PROBA INSELATORIEI!
Publicat pe 10 Iul 2008 | Categorii: Biserica la ceas de cumpana, Nicolae Corneanu, Portile Iadului | Print
REGRETUL SAU POCAINTA NU EXISTA!
INTERVIU NICOLAE CORNEANU – MINCIUNA CAINTEI!
Transcrierea inregistrarii audio, interviu Radio Romania Actualitati:
“Reporter: …Legat de momentul acesta, al Sinodului, cum primiti decizia Sf. Sinod, I. P.S. voastra?
Nicolae Corneanu: Cu toata smerenia si buna credinta…Sunt increzator in realitatea, obiectivitatea tuturor hotararilor Sf. Sinod si nu pot decat sa fiu cu recunostina pentru faptul ca Sf. Sinod apreciaza si bunele si relele asa cum se cuvine.
Reporter: A fost o greseala gestul pe care l-ati facut?
Nicolae Corneanu: Deocamdata Sfantul Sinod a fost, sa zic asa, cu obiectivitate critica fata de ceea ce am facut eu, dar e dreptul Sf. Sinod.[remarcati care a fost intrebarea si care e raspunsul! - nota noastra]
Reporter: Regretati lucrul acesta?
Nicolae Corneanu: Sigur ca imi pare rau ca s-a ajuns la asa situatie, dar imi pastrez credinta in bunul Dumnezeu”.
NOTA: Preluarea materialelor publicate de pe acest site se poate face fie fragmentar (partial) - cu trimitere pentru continuare la articolul integral de la sursa (vezi continuarea la Razboi intru Cuvant: PROBA INSELATORIEI!), fie integral - dar numai cu acordul nostru explicit si cu mentionarea sursei. Va multumim pentru intelegere si onestitate.






















AJUTOR PENTRU GEORGIANA. Cum ne rusineaza si ne mustra pacatele niste copii si tineri chinuiti, suferind de boli rare…
Cum sa ne ferim de exegetii improvizati ai profetiilor eshatologice? CUM TALCUIESC SFINTII PARINTI LEGATURA DINTRE LEPADARE SI ANTIHRIST
sa ne incredem in mila lui Dumnezeu … e singura cale
Sa nu uitam ca, desi ierarhii au facut compromisuri de-a lungul vremurilor, Biserica lui Hristos a dainuit si avem garantia Mantuitorului ca nu o vor birui nici portile iadului. NADEJDE !!! Ascultarea de ierarhi se face doar in cadrul Ordoxiei. Daca nu o sa mai avem ierarhi pamanteni, ramane pururi Marele Ierarh, de care nu trebuie sa uitam nici o clipa. Avem de partea noastra martirii, mucenicii, marii duhovnici, marturisitorii din clipele cumplite ale prigoanelor. Rugaciunile Maicii Domnului sunt cu noi. CAPUL SUS ! Intristarea e doar de la diavol ! Sa amintim in rugaciunile noastre pe ierarhii nostri, ca sa n calauzeasca pe Calea Mantuirii si nu a pierzaniei. Sa ne rupem de lume, daca e necesar. Nu ne trebuie comuniune cu apostatii, nu depinde de resursele materiale ale depravatilor din accident. Sa gustam din bogatiile Imparatiei lui Dumnezeu, sa iubim pe aproapele in Adevar, aratandu-i daca se afla in ratacire. Nu putem zice ca iubim pe cineva, nepasandu-ne de mantuirea lui. E doar o complezenta, e o fatarnicie. Cum ne dam sufletul pt aproapele, daca ne ferim, pentru a nu-l supara, sa-i aratam riscurile ereziei. E drept, ca nu trebuie agasat cu asa ceva. Dar cand suntem intrebati si vedem disponibilitatea sa de a cauta Credinta, trebuie marturisit numai Adevarul. Avem cea mai mare responsabilitate, cei care-L stim. De nu vom reusi prin vorba, sa-i plangem in rugaciunile noastre alaturi in primul rand de pacatele noastre. Dumnezeu ne vrea pe toti. Sa mergem cat mai multi la EL ! iertare si pomeniti-ma in rugaciunile voastre ! Milueste-ne pre noi, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu si Domnul Dumnezeul nostru, in veci. Amin !
Deja am alergie cand ii aud vocea aia fatarnica si tonul ala prefacut!!! De ce se mai preface?? ca e clar pentru toata lumea ca-i un FATARNIC!!!
Putem sa adunam toate probele posibile asupra fatarniciei lui, nu pricepeti ca NU CONTEAZA!!! Orice proba, oricat de evidenta, si fulger din cer sa cada direct intre coarnele lui Corneanu si tot vor gasi o explicatie prin care sa-l scoata fata curata!
Nu fii asa fatalista, Aura. S-a pierdut o batalie, dar nu tot razboiul! Adevarul NU TREBUIE TACUT!
@ AURA
Chiar de ni se pare ca nu conteaza pentru moment ,aici pe pamant, va conta la Hristos ,Cel care va fi cu noi pana la sfarsitul vecului!
@ AURA
Chiar de ni se pare ca nu conteaza pentru moment ,aici pe pamant, va conta la Hristos ,Cel care va fi cu noi pana la sfarsitul veacului!
Imi pare sincer rau ca nu avem decat un singur mitropolit cu verticalitate care spune intotdeauna adevarul despre credinta. Sunt foarte curios cum au fost convinsi toti ceilalti episcopi si mitropoliti ca sa voteze pro – Corneanu. Vad ca nu au fost suficiente toate scrisorile si memoriile depuse la patriarhie ale adevaratilor ortodocsi cu dovezile clare de caterisire ale celor doi. Intr-adevar “E vremea lui…”.
Asa e, trebuie sa avem incredere ca portile iadului nu vor birui Biserica lui Hristos, dar, atentie este vorba de Biserica lui Hristos in plenitudinea ei, nu e vorba de Bisericile locale… Sa nu uitam de vechile biserici locale care au cazut de la dreapta credinta… hm …cea mai notabila este bineinteles venerabila Biserica a Apusului, fatarnic auto-denumita acum catolica si romana… trist dar foarte adevarat… oricum facem o mare impietate sa punem egal intre vechea si venerabila patriarhie apostolica a apusului cu jalnica institutie “teocratica” din ziua de azi
@ admin
Nu sunt fatalista, sunt de-a dreptul furioasa. Si nu e vorba de manie, ci de puterea iritabila a sufletului care se razvrateste atunci cand simte raul in starea lui pura. Cred ca am simtit cu totii aceasta “manie” buna si o simtitm din ce in ce mai des in ultima vreme, ca tot apar ocazii.
Sunt convinsa ca inca n-am pierdut razboiul si normal ca trebuie in continuare sa aducem la lumina tot adevarul si sa fim cu ochii pe orice mica miscare care ameninta ortodoxia si unitatea Bisericii noastre.
Cand am spus ca nu conteaza, ma refeream ca nu conteaza pentru ei, caci nu vor tine cont nici de canoane, nici de semnaturi, nici de vocile noastre, nici de vocile altor Biserici Ortodoxe sau ale calugarilor de pe Muntele Athos.
Aceste actiuni pe care le-am luat cu totii in incercarea de a ne apara au fost foarte bune, dar parerea mea este ca nu functioneaza, sau cel putin nu cu eficienta cu care avem nevoie sa functioneze. Si, dupa principiul “daca ceva nu merge, incearca (si) altceva”, cred ca ar trebui sa gasim si alte maniere de “lupta” Nu stiu care ar fi alea, nu am nimic in minte, dar ma gandesc sa facem un brainstorming
pt Kamelia:
noi suntem in comuniune cu Biserica Ortodoxa Universala.. nu se poate vorbi de biserici locale sau de nationalism in Biserica. Hristos este UNUL, de “nationalitate” divina si cu “situat ca spatiu” in Imparatia Sa Cea Cereasca. De va cadea la noi, in Romania, Biserica, nu inseamna ca este sfarsitul Bisericii lui Hristos. Vom apartine mai departe de Biserica, oriunde s-ar afla ea ca spatiu geografic, dar ramasa in comuniune cu Cerul, in Rusia, in Grecia, in Serbia etc. Gloatei ii este sortit apusul…
“Nu vreau moartea pacatosului ci sa se intoarca si sa fie viu”.Daca nu se intoarce (pocaieste)mai e viu?
O, Doamne, banuiam ca va fi asa, dar nu la un scor, cum scria cineva, ca la rugby. Dar macar lucrurile sunt clare, oaia s-a separat de tapi. Ispita intristarii si a deznadejdii e mare, inca sa nu uitam cuvintele Sf Pavel – cine ne va desparti pe noi de dragostea lui Hristos ?
Adevarul ca meritam ce se intampla, pentru ca, de 20 de ani, am ajuns in sangele copiilor avortati pana peste cap. Acum se platesc pacatele. Va trebui multa suferinta pana neamul nostru isi va reveni. Si vor fi chinuiti cei care nu se vor lepada de Adevar. Cititi cartea lui Ioan Ianolide – Intoarcerea la Hristos – si veti afla ca, uneori, cei putini (care nu sunt asa putini, doar prignitorii lor vor sa lase impresia) sufera pentru intreg neamul lor.
Asteptam sfatul duhovnicilor cu adevarat ortodocsi. Multa rugaciune a inimii, asata e solutia. Tot ce putem face pentru Ortodoxie e sa fie vie in noi. Dumnezeu sa ne ajute !
“Tot ce putem face pentru Ortodoxie e sa fie vie in noi”
Cred ca e mangaietor in aceste momente sa ne reamintim un mod de a pune problema pe care l-a aratat Pr Rafail Noica intr-un context similar:
Pe cand locuia in Anglia o ucenica i-a zis ca e foarte hotarata sa lupte pana la capat sa apere adevarul, sa marturiseasca dreapta credinta etc. Iar Pr Rafail i-a spus ca tot ce are de facut este sa lupte pentru a trai in ADEVAR, iar ADEVARUL insusi o va apara pe ea…
la o astfel de pocainta, un crestin nu se mai apropie de Sfanta Imparasanie!!!!
mai, ce pretentie de diplomatie la el!
vorba ceea : “mai catolici decat papa”. Asa au fost sinodalii nostri ieri. Fara pocainta si regret din partea “acuzatului”, ei l-au iertat de orice pedeapsa si consecinta a faptelor lui. De milostivi ce sunt, io stiu? Adica sunt mai milostivi si iertatori decat Biserica insasi, care iarta numai daca gaseste parere de rau si lasarea pacatului.
corect, pr. Ciprian!
avem ce meritam. si vom mai primi tot ce meritam.
@ Sorin:
Ca Ortodoxia sa ramana cu adevarat vie in noi, ea trebuie intrupata in fapte. Iar faptele care se cer includ inclusiv MARTURISIREA. Hai sa nu cream false opozitii intre trairea launtrica si marturisirea dreptei-credinte si sa nu fim partasi la diversiuni. Scoti din context cuvinte care s-au dat unui anumit om, intr-o situatie cu totul diferita decat cea de acum. Daca am lua stricto sensu ce insinuezi fratia-ta, am zice ca toti marturisitorii Ortodoxiei au gresit, pentru ca… nu s-au lasat ei aparati de Adevar, ci s-au apucat sa-L apere… Hm.
Nu am vrut sa sterg cu buretele tot ce s-a spus despre importanta faptelor in acest moment, doar voiam sa largesc putin orizontul. De aceea sensul postarii anterioare nu este absolut, dar ma gandesc ca trebuie sa fim cu adevarat adanciti in ADEVAR ca sa dam o marturie dreapta si ca sa avem cuvant cu putere (nu vreau deloc sa acuz prin asta pe cineva de aici, e doar o marturisire de pricipiu).
Ca dovada ca imi pun problema concreta a faptelor urmariti intrebarea mea si raspunsul primit de la Pr Savatie, printre comentariile la ultimul sau articol:
http://savatie.wordpress.com/2008/07/10/sinodul-bor-a-facut-un-pas-catre-popor/
Poate reusim sa gandim ceva pe termen mai lung, inainte ca cei care am semnat tot felul de petitii (zecile de acosiatii, manastiri, parohii) in aceasta perioada sa ne risipim fiecare la ale sale. Cred ca de acum ecumenistii vor actiona mai la fereala tocmai pentru a nu ne da ocazia sa ne mai mobilizam.
fratilor! Pentru Biserica Ortodoxa Romana cazurile celor doi ierarhi au fost foarte delicate. COnsider ca PF Daniel si Sf. Sinod au luat cea mai inteleapta si cumpatata decizie. S-au evitat extremele si s-a ales calea de mijloc, cea mai potrivita in aceasta situatie, dupa modelul Mantuitorului, a Sf. Apostoli si a Sf. Parinti. Nu vedeti ca unii doresc destabilizare bisriceasca pe linia de vest a tarii? Adica la granita cu Serbia si cu Ungaria. Cititi putina istorie si va veti convinge singuri de aceasta realitate din zilele noastre. Pentru ca Biserica este singurul liant national ce a mai ramas in picioare se incearca, pe toate caile distrugerea ei. Oare de ce au fost glasuri care au spus ca daca sinodul nu va hotari caterisirea celor doi se va rupe de Patriarhia Romana?
..sa aparam cu ravna ortodoxia si-acest pamant de sfinti si de eroi .. un cantec cutremurator care se potriveste acestui greu moment… http://www.youtube.com/watch?v=pgROs_hILTc&feature=related
Iata doua chestiuni care trebuiesc repede lamurite>
1) Intrebare oficiala, ce ar trebui sa vina din partea parintilor athoniti, daca Ips Nicolae REGRETA cu adevarat, ori se campeaza in raspunsul ambigu din scurtul interviu acordat presei, de dupa Sinod. Mie mi se pare, tinand cont de interviu, ca “a fost scuzat” si ca, de fapt, nu regreta nimic. Garantie 0.
2) Intrebare oficiala, din partea parintilor athoniti, privitoare la REDEFINIREA dogmelor. O lamurire cat se poate de clara..
http://www.rostonline.org/blog/razvan/2008/07/indecizia-sfntului-sinod.html
“… NU-MI PARE RĂU, DOAR CĂ REGRET…”
Tragicomedie în 5 acte
DUPĂ CĂDEREA CORTINEI
“Noi, “habotnicii” ăştia, care nu lăsăm Biserica să-şi vadă arhiereşte de treburile ei, ce şi pe cine să mai credem? Regretă cu adevărat ierarhul de la Timişoara, se va fi pocăit el efectiv măcar în faţa Sfîntului Sinod, sau “regretul şi pocăinţa… ca prim semn de în-dreptare” sînt doar un artificiu necesar în economia comunicatului oficial? Ca să nu mai fie suspiciuni după atîtea declaraţii contra-dictorii sau ocolitoare ale celui împricinat, n-ar fi fost mult mai firesc şi mai cinstit ca, în lipsa oricărei alte sancţiuni, să i se impună măcar o clară mărturisire publică de dreaptă credinţă, cu cerere de iertare faţă de credincioşii în rîndul cărora “a produs tulburare” şi pe care a fost totuşi dezlegat să-i păstorească mai departe?
Abia ieşit din şedinţa Sinodului care “a luat act de regretul şi pocăinţa” sa, prima declaraţie publică a Înaltului Nicolae a fost una de evidentă eschivă. Îi pare rău, dar nu pentru ceea ce a făcut, ci doar pentru situaţia care s-a creat. La întrebarea dacă regretă, ar fi putut răspunde simplu: “Da, regret” (sau, mă rog, “Nu, nu regret”); răs-punsul a fost însă unul evaziv, ocolindu-se cu obstinaţie şi termenul de “greşeală”, înlocuit prin sintagma “ceea ce am făcut eu”.
Gestul de eleganţă ultimă cu care ne-ar putea surprinde Înaltul Corneanu, dacă regretul şi pocăinţa sa n-ar constitui doar “pretexte de lucru”, ar fi acela de a se retrage din scaunul pe care l-a necinstit şi a-şi petrece ultimul lustru al vieţii în smerită rugăciune, în pacea vreunei mînăstiri dreptmăritoare, căinîndu-şi păcatele mai vechi şi mai noi, căci pe nemitarnicul Judecător nu-L va mai putea duce cu vorba, răspunzînd mereu pe alături de întrebare.
În lipsa unui asemenea gest, ca şi al unei mea culpa publice fără echivoc, impresia pregnantă rămîne aceea că ierarhul de la Timişoara nu regretă nimic din ceea ce a făcut, ci mai degrabă îşi rîde în barbă, cum îşi va fi rîs şi cînd a trecut de la angajarea legionară la angajarea comunistă, apoi de la angajarea comunistă la angajarea democratică. Biserica Ortodoxă este pentru el o pălărie bună la toate, iar Sfîntul Sinod se face complice în majoritate zdrobitoare (47-1!) la acest versatilism dizolvant, inventînd deunăzi, ca un fel de circumstanţă atenuantă, ceva ce nu s-a mai pomenit în nici o legislaţie religioasă sau laică de pe faţa pămîntului: avantajul celui care a păcătuit primul! Deşi recunoscut ca demn de caterisire, gestul este de data aceasta iertat, dar vai de cei care s-ar întîmpla să-l mai comită: aceia vor fi caterisiţi sau depuşi din treaptă, ca nişte banali păcătoşi la a doua mînă! “Tatăl minciunii” să rămînă în scaun, că de odraslele lui vom avea noi grijă de acum înainte!
“Biserica nu taie capete!”, a proclamat retoric P. S. Vincenţiu. Dar a omis să precizeze… pînă cînd. Noi ne-am fi aşteptat ca Biserica să-i taie Înaltului Nicolae nu capul, ci doar – pardon de expresie! – “ma-caroana”. Dar nici de atît nu s-a dovedit în stare”.
Asa popor, asa conducatori.
Cred ca cel mai corect si mai folositor e sa incepem cu noi, sa ne apropiem mai mult de Dumnezeu. Si sa indemnam pe cat ne sta noua in putinta sa se intoarca lumea cu fata la Hristos. Eu sunt convins ca daca noi am fi oameni smeriti, cu frica de Dumnezeu, cu dragoste unii fata de altii, cautand mantuirea mereu… Dumnezeu ar fi alaturi de noi.
Nu cred ca noi oamenii putem schimba ceva fara voia lui Dumnezeu!
De ce oare ingaduie Dumnezeu aceste necazuri?
De ce ne pedepseste?
Cum putem sa scapam de pedeapsa lui Dumnezeu? Oare luptandu-ne cu cei trimisi de Dumnezeu sa ne smereasca?
NU!
Trebuie sa punem cu totii inceput bun!
Sa ne amintim de intamplarea cu proorocul Iona si cetatea
Ninive. Ce a facut poporul cand le-a zis Iona ca inca 3 zile mai sunt si Dumnezeu va pierde cetatea? Oare sau apucat sa faca diguri impotriva inundatiilor (in caz ca vroia sa ii piarda prin apa)? sau si-au facut cumva rezerve de apa in caz de ii va pierde prin foc? NU!
Au alergat la pocainta!!! Sau cait, au cerut iertare! Au postit!
Rezultatul?
Dumnezeu a renuntat la pedeapsa!
Deci, consider ca a ne lupta pentru apararea Adevarului… e inutil.
Zice in Sf. Scriptura cam asa:
Cautati mai intai imparatia cerurilor si dreptatea lui Dumnezeu si toate celellalte se vor adauga voua.
Lasati-l pe Dumnezeu sa lucreze, stie El sa apere Adevarul. Daca Dumnezeu nu ar dori ca sa apara ratacirile astea, oare ar mai fi? Se intampla ceva pe lumea asta fara stirea si ingaduita Lui? Are nevoie Dumnezeu de o armata de oameni care sa apere Adevarul?
Intelepciune…
Da, Dane, doar ca Dumnezeu intotdeauna a lucrat si prin om, prin faptele lui. Si nu prin armate, ci prin “turma mica” si “ramasita” drept-credinciosilor.
Inca o data: e artificial si fals sa despartim pocainta de marturisirea adevarului. Sfintii n-au facut asa! Parintele Calciu ne-a indrumat clar: si rugaciune, si actiune, niciuna fara cealalta!
Dumnezeu NU DORESTE RATACIREA, sa nu fie! Ca o ingaduie e altceva, dar asta nu inseamna sa ne resemnam mioritic. Daca era asa… n-ar mai fi ajuns azi pana la noi Ortodoxia. A ajuns pentru ca, DA, au existat oameni care s-au luptat pentru ea!
Sfantul Marcu al Efesului:
„Prin urmare, fugiţi de aceşti lupi, fraţilor, ca şi de împărtăşirea cu ei, pentru că unii ca aceştia sunt apostoli mincinoşi, lucrători vicleni. Nu este altceva de mirare dacă şi ispititorii lui Satana se preschimbă în îngeri ai dreptăţii, al căror sfârşit va fi după faptele lor.”
„În materie de credinţă ortodoxă nu poate fi pogorământ. Stricarea credinţei obşteşti este pierzarea de obşte a tuturor. Toate cele ale credinţei ortodoxe nu îngăduie iconomia. Niciodată nu s-au îndreptat cele bisericeşti prin rezolvări de mijloc. Între lumină şi întuneric poate cineva să spună că este înserare sau amurg; dar mijloc între adevăr şi minciună nu poate nimeni să gândească, oricât s-ar strădui. Împăcare între adevăr şi minciună nu este! În cele ale credinţei nu încape pogorământul nici iconomia, deoarece pogorământul pricinuieşte puţinătatea credinţei. Aceasta este deopotrivă cu a spune: “Taie-ţi capul şi du-te unde vrei.” Noi de fapt am rupt toate legăturile cu latinii tocmai fiindcă sunt eretici. Pacea cu ei poate fi înfăptuită numai atunci când se vor lepăda de adăugirea la Crez şi vor primi învăţătura ortodoxă despre purcederea Duhului Sfânt. Pentru aceasta nu trebuie nicidecum să ne unim cu ei! Ne-am rupt mai înainte de ei, sau mai degrabă i-am tăiat şi i-am despărţit de trupul comun al Bisericii, ca având un cuget nepotrivit şi necuvios făcând adăugirea în chip nebunesc. Prin urmare, ne-am întors de la ei, de vreme ce erau eretici şi din cauza aceasta ne-am despărţit de ei.”
Dumnezeu sa ne lumineze pe toti!
pt Gabriel
Ai dreptate… cum vezi ma refeream la administrativ.
Biserica este una, iar nationalismul, cel putim ce ar putea insemna termenul in limbaj bisericesc, nu are ce cauta in Biserica.Este vizibil faptul ca unii teologi romani chiar au asa o placere extraordinara de a vorbi de o teologie romaneasca sau factorul romanesc chiar unii extremisti, de apropiere mai degraba greco-catolica/catolica-latinizanta(fortat) si de nu stiu ce trasaturi proprii romanilor in ce priveste credinta, am auzit chiar expresia de “rit ardelenesc”…
Sunt de parerea ca cine si-a gasit matca in ortodoxie, cine a renascut duhovniceste in Hristos face parte din “poporul cel sfant al lui Dumnezeu”, iar natiunea lui este Biserica lui Hristos si implicit cetatenia este de CRESTIN.
Probabil ca se exagereaza cu despartirea prea tare in Biserici nationale… mi se pare ca termenul depaseste un pic realitatea tainica Trupului Bisericii
Si pt ca veni vorba de latinizarea fortata a limbajului bisericesc de la noi…(lucru f vizibil pe pagina patriarhiei) cu totii pastram urme… datorate scolii pe care am urmat-o si doctrinei expuse privind istoria noastra… ca de …da la Râm ne tragem… si pt asta unii au trecut si la uniatie… si o data cu asta si limbajul s-a schimbat , de ex. nu mai avem obisnuinta de a zice dumnezeiesc ci divin, ca sa nu mai dam si alte exemple.
Tot adevarate ca in ziua de azi nu mai stim care cuvinte ar trebui reintoarse la matca lor… ce sa facem
un parinte imi zicea ca asa cum ni se schimba limbajul asa incep sa se schimbe si atitudinile si faptele… cuvantul si forma lui sunt f importante…
Asa si cum vorbeste corneanu …. imposibil sa nu-ti dai seama dupa forma ce e in spate…
Ma tot framinta gindul ca totul a fost o inscenare in sedinta Sinodului. Pai nu ziceati ca , din surse sigure, discutiile erau incinse inainte de hotarire? Ca sa fie incinse trebuie cel putin doua opinii contrarii, dar votul e aproape unanim…Cum, cine cu cine discutau in contradictoriu? Ca inteleg ca Prea sfintia sa Bartolomeu a parasit sala destul de curind…?!? Ciudat!
Si, dupa cum se observa, ei nu tin cont de noi, de cei care avem alta parere…De fapt, nu tin ei cont de Sfintii Parinti, ce sa mai zic de noi… Si asa se va face Unirea cu catolicii, fara sa le pese de noi…
Daca Dumnezeu asa a ingaduit ce putem face?
Sa ne impotrivim voii lui Dumnezeu?
PS
Admin, mai aveam un comentariu. Ce s-a intamplat?
Maximilian spune :
“S-au evitat extremele si s-a ales calea de mijloc, cea mai potrivita in aceasta situatie, dupa modelul Mantuitorului, a Sf. Apostoli si a Sf. Parinti.”
Acesta este modelul Sf Apostoli si Parinti ? Din cate am citit eu Sfantul Nicoale, desi avea reputatie de om blan si iertator, l-a plesnit pe Arie, pentru erezia lui ! Sfantul Ioan Gura de Aur era ingaduitor cu orice pacat, in afara de erezie ! Si exemplele ar putea urma cu zecile !
((((
Care cale de mijloc ? Sa nu confundam Calea Imparateasca a cumpatarii, a echilibrului, cu acceptarea ereziei din “iubire” gresit inteleasa.
Din pacate, am impresia ca BOR devine din ce in ce un fel de “partid politic”. Yesmanii de ieri, care faceau sluj KGB-ului, astazi fac sluj la Bruxelles, ba chiar fac exces de zel, fiindca nimeni nu le cere sa se “papistaseasca”, este de buna voie, pentru avantaje lumesti, desigur
Dar oare Domnul nostru Iisus Hristos, Sfintii Apostoli si Parinti asa au facut ? Sau nu cumva au preferat sa fie huliti de lume, decat sa faca partasie cu ereticii ???
Ce tragedie … se pare că Sfantul Sinod in frunte cu PF Patriarh a uitat sa spuna ce sa intamplat cu Atanasie Anghel la 1700 cand, a fost “iertat” cu anatema si exclus din Biserica Ortodoxa. Oare are partasie lumina cu intunericul ???
PARINTELE ARHIMANDRIT ARSENIE BOCA (+1989):
“ECUMENISMUL? EREZIA TUTUROR EREZIILOR. CADEREA BISERICII PRIN SLUJITORII EI. COZILE DE TOPOR ALE APUSULUI. NUMAI PUTREGAIUL CADE DIN BISERICA ORTODOXA, FIE EI: ARHIEREI, PREOTI DE MIR,CALUGARI SAU MIRENI. INAPOI LA SFANTA TRADITIE, LA DOGMELE SI CANOANELE SFINTILOR PARINTI ALE CELOR SAPTE SOBOARE ECUMENICE, ALTFEL LA IAD CU ARHIEREI CU TOT. FEREASCA DUMNEZEU!” (TALANTII IMPARATIEI, P.197)
mda, interesant… Admin seamana putin cu o cenzura…
Daca tu crezi ca te poti impotrivi voii lui Dumnezeu, te inseli amarnic. Pierzi vremea in zadar. Nu cunosti tu judecatile lui Dumnezeu. Deci nu stii ce e mai bine pt lume. Iti dai si tu cu parerea… dar oare e sigur cea buna? Ca noi oamenii multe gresim, si multe nu stim.
Iti recomand sa lasi totul in voia lui Dumnezeu si sa vezi de mantuirea ta si a celor din jurul tau.
Trebuie sa intelegi ca noi oamenii nu ne putem impotrivi voii lui Dumnezeu.
Putem sa cautam sa ne impacam cu El ca sa ne ierte si sa nu mai ingaduie pedepse asupra noastra.
Admin, pana nu inlaturi cauza, nu scapi de efect (de pedeapsa)! Cred ca esti constient de asta! Nu poti tu ca om sa lupti impotriva pedepsei lui Dumnezeu. Nu ai puterea asta! Esti om. Poti doar sa te impaci cu Cel care ingaduie sau trimite pedeapsa, dar ca sa te lupti impotriva, nu poti! E ca si cum te lupti impotriva lui Dumnezeu!!!
Deci lupta-te ca sa fii cat mai bun inaintea lui Dumnezeu si sa aduci si pe altii spre mantuire. In rest, pierzi vremea! Te rog frumos sa cugeti mai indelung, e posibil sa am dreptate. iertare.
Doamne ajuta! Intelepciune!
@ Daniel,
Vad ca insisti desi ti-am mai raspuns o data, dar fie ca nu poti, fie ca nu doresti sa intelegi, iarta-ma.
Voia lui Dumnezeu nu e totuna cu ingaduinta pe care El o da raului lucrator prin libertatea oamenilor. Iar fata de rau toti avem datoria sa ne impotrivim, atat cat este cu putinta si cu mijloace crestinesti.
Deci nu asta a fost voia lui Dumnezeu, cu siguranta. Voia sa este exprimata prin Sfanta Traditie a Bisericii (Sfinti Parinti, canoane, vietile sfintilor) si Sfanta Scriptura. Sa le cercetam si sa lasam interpretarile convenabile comoditatii (sau vicleniei?) noastre.
Multumim de recomandari, dar nu aceasta este invatatura Bisericii Ortodoxe. Daca ai de gand sa scrii la fel si sa repeti la infinit aceleasi vorbe neortodoxe, nici nu mai intreba de ce nu-ti apar mesajele, ci vezi conditiile afisate deja de publicare a unor comentarii.
Multumim si speram sa nu mai insisti. Doamne, ajuta!
PS: Nu avem timp de messenger, ne pare rau.
@ alta alina
acu`, eu cred ca nu toti au fost fericiti de cele facute de Corneanu si Drincec si nu au fost pusi pe iertare din capul locului.
probabil ca unii oscilau intre sanctiuni si tocmai cu acestia sau intre acestia s-au purtat discutii aprinse.
desi au votat cum au votat, nu au fost toti chititi sa ii ierte. Dar argumnetele de iertare i-au facut sa adere la opinia “milostiva”.
@daniel (bacau)
adica sinodul a fost trimis sa ne smereasca? sau cum!?
Doamne ajuta!
Fratii mei, e un timp de mare tristete. Un ierarh minte, spunand NU, in fapt el spunand un DA cuminecaturii catolice. Rasuceste cuvintele. Da e da, nu e nu. Si ce e mai mult de atat, de la cel rau este. Prima data a fost nu, apoi un regret ca s-a ajuns la aceasta situatie. O adevarata metanoia.
Un alt ierarh vorbeste de redefinirea dogmelor! Ce vor ei, sa ne supunem unui om, adica papa? Dar noi trebuie sa ne supunem lui Hristos. Ce tot vorbesc ei de acel primat etc.? De unde atata mandrie?
Poate vrea si redefinirea canoanelor? Ai facut cutare pacat? Nici nu mai veni la Sf. Spovedanie, mergi si te impartaseste, sigur esti intr-o dispozitie sufleteasca adecvata. Ai facut un pacat mare? Ma rog…mai mult ca sigur ca 3 rugaciuni te vor izbavi de orice patima.
Ce s-a intamplat poate constitui un precedent.
Fratii mei, noi traim intr-o lume foarte cazuta. Multa lacrima va fi. Da, trebuie sa dam noi insine un exemplu, sa traim in adevar, sa fim mai jertfelnici, fiecare pe drumul sau. Biserica trebuie sa fie mai implicata. Exemplele singulare, tip Parintele Tanase sunt frumoase, dar trebuie initiativa in fiece colt. Trebuie sa marturisim adevarul. In cuvant si in fapta. Sa nu fim caldicei.
axxa, Dumnezeu lasa Sf. Sinod sa ia si decizii gresite, tocmai pt ca noi nu mai avem traire ortodoxa. Noi doar ne amagim ca am fi ceva, dar daca ne-am studa cu atentie, am constata ca suntem plini de patimi si pacate.
Hai sa ne aducem aminte din Vechiul Testament… cum lucra Dumnezeu cu poporul evreu. Cand poporul evreu uita de Dumnezeu, ingaduia sa cada in robie la alte popoare, da? Cand scapau evreii de robie? Cand isi aduceau aminte de Dumnezeu!
Nu e la fel si in zilele noastre?
Cum puteti crede voi ca Dumnezeu o sa ajute poporul acesta, cand el isi omoara copii… le sfarama capetele, le rup picioare, mainile… ii aruca apoi la gunoi… oare nu e strigator la cer aceste avorturi?
Dumnezeu e drept! E si Bun, dar e si Drept.
Nu se poate sa ramana indiferent la sangele nevinovat al atator ingerasi de copii!!!
Fratilor, meritam sa ardem de vii, dupa pacatele noastre!!!
Nu veti putea rezolva nimic, pana nu ne rezolvam problemele!
Repet: Plata pacatului este moartea!
Indemnati lumea la pocainta! Plangeti! Strigati la Dumnezeu din adancul inimii si veti vedea minunea! Alta cale nu exista!!! Determinati-l pe Dumnezeu sa renunte la pedeapsa! Faceti in asa fel incat Dumnezeu sa fie preamarit prin viata noastra, iar nu blasfemiat! Luptati-va sa duceti o viata sfanta si totul se rezolva de la sine!
iertare.
@daniel (bacau)
fara indoiala ca meritam toate acestea, am mai afirmat asta.
dar e altceva sa spui ca, prin sinod, suntem smeriti.
sinodul si cu noi, astia 2 de vorbim, si cu ceilalti suntem una.
daca unul dintre noi greseste, am gresit toti. In principiu, toti vom lua bataie, ca sa zic asa. Dar asta nu inseamna ca madularul care vede greseala sa il pupe pe ala care a gresit si sa zica “prin tine am fost smerit eu. deci, sa ma pocaiesc”. Nu e mai corect sa ii arate celui care a gresit faptul ca a gresit si, impreuna, sa se pocaiasca pentru ca impreuna sa nu mai greseasca si mai fie smeriti si batuti?
http://groups.google.com/group/ortodoxia/browse_thread/thread/a3cd2f735f8543a?hl=en
p. Filotheu si Cristian Curte comenteaza
P.S. In seara asta, la Radio Romania Cultural(pe net la http://www.srr.ro) ascultati o analiza a gestului lui Corneanu. Vor fi Razvan Codrescu, Andrei Vladareanu si, sper eu, Radu Preda pe care inca nu am putut sa il prind la telefon.
@ Daniel:
Ultimul raspuns:
Asta este adevarat, dar nu e singura parte a lucrarii de facut. Am scris de n ori despre pocainta pe site si am indemnat mereu, chiar daca pe unii i-am plictisit.
Pentru cealalta parte, e de citit si aici, printre altele:
http://www.razbointrucuvant.ro/2008/06/10/unica-osandire-ingaduita/
@Daniel din Bacau: tara arde si baba se chiaptana, da sfaturi! Adica cu Dumnezeu se negociaza?! Sa asteptam minuni?! haida-de! Sa renunte la pedeapsa? A cui frate? A alora din Sinod, a celor 2 apostati ori a noastra care ‘indraznim’ sa vorbim, sa ne aratam indignarea?! Nu inteleg/n-am inteles nici-odata cum, unii – ortodocsi – i-apuca amocu’dar pe ce/cine nu trebuie! Ce blasfemie am facutara noi? Ha? De dai sfaturi axxei si, implicit noua? Lasa-ne frate! Fara sfaturile tale crezi ca nu stim/stie fiecare ceea ce are de facut? Din mesajul tau transpare/transpira mai degraba sa nu mai vorbim de PF, IPS ca deh! A fost luata solutia cea mai buna; sa lasam capul plecat in semn de obedienta pentru maririle lor, in ciuda ereziei trecuta cu vederea in ‘virtutea’ iubirii crestinesti! da’mai citeste ci se spune spre ex.Arsenie Boca si alti parinti sfinti si sfintiti, nu gluma!
Judecand la rece toate cele intamplate si scorul incredibil, cred ca parintii din Sf. Sinod au fost santajati cumplit pe diverse teme politice, nationale, personale si locale. Acum un an scorul intre Bartolomeu si Daniel era destul de strans, la Neamt si chiar acum 2 zile au fost mari discutii. Nu puteau ceda chiar toti in afara de Bartolomeu asa usor daca nu au fost cu adevarat ingroziti cu ceva.
Cred ca cel mai bine ar fi sa incercam sa-i iertam, ei sunt totusi ierarhii nostri si calugari, la un moment dat al vietii lor, unii poate au fost mult mai aproape de Dumnezeu decat suntem noi acum. Caderea e posibila la fiecare. Nu cred ca are nici un sens sa mai improscam cu noroi in biserica si ierarhi, sunt destui care o fac deja. E bine ca macar acum stim pe cine ne putem baza si pe cine nu, sa fereasca Dumnezeu sa nu cada si altii, poate chiar noi.
Cel mai bine ar fi sa ne curatim pe noi insine de propriile pacate si sa ne rugam lui Dumnezeu sa ne invredniceasca si intareasca pe noi macar sa marturisim adevarul in orice ocazie se va ivi, sunt convinsa ca de acum inainte se vor ivi multe ocazii pentru fiecare. Si sa ne rugam cu totii unii pentru altii, este singurul sprijin omenesc in afara de cel de la Dumnezeu pe care putem conta in aceste momente de grea incercare pentru intreaga ortodoxie, cand diavolul incearca sa ne dezbine si sa ne porneasca pe fiecare contra celuilalt.
canoanele sfintilor parinti si hotaririle celor 7 sinoade ecumenice nu trebuie negociate ..cu statul ce plateste salariile clericilor,caci asta deja inseamna LEPADARE pt a cistiga leafa de zi cu zi ; asa cum a spus parintele ARSENIE PAPACIOC ,TREBUIE SA STIM SA MURIM IN FIECARE ZI ,SUSTININD DREAPTA CREDINTA ..si nu sa acceptam REDEFINIREA DOGMELOR!!!CE E ASTA DACA NU O LEPADARE DE CREDINTA ..A ACEEPTA REDEFINIREA DOGMELOR,SI A ierta in dauna dreptei credinte .Asta nu e o bravada ci o MARE SLABICIUNE DE CARE A DAT DOVADA INTREGUL SINOD ,EXCEPTIND UN SINGUR IERARH ,IPS BARTOLOMEU.iAR NOI POPORUL DREPT CREDINCIOS NU TREBUIE SA ACCEPTAM ASA CEVA!,adica sa nu fim partasi cu gresala lor!Asa cum a facut poporul crstin cind a gresit un patriarh ecumenic ,nu-i mai retin numele,REFUZIND SA MAI MEARGA LA BISERICA daca nu se tine slujbaotrodoxa dupa CANOANELE ORTODOXE.Patriarhul de atunci si-a venit in fire si si-a recunoscut gresala.!Dar daca noi stam cuminti si nu facem un alt MEMORIU IN CARE SA NE ARATAM NEMULTUMIREA CA NU S-AU RESPECTAT CANOANELE ,si prin asta s-a tradat biserica lui HRTISTOS ,NOI ne facem PARTASI LA ACEASTA HOTARIRE .Adica tacerea noastra indica sinodului CA SINTEM DE ACORD CU CE AU HOTARIT EI!,adica indirect oarecum noi aceptam sa ne lepadam de HRISTOS SI DREAPTA CREDINTA!
@silvia
aici nimeni nu a improscat cu noroi in ierarhi si, cu atat mai putin, in Biserica.
toti oamenii s-au lamentat ca solutia nu a fost cea apreciata de ei ca fiind canonica, deci s-au lamentat ca Sinodul are alte masuri si alte perceptii asupra canoanelor.
Au fost acuzati sinodalii de rabat de la normele Bisericii, dar asta inseamna improscare cu noroi? Ba.
Poate ca aici se marturiseste Adevarul, in legatura cu care frumos spui si tu ca trebuie sa-l rugam pe Dumnezeu sa ne intareasca sa-l marturisim.
@sofiai
Si eu sunt de acord cu un nou memoriu.
DAr…am vazut cat de putini au semnat si data trecuta si, tare mi-e…ca daca nu va exista un nr.impresionat de semnaturi nu stiu cat va fi luat in seama!
Oricum! Incercarea moarte n-are!
@ Daniel Bacau
Frate Daniel, ce ne spui tu aici e total gresit. Dupa cum a amintit si “Admin” mai sus ” Rugaciune si actiune! “. Credinta fara fapte e moarta! Ori ce poate fi mai placut in fata Domnului decat marturisirea? ” Sfântul Grigorie Teologul spunea că “prin tăcere Îl trădăm pe Dumnezeu”, şi nu greşea căci Însuşi Mântuitorul şi Dumnezeul nostru Iisus Hristos ne spune: “oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri” (Evanghelia scrisă de Sfântul Apostol Matei – 10-32; 33). O mai fi ceva neclar? Nu merge una fara alta..
Doamne Iisuse Hristoase ajuta necredintei noastre si fa-ne vrednici sa Te marturisim. Sint vremurile de care ne tot vorbesc Sfintii Parinti, acum ii intelegem din ce in ce mai bine.
E adevarat, si tensiunile continua pe plan extern.. asteptam cu totii a 5-a “trambita” a Apocalipsei Sf Ioan Teologul. http://www.ziua.net/display.php?id=239124&data=2008-06-21
Pentru Daniel(Bacau)
Drag frate, inteleg durerea ta si in mare parte cred ca ai dreptate. Insa…nu mi se pare ca este bine sa dam totul doar pe “voia lui Dumnezeu”, “platim pentru pacatele noastre”, etc, pentru ca unele le mai ingaduie Dumnezeu si ca sa vada daca cei credinciosi se lasa dusi cu valul,unde o fi, sau innoata…numai catre ADEVAR.
Domnul ne incearca, fara doar si poate, insa noi cum iesim din aceste incercari ? Cu ereticii, sau cu Dumnezeu si Biserica Sa (ortodoxa)?
Asta numai de noi depinde, si nu vom putea zice la Judecata : Doamne, m-am dus dupa eretici, ca asa meritam eu, pentru pacatele mele.
Parintele meu duhovnic, printre putinii(daca nu chiar singurul)care au semnat, ca preoti slujitori, din Franta, imi spune mereu : “suntem pacatosi, dar sa ramanem pe aceeasi “corabie” cu Mantuitorul, adica in Biserica Ortodoxa !
[...] fine, chiar Trinitas TV si Radio Romania au furnizat involuntar aseara si dovada clara ca aceasta presupusa pocainta, cel putin in cazul Mitropolitului Banatului, NU EXISTA, este O TOTALA SI…. Intrebat in mod repetat de reportera televiziunii Patriarhiei si de pr. Visarion Alexa daca ii [...]
http://victor-roncea.blogspot.com/2008/07/parintele-filotheu-sanctioneaza-decizia.html
voia lui Dumnezeu este ,ca sa se aleaga din biserica Lui cei ce nu sunt cu inima curata.
@Admin.
Va rog frumos spicuiti si pentru mine din articolul lui Victor Roncea!
Nu ma lasa sa intru sa citesc, neam!
Apostaziile vor fi discutate azi la emisiunea lui Cristian Curte de la Radio Romania Cultural Creatori intre sacru si profan, transmisa si la http://www.srr.ro intre orele 22.10 – 22.50 – adica acum!
Multam’frumos!
Chiar acum ascult RRC si l-am auzit pe Radu Rreda spunand urmatoarele: “Modelul acesta de ierarh reprezinta cea mai josnica forma prin care pacatul poate sa intre in biserica si chiar sa o conduca”.
Hmmm…Andrei Vladareanu (consilier juridic – eparhia Slatinei)a dat-o usor pe dupa copac: n-avem capabilitatea si dreptul sa observam, sa gandim si sa ne pronuntam fiecare in parte chiar daca iti intra in ochi erezia, apostazia…decat Sinodul!
Pr.Stoica: ‘de-acum inainte’, deci – dupa cazul celor 2 – ei facand rabat de la canoane! Bravos! Intrebarea se pune firesc: De ce un asa precedent? Ce sta la baza astuia? Rabatul asta ii este placut sau nu lui Hristos? Ce-ar fi spus Sf.Parinti pentru o asa invoiala?!
Prof.Radu Preda mi-a placut cum a vorbit; usuratatea si iresponsabilitatea Sinodului insultand inteligenta mirenilor crestini prin sarirea etapelor: recunoasterea pacatului, pocainta, canon…care este canonul pe care l-au primit acestia? ‘nu poti sa fii si sef de obsti si dezertor- este o contradictie in termeni’; -’acesta ‘noutate trista’ inventata de Sinod o vor vedea si simtii ierarhii pe propria piele ducandu-se la Ierusalim sau in muntele Athos unde, vor fi elegant refuzati…
Visarion Alexa in interviu cu Corneanu:’e increzator in obiectivitatea Sf.Sinod’ (stia el in cine sa se increada, si stia ce stia…)apoi zice ‘cu recunostinta’(normal!)’deocamdata Sf.Sinod a fost – sa zic asa, cu obiectivitatea critica cu ceea ce-am facut eu…e dreptul Sf.Sinod. Sigur imi pare rau ca s-a ajuns la o asa situatie dar imi pastrez credinta in Dumnezeu’- mi s-a zbarlit parul pe mine auzindu-i vocea mieroasa si cum a luat-o alunecos specificand ca ii pare rau doar pentru ajungerea la o asa situatie, nu pentru EREZIE!
Razvan Codrescu: si-a aratat perplexitatea si ar fi fost de acord cu necaterisirea doar daca Corneanu (celalalt n-a mai fost pus in discutie) ar fi avut ‘o recunoastere publica, cu iertare ceruta credinciosilor fiindca le-a fost impusa ca pastor.’ Apoi a specificat indecizia Sf.Sinod
‘pe tatal minciunii il lasam in scaun si de fiii lui avem noi grija’ adica decizia de a trozni din bici DOAR pe viitor, actualii ramanand in scaune!
Acu’stau si ma intreb: de ce nu s-a mai vorbit nimic despre celalalt?
limpede si corect.
Tragic…Ne doare foarte mult prin ce trece Biserica azi, modul in care sunt abordate aceste probleme – incepand de la mai-marii nosti pana la fratii de langa noi. Biserica nu va fi NICIODATA biruita, chiar de va ramane un singur marturisitor. Sa ramanem in acelasi duh, duhul Evangheliei lui Hristos!
Lupta pe care o duce si fiecare crestin cu sine e mult mai intensa, iar ispitele mai crancene. Totul e relativ si acum trebuie sa fim cat mai trezvitori; “Este mai tarziu decat credeti!” (Parintele Seraphim Rose)
Doamne-ajuta!
Oricum! Mi-e rusine de rusinea care ar trebui sa le fie lor, alora din Sinod! Ne-am facut de bafta! Si in ochii celorlalti ortodocsi (de pretutindeni) dar si in fata lui Hristos depunand rusinos armele neuitandu-ne macar in ochii Lui, neluand aminte la patimile lui, la bunatatea, mila si iubirea lui nemasurata!
Dar, gata! Ma opresc…
Din pacate incerc si nu reusesc sa ascult pe http://www.srr.ro .
Emisiunea s-a incheiat deja dinainte de 11, dar o s-o aveti maine pe site, audio si text, integral, cu ajutorul Domnului!
….si mai mari decat acestea ve-ti vedea!….inca este bine ca ne putetm exprima liber gandurile…solutii sunt…rugati-va neincetat!…pocaiti-va!..iubiti-va unii pe altii…problema este daca le facem…si trebuie sa fim mai atenti cate ii punem in “carca” lui Dumnezeu..apropo de voia lui…cuviosul Paisie Aghioratul spune ca atunci cand credinta este in pericol nu trebuie sa taci..indiferent de ce rang poarta el…ianinte LUI suntem toti la fel..desigur unii vor raspunde mai mult altii mai putin
ierta-ti!
Eu ma intreb ce ar trebui sa faca cei din eparhia lui Corneanu. Am fost in Timisoara zilele trecute si m-am dus la sarbi doar ca sa fiu in siguranta 100%. Dar un preot de-acolo ce ar trebui sa faca: sa-l pomeneasca sau sa nu-l mai pomeneasca la Liturghie? Ma gandesc ca daca are si familie si copii e foarte greu de facut ceva impotriva “supiriorului”. Incepem sa intelegem ce profetea Sfantul Lavrentie al Cernigovului ca “vor fi biserici aurite dar altceva decat dreapta credinta in ele”. Chiar in asa hal sa ajungem, sa fie tara plina de biserici si sa mergem pe la greci, sarbi sau rusi? “Cumplite vremi” vorba cronicarului.
IPS Nicolae nu a fost nici pana la decizia Sinodului pomenit in anumite biserici din Timisoara (si cel putin o manastire stiu sigur ca nu il pomenea). Nu am auzit sa fi fost luate masuri impotriva respectivilor preoti (desi cu siguranta se stia la Mitropolie despre ne-pomenirea ierarhului).
Ca o ironie a sortii, preotii care nu l-au mai pomenit pe IPS Nicolae l-au pomenit pe PF Daniel in loc, desi nu stiu zau care e diferenta…
(ce vor face respectivii preoti dupa decizia Sinodului, referitor la pomenirea ierarhului, nu stiu inca, vom vedea)
A fost si Teofan printre cei din Sinod? Mi-e cam greu sa cred.
Mda, a fost si el, toti au fost… IPS Teofan a fost presedintele Comisiei Canonice si de disciplina, chiar (a se citi postarile anterioare).
Eu mi-am spus punctul de vedere. Vad ca Admin ma cenzureaza la greu. Nu-i nimic. Fiecare cat il duce capul. Nu doresc sa ma amestec cu voi. Din modul vostru de gandire si din reactiile voastre reiese ca v-ati rezolvat problemele sufletesti. Nu mai aveti patimi si nici pacate de plans. Sunteti desavarsiti. De acum in colo va ocupati de pastrarea dreptei credinte. Doctore vindeca-te pe tine mai intai. Toti gresim! Dreptatea noastra e ca o carpa lepadata, inaintea lui Dumnezeu.
Sunteti cumva vreun for superior de judecata, conduceti voi lumea? Un singur Judecator avem: Hristos! Cine sunteti voi? Cine v-a pus sa judecati si sa conduceti? Avem un Tata in cer. Aveti incredere in El! Stie El ce face.
Eu caut mereu ca in tot ce fac sa fiu pe aceeasi lungime de unda cu Sf. Scriptura (Cuvantul lui Dumnezeu) si cu Sf. Parinti. Porunca avem sa cinstim stapanirile! De ce nu respectati porunca?
Epistola către Efeseni a Sfântului Apostol Pavel:
12. Căci lupta noastră nu este împotriva trupului şi a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutăţii, care sunt în văzduh.
Sfânta Evanghelie după Ioan:
20. Aduceţi-vă aminte de cuvântul pe care vi l-am spus: Nu este sluga mai mare decât stăpânul său. Dacă M-au prigonit pe Mine, şi pe voi vă vor prigoni; dacă au păzit cuvântul Meu, şi pe al vostru îl vor păzi.
Nu inteleg un lucru: daca Dumnezeu ingaduie sa se intample relele astea, de ce voi va impotriviti? Nu va impotriviti cumva voii lui Dumnezeu? Sau gresesc eu… Dumnezeu conduce lumea. Sunteti deacord? Daca Dumnezeu este deacord sa fie sminteala asta, cum de voi aveti tupeul sa ziceti ca nu e bine? Cui va opuneti? Adica Dumnezeu nu ar putea sa ia masuri cu acei rataciti daca ar considera ca acel rau e spre pierirea lumii? Eu stiu ca Dumnezeu ne iubeste pe toti si vrea mantuirea noastra, iar nu pieirea. Si cred ca daca El a ingaduit sa se intample astea, asa e bine. Cum atunci ne lasam noi in voia lui Dumnezeu, daca noi luptam impotriva celor ingaduite de El?
Va rog frumos sa ma lamuriti cumva. Pana la urma, trebuie sa ne incredem in intelepciunea lui Dumnezeu sau sa-l ingnoram?
@ Daniel:
“Fiecare cat il duce capul”
Cu asta ne-ai dat intreaga masura a pocaintei, smereniei si iubirii fratiei-tale, pe care le propovaduiesti pe aicea. Daca ai avea buna-credinta si sinceritate, ti-am mai raspunde, dar asa, ne pare rau. Chiar nu avem vreme de pierdut, cu toata parerea de rau. Ramane cum ai spus fratia-ta in fraza citata mai sus.
ESTE ULTIMUL COMENTARIU DE ACEST FEL CARE MAI TRECE, frate Daniel. Intai incearca sa-i AUZI si pe altii, fa pocainta aia de care ne zici noua, vindeca-te pe tine insuti cum ne inveti pe noi si dupa aia vino si ne invata pe noi, astia, mai prostii, Ortodoxie! Tu incerci sa fii pe lungime de una cu mintea ta, care interpreteaza protestant Scripturile. Din Sfintii Parinti nu se vede sa fi citit nimic sau n-ai reusit sa intelegi nimic. Despre tot ce intrebi este scris in N postari pe site, cu talcuiri peste talcuiri si explicatii peste explicatii, ti-am dat si un link, dar unde nu e bunavointa, nu e si pace buna.
Mergi cu Domnul si fii binecuvantat!
Tot din ingaduinata lui Dumnezeu va veni si Antichrist, si isi va instaura imparatia lui netrebnica si pierzatoare de suflet!
Tot din ingaduinta lui Dumnezeu va fi PUSA si PECETEA lui Antichrist peste multi oameni!
Dar TOT DUMNEZEU SPUNE prin Gura Apostolilor Sai, CA VAI VA FI DE CEI CARE VOR PRIMI PECETEA, mai bine ar fi fost de nu s-ar fi nascut, fiindca numele lor VA FI STERS din cartea vietii!
Tot din ingaduinta lui Dumnezeu a venit si comunismul, si VAI DE CEI CE I-AU FOST SLUGI, ca in nici un caz nu sunt De-a DREAPATA LUI, daca au murit nepocaiti!
Tot din ingaduinta lui Dumnezeu au venit si VREMURILE de acum SI VAI DE CEL CE NU RAMANE FIDEL ORTODOXIEI CURATE si Cugetului Sfintilor Parinti!
Tot din ingaduita lui Dumnezeu, te-ai nascut si tu DANIELE, si eu, dar vai de noi DE NU RAMANEM in PORUNCILE LUI, mai bine nu ne-am fi nascut!
Si porunca LUI este ca SA-L MARTURISIM pe EL in lumea aceasta, iar El este ADEVARUL, cel dat SFINTILOR ODATA PENTRU TOTDEAUNA!…
Deci, din ingaduinta lui Dumnezeu VIN MULTE in lume, dar vai de CEL prin care vine sminteala si SE ALATURA SMINTELII!
Inca ceva, cu privire la Supunerea fata de stapaniri…asa este cum ai spus…
DAR TOT DUMNEZEU a spus prin gura Apostolilor Sai, ca tebuie SA ASCULTAM MAI MULT DE DUMNEZEU decat de oameni (cf. Faptele Apostolilor, cap.4, vers.19)!
Tot din Sciptura stim ca Nemernicul Antichirst se va decalara pe sine “dumnezeu”, in Templul din Ierusalim. Cu INGADUINTA lui Dumnezeu se va face SI ACEASTA, si atunci ce sa faca crestini…sa i se inchine acestui nemrnic batjocoritor si hulitor al Adevaratului Dumnezeu ??? SA NU FIE DOAMNE!!
Tulburarile de acum sunt O CERNERE in Biserica nostra si O ALEGERE a ortodocsilor intre ei (se aleg apele in Biserica) ca sa se dea pe fata CUGETELE MULTOR INIMII (LUCA, cap.2, vers 35) si sa se arate clar cine ramane credincios ADEVARULUI si EVAGHELIEI DINTAI date lumii de Biserica lui Hristos cea Adevarata si de Pastorii cei Adevarati (Fapte, cap.1, vers.1)
Problema este ca azi se intampla ca multi ortodocsi si CHIAR PASTORI, sa-si CALCE CREDINTA cea DINTAI si DRAGOSTEA dintai pe care le-au fagaduit lui Hristos cand au ajuns pastori, implinind ei prin asta Cuvintele Sf. Ap. IOAN, din Apocalipsa, cap.2, vers.4 (si a doua jumatate a vers.12 din cap.5 a Epistolei I Sf. Pavel, catre Timotei)!
Si tot Scriptura ne mai spune ca daca ne va propovadui cineva O ALTA Evaghelie decat cea vestita DE LA INCEPUT, sa fie anatema!
Or, nu-i departe timpul cand crestinatatea va ave O ALTA Evanghelie, asa cum catolicii deja au inceput sa MODIFICE textul Noului Testament!
Si atunci daca vrei sa ramai credincios ADEVARULUI DINTAI si Randuielilor de veacuri ale Bisericii noastre, ti se pare Daniele un lucru rau??
Deci ia mai CUGETA mult la lucrurile acestea!
Doamne ajuta!
Si uite asa, chiar Scriptura prost inteleasa poate deveni argument pentru o atitudine gresita- sub pretextul lasarii in voia lui Dumnezeu vom deveni usor de manipulat si orbi la pericolele pierderii adevaratei credinte. Intr-adevar, cu logica asta-asa a vrut Dumnezeu, comunismul poate ar mai fi existat si acum in tara noastra, de exemplu… si cu logica asta il vom primi si pe Antihrist ca pe cel venit de la Dumnezeu
Trebuie sa si gandim, sa ne folosim de experienta Sfintilor Parinti sa distingem Binele de rau (intr-adevar, cu rugaciune si tot din darul lui Dumnezeu!). Daca sunt evidentiate niste fapte rele, pacatoase, nu inseamna ca este judecata persoana, ci se atrage atentia asupra pericolului de a spune raului bine! sau de a-l ingadui, crezand ca asta e si voia lui Dumnezeu!
Intr-adevar, sa facem totul sub binecuvantarea parintelui duhovnic, dar asta nu exclude datoria noastra de a fi treji si de a vedea ce se intampla in jurul nostru! Doamne, ajuta!
http://www.razbointrucuvant.ro/2008/07/02/caror-stapaniri-ne-supunem/
http://www.razbointrucuvant.ro/2008/07/09/a-tacea-cand-credinta-este-atacata-este-o-crima/
[...] C.C.: Domnule Radu Preda, haideti sa ascultam ceea a declarat IPS Nicolae Corneanu dupa aceasta sedinta sinodala si sa vedem daca ceea ce dvs. previzionati se infirma sau se confirma. Asadar, un interviu oferit dupa sedinta sinodala colegului meu, Visarion Alexa, de catre Mitropolitul Banatului: [urmeaza interviul de aici]. [...]
si atunci,care ne sunt totusi ierarhii?
ca doar nu putem sa credem ca toti se tem de patriarh…….Doamne..! ce stupizenie?Sa speram ca il va mai tine Dumnezeu pe I P S Anania,ca sa invatam sa stam drepti in fata acestei apostazii care se generalizeaza.
Dumnezeu nu va lasa Biserica Sa. Au fost si vremuri mai grele dar, BISERICA lui Hristos a biruit.
Aceata a fost o incercare pe care trebuie sa o pricim cu credinta in Dumnezeu.El nu ne va lasa.Chiar daca in fata B.O.R. pare rezolvata acesta problema,fiindca “vrajmasul nu doarme”se va mai specula mult…Asa k sa avem credinta in Dumnezeu si sa ne rugam Lui sa nu ne lase sa plecam urechea la gura lumii,ci sa zicem :”Doamne,fie voia Ta!”iertare,caci nu sunt nimeni k sa spun acestea.Doamne-ajuta!
pt Daniel:DEGEABA CITIM DACA NU INTELEGEM!!!.astfel,putem citi Sf Scriptura de mii de ori,si psaltirea sa o stim pe de rost,dar daca nu le stim talcul..:(
@MARIA
1.Dumnezeu iti baga in traista (darurile firesti + Tainele) dar nu si in gura (adica nu dospesc, nu dau roada fara putina nevointa, si numai in impreuna lucrare…cu El);
2.Prin ‘Doamne fie voia Ta’ si ‘El nu ne va lasa’ – nu inseamna sa lasam toate in spinarea Lui noi culcandu-ne linistiti ca are cine sa aiba grija! Bineinteles ca voia SA nu este sa ne lase de izbeliste dar vrea sa vada ca si noi vrem sa fim alaturi de El, cu El.
3.Aici nu este vorba de ‘gura lumii’ ci de gura mai-marilor nostrii, a intaistatatorilor nostrii care au hotarat sa are alta campie injugandu-se (de buna voie) la alt stapan. Si o fac cu seninatate, gasesc indreptatiri…
@Magda
Atunci cand am spus de “gura lumii”m-am referit ca se va mai specula foarte mult de fapta lui Corneanu si decizia Sf Sinod.Astfel,sa ne rugam Lui Dumnezeu sa nu ne lase sa plecam urechea la ce spune lumea…Iertare
@Maria: ai aici cuvinte asupra situatiei care provin de la pustnicul Proclu, daca dorim sa intelegem situatia in care ne aflam fara sa aplecam urechea la “gura lumii”. Pentru aceasta am si cerut cuvant de povatuire si indrumare, deoarece gandurile omenesti de multe ori justifica ceea ce nu este de justificat. Sa ascultam, asadat, de mai marii nostri:
http://www.razbointrucuvant.ro/2008/07/15/suntem-niste-barbati-ca-toate-femeile-sau-vai-urile-parintelui-pustnic-proclu/
http://www.razbointrucuvant.ro/2008/07/15/parintele-pustnic-proclu-daca-e-prefacatorie-se-va-desparti-biserica/
Ce sa mai spun…N-am cuvinte.O carte jucata de Daniel – politically correct!!
Cu ajutorul lui Dumnezeu nadajduiesc sa ma mut in Grecia…Cel putin acolo este mai mult respect pentru credinta ortodoxa chiar daca mai sunt unele alunecari..
am avut o strangere de inima cand am citit pe net>,,BOR ma face sa borasc<<dar are dreptate…of, Doamne, sinodul talharesc…vremuri apocaliptice..
[...] Pe site-ul LUMEA CREDINTEI a aparut astazi un interviu intr-adevar socant, plin de afirmatii sfidatoare, acordat de IPS Nicoae Corneanu unei reviste italiene, Il Regno, (N.B.: interviul este din luna august si este tradus la noi abia acum, in noiembrie) in care acesta da de-a dreptul cu tifla, cu o atitudine condescendenta, intregului Sinod al BOR si comunicatului acestuia referitor la faptele ierarhilor Nicolae si Sofronie. Pana la urma nu ar trebuie sa fie o mare surpriza aceasta atitudine decat pentru aceia care s-au si grabit sa se declare satisfacuti ori chiar entuziasmati de “pocainta sincera” si de “iertarea crestineasca” produse, chipurile la sedinta Sinodului BOR din iulie. Pentru altii insa este numai o confirmare a fatarniciei si a mascaradei tragice jucate la respectiva sedinta de Sinod, vadite, de altfel prin ceea ce declarase deja “mitropolitul” chiar imediat dupa acea sedinta de sinod. [...]
Domne ajuta sa ne incredem IN BUNUL DUMNEZEU si pt rugaciunile SFINTEI NASCATOREI de DUMNEZEU vom reusi sa nu acceptam noile documente cu cip .asa sa ne ajute DUMNEZEU .
[...] PROBA INSELATORIEI [...]
[...] mai mare scandal in ortodoxia mondiala din ultimii ani – celebrul mitropolit Nicolae Corneanu, iertatul… nepocait si, practic, pricina hotararii sinodale care opreste slujirea ierurgiilor alaturi de clericii altor [...]