CUVIOSUL PAISIE AGHIORITUL despre distrugerea credintei, a copiilor si a neamurilor prin INVATAMANTUL ACTUAL

6-11-2007 Sublinieri

Fragmente din capitolul “Invatamantul” din volumul “Cu durere si cu dragoste pentru omul contemporan”, a carui transcriere o datoram unei alte surori duhovnicesti fata de care ne exprimam toate recunostinta:

paisie-copil6.jpg

– Parinte, spuneti adeseori ca vor sa le distruga pe toate. Va referiti si la invatamant?

– Da, nu vedeti ce se petrece? Acestea sunt scoli? Aceasta e limba, care se preda azi copiilor?

Care este istoria noastra? Dar si in Teologie, ce nu se face? Un ateu are diploma in teologie si il lasa sa predea religia. Nu cerceteaza: ateismul invata religie? “Nu-l putem scoate” – spun ei. Daca un filosof ar vrea sa predea matematica, il vor lasa?

Unul este teolog si nu lasa pe oameni sa se impartaseasca, ca sa nu se molipseasca de SIDA! Este din aceia pe care computerul i-a trimis la Teologie. Asta nu este cunoasterea lui Dumnezeu. Demult spuneau: “Copilul a invatat slovele sfinte“, pentru ca slovele erau sfinte. Vezi profesor de teologie care nu crede, si mai vorbeste de rau si pe prooroci inaintea studentilor, si sa nu-l scoata. Dar ce cauti, omule, la Teologie? Ce teologi vei scoate?

Cat au influentat protestantii si catolicii! Cat de mult a patruns duhul ateist in catolicism! Catolicii, incet-incet, ciuntesc pe sfinti. “Sfanta Ecaterina n-a fost o sfanta mare” – spun ei. “Ci tatal ei a fost un mic regişor. Sfantul Nicolae a fost un sfant mic. Sfantul Gheorghe un basm. Arhanghelul Mihail n-a existat, ci a fost o prezenta a lui Dumnezeu. La fel si Arhanghelul Gavriil”. Dupa aceea vor spune: “Hristos nu e Dumnezeu, ci a fost numai un dascal mare”. Dupa aceea vor merge mai departe: “Dumnezeu este o putere”. Si dupa aceea vor spune: “Dumnezeu este natura”. In timp ce exista fapte palpabile, prooroci, proorocii, minuni atat de vii, ajung si unii de-ai nostri sa creada astfel de prostii.

A venit si la mine unul sa ia binecuvantare ca sa mearga in Italia, sa studieze Liturgica si sa faca doctoratul. “Esti in toate mintile?” – i-am spus. “Vrei sa mergi la iezuiti sa-ti faci doctoratul si ai venit sa-ti dau si binecuvantare? Aceia nu stiu ce-i cu ei! Acolo predau uniti, iezuiti si mai stiu eu ce“. E nevoie de luare aminte in toate partile. Pentru ca asa fac; merg si studiaza in Anglia, Franta etc., se molipsesc de microbii europeni si fac dupa aceea doctorat. Studiaza de pilda pe Sfintii Parinti, din traducerile ce le-au facut strainii in limba lor. Aceia, fie ca n-au putut reda noimele corect, fie din viclenie, au adaugat si greselile lor. Ortodocsii nostri care au invatat limbi straine, iau de acolo microbii straini si-i aduc aici, si mai si invata pe altii. Fireste, daca esti atent, usor poti deosebi aurul de chihlimbar.

– Parinte, unii tineri care sunt aproape de biserica, atunci cand pleaca in strainatate pentru studii, deoarece nu intra aici la Universitate, isi pierd credinta si se ratacesc.

– Voi spune unuia din cei pe care ii cunosc, sa mai faca vreo doua Universitati in Grecia, ca sa nu mai plece copiii in strainatate. Sa studieze aici, deoarece copiii se pierd, parintii cheltuiesc si atat venit iese afara.

Mereu spun tinerilor care merg in strainatate la studii: “Sa mergeti, daca vreti, dar sa luati aminte sa nu va pierdeti credinta; sa luati numai cunostintele lor. Si mai ales, nu uitati sa va intoarceti inapoi, in Patrie. Grecia va asteapta, sunteti datori s-o ajutati. Sa fiti aproape de eleni, ca sa nu fie nevoiti sa alerge in strainatate spre a afla un medic sau un specialist in vreo stiinta. Sa luati aminte mult, sa nu vi se raceasca inima. Europenii sunt reci, America este numai ca sa te imbogatesti materialiceste si sa dai faliment duhovniceste!

