un fost sef de guvern european la fel de respectat, dar care in ultima vreme a avut parte de o doza substantiala de critici pentru manevrele sale economice, dupa plecarea de la guvernare.
In plan economic, Schr�der nu este cunoscut doar pentru sustinerea pe care, in valul de reforme pe care le-a promovat in ultimii ani la conducerea Cancelariei de la Berlin, a acordat-o afacerilor de familie, unul dintre pilonii economiei germane. El si-a castigat o notorietate aparte si pentru faptul ca, dupa plecarea de la guvernare, s-a implicat in ipostaza de consilier pentru o astfel de operatiune privata, iar la un nivel mult mai ridicat – in ceea ce presa europeana a calificat drept o “afacere de familie” a Kremlinului – proiectul Gazprom de construire a unei conducte petroliere la Baltica.
“Bagajul” Ringier si Gazprom
Potrivit presei internationale din ultimele zile, Schr�der se va alatura, luna aceasta, Consiliului Consultativ European al Rothschild Group, pentru a-si spune parerea in privinta planurilor bancii de a-si extinde afacerile in Europa Rasariteana – inclusiv Romania -, Rusia, Turcia si chiar in Asia. Motivul pentru care i s-a propus aceasta pozitie il reprezinta, conform presedintelui grupului bancar international, David de Rotshchild, “cunostintele sale extraordinare, precum si experienta si reputatia sa internationala”.
Ce a imbogatit experienta lui Schr�der in jumatatea de an de cand a plecat de la guvernare? El s-a alaturat, in pozitia de consilier pe probleme de politica internationala, grupului de presa elvetian Ringier AG, cunoscut ca o afacere de familie. Iar apoi, prin implicarea sa in proiectul North European Gas Pipeline, o “coproductie” germano-rusa dominata de Gazprom, despre care presa germana a sustinut ca ar fi fost pregatita de pe vremea cand se afla la guvernare si mentinea relatii cordiale cu “familia” de interese din jurul presedintelui rus Vladimir Putin.
http://business.ro/content/view/29158/9/
Legat de Germania, ca tot se discuta de Merkel si Schröder…decalajul dintre bogati si saraci e tot mai mare si in Germania iar clasa de mijloc tot mai periclitata. Elita politica si financiara e si acolo corupta doar ca putreziciunea nu e asa de la vedere ca la noi. Cetateanul de rand e jumulit la sange si cu acte in regula.
Se bate multa moneda pe multiculturalism si corectitudine politica, chiar si la interviul care precede acordarea cetateniei germane esti intrebat daca esti gata sa respecti drepturile homosexualilor. Tineretul german e tot mai imbecilizat si violent, adultii si batranii au ajuns sa se teama de adolescenti.
Am stat un numar de ani in Germania si m-am intors pt. ca simteam cum duhovniceste si sufleteste ma sufoc.
@Admin frate, vorbeste frumos si are si dreptate Crin Antonescu dar eu nu am incredere in dansul, cum nu am incredere in nici-un om politic al momentului.
@PVB:
Asa este. Se urmareste „educatia sexuala” a copiilor de la varste cat mai fragede, adica de la gradinita. In occident lucrurile sunt mai avansate. Au inceput insa sa le puna in practica si aici. Educatoarele si profesoarele se conformeaza, pentru ca le e frica sa nu fie date afara. Cata lasitate! Nu exista nici un protest organizat nici al parintilor, nici al cadrelor din invatamant impotriva acestor faradelegi! Li se dau copiilor inca de la gradinita informatii detaliate despre cum se “fac” copiii, si despre anatomia femenilor si a barbatilor, si de asemenea sunt invatati sa considere ca homosexualii sunt persoane la fel de normale ca si restul lumii. La varsta lor nici nu sunt in stare sa inteleaga bine ceea ce li se spune. Important este insa sa se OBISNUIASCA cu toate aceste lucruri. Va dati seama ca daca un astfel de copil nu primste macar o sumara educatie religioasa in familie, cand va creste, va avea creierul bine spalat si pregatit sa accepte practic orice. Vai de capul nostru.
@ PVB:
Nici nu trebuie sa avem incredere, l-am dat fiindca zice bine si se leaga foarte frumos de discutia de ieri. Dar se vede macar ca duh, ca macar e un rau mai mic, nu e maximum de indracire, de nebunie, de sadism, care e reprezentat de actualul sef de stat. Si drama e ca si raul mai mic, macar ceva mai mic, ceva mai uman, mai suportabil, a devenit un vis frumos pt. romani. Pentru noi e prea tarziu si intangibil ceva gen Grecia sau Polonia. Nu mai e nimic de sperat omeneste, politiceste.
Cum zicea sfanta Matuska Macaria, mangaietoarea celor suferinzi, de la carei adormire s-au implinit 17 ani vinerea trecuta:
http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-carte/2062-cuvioasa-macaria,-mangaietoarea-celor-suferinzi-durasov,-ghenadie.html
http://www.jurnalul.ro/stire-special/papa-bush-si-gorbaciov-pictati-in-biserica-infratirii-din-petresti-546792.html
@ admin si azucena
))
Nimeni nu e de vina decit noi pentru ceea ce ni se intimpla.
Noi, pentru ca noi am ales gresit, cel rau si slugile lui au facut ceea ce este in natura lor sa faca, dar noi am ales, nimeni nu a intrat in creierul nostru si nu a hotarit sa aleaga o alta cale.
Mai rau. In loc sa ne simtim vinovati pentru ca nu am fost solidari cu sfintii inchisorilor cind au fost prigoniti, marea majoritate a populatiei peste 30 de ani are nostalgia vremurilor de prosperitate de sub comunism. Nimeni nu mai este dispus sa analizeze ca acelea au existat pentru a se dovedi “corectitudinea” caii ateismului. A fost doar o manipulare, care s-a spart ca un balon de sapun. Sunt ferm convins ca la momentul cind Antihristul ne va oferi prosperitate materiala in schimbul lepadarii de credinta, marea majoritate a populatiei Romaniei va accepta cu entuziasm acest schimb.
Nu mai suntem dispusi sa suferim nimic, mai ales pentru Hristos. Tot neamul asta s-a indepartat de Dumnezeu (cu rare exceptii). Am lepadat calea, mai grea, a lui Dumnezeu, si am luat calea, mai usoara a diferitelor ideologii utopice umaniste. Suntem deplini si singuri responsabili. Alegerea a fost si este a noastra, nu a celor care depun eforturi fenomenale pentru a ne manipula.
Pe Dumnezeu nu poti sa-L schimbi cu nimic. Cu orice l-ai schimba, ajungi in bratele celui rau.
Nu exista alta solutie pentru neamul asta decit solutia Ninive. Abia astept sa creasca productia romaneasca de saci (cit mai asprii) si de cenusa…
@Vasile C
Doamne pazeste-ne de sminteala. Daca s-a ajuns sa se picteze asa ceva pe peretii unei biserici ortodoxe sub privirea ingaduitoare a ierarhilor e jale.
@Admin frate,
de acord. E f. posibil ca odata cu adancirea crizei sa apara si personaje “providentiale” care se vor oferi sa ne salveze. Asa cum s-a intamplat si in Germania anilor 20 cand pe valul disperarii populare s-a lansat Herr Hitler si ai lui…sprijiniti din umbra de marii capitalisti.
Multumesc pt. link, o sa caut cartea despre aceasta cuvioasa.
Nu stiu cat de buna e vestea asta, nu ma pricep la economie insa se stie cat de lipsita de scrupule e China:
http://www.lumeaincriza.info/464/in-sfarsit-o-veste-buna-pentru-grecia-vin-chinezii/
Preluat de aici:
http://www.guardian.co.uk/business/2010/jun/15/greece-china-contracts-signed
Da, noi suntem vinovati. Dar recunoastem asta astazi? Mai intelegem ce ni se intampla si de ce? Vorbeati de saci si de cenusa… dar eu vad in jurul meu ca oamenii se gandesc mai degraba in ce tara sa-si petreaca concediile… fiindca, nu-i asa, intr-un an, doi, criza va trece… Dumnezeu ne asteapta pana in ultimul ceas sa ne intoarcem la El, sa ne pocaim, sa fim ai Lui. Ne trimite mereu noi si noi prilejuri de intoarcere. Si aceasta criza pe toate planurile este sau ar trebui sa fie un prilej pentru noi, este judecata lui Dumnezeu (cum spunea Sfantul Nicolae Velimirovici). Trebuie numai sa marturisim inaintea Lui ca patimim ceea ce meritam, desi nu patimim pe cat ni s-ar cuveni. Ceea ce trebuie sa cautam acum este voia lui Hristos; sa ne lasam in voia Lui cu dragoste, cu credinta si cu nadejde, privindu-ne cu sinceritate si asumandu-ne starea in care ne aflam. Cred ca de aici ar trebui sa incepem. Vom putea oare sa o facem? Sa fie mila Domnului cu noi ca sa lucram cat inca este ziua!
[...] sursa: Război întru cuvânt [...]
@Miron Stelian Daniel
Sacii trebuie sa-i producem noi fiecare cu o viata foarte simpla care sa ne arda trupul si lacrimi multe, iar cenusa trebuie sa fie rezultatul arderii pacatelor noastre, adica hotararea noastra a fiecaruia de a pacatui cat mai putin.
Acum supun discutiei niste observatii de-ale mele la cele spuse de voi.
Daca analizam evenimentele petrecute in Romania incepand cu ‘45, veti vedea ca nu prea am avut multe sanse. Din capul locului vreau sa intelegeti ca nu caut scuze, ci sa intelegem de ce s-a intamplat asa si continua sa se intample lucruri si mai rele. E de folos asta pentru a stii sa-i ajutam pe cei din jurul nostru sa inteleaga. Chiar si pe cei care vor vacante nu stiu pe unde…am si eu in jurul meu gramada de oameni care viseaza “cai verzi pe pereti”.
Cu fiecare din noi Dumnezeu a facut o minune, prin cineva, cumva am primit un dar de la Dumnezeu: ne-am trezit la credinta.
Si noi nu trebuie sa pastram asta pentru noi ci sa dam mai departe, dar trebuie sa stim cum.
1. Miron spunea ca nu am fost solidari cu cei progoniti de comunisti, poate parintii nostri, dar nu noi. Eu m-am nascut in anii’70 nu puteam fi solidara cu ei. Eram solidara cu iconita Maicii Domnului de la capatul patutului si cu cea a Sfantului Nicolae – era pe perete, care-mi parea foarte sever…am si acum icoana si tot sever mi se pare….si mai eram solidara cu ursuletii de plus…..si cantam “Am cravata mea” si eram tare mandra ca sunt pionier. Ce puteau face ai mei? Ce sa-mi explice? Bunica le-a dat sfat sa nu vorbeasca despre Dumnezeu cu mine si sa-I vorbeasca Lui Dumnezeu despre mine….si asta au facut….am aflat mai tarziu.
Mai stiu ca m-a impresionat profund Ecaterina Teodoroiu de care m-am izbit prima data in clasa a 4-a, atat de mult ca in vacanta de vara i-am barait pe ai mei la cap sa vititam Marasti si Marasesti
2. Prin ‘89 eram in primul an de facultate, am vrut sa ies in strada mama m-a oprit, a stiut ea de ce, mi-a spus ca este “astia au nevoie de carne de tun” si ea nu vrea asta pentru mine….
3. Am tot votat mereu cu opozitia si cand a “iesit” sa guverneze vezi guvernarea Constantinescu s-a intamplat ca s-a continuat ce se incepuse in ‘90…
Era imposibil sa le vorbesti oamenilor despre ce se intampla cu adevarat pentru ca nu te intelegeau ei fiind educati in spiritul comunist care a bantuit tara atatia ani. Cand bunicul a zis “sa vina regele” l-am gasit “perimat”. Erau foarte putini oamenii de valoare care mai stiau adevarata istorie.
4. Spiritual vorbind, pe langa “libertatea bisericii” au aparut si alte grupari mult mai libere: yoga, evanghelisti, budisti…spiritisti.
Ma opresc aici…
A fost o lucrare a raului continua, nu vreau sa caut scuze pentru noi, caut “scuze” pentru romani in general. Pe semenii nostri ne-credinciosi trebuie sa-i privim cu mila si compasiune si pe noi insine cu asprime.
Li s-a dat la cap sistematic romanilor, crema societatii a fost luata si omorata, banditii si talharii pusi in frunte…si uite ca avem situatia de azi. Iar acum copiiilor li se ucid sufletele. Ioan Ianolide scria ca se ingrozea ce vedea la copiii de atunci…care eram noi…imaginati-va ce s-ar ingrozi azi.
Sansa este intoarcerea la Hristos prin marturia si atitudinea fiecaruia.
Mila si rugaciuni pentru cei din jur si saci si cenusa pentru noi.
Ajutorul meu de la Domnul Cel ce a facut cerul si pamantul.
Lucrurile au fost bine „crosetate”, planificate si proiectate pe o perioada lunga de timp. NIMIC din ceea ce s-a intamplat nu ar fi fost posibil fara colaborarea noastra. Nu se ajunge la prigoana si martiraj asa, dintr-o data. La inceput metodele au fost soft, de pacaleala, apoi s-a strans surubul. Ceea ce s-a intamplat in anii comunismului a fost posibil din cauza putinei credinte a romanilor, adusa la stadiul de rutina, si uneori de superstitie, dar nu de traire adevarata. Nu ma refer la toti, ci „doar” la o majoritate. Acum avem de-a face cu o nenorocire mostenita „genetic” de la generatiile anterioare, pe care trebuie sa o ducem. Asa ne-a fost dat sa prindem aceste timpuri. Cum se mai poate rezolva situatia? Pai foarte greu, pentru ca legatura cu Dumneeu s-a subtiat si mai mult. Parintele Iustin punea problema in termeni cat se poate de simpli, directi si transanti: martirajul. La inceput, cand am auzit asta, am zis ca nu se poate, trebuie sa mai existe si alte solutii pentru cei slabi si fricosi ca mine. Cati se simt „atinsi” sufleteste de martirajul romanilor din perioada comunista? Cati ii inteleg? Cati se pot pune in locul lor? Cati inteleg drama lor, proiectata in drama ce va sa vina? Cred ca foarte putini.
Nu stiu cat am fost de coerenta …
Scuzati, … legatura cu DUMNEZEU …
@Azucena,
citeam cu ceva timp in urma romanul scriitoarei germane Gertrude LeFort, “Ultima la esafod” bazat pe povestea adevarata a unor calugarite ghilotinate in timpul Revolutiei Franceze pt. ca refuzau sa isi abandoneze credinta in Dumnezeu.
Una, o novice, cea mai tanara dintre ele, era teribil de sensibila si fricoasa din fire si lesina numai cand auzea de ghilotina. Se temea ca frica o va determina sa se lepede de credinta. La polul opus se situa o alta care isi dorea neaparat sa aiba parte de decapitare si prin aceasta de martiraj. Spre deosebire de cea fricoasa care era smerita si se considera pe sine un nimic, aceasta era cam mandra si semeata.
Dumnezeu a randuit altfel decat doreau oamenii: in ultimul moment a dat curaj celei fricoase sa urce pe esafod cantand alaturi de surorile ei si a impiedicat arestarea celei curajoase care era prea mandra pentru a merita mucenicia.
Mi-a placut mult concluzia cartii: mucenicia e un dar de la Dumnezeu si se da numai celor smeriti indiferent cat de slabi se cred ei.
@azucena
De fapt prigoana si martirajul dau valoare crestinismului.
Se creaza un fel de echilibru caci asta nu inseamna “hai sa facem sa fie prigoana si martiraj” caci omul e neputincios si fricos, se gandeste “oare voi rezista?”
Dar ne mangaiem cu gandul ca sunt multi mucenici si martiri care ne vor ajuta prin rugaciunile lor.
Tu intrebi “cati inteleg sau sunt atinsi de drama marturisitorilor” eu intreb “cati stiu despre ei?” sau “pe cati i-ar interesa sa afle?” aici e problema:
1. ca toate astea nu ajung la oameni, foarte greu si foarte rar aproape zero
2. atitudinea de a inlatura din viata pina si “povestile neplacute”….dar privitul unui film horror se accepta.
Pentru noi ceilalti vin intrebarile tale. Eu personal am luat-o asa:
Ma aflu intr-un tunel in care nu pot merge decat inainte (timpul se scurge). Tunelul imi ofera doua sanse, amandoua extrem de “neconfortabile”: sa merg inainte spre martiraj cu toate durerile si necazurile de rigoare spre lumina din capat (Hristos) sau sa-mi cada ceva in cap pe parcurs si sa ma zdrobeasca (mor ori de boala, ori de razboi, ori pur si simplu in accident).
Ambele variante sunt groaznice pentru ca “voi da ochii cu Domnul” si “vai de pacatele mele”.
Dumnezeu are grija si de astia slabi si fricosi ca noi, totul e sa-I cerem.
@ CristinaP
Si eu sunt nascut in anii 70. Nu am stiut, dar acum stiu.
Si sunt la fel de vinovat ca toti aceia care nu facem nimic. Duhovniceste vorbind.
”Pentru ca raul sa izbindeasca, este de ajuns ca oamenii buni sa nu faca nimic.”
@PVB:
Frumos exemplu, dar stii cum e cu smerenia. Treaba e foarte COMPLICATA si DELICATA, o spun si Sfintii Parinti. O au tocmai cei care se considera cei mai pacatosi, si care nu constientizeaza smerenia lor, pentru ca se considera cei mai nevrednici …
@CristinaP:
Asa este. Sunt intrutotul de acord cu ceea ce ai spus.
”Pentru ca raul sa izbindeasca, este de ajuns ca oamenii buni sa nu faca nimic.”
Pe vremea comunismului nu s-a facut nimic de frica. Din 1989 incoace iar nu s-a facut mare lucru. Nu avem o societate civila, nu exista solidaritate, suntem dezbinati cum bine s-a subliniat si pentru toate acestea noi crestinii ortodocsi avem o mare parte de vina. Macar acuma cand e cam 12 fara 20 si timpul fuge spre cel de-al 12-lea ceas ar fi cazul sa ne desteptam…
Ia uitati ce spune Dumitru Bordeianu in cartea “Marturisiri din mlastina disperarii” (pag 158-159):
Martirii si mortii nostri n-au avut morminte, n-au fost ingropati in cimitire unde supravietuitorii lor, generatiile de maine, sa poata rosti o rugaciune intru pomenirea lor. Slugile Satanei au vrut sa le stearga pentru totdeauna orice urma, tocmai pentru ca, nu le-au putut ucude sufletul. Noi tinerii legionari de atunci, n-am renuntat insa la vis si stam de garda acolo sus, pe locurile unde ne-a azvarlit istoria, sa povatuim generatiilor care vor veni dupa noi. Numai ei ne vor crede pentru ca n-au fost ispititi de duhul necuratului. Si ei ne vor unge ranile de pe trupurile sfartecate in prigoane si anchete, lagare si temnite, in odioasele demascari: numai ei vor intelege de ce am fost atat de urati de dusmanii nostri. Nu vor cunoaste unde ne sunt mormintele, dar vor auzi glasul tainic al atator patimiri pentru acest neam batjocorit si oropsit. Ei vor aprinde in fata sfintelor altare lumanari de jertfa pentru odihna tuturor mortilor nostri. Sufletele curate si cinstite ale unui tineret care nu a cunoscut zgura pacatului si a intinarii, ura si patima politica, dorinta de putere, isi vor aduce aminte de noi. Aceste suflete curate, animate de un ideal sfant, de dragoste pentru Dumnezeu, de aproapele si de neamul lor. Nu patimasii, nu lasii, nu tradatorii, nu cei manati de dorinte animalice, nu cei care si-au vandut sufletul Satanei sau vreunei oculte vor avea dreptul sa vorbeasca in numele neamului si sa-l conduca.
Nu exista jertfa in care sa se fi varsat sange nevinovat de care Dumnezeul dragostei si al dreptatii sa nu-si aduca aminte. El va alege din neamul nostru barbati neinfricati care sa lupte cu cuvantul, evocand generatiilor viitoare sutele de mii de jertfe, ca pe ele sa se cladeasca ” o tara sfanta ca soarele sfant pe cer”. Arma noastra va fi cuvantul si prin el vom transmite celor ce vor veni dupa noi nazuintele si patimirile noastre.
(Acest fragment este si o dedicatie pe care o fac fratilor de la …”Razboi intru Cuvant”.)