Revista blogurilor in cazul smintelii provocate de Danion Vasile prin conferintele sale pe problema calendarului. MAI MULTE INREGISTRARI AUDIO SI VIDEO SI PRIMELE NOASTRE COMENTARII

7-04-2010 7 minute Sublinieri

  • UPDATE (17 aprilie):

Parintele Mihail Stanciu:

Corortodox: Danion Vasile si calendarul vechi

Koinonia (cu opinia parintelui Valentin Matu de la Man. Turnu): Scandalul “Danion”!

Horadeanu: Danion şi ispitele “zeiţei morţii”

Tot despre calendar | Concluzie (MAMA SI CALENDARUL)

Nu te mantuieste calendarul ci pocainta

UPDATE (9 aprilie):

Mai intai linkurile (primele si pentru comentarii), pe cat posibil in ordine cronologica:

  • Astradrom:

Propaganda stilista sub numele unei conferinte

Danion Vasile s-a autoinvitat la Oradea

  • Saccsiv:

Se solicita INREGISTRAREA conferintei lui DANION VASILE de la Oradea

DANION VASILE: Un răspuns la atacurile legate de aşa-zisa „propagandă stilistă”

  • Apologeticum:

Solicitam inregistrarea conferintei lui Danion Vasile de la Oradea

Danion Vasile: Un raspuns la atacurile legate de asa-zisa „propaganda stilista”

  • Roncea.ro (sau “gura pacatosului” care mai graieste din cand in cand si ceva adevar?):

Danion Vasile, “oaspetele special” al Bisericii Moscovite din Chisinau si Tiraspol. Ratacit sau altceva? Spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti. FOTO

O analiza ingrijoratoare. Noul KGB planuieste crearea unui miscari nationalist-crestine in Basarabia care sa preia inclusiv energii din Romania si BOR. La Chisinau se-aprinde scanteia

Cu cine si unde merge, de fapt, Danion Vasile? Este el mai presus decat Sfintul Inchisorilor Valeriu Gafencu si Duhovnicii Ortodoxiei Arsenie Boca si Ilie Cleopa, ca sa aiba dreptul sa-i compromita sau conteste? O lectie de la Parintele Justin Parvu

Avertismentul Duhovnicului: “De nu ne vom pazi Ortodoxia, ne vom pierde si neamul”. Parintele Justin Parvu in dialog cu Victor Roncea despre apostaziile lui Corneanu si Drincec si pericolele la adresa BOR. Baba si Danion. Capra, varza si lupul

***

Fragment din conferinta de la Iasi:


(aici download)

*

Fragmente largi din conferinta de la Oradea:

1 (aici download)


2 (aici download)

3 (aici download)

*

Fragment din conferinta de la Beius:



***

Primele noastre comentarii, publicate integral pe blogul Saccsiv si fragmentar pe Apologeticum:

Ceea ce am scris referitor la Raspunsul scris al lui Danion:

“Dincolo de unele aspecte secundare, care probabil ca fusesera redate putin deformat, Danion confirma explicit ca a recomandat ROCOR-ul stilist disident parintilor de la Huta (nu a recomandat trecerea in alta eparhie din BOR) si ii acuza de ecumenism pentru ca il pomenesc pe episcopul “eretic” Sofronie. Spune explicit ca noul calendar se afla sub anatema:

“i-am recomandat să cerceteze Sinodul ROCOR – partea care nu s-a unit cu Moscova, sau chiar Biserica din catacombe“.

“A pomeni un episcop pe care îl consideri eretic e o dovadă de ecumenism, aşa că nu înţeleg delimitarea de ecumenism. Cât priveşte faptul că apăr vechiul calendar, în timp ce noul calendar se află sub anatema mai multor sinoade…”

“Totuşi, dacă un episcop este eretic, preoţii nu îl pot pomeni la Sfânta Liturghie. I-am cerut părintelui Eftimie să îmi aducă un singur canon în favoarea faptului că preotul poate pomeni un episcop eretic la slujbă, şi mi-a răspuns: „Cred că, dacă citim scrierile Sfinţilor Părinţi, vom găsi.”

Afirmaţia este foarte gravă – şi mă mir că cei care au fost de faţă la discuţie păreau de acord cu părintele. Nu găsim în nici un loc la Sfinţii Părinţi o astfel de aberaţie…”

Parintele Eftimie Mitra, din ce stim noi, sustine ca parintele Justin i-a spus sa-l pomeneasca in continuare pe Sofronie Drincec. Sfintia sa a relatat ca, in dialogul cu Danion, cand i-a adus acest argument, ca tocmai de la parintele Justin are binecuvantarea sa procedeze asa a primit urmatoarea replica de la Danion: “Atunci veti merge la iad cu parintele Justin!”. Noi nu stim, doar intrebam, fiindca totusi parintele Eftimie este om serios si binecredincios (si e ultimul care poate fi acuzat de ecumenism, la cat a patimit de pe urma lui Drincec): e adevarat sau nu ca Danion a dat acest raspuns? Iar daca neaga, atunci e cazul (NU ACUM, ca deja e exces de tulburare si de sminteala in Saptamana Patimilor) sa se confrunte public cu parintele Eftimie. E un cuvant impotriva altui cuvant.

In rest a speculat multe inexactitati, erori sau receptari poate gresite, poate emotionale ale unor afirmatii, desi oricum unele mai trebuie verificate dupa inregistrari, daca vor aparea complete. Insa nu acolo erau problemele esentiale.

Danion a fost mult mai explicit insa la Oradea, desi inca lipseste partea cea mai “tare”, cu raspunsurile la intrebari…”

Ceea ce am scris referitor la inregistrarea partiala a conferintei de la Oradea, aparuta la saccsiv:

“Mai ales de la min. 1.24 din inregistrarea postata aici, incepe sa se dezlantuie.