– Si grevele, Parinte, ce rau fac! O luna intreaga copiii n-au facut scoala, ci au umblat pe drumuri.

– Eu le spun profesorilor sa nu faca niciodata greva, numai daca vor voi sa desfiinteze de pilda, religia, rugaciunea, sau sa scoata crucea de pe drapel etc. Atunci trebuie sa protestam. Altfel ce sunt vinovati copiii sa piarda lectiile?

– Parinte, asadar, in felul cum s-a fasonat, invatamantul va face mult rau.

Acum se vor secatui multi copii, dar si Bunul Dumnezeu va judeca corespunzator. Va examina in ce stare ar fi fost daca nu ar fi fost influentati si nu li s-ar fi facut rau. Dar si noi trebuie sa facem multa rugaciune pentru sarmanii copii, astfel ca sa intervina Dumnezeu sa ii ajute sa nu se secatuiasca, ci sa fie sanatosi duhovniceste si sa dobandeasca virtuti.

Teoria evolutiei

Ce neghiobii se spun astazi in scoli cu teoria lui Darwin etc.! Desi ei insisi nu cred aceste prostii, totusi le spun ca sa murdareasca pe copii, sa-i departeze de Biserica. Cineva mi-a spus: “Sa spunem ca Pamantul are diferite componente, diferite organisme, si Dumnezeu a luat din acestea si a facut pe om…”. “Adica – ii spun – daca nu existau acestea, Dumnezeu nu ar fi putut face pe om? Mare lucru!” “Sa spunem – imi zice iarasi – ca a luat mai intai din maimuta si l-a desavarsit”. “Bine, ii spun, n-a putut Dumnezeu sa faca pe om, culmea creatiei pentru care a oranduit o zi intreaga? Trebuia sa afle piese de schimb? Citeste sa vezi ce spune proorocia lui Iov[1], care e se citeste in Joia Mare. Acestea despre maimuta nici stiinta nu le mai primeste. Cati ani au trecut de cand oamenii au urcat pe luna? Maimutele atatia ani nu au progresat deloc; nu numai ca nu au facut nici o bicicleta, dar nici macar o trotineta. Ati vazut vreo maimuta cu trotineta? Altceva este daca iei o maimuta si o inveti sa mearga pe trotineta…” “Dar sa zicem asta… sa zicem cealalta…” “Nu spune nimic – ii spun – ca sa fii mai sigur”.

Aceasta teorie o invata si un profesor universitar. Odata i-am spus: “Incet-incet, cu ingrijire, fasolea va deveni o fasole mai buna, vanata o vanata mai buna. Maimuta, daca o hranesti, daca o ingrijesti, va deveni o maimuta mai buna; nu poate deveni om. Daca un negru se afla intr-o clima rece si nu iese la soare, pielea lui se va indrepta putin, dar nu va inceta sa fie tot negru.” Si dupa aceea daca te gandesti ca Hristos s-a nascut din om, din Maica Domnului! Adica stramosul lui Hristos a fost maimuta? Ce blasfemie! Si nu isi dau seama ca spun blasfemii. Arunca o piatra si nu se uita cate capete sparg. Dar iti spune: “Eu am aruncat-o mai departe decat celalalt”. Asta fac astazi: se minuneaza de cel ce arunca piatra mai departe, dar nu se gandesc cate capete ale acelora care trec pe acolo sparg.

– Parinte, unii cred ca prin aceste teorii fac pe marxisti sa se apropie de Biserica.

– La inceput se pot apropia marxistii, dar dupa aceea vor veni ca partid. Si vor spune: “Acum sa mergeti la Biserica, dar maine, nu. Acum sa faceti asta, dar maine cealalta.” Adica ei vor randui toate si la urma vor spune: “Cine v-a spus ca exista Dumnezeu? Nu exista Dumnezeu, va inseala preotii”. Si in felul acesta, fara sa-si dea seama, marxistii ii folosesc pe ceilalti, ca sa-si realizeze scopul lor. Marxistii care au dispozitie buna, vin, se pocaiesc si se marturisesc. Cei care nu au dispozitie buna, nu asteptati sa se schimbe.

Indeparteaza pe copii de la Biserica

Eram copilandru si cat m-a ajutat mersul la biserica! Aveam un dascal bun la scoala primara si cat ne-a ajutat si acela. Ne invata cantece nationale si imne bisericesti. La Biserica, in duminici canta Doxologii, antifoanele, Sfinte Dumnezeule… Heruvicul.

– Cantau si fetele?

– Da, toti copiii impreuna. Demult, Biserica era alaturi de scoala si ne jucam in jurul Bisericii. La sarbatori dascalii ne duceau la Biserica, desi pierdeam vreo lectie. Dascalul prefera sa piarda ora ca sa mearga copiii la Sfanta Liturghie. Asa erau invatati si sfintiti copiii si deveneau mielusei. Aveam si un dascal evreu, dar nu ne invata religie ci venea o invatatoare si ne preda religia. Cu toate ca era evreu, ne ducea pana la Biserica. Iar in Biserica toti copiii stateau cuminti in picioare.

Astazi vad cum ii departeaza pe copii de Biserica, cum s-au salbaticit, cu toate ca in Biserica copilul se va linisti, va deveni un copil bun, pentru ca primeste binecuvantarea lui Dumnezeu, se sfinteste. Nu ii lasa sa mearga la Biserica spre a nu fi influentati de cele duhovnicesti. De celelalte prostii, nu numai ca nu ii departeaza, ci ii si invata chiar. Dar nu inteleg ca daca cei mici vor fi influentati de Biserica, de religie, in cel mai rau caz – nu vor mai face neoranduieli, ci vor fi cuminti, vor avea sarguinta pentru lectii si nu vor fi ametiti ca acum. Pana ce vor creste, si vor fi bine orientati si in problemele nationale si nu se vor incurca in clici rele, in droguri, facandu-se nefolositori. Toate acestea nu vor fi stimulente pentru a deveni oameni buni? Nu recunosc nici macar aceasta? N-o respecta?

Dar scopul lor este acum sa departeze pe copii de Biserica. Ii otravesc, ii molipsesc cu diferite teorii, le clintesc credinta. Ii impiedica de la bine ca sa-i netrebniceasca. Ii distrug de mici. Si fireste, copiii din mielusei, se fac caprite. Incep dupa aceea sa impunga urat si pe parinti si pe dascali si pe cei care ii conduc. Pe toate le rastoarna cu josul in sus: mitinguri, agresiuni, lipsa de la ore. Si in cele din urma, cand ajung sa ii spintece pe cei care ii conduc, le va veni si acestora mintea la cap.

Incarca pe copii cu multe…

Vad copii care au terminat nu numai liceul ci si facultatea, ca au un scris si fac niste greseli…noi eram la scoala primara si nu faceam astfel de greseli. Daca sunt studenti la Filologie sau la Drept, mai e ce mai e, daca sunt insa de la alta facultate, nu stiu nici sa scrie. In timp ce mai demult la gimnazii era… – Ca la Universitate, Parinte!

– Vezi, cate invatau atunci copiii si la scoala primara, cu cat mai mult la gimnaziu. Astazi ii impovareaza cu o gramada de lucruri si ii zapacesc. Ii ghiftuiesc cu de toate, fara compensatie duhovniceasca. In scoli copiii trebuie sa invete mai intai frica de Dumnezeu. Copiii mici sa invete engleza, franceza, germana, – si nu greaca veche, – muzica, una si alta… Ce sa invete mai intai? Numai litere si numere, iar pe acelea pe care trebuie sa le invete, despre Patria lor etc. nu le invata! Nici cantece patriotice. Nimic.

Ia un copil din cei de astazi si intreaba-l: “In ce judet este satul tau? Cati locuitori are?” Nu va sti sa-ti raspunda. Ci iti va spune: “Ma duc la autogara, iau autobuzul si ma duc in sat. Taxatorul stie, ii voi spune ca vreau sa merg in cutare sat, ii voi plati si ma va duce”. Noi in scoala primara stiam toata lumea pe dinafara. Pentru ca trebuia sa stii pe de rost orasele statelor, cu mai mult de cinci sute de mii de locuitori. Dupa aceea trebuia sa stii raurile cele mai mari in latime si in lungime si cele imediat mai mici; muntii cei mai inalti etc. – cu atat mai mult ai Greciei. Am vazut si la mai mari, nu numai la copii mici; studenti sa nu stie cati locuitori are orasul unde studiaza. Am intrebat pe unul care este cel mai inalt munte al Greciei si n-a stiut. Care este raul cel mai mare si n-a stiut. Cel mai mic, nici atat. Student si sa nu stie nimic despre Patria lui. Vor veni dupa aceea… “prietenii” nostri, vecinii si-i vor spune:”Asta nu e Patria ta, ci este Patria noastra” si le vor raspunde:”Bine ziceti, asa este!” Ati inteles? Intr-acolo mergem. Daca insa vei intreba pe copiii de astazi despre fotbal sau despre televizor, le stiu pe toate si pe toti pe dinafara.

Si vezi, au venit copii din Albania si stiau carte. “Unde ati invatat carte?” – intreb pe epirotii din nord [2]: “In inchisori” – iti raspund ei. Aceia au facut inchisorile scoli. Iar copiii nostri scolile le-au facut inchisori; s-au inchis ei singuri inauntru cand le-au ocupat…

Copiii astazi, mai ales adolescentii sunt ametiti; mai ales in gimnaziu si liceu. La universitate sunt mai copti. Acolo, de altfel, merg cand vor.

Si in loc sa se ia unele masuri pentru invatamant, mai rau fac. Ii vad ca si pe cele duhovnicesti le schimba. Auzi rugaciune scrisa in cartea de citire a Scolii primare: “Maica Domnului, pruncul tau este cel mai frumos din lume.” Bre, ce-am ajuns! Ce invatau mai demult copiii la scoala si ce invata acum! “Caprioara inteleapta, cu coarnele intoarse, aduna-ti dracusorii tai… sa faca lapte si sa manance nepoteii tai, dracusorii cei nebuni ai tai”.[3] Haide acum sa invete copiii cei mici astfel de lucruri! Dar o fac aceasta ca sa puna inainte pe diavolul, ajutand pe satanisti sa-si faca treaba lor. Dumnezeu sa ajute pentru ca acum copiii nu sunt ajutati sa se schimbe in sensul cel bun, ci se demonizeaza.

Si prin cunostintele ce le primesc, nu invata deloc sa lucreze cu mintea, de aceea mintea lor nu le merge. Iar mintea care nu merge, are inlauntrul ei taraboi. Cei care au facut inventiile, au lucrat cu mintea lor. Cand erau in nevoie, se gandeau cum s-o treaca. Astazi cei mai multi cauta sa vada ce scriu cartile, ce scriu prospectele. Raman la acestea; nimic mai mult. Numai numere si cifre au toate. Surubul acesta la numarul 1, cealalta la numarul 2, si daca se intampla sa pateasca ceva vreun surub si nu lucreaza aparatul, imediat: “Sa chemam mecanicul!” Nu-i taie mintea sa ia o pila, sa deschida putin gaura ca sa incapa surubul sau sa ia putin plastic sa infasoare surubul, ca sa stranga, ci indata: “Sa chemam mecanicul!” Ce sa spun? Si televizorul si celelalte mijloace l-au prostit pe om astazi. Si oamenii inteligenti ajung in cele din urma casete…Vreau sa subliniez ca omului trebuie sa-i lucreze mintea. Totul e acolo. Pentru ca daca nu isi lucreaza mintea, invata acum, sa presupunem, lucrul acesta, dar se va incurca apoi in celalalt. De aceea scopul este sa-i nasca mintea, sa afle solutii. Daca nu naste, atunci este subdezvoltat.

Lucrarea dascalului este sfanta

– Parinte, uneori greutatile celor ce instruiesc in scoala, provin mai mult de la colegii lor.

– E nevoie de mult discernamant si iluminare in epoca noastra, ca fiecare sa se miste corect printre colegii lui. Pentru fiecare caz e trebuinta de prudenta si iluminare dumnezeiasca. Uneori chiar sa nu arate ca el crede. Sa se miste fara zgomot si mai mult sa le vorbeasca prin viata lui ortodoxa. In felul acesta va ajuta, fara a irita. Mai ales in invatamant unele lucruri sunt ca o umflatura care uneori e periculoasa, alteori, nu. Daca luam o pozitie cu o logica nepotrivita, vom face mai mult rau in loc de bine. Daca se face interventie si umflatura este periculoasa (pricinuitoare de cancer), va face metastaza. E trebuinta de putina cauterizare, dar cu atentie.

– In tot cazul, Parinte, si dascalii care vor sa faca treaba buna sunt impiedicati, pentru ca sunt legati.

– Daca vrea cineva, poate afla modul de a face treaba. Au putut si au aflat modalitati in statele ateiste si nu pot afla aici? A mers cineva de aici in Bulgaria, si a impartit cruciulite la copiii unei scoli. Insa unul al partidului, care statea acolo aproape, a vazut. Invatatoarea, cum a observat, s-a dus, a luat cruciulitele din mainile copiilor si i-a certat de ce le-au luat. Dar dupa ce a plecat acel ateu, invatatoarea le-a impartit ea singura copiilor. Ai vazut cum invatatoarea a fost in regula si cu legea si cu Dumnezeu? Vezi si invatatorii in Asia Mica in timpul acelor ani grei, cat au ajutat! Pentru ca lucrau cu inima lor. Ii durea inima, aveau evlavie, s-au jertfit. Iata si Sfantul Arsenie Capadocianul cu cata intelepciune s-a purtat in Farasa. A pregatit sala pentru scoala si in loc de banci, a pus piei de capre sau de oaie cu lana lor. Copiii in genunchi pe ele urmareau lectiile. In felul acesta intelept, nu irita pe turci, chiar daca se intampla sa-i vada, caci credeau ca se roaga. Cand insusi Sfantul Arsenie a vrut sa-i scoata pe copii in excursie, i-a dus la un ogor al sau care era ca o gradina, chipurile sa faca treaba, si le spunea:”Daca veti vedea acuma vreun turc, sa va faceti ca lucrati. Taiati vreo creanga, ca sa creada ca voi curatati gradina.” Si asa faceau sarmanii, pentru ca daca ar fi inteles turcii ca au mers in excursie, ar fi avut istorii. Vezi, scoala in ascuns. Cand pleca turcul, copiii se jucau. Si vara, in vacanta, ii aduna pe copii iarasi in acelasi mod, ca sa-i ajute si sa nu uite cele ce le-au invatat.

– Parinte, de ce Sfantul Arsenie scria lectiile in turceste cu litere grecesti?

– Pentru ca astfel copiii sa stie turceste incat sa se poata descurca. Si daca se intampla sa-l prinda turcii ca ii invata carte pe copii si sa vada litere grecesti, dar auzind ca citeste turceste, nu se tulburau. Asadar copiii invatau si turceste, iar turcii nu se iritau. Toate pe care le traise Sfantul: scumpatatea Ortodoxiei, evlavia, le transmitea elevilor lui.

De aceea spun ca, daca vrea cineva poate face treaba buna cu copiii, oriunde s-ar afla. Mi-a cazut in maini o carte frumoasa, scrisa de o invatatoare, despre Epirul de nord. E mai vrednica decat cinci sute de barbati. Cum vorbea ateilor! Titirez ii facea. Bravo ei!

Mare lucru e dascalul corect, mai ales in zilele noastre! Copiii sunt casete nescrise. Sau le umplu cu cantece murdare, sau cu muzica bizantina. Lucrarea dascalului este sfanta. Are mare responsabilitate. Daca ia aminte, poate lua mare plata de la Dumnezeu. Sa se ingrijeasca sa invete pe copii, frica de Dumnezeu. Profesorii trebuie sa afle modul prin care sa se transmita copiilor, unele mesaje despre Dumnezeu si Patrie. Sa semene ei samanta si sa nu astepte sa rasara imediat. Nimic nu se pierde; candva ea va prinde radacina.

Si totdeauna cu binele, cu sarguinta, cu dragoste sa se poarte cu copiii. Sa incerce sa destepte in ei marimea de suflet. Copilul vrea dragoste, caldura. Multi copii duc desavarsita lipsa de ea in casa. Daca dascalii vor iubi pe copii, si copiii ii vor iubi pe ei, si atunci vor face mai usor lucrarea lor. Pe noi dascalul ne lovea cu varga atunci cand vedea vreo neoranduiala, dar iubea copiii si copiii il iubeau pe el. N-avea copii, dar iubea mult copiii.

De aceea spun ca sunt buni parintii care fac multi copii, dar mai buni sunt educatorii corecti care nasc copiii din lume. Dau oameni renascuti societatii, si astfel se face mai buna.

______________________________________________________

[1] Iov 38,14: “Sau tu ai luat din pamant lut si ai facut vietuitor si l-ai pus pe el ca sa poata cuvanta pe pamant?”

[2] Provincia greceasca Epir a fost impartita in doua: partea nordica este inclusa in Albania, iar cea sudica in Grecia.

[3] “Limba mea” pentru clasa a II a generala, partea a 3-a , p.11


Categorii

Crestinul in lume, Cuviosul Paisie Aghioritul, Dogme/ erezii, Educatia crestina/ Copiii in Biserica, Portile Iadului, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

13 Commentarii la “CUVIOSUL PAISIE AGHIORITUL despre distrugerea credintei, a copiilor si a neamurilor prin INVATAMANTUL ACTUAL

  1. parintele Paisie e cel mai tare!mare Sfant,chiar daca n-a fost canonizat inca

  2. trist… dar adevarat… se aplica si la rumani…

  3. Pingback: Război întru Cuvânt » CUM A SALVAT CUVIOSUL PAISIE AGHIORITUL (†12 iulie 1994) UN TANAR MOTOCICLIST. Plus SURPRIZA de a-i auzi vocea si de a-l vedea in imagini filmate » Război întru Cuvânt
  4. Pingback: Război întru Cuvânt » CUVIOSUL PAISIE AGHIORITUL – de 17 ani in vesnicie. SFATURI DUHOVNICESTI despre dragoste, intrajutorare si ispita gandului viclean, cartitor si “judecator” » Război întru Cuvânt
  5. Pingback: PARINTELE PAISIE AGHIORITUL – smeritul mare sfant contemporan vizitat de Maica Domnului. “Cat de mult a insemnat trecerea acestui om!” -
  6. Pingback: MODELUL SI MANIFESTUL UNUI PROFESOR DE ŢARĂ care a renuntat la o multinationala pentru o naveta la un sat din Apuseni: MIRELA MIRON - Recomandari
  7. Pingback: PARINTELE PAISIE AGHIORITUL – 20 de ani la adormire. CRAMPEIE DIN VIATA SI MINUNILE unuia dintre cei mai iubiti SFINTI ATHONITI ai vremurilor noastre -
  8. Pingback: Probleme si dificultati in educarea copiilor: COPILUL INCAPATANAT, OBRAZNIC, GROSOLAN, CARE VORBESTE URAT etc. Cum luptam cu obiceiurile proaste de comportament ale copilului? -
  9. Pingback: Probleme si dificultati in educarea copiilor: EDUCATIA FETELOR -
  10. Pingback: “SI ASTAZI EXISTA MULTI IROZI. Fiecare dintre noi poate deveni un Irod pentru semenul lui sau fata de propria sa nevinovatie… PREA MULT RANIM SI PREA MULT UCIDEM”. Predici audio pe marginea UCIDERII PRUNCILOR -
  11. Pingback: Cand copilul nu asculta… CATASTROFA NOILOR CURENTE DE “EDUCATIE LIBERALA”, ANTI-AUTORITARA. Repudierea respectului si construirea micilor tirani. INCOTRO DUCE DUHUL TRUFIEI SI AL NEASCULTARII IN EDUCATIA COPIILOR? | Cuvântul Ortodox
  12. Pingback: Sfantul Teofan Zavoratul despre ISPITELE ADOLESCENȚEI si cum trebuie prevenit FOCUL PRIMEJDIEI DUHOVNICESTI care vine odata cu aceasta varsta critica: “Trebuie sa avem un foarte puternic reazem, ca sa rezistam in vremea cand navalesc valurile acest
  13. Pingback: VEACUL INSELARII, VEACUL DESFRANARII. Predica Protos. Ioan Buliga (audio + text) despre PROPAGANDA EDUCATIEI SEXUALE si a SODOMIEI, inrobirea economica a tarilor si a familiilor. BUCURIILE PIERDUTE ALE COPIILOR ABANDONATI TEHNOLOGIEI. De unde sa incepem s
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate