FEMINISMUL SI PERVERTIREA FEMINITATII. Cu Parintii Epifanie Teodoropulos si Nicolae Tanase, intr-un stil putin mai nonconformist…
Fericitul Parinte Epifanie despre FEMINISM
Adesea accentua ca feminismul este o perversiune a sexului feminin si spunea pe un ton glumet:
– Eu stiu de ce au nevoie feministele, dar n-o pot recomanda, deoarece daca s-ar intampla vreo moarte, va trebui sa-mi pun epitrahilul in cui!
Si cand l-am intrebat ce are in minte, spuse:
– Nimic altceva nu trebuie fara numai sa mearga cineva la ora de intrunire a lor si sa dea drumul la cativa soareci, si atunci vei vedea pana unde merg declaratiile lor despre curaj, egalitate, etc…
*
Fericitul Parinte Epifanie despre MUNCA FEMEILOR
Staretul inclina in mod vadit inspre punctul de vedere ca femeile casatorite sa nu lucreze in afara casei lor. Spunea adesea ca se bucura sa viziteze casele fiilor lui duhovnicesti ale caror femei nu aveau serviciu. Erau evidente ordinea, tihna, atmosfera calduroasa. Accentua adesea ca femeile casatorite ce lucreaza au doi stapani: casa si familia lor, pe de o parte, si seful sau clientii, pe de alta.
Cu toate acestea nu impunea in mod constrangator punctul sau de vedere. Stia sa distinga situatiile si sa iconomiseasca acele cazuri speciale. Astfel, puteai vedea multe din fiicele lui duhovnicesti ca lucreaza. Era cunoscator al nevoilor economice ale familiilor si, deseori, al insuficientelor venituri ale barbatilor-soti. Si in timp ce, pe langa altele, recomanda cumpatarea ca metoda cea mai potrivita de rezolvare a problemelor economice (asta o aplica Staretul), cu toate acestea nu propunea saracia de bunavoie ca necesara pentru familii.
Pe de alta parte, era informat ca fetele tinere, astazi, studiaza sau isi incep cariera lor inainte de a se casatori. N-a impus ca o conditie ca, daca se vor casatori, sa inceteze serviciul. Destule au facut insa asta inainte sa aiba copii. Staretul lauda fapta aceasta, dar n-o impunea. Ci, lasa fiecare personalitate sa se echilibreze precum ii dictau chemarile personale, conditiile, nevoile si situatiile. Ceea ce-l interesa era sfintirea persoanelor.
(Din: “Crampeie de viata. Din viata si invataturile parintelui Epifanie Teodoropulos”, Ed. Evanghelismos)
***
Parintele Nicolae Tanase
Legaturi:
- Crestinii ortodocsi sarbatoresc 8 Martie?
- ZIUA FEMEII… ORTODOXE SI A FIULUI IUBIRII. Cuvinte pline de miez si de miere ale Parintelui Constantin Sarbu pentru Duminica mironositelor si praznicul Sfantului Apostol si Evanghelist Ioan
- Duminica Mironositelor – ce mir aducem Domnului?
- “Când ruşinea femeilor va dispărea, atunci ziua Judecăţii va fi aproape“ – Fer. Filotei Zervakos (8 mai)
- Parintele Gheorghe Holbea despre MAICA DOMNULUI SI FEMEIA MODERNA
- Parintele Cleopa despre femeia crestina – imbracamintea, infatisarea, purtarea si rosturile ei firesti: “TACE LUMINAND SI SE JERTFESTE TACAND”
- Despre feminism (emancipare si perversiune)
- Soluţia problemei feminine stă într-un creştinism integral trăit, simţit şi înţeles, redeschis vieţii, sensibilităţii şi raţiunii – V. Soloviov
- Maica Siluana – Despre Femeile Mironosite
- Cuviosul Paisie despre rolul mamei in educatia copiilor
*
- Caldura – motiv legitim de imbracare mai “lejera”?
- Crampeie din … invataturile parintelui grec Epifanie
- Parintele cu inima fara iesiri
- Cine are urechi de auzit…
- Fericitul Parinte Epifanie Teodoropoulos despre PSIHANALIZA, BOLI PSIHICE, DEMONIZARE, MEDICAMENTE SI MEDICI
- Sfaturi si raspunsuri importante de la FERICITUL PARINTE EPIFANIE DESPRE POST
- Parintele Epifanie Theodoropulos (+10 nov. – 21 de ani de la mutarea la Viata): SISTEMELE SOCIALE SI CRESTINISMUL. CE FEL DE “REVOLUTIONAR” A FOST HRISTOS?
*
Fața Ascunsă a Feminismului Catolic
Donna Steichen (o jurnalistă catolică) a scris cartea, “Ungodly Rage: The Hidden Face of Catholic Feminism”(Furia Păcatului: Fața Ascunsă a Feminismului Catolic). Ea a petrecut doisprezece ani pentru a obține informații de primă mână legat de acest aspect. Cartea ei se bazează pe lucruri pe care le-a văzut personal și auzit, plus scrierile feministelor catolice.
Liderele feministe catolice învață că, fiecare formă de exprimare sexuală este bună (chiar incestul și sadomasochismul). Ele îi învață pe elevii lor strategii pentru a scăpa de inhibițiile sexuale, astfel încât elevii vor deveni fi liberi să se exprime sexual. Acestora li se spune că fiecare act de “iubire” și plăcere este un ritual care onorează zeița. Scopul lor declarat deschis este de a redefini sexualitatea și moralitatea. Donna Steichen le-a întrebat pe niște călugărițe feministe despre aceste învățături. Maicile, și-au exprimat cu entuziasm acordul cu învățăturile respective, și cu sistemul moral pe care îl reflectau.
În 1985, doamna Steichen a participat la o conferință având ca obiect femeile și apiritualitatea.
Majoritatea femeilor care au participat au fost catolice. Printre vorbitori erau călugărițe, profesoare de la școli parohiale și colegii catolice, membri ai personalului unor agenții catolice de consiliere, administratori parohiali, și laice. Cu alte cuvinte, mulți dintre participanți erau femei aflate în poziții de autoritate și influență.
La conferință au participat, de asemenea, și vrăjitoare profesioniste precum și lesbiene auto-mărturisite și care, toate, au pretins că sunt creștine.
Vorbitoarele au promovat cultul zeiței, și explorarea sexualității “sacre”. A fost favorizat un sentiment al mentalității de victimă. Ideea de păcat a fost batjocorită. Potrivit vorbitoarelor, singurul păcat este sexismul. Cele mai multe dintre workshop-uri au inclus ritualuri păgâne.
Majoritatea vorbitoarelor l-au ignorat cu totul pe Isus, dar Rosemary Ruether a precizat totuși că, unii oameni ar putea dori să-L păstreze pe Isus ca pe un “simbol”. Ruether a declarat deschis că obiectivul feminismului catolic este de prelua controlul peste biserica catolică. Și că în scopul de a face acest lucru, trebuie să se mențină aparența unui catolicism legitim.
Ruether le-a spus femeilor să formeze cuiburi sau grupuri de femei ale Bisericii, pentru a sărbători propriile lor ritualuri. Ea a spus că, grupurile mari ar trebui să fie împărțită în grupuri de 13 membri, pentru că 13 este numărul pentru un cuib. (Termenul “cuib” se aplică de obicei la grupurile de vrăjitoare.)
Steichen le-a intervievat pe multe dintre participante. Nici una dintre femeile catolice nu a văzut vreun conflict între catolicism și participarea lor la această conferință. Ba ele chiar au apărat închinarea adusă de ele zeilor păgâni și au spus că, ea nu intră în conflict cu catolicismul. Doamna Steichen le-a întrebat atunci dacă primii martiri ai bisericii creștine au greșit alegând să se confrunte cu moartea pentru, că ei au refuzat să se închine zeilor păgâni. Femeile nu au înțeles tâlcul. Ele răspundeau, de obicei, că lucrurile sunt diferite acum.
Doamna Steichen le-a intervievat, de asemenea, pe unele femei protestante, care au fost deranjate de această conferință. Eu cred că dacă femeile catolice s-ar fi bazat pe învățătura Scripturii, ele ar fi fost mai puțin sensibile la acea înșelăciune.
Duminică dimineața, trei servicii feministe au fost disponibile pentru participantele la conferință. Unul dintre ele a fost un ritual Wicca, la care au participat aproximativ jumătate dintre femei (inclusiv Donna Steichen). Ca parte a ritualului, participantele aruncau o vrajă. (Wicca este o religie bazată pe vrăjitorie. Aceasta implică cultul zeiței, ritualuri și vrăji.)
După ce ritualul s-a încheiat, Donna Steichen a întrebat-o pe o participantă dacă era călugăriță. Femeia a răspuns că nu era, dar că văzuse întotdeauna o mulțime de maici participând la aceste ritualuri.
Mișcarea feministă catolică a crescut în număr și influență. În anul următor (1986), la Conferința Femeilor din Biserică au participat 2.500 de femei, din care 85 la sută au fost maici. (Asta înseamnă peste două mii de călugărițe.) O vorbitoare le-a spus femeilor că, pentru a scăpa de “zeul fals” al creștinismului, era nevoie să fie creat un ”dumnezeu-mit” care, să-l înlocuiască pe Dumnezeul creștin. Ea a spus că, femeile trebuie să-și “recupereze realitatea lor” prin intermediul “sexualității holistice”.
https://www.stiri-extreme.ro/catolicismul-new-age/#