Mai intai acuza pe “cei de stil nou” ca spun minciuni cum ca cei de pe stil vechi reboteaza si ia apararea explicit Slatioarei (BOSV) in aceasta privinta. (deci si parintele Arsenie Papacioc, care a spus si el public asta?). Nu credem ca Slatioara avea nevoie de avocati si de mangaieri pe crestet. Si, in subtext, pare o “dezlegare” pentru a merge acolo. Nu spune nimic despre problemele mari care sunt cu BOSV.

Apoi spune clar ca suntem sub anatemele sinoadelor din vechime si ca din aceasta cauza “sansele noastre de mantuire scad”. Spune textual ca Dumnezeu, in marea Sa milostivire, ii poate mantui chiar si pe unii dintre cei de pe nou daca nu isi cunosc greseala (cam ca pe cei aflati in erezii sau pe pagani?), dar sa nu luam asta ca pe o lege” (deci e mai curand o exceptie).

Spune despre PF Teoctist ca a facut apostazie, apoi caBOR e apostata pentru documentul de la Ravenna, ca preotii nu trebuie sub nicio forma sa-l pomeneasca pe episcopul eretic Sofronie, iar credinciosii care se duc la slujbele unde este pomenit Sofronie merg la iad cu toleranta lor fata de ierarhul eretic (“fiecare crestin care merge la slujbele PS Sofronie se face vinovat in fata lui Dumnezeu, ca in loc sa se separe de el, dupa cum ne invata Traditia, merge in continuare acolo”).

Da ca exemplu de urmat pe Sf. Maxim Marturisitorul care nu ar fi mers ani de zile la biserica pentru ca erau apostati rasaritenii (erezia monotelita) si pe martirii rusi din catacombe care ar fi refuzat si sa se spovedeasca sau impartaseasca cu biserica oficiala (DAR ACOLO NU DE CALENDAR ERA VORBA).

Mai spune ca preferam sa ii judecam pe stilisti dar noi sustinem ierarhi eretici. Ca Patriarhia Moscovei era considerata drept cazuta din har de mai toti ierarhii martiri ai Rusiei, cu exceptia Sf. Luca al Crimeii (adaugam noi ca si Cuv. Seraphim Rose recunostea intreg harul Patriarhiei Moscovei, la fel si Cuviosul Sofronie Saharov a avut chiar o descoperire in acest sens si a scris impotriva celor care o socoteau cazuta din har) si insista dand pilde si minuni ale preotilor martiri care au spus ca Moscova nu ar avea har… Ca raspuns intrebarilor venite din sala referitor la marea problema: unde sa se duca, promite sa dea cateva repere la sectiunea de raspunsuri la intrebari, dar inregistrarea se opreste inainte de asta (conferinta a durat peste 4 ore, am inteles?). Chiar nu are nimeni ultima parte?

Foloseste cuvantul “apostazie” suparator de mult, ca sa nu zicem obsesiv. Romania intreaga e apostata fiindca oamenii nu merg la biserica (asta mai la inceput, dupa aceea arata ca de fapt nici nu ar trebui sa mai mergi daca episcopul tau e eretic, fiindca acolo Liturghia nu mai e ortodoxa), apoi BOR toata e apostata, Teoctist a apostaziat, toate rudele noastre care nu au facut inchisoare au apostaziat prin simplul fapt ca nu au facut inchisoare, Sfanta Teodosia ne arata ca suntem apostati, cei care se duc la bisericile unde e pomenit PS Sofronie Drincec se duc in iad si mai bine lor sa nu mearga deloc la biserica.

Il aminteste de cateva ori in conferinta pe Cuv. Paisie Aghioritul, dar “uita” care este invatatura acestuia despre zelotism, fanatism si despre schisma pe motiv de calendar:

http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/07/12/cred-ca-nu-este-deloc-bine-sa-ne-despartim-de-biserica-de-fiecare-data-cand-patriarhul-greseste-ci-fiecare-are-datoria-si-obligatia-de-a-protesta-si-de-a-lupta-dupa-puterile-sale-in-sanul-bisericii

Fiecare sa cumpaneasca pentru sine si sa ia aminte. Sa va intrebati si duhovnicii ce parere au. Noi zicem ca este (CEL PUTIN) o mare ispita. De dreapta… O ravna putin cam prea infierbantata dar care da nastere la schisma si la indoiala. O noua lovitura data credintei noastre, chiar in Saptamana Mare, ca sa ajunga iarasi oamenii sa se indoiasca sau sa fie derutati, tulburati, confuzi, smintiti sau chiar ca sa plece din Biserica, sa nu mai mearga in bisericile BOR, de vreme ce aici este apostazie si erezie. Urmariti si reactiile oamenilor simpli de pe blogul Apologeticum, dar si de aici. E zdruncinata insasi nadejdea in mantuire si este evident ca se sugereaza ca solutia este in afara BOR sau chiar de tot in afara Bisericii. Si ne intrebam daca asta a fost scopul. Cu certitudine parintele Justin nu aproba asa ceva.

Dumnezeu sa ne miluiasca si sa ne izbaveasca de toata inselarea!

Iertati-ne, va rugam, si pe noi, pentru tulburare! Sa ne rugam pentru Danion si sa incercam sa reintram mai bine in duhul Saptamanii Patimilor, spre a ne pregati pentru Inviere!

Haideti sa reluam discutiile dupa Inviere ca sa nu dam si mai mare prilej ispitei tocmai acum!”

***

In urma primirii celorlalte fragmente inregistrate sau filmate (vezi mai sus), vom incerca in zilele care urmeaza, cu ajutorul lui Dumnezeu, sa aducem si transcrierea si comentarea si a altor pasaje, dintre cele mai grave si mai scandaloase. Din toate acestea reiese mai mult decat clar ca Danion nu a facut, cum ar fi fost de inteles, o prezentare onesta si echilibrata a problemei schimbarii calendarului, nici nu a prezentat problema si din unghiul avertismentelor abundente ale marilor parinti – pe care, altminteri, ii pomeneste acolo unde ii serveste – impotriva extremelor “de dreapta”, a schismei, a zelotismului, a fanatismului si a supercorectitudinii (ca si cum asa ceva nici nu ar exista).

A avut un discurs, practic, 100% de factura stilista (urmariti comentariile si blogurile stilistilor pentru a observa identitatea ideilor si limbajului pe acest subiect), mai toate argumentele sale avand ca sursa carti sau informatii de pe bloguri stiliste (sub pretextul ca, in afara de acestia, “toata lumea minte”!), cu toata interpretarea unilaterala si partizana aferenta, in logica rationalista si juridica a “literei”, iar nu a Duhului, si omitand in mod ciudat o multime de argumente extrem de clare ale unor Parinti aflate in chiar carti editate de el insusi (Cuviosii Seraphim Rose, Filotei Zervakos, Dimitrie Gagastathis – vezi linkurile de mai jos)!

Trebuie remarcat ca Danion s-a avantat de unul singur – dar cautand sa traga dupa el mase de oameni in numele “Adevarului” pe care-l detine – intr-un teritoriu extrem de periculos,deschizand un stavilar pe care duhovnicii mari (inclusiv propriul duhovnic), cu mult mai multa experienta, cu traire inalta si cu dreapta socoteala au cautat intotdeauna, cu intelepciune de Sus, sa-l tina inchis (discutiile dezbinatoare legate de calendar); sau manifestand clare atitudini si simpatii “zelotiste” pe care toti marii traitori ortodocsi ai vremurilor noastre le-au dezavuat foarte clar.

Culpabilizeaza oamenii fara discernamant, le creeaza dubii si panica in legatura cu nadejdea mantuirii prin simpla apartenenta la calendarul cel nou sau prin simpla partasie la Eparhia Oradiei ori a Banatului si isi asuma, cu de la sine putere, indrazneala incredibila de a oferi unor mase de oameni credinciosi “repere” de… iesire din biserica, de nefrecventare a acesteia. Toate acestea (apropo de criteriile de a evita inselarea despre care vorbeste in conferinte, cu aroganta, dand lectii post mortem… parintelui Cleopa!!) fara vreo sfatuire cu vreun duhovnic din BOR, fara acordul in acest sens (legat de stilism, nu in general) macar al UNUI mare parinte – afirmand clar ca “NU CONTEAZA” parerile acestora si aratandu-se chiar iritat de intrebarea despre “ce parere are parintele Justin despre aceste idei”, pe care o si persifleaza pe loc. Ceea ce nu il impiedica, pe de alta parte, sa citeze in apararea sa, triumfalist si penibil, toate elogiile bizare pe care pretinde ca i le-ar fi adresat parintele si de care se foloseste cu cinism.

Nu a facut nici un secret din faptul ca este framantat de faptul ca Biserica din care inca mai face parte este, in intelegerea sa, sub anatema din cauza calendarului si cazuta in apostazie din cauza documenului de la Ravenna (de parca ar fi vorba de un tomos sinodal), prin urmare, trebuind a fi consecvent ideii sale ca “adevarul nu este de doua feluri”, arata ca isi pune problema iesirii din BOR si indreptarii catre o grupare pe stil vechi (nu o Biserica aflata in comuniune cu BOR), problema pe care o pune si altora, in mod deosebit celor care se afla in eparhiile pastorite de Nicolae Corneanu si Sofronie Drincec.

De altfel se pare ca Parintele Hristostom Manolescu, impreuna cu care face conferintele, a refuzat sa spuna din ce biserica face acum parte si pe ce episcop pomeneste, multumindu-se sa afirme ca “este ortodox” si ca este problema sa personala.Acest fapt, daca este adevarat, este extrem de necinstit si se aseamana iezuitilor care se foloseau de orice mijloace, inclusiv imorale, sau sectantilor care se declara “crestini”, refuzand sa-si recunoasca identitatea confesionala. Asta inseamna inselatorie grava, pentru ca toata lumea se raporteaza la el ca la un ieromonah din BOR (ba chiar din Petru-Voda), nestiind, practic, cu cine discuta si cui da girul. Aici trebuie sa recunoastem ca este si vina superficialitatii organizatorilor.

Din acest motiv, pentru ca Danion a ridicat in Biserica noastra  o problema extrem de grava, care poate duce la o tulburare imensa in poporul ortodox roman si care, asa cum avem semnale, poate da nastere – mai ales asociata si cu alte evenimente care ar fi asteptate – unor noi miscari schismatice de factura zelotista, am considerat important sa semnalam si sa reactionam public fata de aceasta deriva si fata de aceasta primejdie.

Nu in ultimul rand, conform informatiilor noastre, falanga radical ecumenista a ierarhiei BOR abia asteapta un motiv ca sa il compromita pe parintele Justin Parvu pe motiv de ”stilism”. Acest lucru arata iresponsabilitatea celor care implica numele parintelui Justin, impotriva convingerilor si atitudinilor sale, in propriile lor interese para-ecleziastice, riscand sa discrediteze, de fapt, autentica miscare de rezistenta traditionalista a Bisericii Ortodoxe Romane.

Pana la urmatoarele postari si comentarii, va invitam sa (re)cititi urmatoarele articole:


Categorii

Cazul Danion Vasile (2010), Inregistrari, Pagini laice, Pagini Ortodoxe, Parintele Cleopa Ilie, Polemici, conflicte, zelotism, extremism, provocari, Stilism, Video

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

149 Commentarii la “Revista blogurilor in cazul smintelii provocate de Danion Vasile prin conferintele sale pe problema calendarului. MAI MULTE INREGISTRARI AUDIO SI VIDEO SI PRIMELE NOASTRE COMENTARII

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 4 / 4 >>

  1. @ un crestin ortodox – pictura in ortodoxie (si in special pictarea unei biserici) trebuie sa respecte niste canoane , INDIFERENT cum s-ar numi cel ce ar realiza-o ! Asa debuteaza renuntarea la Sf.Traditie : de la persoane exceptionale cu interpretari proprii …

  2. Oameni buni,
    La cata mandrie are Danion, nu cred ca se va cai.

  3. Joi, 15 aprilie, la Oradea se va organiza o conferinta despre acest subiect.
    Parintele Eftimie si Mugur Vasiliu de la Axa va sustine conferinta. Informatii mai multe pe blogul ASTRADROM. Mi-a spus cineva de la ASTRADROM. Conferinta va fi filmata. Daca doriti puteti trimite intrebari pe adresa astradrom@yahoo.com. Au spus ca va trimite inregistrarea si la Razboi intru Cuvant.

  4. @ Monica:

    Din punctul nostru de vedere, alaturarea parintelui Eftimie de “Axa” poate fi o capcana ce i s-a intins. Mugur Vasiliu ar trebui sa-si tina propria sa conferinta unde sa faca toate delimitarile de care simte nevoia, fiindca am aflat ca asta intentioneaza, dar noi ne pastram scepticismul. E de vazut daca parintele Eftimie va mai putea macar vorbi cat trebuie, de celalalt…

  5. Lumea discuta aici probleme serioase despre calendar, despre stabilirea datei sarbatoririi Pastelui, lucruri care este bine sa se lamureasca, si care cu ocazia declansarii acestui scandal se discuta din nou, si bine ar fi sa se gaseasca o rezolvare in viitor.

    Eu insa asi vrea sa subliniez unele aspecte legate de dl Danion Vasile, aspecte care ar fi putut sta la baza atitudinii sale din ultima vreme.
    Sa nu uitam ca acest om a trecut din nefericire in prima lui tinerete, prin niste experiente dure yoghine, ajungand dupa propriile-i spuse la supunerea fata de maleficul „maestru” yoghin Bivolaru si culminand cu experimentarea din plin a tantrei yoga. Cine nu stie ce-i asta, sa dea o cautare pe google. Aceste nefericite experiente lasa urme adanci in sufletul, inima si trupul oricarei persoane care a practicat asa ceva. Exista numeroase exemple de tineri mai ales, care au practicat yoga si tantra yoga, perioade poate chiar mai scurte decat dl D.V., si care au innebunit ajungand prin spitale si doar o parte dintre ei putandu-se recupera. Nu-l invinuiesc pe dl D.V. pentru aceasta parte a vietii lui. Oricine putea cadea in acei ani in mrejele practicilor oculte yoghine.

    Prin mila lui Dumnezeu insa, dl D.V. a realizat dupa cativa ani ca se afla intr-o grava ratacire, si s-a intors la credinta. Bucuria pe care a experimentat-o descoperind o ortodoxie in care fusese botezat, dar pe care nu o cunoscuse pana atunci a fost atat de mare, incat s-a dedicat trup si suflet apropierii de Dumnezeu prin traire crestina adevarata, si mai apoi prin faptul ca a absolvit si Faculatea de Teologie. Se vede ca dl D.V. a studiat mult, a citit, s-a documentat si a dat dovada de o ravna iesita din comun.

    Surprinzator insa s-a grabit foarte tare, incepandu-si propovaduirea publica in anul 1997, la frageda varsta de 23 de ani, prin articole publicate, sustinerea de conferinte, emisiuni radiofonice, predici si cateheze. Iesise recent din experienta tantrista. Anii trecuti ca si convertit la ortodoxie nu depaseau anii de dura practica yoghina. Cat de bine se curatase dl D.V. sufleteste si cat de induhovnicit era pentru a se simti indreptatit sa invete pe altii ceea ce este ortodoxia, atat din punct de vedere teoretic cat si din punct de vedere practic, avand un trecut asa de incarcat de experiente extrem orientale? Trebuie sa dai dovada de o incredere foarte mare in propria persoana ca sa faci asa ceva, sa nu ai nici o jena legata de trecutul apropiat, si, in acelasi timp, sa manuiesti foarte iscusit cuvintele pentru a face o „captatio benevolentiae” a oamenilor, fara ca acestia sa se gandeasca daca cel care este invatator este si indrepatit sa invete pe altii. La aceasta cred ca se mai adauga si ceva narcisism din partea dl D.V, care probabil s-a simti intotdeauna foarte bine facand „bai de multime” si fiind in centrul atentiei.

    De ce spun asta? Pentru ca este foarte riscant sa iesi in lumina reflectoarelor, sa te expui, sa-i inveti cu indrazneala pe altii, cand tu insuti nu esti suficient de curatat de zgura yoghina, chiar si cu niste cunostine reale acumulate in domeniu. „Mutatis mutandis” Maria Egipteanca a stat 47 de ani in desert in post si rugaciune si nu a tinut nici o predica sau cateheza publica prin piete nimanui dupa intoarcerea ei la credinta. O singura data, la sfarsitul vietii, s-a aratat Staretului Zosima in desert, si a fost suficient ca pilda ei sa fie consemnata pentru vesnicie, si sa i se dedice si una dintre duminicile Postului Mare, spre luare aminte si intarire a nostra ca prin intoarcere totala si definitiva spre Dumnezeu, si prin multa vointa, orice pacat se poate ierta si se poate ajunge la sfintenie.

    Eu sunt convinsa ca dl D.V. a inceput aceasta „cruciada” avand cele mai bune intentii. Dar a fi bine intentionat nu e suficient. Suntem cu totii intr-un permanent razboi nevazut, si atunci cand cineva porneste o ofensiva de proportiile celei desfasurate de dl D.V. trebuie sa-si construiasca in timp, cu multa grija si atentie, o strategie, o platosa duhovniceasca, sa faca o cat mai buna curatire sufleteasca de zgura pacatelor acestei lumi, pentru ca altfel oricine se poate transforma intr-o tinta foarte usoara pentru cel rau, care abia asteapta sa-si bata joc de noi in fel si chip.
    Dl D.V. si-a inceput lupta mult prea repede, nefiind suficient pregatit, si greselile initiale s-au acumulat in timp precum bulgarasul de zapada care coborand pe munte la vale se transforma intr-un bulgare urias foarte greu de urnit. Mandria de a fi copilul teribil al ortodoxiei romanesti, cu dinti inca de lapte cum insusi marturisea, mandria de a se considera cel mai curajos marturisitor, care iese cu pieptul gol in fata, fara teama de a rosti adevarurile grave si incomode, l-a dus usor usurel pe dl D.V. la ideea ca este un erou al ortodoxie romanesti, un om care este gata de a se sacrifica pentru credinta. Este de mirare ca acum se victimizeaza? NU! Era urmarea fireasca.

    Eu una sunt trista si dezamagita. M-am saturat de vorbele frumoase, de discursurile magnetizante, de declaratiile curajoase. Nu mai vreau sa fiu captivata de discursuri de poleiala stralucitoare gen Dan Puric mimul ratacit, sau de discursurile tumultoase, mobilizatoare si emotionale ale dl Dan Ion Vasile, oricate adevaruri s-ar rosti.

    Vreau sa aud vocea marilor duhovnici ai neamului, vreau sa invat de a ei smerenia, vreau sa ma impartasesc din invatatura lor, din dreapta lor socotinta, din linistea si pacea lor, vreau sa invat cum sa lupt in razboiul nevazut pentru ca sa pot intr-un final invinge. Si mai vreau sa aflu tot de la ei cand va fi vremea sa se ia anumite atitudini in problemele delicate care or sa apara intr-o zi.

  6. Azucena, ai atins bine subiectul. Noi toti insa am fost atrasi de D.P. cat si de D.V. pentru marturisirea lor de credinta ortodoxa dar si pentru ca s-au impus ca buni oratori. Ambii au plecat la drum inflacarati dar au cazut treptat. Intre timp au cazut si multi altii…care au bloguri ortodoxe. Cum de altfel au cazut reviste ortodoxe, radiouri ortodoxe. Astazi ne mai putem tine aproape doar de cei care merg pe linia Sfintilor Parinti, pe linia duhovnicilor nostri.

    Si totusi, si cu unii din acestia trebuie sa fim atenti, vezi V.R sau apologeticum, lacasuri ortodoxe si chiar forumuri ortodoxe etc. Sa dea Domnul sa ne fie invatatura de minte, si sa stam cu mare atentie cand citim o stire undeva.

    Razbointrucuvant, nu vreau sa va inalt sau sa va aduc laude, dar multumesc Domnului ca in toata lupta asta inca va tineti drepti. Am vazut atacurile dese la adresa voastra pe diferite bloguri, dar am vazut si taria cu care ati spus adevarul.

    Dumnezeu sa va ajute

  7. E un gest frumos ca ASTRADROM ii da dreptul lui Mugur Vasiliu sa isi expuna public punctul de vedere. Sunt sigur ca nu va fi o conferinta ci o dezbatere deoarece parintele Eftimie are o pozitie in contradictoriu fata de calendar in comparatie cu Mugur. Acest Mugur a dezamagit pe toata lumea (national-crestina cu care a intrat in contact si are o reputatie proasta. Apoi, in chestiunea calendarului, desi nu cred ca e smintit, am banuieli in legatura cu el. Mugur a fost prezent la o intrunire a intelectualilor moldoveni la Borca (Neamt) anul trecut, unde Danion, maica Ecaterina Fermo si citiva calugari printre care si Filoteu Balan si pr Ioan Sismanian au sustinut aberatiile pe care le face publice Danion acum. Am fost de fata si nu i-am contrat din respect fata de parintele Iustin stiind ca sunt vietuitori ai manastirii Petru Voda. Nu stiam atunci ca pr Iustin are o alta opinie fata de acestia. De aceea spun ca Intre parintele Eftimie si Mugur va fi o dezbatere in contradictoriu.

  8. @Ina – Repetam, cui i se pare ca sta sa ia seama la sine insusi…
    Multumim de aprecieri, insa nu sunt adevarate, pur si simplu, in sensul in care nu avem tarie si nici nu stam drept. Cu noi e valabil cuvantul Dumnezeu cu mila… Nici nu ne putem compara cu lucrarea de marturisire pe care au facut-o un Puric sau Danion, de pilda. Avem insa datoria de a cerceta si deosebi duhurile… pe cat putem si noi si mai ales pe cat ne ajuta Dumnezeu.
    PS: in legatura cu lacasuri ortodoxe, atentie maxima! Acolo este de la “bun” inceput o lucratura vicleana care s-a dat pe fata mai ales cand a fost scandalul Corneanu, cand au fost denigrati toti cei care au luat atitudine ortodoxa. Si in multe alte “ocazii”, inclusiv apelul parintelui Justin si cam tot ce era esential! De partea cealalta, alt gen de probleme, de extreme…

  9. @admin si @ina,

    cred ca pericolul poate veni din multe directii, neasteptate uneori, si mai ales din partea unor oameni care nu sunt induhovniciti, si care amesteca in mod daramator adevaruri de necontestat cu lucruri cel putin interpretabile. Aceste situatii pot da dureri de cap in descalcirea lor si celor mai pregatiti din punct de vedere al cunostintelor dogmatice (si nu numai), dar inchipuiti-va ce confuzie si neliniste se pot produce in mintea si sufletul crestinului de rand …

  10. @ Ionut Gavra:

    Aflasem de ce a fost la Borca anul trecut, dar e de retinut ca pr. Ioan Sismanian nu mai este catusi de putin pe aceste pozitii si cu acest grup. Dimpotriva, in manastire am auzit ca s-a cautat marginalizarea si discreditarea sa, pe motive bizare, probabil pentru a nu constitui un “pericol” in momentul in care acolo vor incepe “luptele pentru succesiune” cand nu va mai fi parintele Justin (Doamne, ajuta sa fie cat mai tarziu posibil, in ciuda tuturor vrajmasilor sai!)

    Culmea e ca MV vrea sa… se delimiteze de Danion si de pozitiile sale. Dar si fara asta, persoana in cauza nu era una cu care, dupa parerea noastra, p. Eftimie ar fi trebuit sa se asocieze ca nume si imagine. Pur si simplu nu ne inspira incredere.

  11. Pingback: Nu te mantuieste calendarul ci pocainta — Pustnicul Digital
  12. E interesant ca daca vrei sa intrii la parintele Iustin nu poti deloc. E pazit mai ceva ca la securitate. Oare “ucenicii” sai il informeaza cu ce se discuta acum? sau pur si simplu este departe de a cunoaste realitatea.
    Am vrut sa il caut sa il intreb cateceva despre cazul Danion Vasile dar parintele de la intrare, cred ca Mercurie il chema, nu vroia sa ma lase deloc. Spunea ca paruntele Iustin e obosit si se simte rau. E interesant ca pe internet se scrie ca e bine si se va intoarce acasa. Pe cine sa cred, pe cei ce emit comunicate sau pe cei de la usa salonului unde e internat parintele Iustin?

  13. @ Nicoleta Barbu:

    Pai cam asta am zis si noi mai deunazi pe undeva pe aici, daca ati urmarit.
    Nicidecum pe cei de la usa salonului.
    Da, exista tot interesul din partea unora ca parintele sa nu fie in contact cu nicio persoana “de risc” in ceea ce priveste informarea sa in legatura cu realitatea. Parintele Eftimie de la Huta e primul pe “lista” non grata. Si situatia nu credem ca se va schimba nici la manastire 🙁

  14. http://patermihail.wordpress.com/2010/04/01/noua-conflagra%C8%9Bie-%E2%80%9Dstilista%E2%80%9D-asta-ne-trebuie-acum/#comment-342

    Pentru A.M. care a postat un comentariu și pe saccsiv.
    Întrebările tale par logice. Răspunsurile opționale, ipotezele tale, însă, par la fel de logice după logica ta, nu după logica lui Dumnezeu.
    Nu te voi judeca pentru ce ai făcut (ieșind din B.O.R.), generalizând niște greșeli ale unor oameni și aruncând calomnia (imitându-l pe calomniatorul cel dintâi, că doar numai diversiuni face, doar-doar va mai îndepărta pe oameni de Hristos și de Biserica lui Dreptmăritoare) că B.O.R. sau/și alte Biserici Ortodoxe naționale a/au căzut în apostazie.
    Cine ești tu să-i pui limite lucrării sfințitoare a lui Dumnezeu, și cum îndrăznești să arunci anateme asupra oamenilor sfinți și smeriți (pe care nu trebuie să-i cunoști tu) care slujesc Dumnezeului Celui Viu și Adevărat? Ți se potrivesc și ție, și altor răzvrătiți nerăbdători întrebările puse de Dumnezeu lui Iov: ”Cine este cel ce pune pronia sub obroc, prin cuvinte fără înţelepciune?” (Iov 38, 2) și ”Poţi tu cu adevărat să găseşti cusur judecăţii Mele? Şi Mă vei osândi pe Mine, ca să-ţi faci dreptate?” (Iov 40, 8). De ce trebuie Dumnezeu să-ți confirme logica ta limitată?
    Crezi că purtarea de grijă a lui Dumnezeu față de Biserica Sa – Trupul lui Hristos de pretutindeni se încadrează în limitele gândirii și logicii tale, sau ale altor ”matematicieni” în ale spiritualității? Ne spune însuși Dumnezeu: ”Căci gândurile Mele nu sunt ca gândurile voastre şi căile Mele ca ale voastre, zice Domnul. Şi cât de departe sunt cerurile de la pământ, aşa de departe sunt căile Mele de căile voastre şi cugetele Mele de cugetele voastre.” (Isaia 55, 8-9) Pentru că iubirea Lui de oameni e nelimitată de vreo logică omenească…
    1. După logica ta, Dumnezeu-Cuvântul nu trebuia să se mai întrupeze din neamul evreiesc (poporul ales din Vechiul Testament era un chip al Bisericii – noul popor al lui Dumnezeu), la cât de apostat era, nu? Sau la cât de apostați erau preoții iudei, cărturarii și învățătorii poporului? Sau erau apostați unii dintre ei, poate majoritatea lor și a poporului?… Dar dreptul Simeon, Nicodim, Iosif din Arimateea erau drepți și sfinți și-L așteptau pe Hristos, și-i slujeau lui Dumnezeu prin jertfe și rugăciuni primite de El, cu toate că ceilalți din jurul lor, cu care erau în comuniune, erau apostați, nu? Ce i-a făcut să nu iasă din ”legătura cu apostații” din vremea și din neamul lor, văzând aroganța și necredința acelora și primind și ei ocări generalizate de la unii ca tine din vremea lor?
    2. În vremea Sfântului Ilie, când majoritatea preoților și a poporului cazuseră în apostazie și se închinau lui Baal, Dumnezeu l-a ”temperat” pe ”puritanul” Ilie care se credea unic slujitor al Lui spunându-i: ”Eu însă mi-am oprit dintre Israeliţi şapte mii de bărbaţi; genunchii tuturor acestora nu s-au plecat înaintea lui Baal şi buzele tuturor acestora nu l-au sărutat!” (3 Regi 19, 18). Deci nici față de Ilie nu Și-a descoperit Dumnezeu aleșii, dar față de tine care judeci într-o logică binară pronia Lui…
    3. În vremea lui, Sfântul Maxim Mărturisitorul și ucenicii lui nu erau numai ei singurii ortodocși cărora Dumnezeu le primea rugăciunile și jertfele. Trebuie să judecăm limpede. După încetarea persecuției monotelite (erezie mare, nu glumă, nu calendar) și moartea Sfântului Maxim, s-au convertit instantaneu toți ereticii, clerici și credincioși? Nu, unii rămăseseră ortodocși și în vremea acestei mari frământări, au răbdat prigoana și au asigurat continuitatea Bisericii, nu au ieșit din Biserică. Sigur mai erau, neștiuți oficial, mii de credincioși ortodocși care slujeau lui Dumnezeu. Unii erau și oficial cunoscuți, ca episcopul Romei Martin, alții prin nordul Africii. Și mai mult ca sigur că Dumnezeu S-a bucurat și de cei care, păstori fiind, mai înainte erau eretici și mai apoi s-au pocăit și au revenit la ortodoxie.
    4. După cum în pilda cu grâul și neghina, Mântuitorul ne spune că vor crește împreună până la vremea secerișului rânduit de Dumnezeu atât pentru fiecare fir în parte cât și pentru întregul lan, așa și în Biserică, va trimite Hristos secerătorii Săi la vremea cuvenită. Dar nu trebuie să nesocotim nici iubirea Lui și pronia Lui nelimitate care așteaptă întoarcerea păcătoșilor din păcate (necredință, rea credință, patimi) și răbdarea Lui arătată tuturor, mai ales celor care-I sunt fii prin har, dar își risipesc averea și cinstea. Noi, în calitate fii și de mădulare ale Bisericii, nu trebuie să o părăsim când, de fapt, ea are mai mare nevoi de noi, când suferă bolind cu multe mădulare, ci trebuie să ne rugăm și să răbdăm cu stăruință, rugându-ne Domnului să-i vindece pe cei bolnavi. Să nu ne îmbolnăvim noi de mândrie și de dispreț, scârbindu-ne de cei cărora Dumnezeu Însuși le vrea și le caută pocăința, poate și prin răbdarea, cuvântul și rugăciunea noastră. Să ne rugăm Domnului Hristos, cum făcea smeritul Părinte Dosoftei de la mănăstirea Viforâta la ectenia mare, ”pentru ca Domnul Dumnezeu să dea preoți buni Bisericii Sale ca să păstorească poporul cu înțelepciune pe calea mântuirii”. Și să cerem cu nădejdea că și primim și cu mulțumirea pentru toată grija Lui de zi cu zi față de noi și față de Biserică.
    5. Criteriul ortodoxiei este, după Sfinții Părinți, iubirea (nu blestemarea, nici calomnierea) de vrăjmași. Dacă ne lipsește această inimă luminată de Duhul iubirii de oameni a lui Dumnezeu, înseamnă că nu slujim lui Dumnezeu nici în Duh, nici în Adevăr, ci ne înregimentăm nevăzut și neoficial în rândurile ucigașilor de oameni și de Dumnezeu, cu toate ierarhiile, ritualurile și ”rugăciunile” părut ortodoxe în care ne ”integrăm” la arătare și ”oficial”…
    6. Domnul Hristos este prezent în Biserica Sa de pretutindeni, și în B.O.R. lucrând cu putere la vindecarea noastră, la împăcarea noastră cu El și între noi. Eu, ca umil și nevrednic preot, văd oameni care se ridică din comă, din boli, care înviază din patimi, care se înnobilează și se îmbunătățesc prin Sfintele Taine, prin credință și prin fapte frumoase. El ne poartă de grijă și nouă, ne rabdă, ne ceartă dar ne și iartă, văd (poate nu atât de întinsă) pronia Lui neîncăpătoare în logica noastră, dar activând duhurile oamenilor spre sfințirea vieții lor. Văd lucrarea Duhului Sfânt care luminează inimile și viețile oamenlor care vor să sporească în har și în credință. Aud și mărturiile lor legate de ajutorul Sfinților și al Părinților Sofian, Cleopa (de exemplu) în viața lor. Sunt experiențe care sfidează și depășesc logica omenească.
    7. Mântuitorul Hristos nu-Și trădează Mireasa Sa – Biserica, nu o părăsește niciodată, El o ocrotește și o hrănește, chiar dacă unii păstori nu-și împlinesc misiunea cum se cuvine. Ei vor fi întrebați și judecați de asta și de apostazia lor. Noi să-L trăim cu pace pe Hristos, în rândul și în rânduiala fiecăruia, cu inimă bună și iubitoare ca să ne dea Domnul după inima noastră, vorba Psalmistului, așteptând vremea luminării Duhului Sfânt ca să putem vedea și înțelege minunile din legea și din pronia Lui…

  15. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Inainte de a incheia subiectul, e nevoie inca de unele observatii si lamuriri pe marginea apologiei stiliste facute de fratele Danion
  16. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Ce este “ROCORUL” dizident al lui Agafanghel? Cine sunt “catacombnicii” recomandati de Danion Vasile?
  17. Pingback: Razboi întru Cuvânt » MARTURIA PARINTELUI EFTIMIE MITRA DE LA SCHITUL HUTA (Bihor) despre sminteala creata la Oradea de teologul Danion Vasile si despre reactia Parintelui Iustin Parvu la “cazul Danion”
  18. Pingback: Război întru Cuvânt » Parintele marturisitor Adrian Fageteanu intareste cugetele indoielnice: “AM AVUT SI VOM AVEA, CU MILA LUI DUMNEZEU, MEREU EPISCOPI VREDNICI”!
  19. Pingback: Razboi întru Cuvânt » PRIMA “TAIETURA” STILISTA IN TRUPUL BISERICII DE DUPA INFIINTAREA B.O.S.V. Adevaratele motive ale plecarii in Grecia a parintelui Nichita de la Brancoveni. “Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminteR
  20. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Manastirea Putna da “o replica necesara” fata de propaganda stilista mascata din Biserica noastra si fata de raspandirea unor falsuri despre staretul Iachint
  21. ura va transforma in diavoli draga admin

  22. @ Silvstra:

    Multumim, draga sora, pentru dragoste. Atata doar, sa ne arati si noua unde este ura aceea. Nu credem ca o vei gasi aici. Mergi, daca vrei sa o afli debordand, in… aproape haznalele virtuale din subsolurile postarilor de la alte bloguri, ale unor prieteni buni ai celui pe care, probabil, il idolatrizezi (nu il iubesti, fiindca iubirea cauta indreptarea si mantuirea celui iubit si se indurereaza pentru greselile lui). Acolo, daca esti mai sensibila, sa vedem cum rezisti. Iarta-ne!

  23. înfricoşătoare listă de comentarii Spuneau bătrânii că floarea ruşinii e tot mai rară Cred că şi cea a dragostei e la fel Altfel n-ar fi fost atâtea schisme Spune la Scriptură că după prima şi a doua discuţie cu un sectar să-L spui Bisericii CARE ESTE BISERICA CEA UNA? BISERICA OFICIALĂ reprezentată la ni în ţară prin BOR Să ne ţinem de ea altfel vom ajunge ca protestanţii – fiecare cu părerea lui şi cu rugăciunile lui Consider că următorul articol nu greşeşte cu nimic şi este bine venit aici
    http://www.crestinortodox.ro/liturgica/calendarul/calendarul-bisericesc-stilismul-70736.html
    Dacă-i bine, bine, dacă-i rău, îndreptaţi voi cei duhovniceşti, cu duhul blândeţii

  24. Am un mesaj pentru ” pustnicul digital”: Sunteti cumva prof. Laurentiu Dumitru? Si daca da, nu ati participat la prezentarea cartii d-lui Danion Vasile, “Palatul Povestilor” , sustinuta la “Biblioteca Judeteana Arges Dinicu Golescu” ?
    Interesant cum atitudinea dumneavoastra de pe acest site se afla in contradictie cu propaganda stilista a d-lui Danion. La prezentarea cartii sus-numite nu am vazut sa aveti aceeasi atitudine ci dimpotriva..cuvinte frumoase cat cuprinde. Pentru ca m-ati bagat in ceata cu prezenta D-voastra la acea prezentare si nu numai pe mine ci pe multi elevi si adulti, va rog, in masura in care puteti, a-mi spune scopul acelei prezente.

    PS: sunt elev al d-lui prof. Cornel Dragos, profesor care il respect foarte mult si care, alaturi de d-voastra, a fost prezent la intalnire.

  25. @Avram Iliuta:

    Pustnicul Digital e un frate care intretinea acest blog: http://blog.pustniculdigital.info/

    Nu are nicio legatura cu Laurentiu Dumitru, care are propriul sau blog aici: http://laurentiudumitru.ro/blog/
    Ii puteti scrie, asadar, lui LD, direct pe blogul sau.

  26. Gata! M-ati lamurit. Confuzia era la mine. Imi cer iertare ca am confundat un site cu altul.
    Cat despre calendar nu-mi vin in minte decat cuvintele parintelui Arsenie Papacioc” mai inainte de toate se face zgomot prea devreme” si ,corelat cu titlul articolului ” nu te mantuieste calendarul ci pocainta” ,cred ca lucrurile pentru crestinul care mai are ochi senini nu se vor schimba oricate discursuri ar tine acest domn Danion Vasile.
    Daca gandim logic nu exista doua adevaruri conform teoremei. Apoi, cu iertare sa-mi fie, domnul Danion nu mergea ca parintele Cleopa Ilie cu bucata de paine prin padure, motiv pentru care nu vad rostul acuzelor acestora: http://www.youtube.com/watch?v=hkYPR8UyqcQ&feature=related .
    Una peste alta.. eu va marturisesc ca Dumnezeu are grija de mine asa gresit cum oi fi eu cu stilul nou. Doar n-o fi criteriu la Judecata stilul caruia am apartinut. Gandesc ca trebuie sa avem in vedere apocalipsa noastra, individuala nu pe cea a lumii( conform sfaturilor Parintelui Calistrat) si toata aceasta discutie ivita vrand , nevrand nu aduce decat o indepartare/tulburare in rugaciune si in atingerea scopului fiecarui crestin care este unul pentru toti.
    Doamne ajuta.

  27. Pingback: PARINTELE CLEOPA - cateva invataminte esentiale dintr-o viata plina de minuni
  28. Pingback: CU CE A DERANJAT STARETUL EFREM PE STAPANII LUMII? (I) “Puterile intunericului, sionistii, vor sa loveasca in Ortodoxie! Kissinger, om intunecos” (VIDEO)
  29. Pingback: IPS PETRU, MITROPOLITUL BASARABIEI despre DEZBINAREA PE MOTIV DE CALENDAR VECHI SAU NOU - Razboi întru Cuvânt
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare